Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 71 Guests are viewing this topic.

cfdp

#32730
Despre armare:
In primul rand elementele principale de rezistenta sunt grinzile.
-predalele sunt pe post de cofrag "pierdut' care asigura ulterior si sectiunea de beton
-armatura din predale preia incovoierea in camp intre grinzile principale. care foarte schematic vorbind este 1/2 din efortul creat de roata amplasat in centrul deschiderii.
  in principiu este un moment mediu-mic fata de solicitarile ce apar in c-tii.
-Armatura transversala montata la partea superioana "in situ" preia 2/3 din efortul creat de roata amplasat in centrul deschiderii deci o solicitare mai mare si este mai deasa sau de diametre mai mari.
- In plus pt sutinere si rigididatea la transp/manipulare se inglobeaza niste" grinzi cu zabrele" care au caracteristici si un rol in confinarea sectiunii ulterioare de beton armat.
-In ce priveste stratul de acoperire este impus pentru durabilitate si apare din conditiile de "viata" de 100ani. Acesta nu permite in timp corodarea armeturii, dar poate fi inlocuit cu tratarea suprafetei de beton cu  materiale izolatoare.
-Si intradevar la turci se pare ca si otelul nu era de calitate.  de exemplu raportul intre BST oteluri ce se folosesc uzual la noi si PC oteluri foliosite anterio este de 500 la 300

Granata06

#32731


Armare pasiva - Grinda UMB.

Nu stiu daca este armarea finala la grinda sau mai vine ceva peste plasa sudata de la partea superioara.


JohnDoe

A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat

cfdp

#32733
In principiu talpa superioara si placa preiau compresiuni " betonul conteaza", dar eu nu inteleg altceva:
  Cum se controleaza contrasageata tinind cont ca incarcarea cu sarcinile permanente nu se face uniform, respectiv unele dupa luni altele vor fi dupa ani lotul Zimbor-S Almasului. Eu nu cred ca se face calculul pe loturi ci este acelasi proiect de grinda pt toate.
  Din cate stiu la pod peste Mures la Aiud, pe A10 o jumatate de cale: sens SEBES TURDA, realizata dupa mai bine de 1an contrasageata era dubla, ceea ce se si simte la rulaj, nefiind preluate toate din suprabetonare. ,

Hercule

Mai am o mica nelamurire, referitoare la viaductele ce le executa UMB pe A3.
In imaginea de mai jos e viaductul mare de la Mihaiesti. E aproape finalizat, are 14 deschideri si niciun rost de dilatare.
E ok asa ceva? Imi aduc aminte ca pe Sibiu - Boita PORR a pus rosturi de dilatare la fiecare 3 deschideri.


Powered by API/PUM imgur uploader

La viaduct Mihaiesti vor fi 18 deschideri si este betonat continuu pana acum. Posibil sa avem acelasi scenariu.
Iar din ce se vede in filmari (pentru care multumesc inca o data) niciun viaduct cu grinzi de beton de pe Nadaselu-Zimbor nu are rosturi de dilatare.

Multumesc anticipat pentru orice raspuns, exceptie cele in care sunt trimis sa masor armatura/predalele sau sa sa studiez manuelele de poduri.  :p
Deșteaptă-te române!

Bachus01

Nu sunt expert  dar din experienta din filmarile de pe alte loturi UMB toarna placa dintr-o bucata iar ulterior la 3-5 deschideri fix intre capetele grinzilor se taie betonul si se pune rostul de dilatie.
Daca tot am adus in discutie rosturile de dilatatie . De ce la noi aproape pe toate A/DX urile noi sau vechi se simt destul de tare rosturile de dilatatie iar in Europa (Polonia de exemplu) pe loturile noi nici nu le sesizezi.

Optimizarea oare sau calitatea proasta ?

pasa_andrei

A3 - Lot 3A- Nod Zimbor - 21.07.2023

Ultimul meu clip din zona este de la nodul Zimbor si o mica vedere spre Poarta Salajului.


Enjoy!


Cristian 74

Acum da, sunt filmări de pe loturile UMB din Ardeal. Vin și eu cu restul meniului, acum seara felul I, filmare completă Nădășelu-Mihăiești (de fapt, Topa Mică).


GIV

oare umb o sa puna de vre-un claim pe a3 dpdv al drenurilor facute? presupun ca nu erau atatea in proiectul tehnic sau poate nu erau deloc. ar fi posibil sa se plateasca din rezervele financiare prevazute in contract? sau se cheltuiesc pe altceva?

GAC

ar fi fraieri sa nu faca claim-uri, avand in vedere magnitudinea neconcordantelor dintre SF si teren, drept dovada, 2 sectiuni se vor licita separat.

GIV

@GAC eu nu am vazut sa se spuna pe undeva in baza a carui fapt au primit extensie pana in 2025..

horatiu.cosma

Asta cu extensia până în 2025 e un fake news rostogolit. Nu a dat CNAIR nicio extensie până în 2025, ci UMB a prezentat la un moment dat un program de execuție actualizat cu finalizare în 2025,dar care nu are valoare de termen contractual actualizat. În traducere liberă, UMB ar vrea până în 2025, dar nu s-a aprobat așa ceva.

GIV

pe @Ionut l-am citit cu extensia  :lol:  l am crezut pe cuvant :D

Quote from: Ionut on June 13, 2023, 10:38:09 AMÎn noiembrie 2022 antreprenorul a primit o extensie de timp până în aprilie 2025 și în decembrie a mai primit una

Ionut

Este în raportările CESTRIN/CNAIR, fake news este de la ei.

mirceaeliade

QuoteAUTOSTRADA A3 TRANSILVANIA: PE CE LOTURI VOM CIRCULA PANA LA FINALUL ANULUI
Aproape jumătate din întreaga autostradă Autostrada A3 Transilvania este deja în exploatare, dar anumite sectoare se află încă în execuție sau în pregătire: în executare sunt 17% și în planificare 44% din proiect. A3 va avea la final 437 kilometri și va face legătura dintre București și Borș, la granița României cu Ungaria.

Secțiunea Chețani – Câmpia Turzii
Pe secțiunea Chețani – Câmpia Turzii, stadiul fizic al lucrărilor aferente contractului – rest de executat este de 32%. Conform prevederilor contractuale, termenul de finalizare este trimestrul III 2024. În cazul în care condițiile meteo vor permite, iar antreprenorul va pastra cel puțin aceeași mobilizare pe care o are în prezent, "lucrările ar putea fi finalizate până la sfârșitul anului curent", conform unei note informative.

Secțiunea Nădășelu – Zimbor
Conform ultimei raportări transmise de supervizor, stadiul fizic pentru această secțiune este de 54.25%.
În Programul de execuție transmis de către antreprenor, perioada estimată pentru finalizarea lucrărilor este iulie 2025.

Când se estimează finalizarea proiectării nodului rutier Românași
La momentul actual este în derulare contractul pentru Elaborare Studiu de Prefezabilitate și Studiu de Fezabilitate privind realizarea de noi noduri rutiere pe Autostrăzi – Nod Rutier Românași (A3 – km 26) – Sectorul Poarta Sălajului – Nușfalău. A fost finalizat Studiul de Prefezabilitate, iar din luna mai a.c. se derulează activitățile aferente finalizării Studiului de Fezabilitate. După finalizarea Studiului de Fezabilitate vor fi demarate acțiunile necesare pentru stabilirea proiectantului, în vederea realizării Proiectului Tehnic de Execuție și obținerea Autorizației de Construire. Finalizarea proiectării nodului rutier Românași este estimată pentru trimestrul ll anul 2024.

Reluarea licitației pentru proiectarea și execuția secțiunii Nădășelu – Zimbor
Reluarea licitatiei pentru Sectiunile 3B3-3B, Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău se va realiza în decursul lunii iulie 2023.

Deschiderea traficului rutier pe secțiunea Nușfalău – Suplacu de Barcău
Pe Nușfalău – Suplacu de Barcău antreprenorul a ajuns la un stadiu fizic al lucrărilor de 90%, iar deschiderea traficului s-ar putea realiza în septembrie 2023. Data de finalizare pentru realizarea descărcării temporare a traficului pe subsecțiunea Nușfalău – Suplacu de Barcău este estimată pentru luna septembrie 2023, odată cu recepția lucrărilor.

Atribuirea contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș și sectiunii Chiribiș – Biharia
În prezent, secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș este în procedura de licitație.
Dacă nu vor exista noi contestații cu privire la decizia comisiei de evaluare, contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii ar putea fi atribuit până la finalul acestui an.
În data de 8 iunie 2023, Comisia de evaluare a stabilit că Asocierea Precon Transilvania SRL – Citadina 98 SA este ofertantul câstigator al licitației pentru proiectarea și execuția lucrărilor de pe lotul 3C2 Chiribiș – Biharia.
În termen de zece zile de la stabilirea câstigatorului au fost depuse două contestații, ce urmează să fie analizate.
De asemenea, semnarea contractului este condiționat de rezultatul litigiului rezultat din rezilierea contractului Proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brasov – Tg. Murel – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Lot 2 – Subsecțiunea 3C2: Chiribiș – Biharia, km 30+550 – km 59-100 cu antreprenorul Trameco SA – Vahostav-SK AS – Drumuri Bihor SA – Drum Asfalt SRL – East Water Drillings SRL.

https://arenaconstruct.ro/autostrada-a3-transilvania-pe-ce-loturi-vom-circula-pana-la-finalul-anului/