Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 34 Guests are viewing this topic.

Iceman

#33060
Mă refer la cei care au ofertat pentru acest lot... 😉... Sunt convins că toate firmele ar duce la capăt executarea lucrărilor, au timp suficient pentru fiecare etapă din proiect... 🙂

misiekwas


@mike_us nu înțeleg, care o fi problema. Nurol a făcut ceea ce a fost contractat sa facă. În plus, are în portofoliu proiecte de tuneluri mult mai complexe (precum Marmaray în Istanbul). Din acest punct de vedere, ar avea mult mai multa experienta decât are de exemplu UMB.


horatiu.cosma

#33062
Îmi e greu de crezut că vreunul dintre ofertanții turci e măcar pe aproape pregătit să atace un asemenea tronson. Cel mai aproape posibil sa fie Nurol care a început să înțeleagă cu ce se mănâncă proiectele de la noi, însă la un cu totul alt nivel față de ce înseamnă Poarta Sălajului - Nușfalău. Mapa, la mai bine de un an de la OIL pe PiSi2 încă nu reușește să aducă din Asia containerele pentru organizarea de șantier (noroc cu partenerul "serios" că de un an nu le taie pădurile, că altfel ar fi complet in găleată cu contractul). Despre restul de turci nici nu are rost sa discutăm.

Webuild cred că ar avea probleme mari de capacitate să facă în paralel PiSi3 (care e la rândul lui un proiect mamut), acest proiect și încă 100km de CF in PNRR.

UMB par singurii care înțeleg complexitatea dealurilor de pe proiect, însă și la ei e o problema majoră de capacitate. Calculele artificiale de tipul "în 2 ani AR TREBUI să fie aproape gata 250km pe A7" sunt pură fantezie. Pe Nădășelu - Poarta Sălajului la trasul liniei vor fi vreo 5 ani efectivi de execuție, Poarta - Nușfalău e mai greu, e musai să intre în forță chiar din perioada de proiectare dacă vor să se încadreze în contract.

dr4qul4

1. UMB
Stiti parerea mea despre supracontractarea UMB. Insa in cazul de fata nu pot sa nu remarc ca peste 2 ani cand incepe constructia, vor fi pe final cu tunelul de pe A1. Le-ar prinde bine Mesesul, DAR nu mai bine isi pastrau fortele pt A8? Ca nu-i vad sa duca 2 loturi montane in acelasi timp + alti 100 de km la deal/campie.

2. Nurol
Posibil sa se descurce, dar ce vor face in 2 ani de pauza? Ar avea nevoie de lucrari mai mici pana atunci ca sa-ti tina oamenii/utilajele si subcontractorii. Nu ar strica sa ia si un lot la vest de Suplacu.

3. Webuild
Or termina ei la Braila si chiar si PiSi5 pana e gata PT-ul aici, dar sa nu uitam ca au si PISI3. Si ala nu e jaoca de copii. Totusi, raman a 3-a optiune.

Mapa si Makyol? Mai bine lasa. Unii au destul de lucru pe PiSi2 iar ceilalti par ca vor avea pe A13.

Restul? Sunt destule firme din Turcia pe piata. Incepe sa arata ca luptele intre Razesi si Otomani. Nu ar strica sa inceapa si ei cu loturi mai simple, cum au facut si Nurol si Alsim.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Gio

De data asta nu a mai ofertat Strabag..

Cetatean

Nici nu cred ca mai oferteaza. Pe A3,a reusit de i-a linsitit compania.
Webuild poate sa mai aduca inca o echipa de manageri si la Meses,dar mi-e teama ca nu au de unde sa mai aduca subcontractori. Numa asa ,ca o sa creasca foarte mult cei de la Activ.

Cristian 74

@Cetatean celor de la Activ le-au "crescut" câteva camioane noi-nouțe cu care îi ajută pe cei de la Porr pe PiSi 4. Subcontractori sunt și aici, de exemplu DVF au experiență la construcția de autostrăzi, lucrând cot la cot cu Nurol, le-am văzut mașinile și pe centura Zalău, la Strabag și Geiger, am înțeles că lucrează și în Slovacia. Bine, e nevoie de mult mai mult, dar e un posibil început.

mirceaeliade

Termenul de executie pare destul de generos.  Cu tot cu contestatii, probabil ca se va semna prin prima parte a 2024, ce ar impinge termenul de predare cam spre 2030.  Prin 2026-2027 si UMB si WeBuild ar cam trebui sa scape de grosul contractelor lor in executie acum.  Poate ca nu s-ar intinde prea mult.  Probabil ca Makyol si Mapa ar fi cei mai intainsi cu proiectele lor pe A1 si A13, dar in acelasi timp, poate ca isi vor face rodajul acolo inainte sa tureze la Meses.  Imbucurator e ca nu prea par sa fie optiuni "prea rele" dintre cei 7 candidati.
ps: sa vedem daca Chiribis-Biharia se va inaugura inainte de Meses.  /s

alinuttt

Suplacu de Barcău-Biharia ar trebui să fie gata cu muuult timp înainte de Meseș... Poate și 5 ani diferență, început de 2025 vs. 2030.

GIV

@mirceaeliade de abia am aflat ofertantii.. pana se desemneaza castigatorul mai dureaza. daca iese umb cu 80% avem cel putin o contestatie ca nu ar avea experienta pe tuneluri, pe langa alte motive cu care au mai fost contestati. asta daca nu cumva umb au depus o oferta in stilul celei de pe t1 crapi  relicitare. daca o sa fie desemnat alt castigator, contestatiile pot dura cel putin un an..

tom_sawyer

Mi-e greu să cred că ceilalți au licitat la un preț sub al UMB-ului, care e mobilizat pe lotul vecin și are deja achiziționate utilajele de forat tuneluri.

GIV

cine garanteaza ca sunt utilajele lor?

montaniardul

As vrea sa vad o asociere intre UMB si PORR care ar fi buna pentru constructia autostrazilor in zonele montane sau deluroase dificile ce necesita solutii tehnice deosebite. 

danutzu_1069

Niciuna din firme nu prea se asociaza.... decat in cazuri exceptionale...

Cetatean

Cu riscul de a ma repeta si probabil sa fie stearsa postarea.
Umb poate avea preturi mici,oarecum corecte din vreo 7 motive pe care le-am mai scris pe aici.
- fac aceasi treaba cu aproximativ aceasi oameni de X ani
- isi cunosc productivitatile
- au o armata de oameni pregatiti,calificati,angajati,pe care ii platesc destul de bine dar ii si muncesc de le iasa capacele
- nu comentez conditiile de munca,cazare,ore etc.
- utilajele de care ziceati,indiferent daca sunt leasing sau in proprietate, cand sunt muncite peste 300 de ora pe luna sau mai mult,fata de sa zicem 220-230 la un subcontractor,asigura productivitati bune si amortisment excelent.
- pe langa faptul ca trag de ele,pe cand la subcontractori,chiar si in filmari pe aici,am vazut ca se plimbau jumate goale...
- faptul ca au contracte de x miliarde lei,le permite sa aibe preturi foarte bune la orice material cumparat,de la orice furnizor.
- productia grinzilor in santier le asigura un cost excelent per bucata,mult mai bun decat la orice producator. Ca sa nu mai pun transportul pana la santier.

As mai putea scrie,dar ideea principala e,ca ceilalti participanti pentru ce am scris mai sus,trebuia sa puna profit,indirecte etc.