Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 70 Guests are viewing this topic.

Ionut

Îmi vine greu să cred că sunt de ajuns "câțiva metri". Pilele, mai ales cele din zona centrală, sunt foarte înalte. Plus că îți trebuie o platformă stabilă ca să calezi macaraua, nu merge așa "hai că fac o movilă cu niște pământ de pe-aci".

Plus că și movila aia costă bani, chiar și doar motorina pentru excavator și basculante.

În fine, vedem.

tom_sawyer

Cică mâine se dă în circulație lotul Nurol. (Grindeanu în conferință de presă)

pasadia

Citesc despre ce fac croatii, adica:
- tunel de 5,5km - 200 mil euro doar un fir si
- legatura spre centura Rijeka (cred ca inca 11 km pe un fir, alte 200mil euro)

si compar cu lotul Meses. Pana la urma nu imi pare chiar mare diferenta de pret (fata de acel 1mld estimat pentru sper-lotul Meses), insa tot nu pot sa nu ma intreb (si aici, dar si pentru zona montana din A8) - oare chiar nu intelegem ca am putea sa construim doar un fir urmand ca al doilea fir sa il construim cand chiar e cazul (si daca e cazul). Macar pentru anumite sectoare, cele cu lucrari de arta importante.

Ionut

Nu, nu înțelegem. Unii nu înțeleg, de fapt.

StefanCelMare

La A3 Meseș eu continui să cred că este un lot care nu va ajunge în execuție degrabă.
Se vor găsi n motive să se lungească, să se amâne.
Presimt așa un lanț de licitații anulate, că și așa A3 conduce detașat la de-astea.

ijwtsh

Domnul ministru are o alegere grea de facut. Sa mearga la Port cu sule si trambite si sa inaugureze lotul, sau sa mearga pe A7. Din respect pentru victime si pentru niste puncte de PR ar putea sa nu faca mare tam tam la inaugurare, poate sa nici nu mearga.

pasadia

Legat de lotul Meses, va mai ofer o informatie culeasa din alte parti. Se refera la doi dintre ofertanti, care au depus oferte concurente pentru acest lot, IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. si DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. , dar care in Letonia au licitat in asociere pentru un lot din Via Baltica. Se pare ca serviciile de securitate letone au considerat ca cel putin una dintre firme prezinta riscuri mari prin contactele avute in spatiu rus si s-a decis excluderea lor din procedura.

QuoteLast week, procurement for the construction of the main track of Rail Baltica closed. The contract was given to the French, Polish, and Italian joint venture E.R.B. Rail Baltica JV. The contract price they offer is EUR 3.7 billion (EUR 3,698,833,520). A second bidder from Turkey, which bid around half a billion euros less (3,162,418,257) to do the work, was rejected.

The tenders of two Turkish companies, IC İÇTAŞ İNŞAAT SANAYİ VE TİCARETŞ, and DOĞUŞ İNŞAAT VE TİCARET A. Ş, were not evaluated by the bidding committees following the advice of the State Security Service (VDD).

All members of the commission have had the opportunity to acquaint themselves with a document from the security authority, and the final decision was unanimous.

'"The recommendation is quite simply a name for this administrative act, but the nature of its document is that we simply could not enter into a contract with this bidder. [...] We need to take this recommendation into account as a ban on continued possible cooperation," Jaunzems explained.

The specific reasons for the exclusion of the Turkish companies are unknown. According to De Facto's information, one of the Turkish association's companies has close cooperation with commissioning agents from Russia. Turkish Holdings IC has built several bridges in St. Petersburg, a Pulkovo International Airport terminal, and a toll high-speed highway between Moscow and St. Petersburg.

Currently, IC Holdings is building the first Turkish nuclear power plant, along with Russian construction firm Titan-2, on orders from Rosatom. In May, the first batch of nuclear fuel to the power plant was delivered. Vladimir Putin attended the symbolic event remotely and granted permission to hand over the certificate to Turkey.

Whether the Turkish companies were excluded from the Rail Baltica project precisely because of Russian partners in other projects, is uncertain. VDD refrained from commenting on the case.
"IC İÇTAŞ" and "DOĞUŞ" told LTV they were surprised by the exclusion from procurement because they had submitted by far the best financial offer.

'In relation to your question on the recommendation of the State Security Service, we would like to clarify that we have not received a copy of it or any information relevant to it. Therefore, we do not know the specific justifications. [...] We do not believe that this is related to the nuclear power plant project to be built in Turkey, as the entities involved in the project are not subject to any sanctions. Our company has successfully implemented many large-scale projects, especially in Asia, Europe, and the US," the company's response reads.

Geri

Din perspectiva faptului ca domnul ministru se deplaseaza cu elicopterul, teoretic ar putea sa ajunga la inaugurare si ar putea sa ajunga si la locul exploziei.

Si daca va merge sau nu la locul exploziei, reporetrii prezenti la inagurare s-ar putea sa ii adreseze intrebari.

Pacat ca avem o borna de 1000km, marcata in aceasta zi, pana acum cu 4 decese, poate nu vor mai fi si altele. La care adaugam si alte cateva persoane in stare grava.

Ionut

Știm ceva de deschidere? Toată lumea vorbește de explozie.

TibiV

Teoretic va fi la ora 13...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

marinul

Ajung eu imediat, mai am 2 semafoare. Toate le prind roșii  :D

Ionut

Super super! Nu știam dacă va fi cineva în teren.

marinul


reed


Ionut