Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 44 Guests are viewing this topic.

hefaistos

#33195
Vorbeam doar de aceasta organizare, fata de We Build pe Lotul 5 sau de turci la A0 sud, care par a lucra haotic, dupa inspiratia de dimineata (din fiecare dimineata). Nu m-ar mira sa aiba echipe specializate pe fiecare faza, ceva de genul: armare si cofrare elevatii, ridicat grinzi si predale, armare si turnare radier suprabetonare.
Am zis asfaltare la gandul ca dupa ce termina lotul 3 la Craiova si (au terminat deja) lotul 2 la A0 ar avea o fereastra de timp ca sa toarne ceva asfalt  macar pentru protectia terasamentelor. Dar ei stiu mai bine.
Despre 7 asta am zis si eu dar cu alte vorbe: vor termina in avans loturile din sud doar ca sa aiba intarziere minima si sa se incadreze in termenele PNRR (nu in termenele contractuale) cu loturile din nord.
A si mai e ceva, cu pragmatism vor sacrifica loturile A0N4 si CraPi 4, prioritizand A7 si A3.     
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

horatiu.cosma

Deci e mai pragmatic să termine A3 Nădășelu - Zimbor care va fi muzeu fără traseele modificate ce sunt abia în licitație (finalizare 2026), dar nu e pragmatic să termine CraPi4 care se poate utiliza din secunda 0. Curat murdar  :D . Și la CraPi3 ce e terminat? Mai au cam 40% din asfalt de așternut. Nicio șansă să vedem asfalt pe A3 anul ăsta. Tind să cred că o să îl amâne până pot să lege și traseul modificat, să nu tot mute stația.

oneLess

La cimitir modificarea este exclusiv 100% din cauză că se suiau pe cimitir sau sunt și alte motive ?
Că am văzut că deja erau ieșite elevațiile la pasajul de mai sus care acum e baipasat și mă gîndeam de ce nu o fi lăsat un fir pe vechiul traseu și făceau pe noul traseu viaduct doar pentru un fir !? Sau nu era mai 'eftin ?

hefaistos

@ horatiu.cosma
Din punct de vedere al constructorului pragmatic este sa prioritizezexluxrarile legatexde PNRR, ca sa evite situația "am pierdut bani din cauza ca nu ați respectat termenele" chiar dacă unele tronsoane vor deveni cel mai lung și mari durabil muzeu-autostrada. Din punctul de vedere al CNAIR noțiunea de pragmatic nu este pe deplin înțeleasă și ni s-au emis normative pentru ea deci ne e inca în folosință.
Sa fim și noi pragmatici, viaductele de bypass nu au nici o șansă reala să se încadreze în termenele PNRR. După cum nici capetele A8 nu au, dar aia e alt topic.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Earthchild

Quote from: horatiu.cosma on September 12, 2023, 08:50:53 AMTind să cred că o să îl amâne până pot să lege și traseul modificat, să nu tot mute stația.
Mă îndoiesc că le convine să lase terasamentele neprotejate încă trei ierni, fără un strat de balast stabilizat și binder.

dargauda

Grindeanu : Nurol deschide săptămâna viitoare lotul Nușfalău-Suplacu de Barcău de pe Autostrada Transilvania/UMB va inaugura lotul 2 de pe Autostrada București Nord peste o lună.

Lotul Suplacu de Barcău-Nușfalău pe pe Autostrada Transilvania va fi inaugurat săptămâna viitoare, iar România va atinge ,,borna" de 1000 de kilometri de Autostradă și Drum expres a transmis marți, în Prahova, la verificarea șantierului Ploiești-Mizil de pe Autostrada Moldovei, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Lotul Nurol are o lungime de 14 kilometri și este primul tronson de autostradă din județul Sălaj.

,,Până la finalul anului viitor vor fi dați în trafic minimum 250 de kilometri de autostradă. Anul acesta facem  1000 de kilometri. Cred că săptămâna viitoare vom atinge borna 1000 de kilometri pentru că se dă în circulație lotul de la Nușfalău la Suplacu de Barcău" a spus ministrul. Totodată, Lotul 2 al Autostrăzii A 0 Nord pe care lucrează constructorul român UMB va fi deschis peste aprox. o lună. Anterior, Sorin Grindeanu îl ,,lansa" pe cel mai puternic constructor din România în cursa pentru prima inaugurare de autostradă din 2023, inaugurare prin care România va depăși borna de 1000 de kilometri de Autostradă și Drum Expres (rețeaua CNAIR are acum 994 kilometri). Deși ministrul Grindeanu s-a referit la lungimea de 20 de kilometri, în realitate poate fi deschis doar segmentul de 10 kilometri dintre DN 1 Corbeanca și Autostrada A 3 București-Ploiești pentru că nu există descărcările în drumul județean 200 la Ștefănești și nodul rutier de la Afumați, pe DN 2 care face parte din lotul 3 Afumați-Pantelimon. De asemenea, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a garantat inaugurarea lotului 2 de pe A 0 Sud (lotul Alsim Alarko între DN 5 și DN 6), dar a spus că deschiderea lotului 1 unde lucrează același constructor din Turcia depinde și de vreme.

https://economedia.ro/grindeanu-nurol-deschide-saptamana-viitoare-lotul-nusfalau-suplacu-de-barcau-de-pe-autostrada-transilvania-umb-va-inaugura-lotul-2-de-pe-autostrada-bucuresti-nord-peste-o-luna.html

mirceaeliade

#33201
Ipotetic vorbind, nu s-ar putea face un seminod ne-temporar la TopaMica/Mihaiesti care sa dea in functie jumatatea de lot spre Zimbor indiferent de stadiul viaductelor?  Oricum se fac acum viaducte, deci autostrada deja se intersecteaza cu DNul, iar distanta intre cele 2 noduri existente e deja de 30 km, cred ca nici fara vreo iesire de urgenta/intoarcere.

Mai mult decat atat, cred ca lucrarile partial facute care nu vor fi folosite, pot fi folosite pentru o banda de iesire la viteze mici pentru acest nod, deci partial sunt facute si exproprieri.

raulbogdan23

Ai vazut pe unde trece traseul la Topa sau la Mihaiesti @mirceaeliade ?

- ca sa ajungi la Mihaiesti ai nevoie de viaductul scos la licitatie
- la Topa esti foarte sus in padure, o posibila bretea acolo ar complica viitoarele lucrari la viaduct + legatura cu actualul amplasament. Daca avem alt castigator la viaduct unde aditionezi lucrarile?

Tronsonul Topa - Zimbor are foarte multe viaducte cu tablier metalic care dureaza (cel putin 4 viaducte, din care unul nici macar nu are pilonii terminati, unul are tablier ridicat, iar celelalte 2 asteapta tablierul).

Termenul de predare e 2025 si nu cred ca vedem ceva mai repede pe acest lot.

Telvanni

#33203
Quote from: dargauda on September 12, 2023, 10:54:41 AMGrindeanu: ,,Până la finalul anului viitor vor fi dați în trafic minimum 250 de kilometri de autostradă. Anul acesta facem  1000 de kilometri"

Numai un politician o putea spune atat de bine, data fiind situatia dezastruoasa a inaugurarilor pe 2023.

In alta oridine de idei, ma poate lamuri cineva care e logica cu aceste fragmentari ale betonului? Mersi!



cfdp

Se toarna "placi de racordare". Am mai avut discutia pe forum.
Parerea mea este ca asa au fost ofertate (placi=prefabricate) versus monolit "on site".
Inca odata solutia monolita pe toata latimea unui sens este fff Ok tehnic. Nu am date dar cred ca este modul de ofertare/decontare rigid din Romania.

danvoicu

E OK monolit? Dar aici nu e monolit. Asta era intrebarea.Solutia de fata pare ca nu are capacitatea portanta, fiind bucatele separate de polistiren, si in timp, teoretic, se vor afunda inegal.

cfdp

#33206
monolit- turnat pe loc, in site, in cofrag
prefabr.- turnat in alta parte, in poligoane speciale/platforme...., transportat si montat in site.

si monolit si prefabricat  placile sprijina cu un capat pe culee (rigid) si cu al doilea (elastic) pe o grinda de rezemare transversala,  care nu se vede in fig. De aici denumirea placa de racordare de la terasament elastic la culee rigid

rocklee

Va fost dor de un fotoreportaj de la sol... :D
Am fost
 Azi pana la lotul Chetani Câmpia Turzii..imaginile mai târziu

survola

Polistirenul acela se scoate, după ce se face prima turnare.
Aceasta se face din 2 în 2, ca să zic așa.

danutzu_1069

Se scoate polistirenul, dar armatura nu are continuitate, asa ca placile vor fi, oarecum independente....