Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 26 Guests are viewing this topic.

pentium10

Cateva imagini din mers de la A3 - Geiger



(GPS)


(GPS)


(GPS)






Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Light

Azi pe la 18:40 lucra Geiger la autostradă în zona Chețani, unde autostrada supratraversează DN15. În zona pasajului deasupra autostrăzii de la Hădăreni se mergea la paletă și se lucra la terasamente și la structuri. În zona Strabag nu era nicio mișcare la acea oră, cel puțin cât am putut să văd din DN. Poze nu am apucat din păcate să fac.

horatiu.cosma

#32882
M-am uitat peste documentația de la licitația aferentă traseului modificat în cele două puncte de pe Nădășelu - Mihăiești.

În 2019 când s-a licitat Lugoj - Deva 2 cu vestitele tuneluri am crezut că nu poate ieși CNAIR pe piață cu o documentație mai rușinoasă. Atunci au licitat o cariocă, un acord de mediu și câteva foraje geotehnice la tuneluri.

Ei bine, m-am înșelat. Se poate și mai rău. Documentația tehnică de la Nădășelu și Topa Mică pentru traseul modificat e o cariocă și atât. După doi ani de la apariția problemei atât s-au putut. Sunt câteva planșe făcute de UMB pe care CNAIR a șters autorul.

Caietul de sarcini e o nouă comedie tragică demnă de Caragiale (206 pagini in care găsim povești copy paste de altundeva despre intersecții cu calea ferată și alte asemenea fără legătură cu proiectul, nelipsitul bardou, zero asumare la CNAIR chiar și acolo unde legea obligă expres, totul aruncat în căruța viitorului constructor).

"Cerință imperativă: se vor respecta limitele șantierului." Care limite? Alea stabilite de viitorul constructor.

Deși e cerință legală ca cei din CNAIR să pună la dispoziție la licitație culoarul expropriat, leneșii au aruncat totul la viitorul constructor. Au pus în cârca lui identificarea proprietarilor, redactarea documentației de expropriere, până și emiterea hotărârii de guvern de expropriere și emiterea deciziei de expropriere, acte 100% aflate în responsabilitatea legală a statului.

Altă citire din caietul de sarcini: "în primele 30 de zile ale contractului antreprenorul va identifica eventualele erori din documentația tehnică pusă la dispoziție". Erori la ce? Poate vreo nuanță de culoare neclară din planșe.

"Ofertanții înaintea depunerii ofertelor vor face vizite în teren, se vor edifica cu privire la situația reală din teren și își vor asuma documentația pusă la dispoziție". În lipsa documentației propriu-zise care să fixeze niște repere obiective, prevederea asta poate fi oricât de subiectivă vrea CNAIR. Dacă pe constructor îl cheamă Ionel, orice propunere de modificare în timpul contractului poate fi acceptată și remunerată. Dacă îl cheamă Gigel, poate fi tratată cu "păi ai făcut o vizită în teren și te-ai edificat asupra tuturor condițiilor și ți-ai asumat tot".

Nu exista certificat de urbanism. Nu există avize. Nu exista acord de mediu. Nu exista studiu geotehnic. Nu exista studiu arheologic (măcar preliminar, care sa identifice eventualele situri arheologice potențiale). Nu există nici un cuvânt despre utilitățile de pe traseu și modalitatea de relocare. Nu exista studiu topografic. Practic nu există un studiu de fezabilitate măcar minimal. Nu e nimic (deși legea obligă să fie toate aceste lipsuri), cu excepția unor planșe pe care să se liciteze complet in orb. Sau nah, de fapt toate astea există undeva, doar că nu sunt puse la dispoziție la licitație.

Nu există nici cea mai mică șansă în condițiile astea să liciteze vreun constructor normal la cap, altcineva decât știm noi cine.

Iar legat de prețul exorbitant, 200 de milioane de lei per km, tind să cred că intră în suma asta și acoperirea găurii financiare produse de multele alunecări care au fost și vor mai fi pe Nădășelu - Poarta Sălajului.

bacovia

Ar mai trebui ca si licitatia tot de constructor sa fie organizata :)

Cu totii ne asteptam la un singur ofertant, insa vor intra fir speculatorii. La ce valoare are proiectul. Presimt un blocaj total la aceasta licitatie.

carutasul

nu știu totuși, chiar nu se poate face nimic împotriva atitudinii ăsteia a CNAIR? Bun, constructorii probabil că nu se bagă, că după aia chiar nu mai prind lucrări, dar măcar să îi popularizăm cumva, că sunt lucruri care sunt evidente și pentru ne-ingineri, răspunsurile alea la care nu spun de fapt absolut nimic, întrebări clare la care răspund în dodii...

dumbravaandrei

cum adica nu mai prind lucrari?  :lol:

carutasul

în general proștii sunt răzbunători :) O să le caute chichițe de descalificare în toate licitațiile :)

mirceaeliade

La pretul asta exorbitant chiar nu sunt sanse sa se bage altcineva?  Da sunt multe riscuri, dar unde sunt multi bani nu cred ca nu vin altii infometati.  Nurol are santier langa cu oamen cu contracte pe terminate, si tot rateaza licitatii, si chiar daca nu are experienta in viaducte, pe multi bani SIGUR poate sa cumpere experienta de la competitori locali.

pasadia

Râd cu spume citind că Nurol NU are experiență la viaducte. Oare în aceeași categorie de constructor neexperimentați intra și Geiger, Selina, Con-A, Bog'art și mulți alții?

Daca vor insista alții să liciteze atunci licitația va fi anulata, pe un motiv sau altul. Daca nu, se va atribui pe repede înainte...

marius.firtonea

Nu inteleg de unde atata lauda la adresa Nurol, pana la urma au un lot banal de ~13 km la care au intarziat 6 luni fata de termenul din contract.
Da sunt de acord, a fost vina CNAIR pt descarcarea temporara, dar pt restul lotului cred ca a cam fost vina lor.

mirceaeliade

^Nurol e unul dintre constuctorii care priomisera bulina alba al un moment dat, asa ca nu pot fi pusi in plutonul codasilor.  Trebuia sa formulez ceva in genul "chair daca nu ar avea experienta". 

Si lasand la o parte dezavantajele provocate, si oricat de "marfa" ar fi UMB, *nu* mi se pare ok sa avem licitatii cu dedicatie.  Prefer sa bage cineva la bluf si sa ii oblige sa anuleze licitatia decat sa le doneze pe fatza o suma care ar trebui castigata probabil prin instante, pe metode licite, nu "la mica intelegere".  Nu e ok sa "dam mita" la baietii pe care ii placem, mai ales ca asa cum zicea cineva mai sus, virilitatea aia nu stiu daca tine prea mult cand bei prea mult din "caimacul" pus la bataie de CNAIR in ultimii cativa ani.

pasadia

^^Nu e lauda la adresa Nurol, dar totusi...
Firma are o cifra de afaceri si o experienta mai bogata decat va avea UMB-ul peste jumatate de secol (da, ma refer la firma-mama, nu la filiala din Romania). Are destule viaducte in palmares. In plus, un constructor nici macar nu are nevoie neaparat de experienta ci de un proiect bun. Caci proiectul va dicta rezultatul.  De asta rad cand citesc formulari de genul "nu are experienta la viaducte".

E ca si cum am spune ca Vinci, Hochtief sau Skanska nu se pricep la drumuri doar pentru ca in RO nu au construit nici un kilometru de autostrada.

a.l.x

#32892
Au fost respinse pe fond contestațiile Strabag și Erbașu de pe lotul Chiribiș–Biharia.
QuoteAn 2023

Dosar 1656

Nume Contestator STRABAG SRL


Denumire Autoritate Contractantă

COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A.

Număr complet C5

Status dosar Dosar finalizat

Dată decizie fond 07.08.2023

Nr. decizie fond 1844

Soluție Respinge pe fond
QuoteAn 2023

Dosar 1670

Nume Contestator CONSTRUCTII ERBASU SA

Denumire Autoritate Contractantă

COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A.

Număr complet C5

Status dosar Dosar finalizat

Dată decizie fond 07.08.2023

Nr. decizie fond 1844

Soluție Respinge pe fond


JohnDoe

A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat

GIV

cnair poate semna contractul dar o va face? :lol: