Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 22 Guests are viewing this topic.

D.TgM

Pentru Chiribis- Biharia au trecut cca. 2 saptamani de la respingerea contestatiilor Strabag si Erbasu.
Daca se hotaraste careva sa mearga la CAB, ce termen are pentru asta?


oneLess

Din ce văd eu pe harta API, cele 2 viaducte ocolitoare scot din contractul cu UMB alte 3 viaducte mai mici. Ar fi fost prea frumos ca de banii ăștia să negocieze cu UMB ca să facă cele 4 noi culee și terasamentul pănă la ele și scoteau restul din viaducte la lictație! Proiectele draft sunt convins că există și nu se vor abate de la ele!

cosminnus

In ce masura pot fi scoase din contract acele 3 viaducte daca cei de la UMB s-au apucat deja de ele si mai sunt si in stare avansata de executie?

miahi

O intrebare mai interesanta ar fi daca pentru cele 3 structuri au fost facute plati deja...

horatiu.cosma

Greu tare cu canicula  :D . Dacă se strică o ciorbă, ea se mănâncă în continuare pe motiv că "e în stare avansată de execuție", sau se aruncă? Dacă o lucrare e executată (chiar și 40%), ea se plătește (pentru cei 40% executați), sau se dă țeapă constructorului pe motiv că traseul trebuie schimbat, deși lucrarea deja începută nu are nicio vină? Dacă trebuie construit un pod nou, e mai sănătos să îl construiască un singur constructor, sau 2 constructori (unul face 2 culei și 3 pile, altul restul, dar oare cine pune grinzile la îmbinare, oare cine trage cablurile de iluminat, ITS-ul etc)? Răspunsuri simple pentru întrebări simple.

miahi

@horatiu.cosma sa intelegem ca "ciorba stricata" va intra la pierderi si ca probabil nimeni niciodata nu va avea vreo responsabilitate pentru risipa de milioane de lei. Ce putem zice, ca tot e canicula, la cat mai multe beri reci pentru CNAIR si pentru profesionistii ce gireaza acest proiect de segment de autostrada.

horatiu.cosma

Ar fi un exercițiu util să se încerce tragerea la răspundere a celor care au decis/aprobat/proiectat traseul prin acele dealuri păcătoase, dar îmi e foarte greu de crezut că se vor recupera vreodată de la Iptana/foști angajați CNAIR milioane de lei îngropate acolo.

Ionut

Luați-vă gândul de la asta, nu cu ăștia la putere. Nu au fost trași la răspundere unii/alții pentru chestii fără echivoc, darămite aici unde e dificil de demonstrat cine e de vină și cum/cât ar trebui să plătească.

cosminnus

Eu prin "scoaterea din contract" ma refeream strict la plati. Daca CNAIR a dat comanda pentru o ciorba stricata, mi se pare normal sa o plateasca, nu sa intre la paguba pentru constructor. Dar de la asteptari pana la realitate...

Iceman

Oare ce surprize ne mai pot aștepta pentru construcția următorului lot care este și mai dificilă... sunt sătul de tot ce înseamnă Administrație Publică și de profesionalismul lor, bugetari care merg doar la lucru doar pentru salar.. la noi întotdeauna dă cu virgulă începând de la proiectare până la execuție :((

pasadia

Nu mai dati vina pe Iptana. Vina apartine exclusiv CNAIR, fosta CNADNR, fosta AND. Ea a avut tot timpul responsabilitatea derularii corecte a acestor contracte (atat in faza de SF, cat si in faza de design&build). Ea e cea care a acceptat SF-uri proaste (pe baza unor contracte sub-finantate, ea e cea care a pregatit caiete  de sarcini si cea care nu isi face partea de treaba cand vine vorba despre documentatii (exproprieri, mediu, actualizari de pret, etc...).

Si mai apartine celor din MT. In atatia ani de zile se puteau identifica probleme, se puteau gasi solutii. Sau macar puteau fi stuadiate bunele practici din tari similare care au avut rezultate bune (Ungaria, Polonia). 

Alexander

Ca sa citez un clasic; O pasarica mi-a soptit ca Erbasu e in carti pentru lotul Chiribis-Suplac. O alta pasarica mi-a soptit ca sunt totusi asteptate contestatii de la Precon si Nurol deci nu e motiv de bucurie inca.

GIV

@Alexander: ca sa citezi clasicul trebuia sa zici ce specie de pasare ti a soptit si denumirea in lb latina  :lol:  :lol:

Light

#32968
Quote❗️Atenție!
🟠Restricții de circulație astăzi, 21.08.2023, pe A3, Nod Rutier Câmpia Turzii, Bretea 1 (în intervalul orar 09:30-13:00) și la km 11+400 (în intervalul orar 13:00-16:00).
🟠Se efectuează lucrări de refacere a marcajului rutier.
🟠Circulația se desfășoară alternativ pe o bandă, cu restricție de viteză.
❗️Vă rugăm să circulați cu prudență în zona lucrărilor și să respectați semnalizarea rutieră.

Powered by API/PUM imgur uploader

Powered by API/PUM imgur uploader

Sursă: FB DRDP Cluj

Oare refacerea marcajului rutier a fost executată de DRDP în regie proprie sau a fost făcută de Strabag în cadrul lucrărilor de pe Chețani-Câmpia Turzii?

tom_sawyer

Grindeanu&Pistol zic că pe Chiribiș-Biharia nu s-ar mai fi făcut recurs la CAB și vor semna cu Precon+Citadina.