Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 51 Guests are viewing this topic.

Dragos_R

Jos palaria, se misca bine. Una peste alta pare sa fie un tandem de succes, sper sa-l mai vedem si in alte locuri  :thumbsup: !

dargauda

#33151
Autostrada Transilvania: Contestația Strabag la lotul Chiribiș – Biharia câștigat de Precon se judecă la Curtea de Apel București pe 20 septembrie / Ministrul Grindeanu făcuse apel la constructor să nu facă apel la decizia CNSC

Curtea de Apel București va judeca pe 20 septembrie contestația constructorului Strabag la contractul câștigat de Precon pentru lotul Chiribiș – Biharia de pe Autostrada Transilvania, potrivit portalului CAB. Pe 20 septembrie dosarul ajunge în Camera de Consiliu, iar pe 18 octombrie la Complet. Totuși, cel mai probabil, CNAIR și Precon vor semna contractul pentru lotul de 29 de kilometri înainte de decizia Curții de Apel, având la bază soluția CNSC din 8 august care a respins pe fond contestațiile Erbașu și Strabag. După decizia nefavorabilă de la CNSC, doar Strabag a mers mai departe la instanță și a depus apel pe 24 august, deși, pe 10 august, ministrul Sorin Grindeanu făcea un apel nuanțat către constructori să nu continue contestațiile, după cum Economedia a scris aici.

CNAIR a desemnat pe 8 iunie 2023 Asocierea Precon – Citadina câștigătoare a licitației pentru finalizarea lucrărilor pe lotul Chiribiș – Biharia al Autostrăzii A3 Transilvania. Licitația de 877 milioane lei pentru lotul Chiribiș – Biharia cu o lungime de 28 km a fost lansată în august 2022, după ce în mai CNAIR reziliase contractul cu Selina. După rezilierea contractului, Selina a primit certificat negativ și a atacat decizia în instanță. În realitate, Precon ar fi controlată chiar de Beniamin Rus, patronul Selina, potrivit presei din Bihor.


Ofertele au fost depuse de constructori din România, Austria, Ungaria și Turcia. Durata contractului este de 24 de luni din care 6 luni proiectare și 18 execuție:

– CONSTRUCȚII ERBAȘU SA

– Asocierea DUNA GROUP INTERNAȚIONAL KFT – SC ING SERVICE SRL – SC DUNA CONSTRUCȚII RO SRL (Ungaria)

– MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET AS

– Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL – CITADINA 98 SA

– Asocierea SC STRABAG SRL – ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI ARL CLUJ SA.

Pe traseul Autostrăzii Transilvania, de la Cluj-Napoca la vama Borș II, CNAIR nu are contracte semnate pe trei loturi cu o lungime de 96 kilometri: 41 kilometri între Poarta Sălajului și Nușfalău), 26 de kilometri pe Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș (lotul cu viaductul de 1,7 km de la Suplacu de Barcău) respectiv lotul Chiribiș – Biharia (28 km) câștigat de Precon.

https://economedia.ro/autostrada-transilvania-contestatia-strabag-la-lotul-chiribis-biharia-castigat-de-precon-pe-20-septembrie-se-judeca-la-curtea-de-apel-bucuresti-ministrul-grindeanu-facuse-apel-la-constructor-sa-nu.html

mike_us

Parca îs blestemate loturile astea. De citi ani nu se reușește semnarea contractelor?

dumbravaandrei

Paai de fiecare data s-a publicat aceeasi maculatura, cu modificari minime. Nici macar nu prea au integrat clarificarile de la turele anterioare. In conditiile astea cum sa ai rezultate diferite?!?

Iar Strabag... are niste polite de platit, nu cred ca se lasa asa de usor...

naivu

Sa-i plateasca lui neabeni cate polite vor! In alta ordine de idei, pe mine ma ingrijoreaza ca Strabag nu a depus deloc oferta pe PSalajului-Zalau-Nusfalau!

Hercule

^^
Quote from: miahi on September 07, 2023, 11:15:15 AM^...tin minte ca zicea cineva ca nici macar pe langa Cluj nu vroiau sa ajunga cu A3 din motive "de" Funar.
Daca as vrea sa agit spiritele as putea spune ca autostrada nu s-a dus pe langa Cluj din cauza mentalitatii gen "autostrada sa nu fie pe langa orase pentru a nu fi folosita/aglomerata de traficul local". Realitatea e ca relieful nu permite o apropiere mai mare de Cluj, fara cheltuieli exceptionale. Valea Hasdate este mai putin populata decat pe langa DN1.

Iesirea la Tureni rezolva binisor problema legaturii Cluj la autostrada (in principal pentru ca scapi de Turda). In aceste conditii un nod la Savadisla nu s-ar justifica decat dpdv turistic. Desi decat Savadisla ar fi mai potrivit un nod la Ciurila/Prunis. E mai aproape de zonele turistice Baisoara, Cheile Turzii, Cheile Tureni si in plus ar mai asigura o varianta de acces in Cluj pe DJ107R.

Deșteaptă-te române!

dumbravaandrei

sper ca stii ce e intre Tureni si Cluj  :o
Doar salveaza Turda de aglomeratie, nu rezolva nimic altceva Clujului, ca mai sus e 1+1 intr-un giratoriu impartit cu alte 3 stradute...

gicu

Se mai împarte traficul Tureni-Cluj cu centura Apahida-Vâlcele și intrarea prin Borhanci.
Marea majoritate a blocajelor sunt la Turda, nu în sensul giratoriu de pe Calea Turzii.

Light

#33158
Sensul acela giratoriu din Feleacu are și rolul de a calma traficul care intră în Cluj-Napoca. Însă problema e că a fost construit înclinat (drumul din jurul sensului giratoriu are o geometrie foarte proastă) și e exagerat de înalt astfel încât nu vezi bine dacă de pe celălalt sens de mers au intrat și alte mașini în sens sau sunt pe cale să intre.
PS: Scuze de off-topic.

Hercule

#33159
@dumbravaandrei : da, stiu foarte bine ce e intre Tureni si Cluj. Din 2016 fac saptamanal drumul Targu Mures - Cluj (poate chiar mai des, exceptie vacanta de vara). Am parcurs toate DJ si multe DC pe culoarul TG MS - CJ +/- 20 km stanga/dreapta A3/DN1.

Ca sa ajungi in centrul Clujului, pornind de undeva de pe A3 intre Campia - Turda, ai nevoie de acelasi timp pentru a ajunge la Gilau pe A3 sau in centrul Clujului pe DN1. Pe A3 ai in plus 21 km (+50%), fara sa socotesc cei 14 kn Gilau - Cluj. Mai mult, trebuie sa traversezi Florestiul, alta distractie. Deci orice varianta rezonabila de a ajunge dinspre Turda in Cluj e peste Feleac. In rest, A3 e bun doar de a ocoli Clujul in drumul spre Oradea. Parerea mea. Legatura A3/Tureni va salva Turda de aglomeratie, va scapa soferii de Turda si face traficul spre Cj mai fluent si mai rapid.

Da, giratoriul din varful Feleacului e o idiotenie. Se aglomereaza in general duminica seara sensul spre CJ, dar totusi nu se sta. Chiar si asa, prefer pe aici decat sa pierd vremea prin Floresti. Giratoriul Calea-Turzii/Faget e parfum, mult mai aglomerat e cel de la Buna Ziua, 1 km mai jos.
Deșteaptă-te române!

StefanCelMare

@dumbravaandrei
Uiți că sunt două sensuri, unul spre Cluj altul spre afară din Cluj.
Pe sensul afară din Cluj spre sud și spre est - Tg.Mures, nodul acela ajuta enorm Clujul.
Pe sensul înspre Cluj, mai puțin duminică seară, sau de sărbători variază între OK și acceptabil.

california

Ma mir ca inca se mai pune la indoiala utilitatea centurii de la Tureni. Probabil ca nici Boc nu a vazut-o cand s-a construit A3 si era prim-ministru asa cum nu a vazut ca lasa Clujul fara acces la autostrada ( niste sapaturi prin dealul de la Manastur nu erau chiar asa o problema pt. un constructor de autostrazi). Explicat grosso modo, clujeanul din centrul Clujului pt. a merge la Tg. mures sau la Sibiu (nu spun Bucuresti pt. ca lor nu le plac "sudistii"), are de parcurs un drum scurt pe national pana la Tureni si a intrat pe autostrada.Ca sa intri sau sa ajungi in acelasi loc pe A3 fara centura Tureni si fara a traversa orasul Turda, trebuie sa parcurgi aproximativ aceeasi distanta in sens invers ( strabatand orasul dormitor Floresti, apropos de calitatea vietii care in Cluj, citandu-l pe d-nul Boc este ca pe vest) pana la Gilau si apoi sa te intorci cateva zeci de Km pe A3 pana la Tureni. Nu mai vorbim de traficul de tiruri din nord-vestul tarii care strabate stradutele din Turda, cat despre turdeni, se pare ca astia nu conteaza...
Sper ca Ionut nu ma va cenzura din nou.

raulbogdan23

Obiectiv: Autostrada A3 Chețani - Câmpia Turzii - lotul filmat complet
Data filmare: 08.09.2023
Constructor: STRABAG & GEIGER



Enjoy!

carutasul

deci pe la mijlocul lui octombrie începem să ținem ... AMR-ul :)
O să mai întârzie un pic cu podul de peste Arieș dar probabil se încadrează până termină cu celelalte bibileli...

dargauda

Multumim raulbogdan23.

Este spectaculos forza  STRABAG & GEIGER SUCES la cat mai multe proiecte la noi.
Sper sa cistige la CAB pe Chiribiș – Biharia si Precon sa ramana cu buzunrul gol,da Doamne.