Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

#32685
^Nu prea inteleg insistenta in a apara kilometri intregi de tuneluri, adica multe, multe milioane care vor trebui gasite la buget...  Daca nu ma insel, intre varianta cu "jumatate din lungime prin tuneluri" si varianta actuala, doar Comarnic a ramas neatins.  Am trecut de destule ori prin zona aia, si nu stiu exact cat are valea aia, dar e o zona FOARTE larga care apare nefolosita pe "varianta 3". 

Am facut cateva poze la cum se vede pe StreetView, si tot nu inteleg cum sunt oameni platiti bine la buget care nu discuta macar cum de nu se poate autostrada suspendata pe piloni in albia mare a raului Prahova in loc de tuneluri.  Pe langa Arges s-a putut cu PiSi5, nu? 

Nici nu mai zic ca se vorbeste de "upgradare DN1 la standarde de A", dar nu vad de ce traseul folosit pentru VO Comarnic nu poate fi folosit ca traseu pentru largirea la standard de A. "Strada Ghiosesti" pare sa aiba destule zone imediat la est care nu par a fi semnificativ dezvoltate, si care sigur se pot expropria pe bugete acceptabile.  Exista vreo prezentare undeva care discuta meritele "VO Comarnic" vs "albia Prahovei" vs "tuneluri pe sub intregul oras *liniar*"?

Cu carioca verde prin valea larga a raului:

Gradini fara constructii majore dincolo de albie:



Plimbati-va si voi pe strada asta unde cred ca se va face VO, si ziceti-mi ce cladiri ar impiedica constructia unei A la est de ea: streetview 
Eu am luat tot traseul la est de albia raului si chiar nu mi se pare absolut nimic special sa impiedice o autostrada pe acolo ca alternativa la vreo 8 4 km de tunel.  E o singura trecere peste cale ferata, si poate vreo 2 poduri care pot fi modificate, dar tot nu vad cum nu ar fi un buget mai mult decat rezonabil in locul unei autostrazi-tunel in zona de semi-plat

horatiu.cosma

O autostradă prin mijlocul stațiunilor de-a lungul cursului apei (gen pe aici) este o aberație retrogradă demnă de secolul trecut. Orice țară cu apă caldă care mai face proiecte montane de acest tip nici măcar nu se gândește la o asemenea enormitate, ci alege varianta tunelurilor care nu deranjează comunitățile și mediul. Găsim mii și mii de tuneluri mai scurte sau mai lungi prin toată lumea, nu trebuie reinventată apa caldă. Beneficiile pe termen lung sunt net superioare celor câteva milioane de euro extra la prețul de construcție.

mirceaeliade

#32687
^asta e un singur punct pentru aproape 5 km de tuneluri.  Comarnic nu e o statiune din cate stiu eu, si chiar daca ar fi, nici Bucurestiul cu toate pasajele la cei peste 2+ milioane de locuitori nu are 5 km de tuneluri, cu scuza unui singur punct semi-critic.  La Predeal se face giratoriu suspendat pe 3 niveluri, sigur si aici se poate face ceva de genul, care CU SIGURANTA ar fi mai ieftin de km de tuneluri in plus. Cred ca nici Sinaia+Busteni impreuna, care sunt mai sus, in vai mai stranse, nu primesc atatia km de tuneluri.

Eu chiar nu cred ca se vor gasi bani asa de usor pentru 5 km de tuneluri intraurbane pentru un orasel de semi-deal. Sunt absolut sigur ca cu banii de vreo 3 km de tuneluri in plus se poate reface/reamenaja podul asta.  Retrograd sau nu, eu ma gandesc la sustenabilitate, adica sustenabilitatea bugetului platiti de contribuabili.  Ca altfel mie incepe sa imi miroase a tunuri: de ce in alte locuri la "varianta 3" s-au putut gasi solutii cu mai putine tuneluri, dar la Comarnic nu s-a scos nimic?

Pentru referinta, asa arata "carioca" vs "pasajele subterane intraurbane de la Comarnic":

Ma rog, ma indoiesc ca se mai poate schimba ceva. Sa ne vedem in vreo 5 ani de acum incolo cand ne vom intreba de unde sa scoatem bani pentru tunelurile astea.

SorinMS

A întrebat cineva de lucrările la supratraversarea de la Câmpia Turzii.
Am trecut astăzi pe acolo (ora 16.30) și se săpa cu excavatoarele la ambele capete ale supratraversării, în vederea construirii rampelor.

SorinMS


marinul

Nurol a inceput lucrările la descărcarea provizorie de la Marca


Si o comparație la 3 luni jumate




pasa_andrei

A3 Zimbor-Nadaselu -UMB - 21.07.2023

Am revenit asa cum am promis pe sectorul Zimbor-Nadaselu.

Aceasta lucrare merita cele 30 de minute, fiind si cel mai lung clip al meu de pe canal. O sa revin zilele urmatoare cu inca 2 clipuri de la Zimbor si de la primul pod/viaduct unde s-au montat deja grinzile de metal.

Am filmat de la o inaltime mai joasa si acum se pot vedea mai mult detalii.


Enjoy!

ion59

Un efort remarcabil al UMB pe un relief cu multe provocari. Probabil vor fi gata anul viitor, dar nu vom putea circula pe nici o zona din ce este gata. Cred ca efortul este de a termina, in mare parte, structurile, anul acesta pentru, a-si muta grosul fortelor pe A7.

raulbogdan23

#32693
Noutati de pe A3 Nadaselu - Mihaiesti, 22.07.2023

- la viaductul de la Nadaselu se turna in continuare placa pe 1 sens
- supratraversarea A3 la drumul agricol/forestier primea predale
- la iesire din Nadaselu primul viaduct are toate predalele ridicate si se asteapta grinzi la urmatorul viaduct inspre Sardu
- la Sardu au suprabetonat cele 2 viaducte + podetul casetat
- tot la Sardu inspre Sanpaul a ajuns o foreza
- in spate la Sanpaul la viaduct se ridicau predale
- inspre Mihaiesti avem 1 viaduct cu hidroizolatia terminata si se lucra la alt viaduct
- la intrare in Mihaiesti au terminat hidroizolatia la viaductul ce v-a supratraversa viitoarea deviere a DN1F
- la viaductul lung din spatele Mihaiesti se lucra la ridicarea bordurilor viaductului (acesta e termenul corect?)
- la iesire din Mihaiesti inspre Topa, au cam terminat lucrarile la pasaj (avem hidroizolatie, borduri)

In rest vant foarte puternic, nu am reusit sa filmez decat punctual zona viaduct Nadaselu, zona Sardu, zona Sanpaul si zona Mihaiesti.

alecu26

Nici eu nu inteleg de ce nu s-a luat traseul Vinci si sa se discute pe el.
Era un traseu optimizat pe ciclu de viata...ca nu le convenea lui Vinci sa intretina cine stie cat autostrada si sa o tina inchisa cand nu e cazul din pricina vremii. Cum naiba s-a ajuns la mai multe tuneluri intr-o tara care uraste tunelurile si la o firma care a facut un ocol de autostrada si nod rutier in zona natura 2000 doar sa nu faca tunel...?
Concluzia mea e ca nici acum nu se va face autoatrada asta. Concesiune sau nu.
Pana peste 10..15 ani cand vom avea bani de ea mai facem un SF.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GAC

daca faceam Pl-Bv la inceput de ani 2000 ne costa 1 miliard, daca faceam in 2010 ne costa 3, acum daca facem ne costa 6. Daca mai stam pana in 2030 ne va costa cel putin 15. Cat economisim daca la comarnic am face o varianta cu tunele mai putine? 500 mln 1 miliard? poate, dar pentru fiecare an de amanare mai scoatem din buzunar cel putin juma de miliard. nu castigam nimic amanand. si nu mai zic si costurile de oportunitate... daca se incepe lucrul, o sa mai fie si investitii private care o sa aduca sute de milioane an de an la buget... VP o sa devina mai mult decat o destinatie de weekend. asadar, trebuie ca in 1-2 ani sa avem un PT bine facut si toate avizele emise ca sa fie scoase tronsoanele la licitatie. pana atunci termina Umb de strapuns tunelele la Margina si o sa intre in liga constructorilor "completi" de autostrazi... o sa-si ia scule de facut tunele si o sa liciteze la 80% din valoare si astfel, poate o sa scoatem tot Pl-Bv la 80% din 6 miliarde, adica 4.8 miliarde. In 2 ani, A7 umb va fi aproape finalizata, deci vor avea nevoie baietii de noi proiecte, de asemenea in 2 ani sigur vom fi la acea etapa cand, economia UE fiind in recesiune, Bruxelu' va pune pe masa Pnrr 2, si asa o sa facem rost si de finantare. dupa cum sper ca incepe sa fie clar, amanarea este cea mai scumpa solutie.

pasa_andrei

A3- Nadaselu- Zimbor - Viaductul Topa Mica - 21.07.2023

Cateva cadre mai in detaliu despre acest prim viaduct unde s-au montat grinzile metalice.


Enjoy!

alexV

Quote from: ion59 on July 22, 2023, 01:30:02 PMProbabil vor fi gata anul viitor, dar nu vom putea circula pe nici o zona din ce este gata.

Nici vorba. Au structuri care abia ies din pamant, dupa doi ani plini de santier. Ordin de incepere au abia de 1 an. E foarte lung lotul. Podurile metalice sunt la genunchiul broastei.

UMB nu poate sa accelereze nici macar pe DX12, unde a fost fezabil sa termine lotul 3 anu asta si lotul 4 la anul. Si acolo o sa amane. Aici pe A3 termenul contractual e 2025, care se va prelungi cu lunile de iarna, deci 2026.

Abia acum aduc in discutie cele doua zone ne-relicitate, care vor avea nevoie de 2-3 ani doar ele. A observat cineva ca UMB si-a strnas fabrica de grinzi si s-a carat? A cam lasat in aer zonele astea, asa de perspectiva.

Se vede cu ochiul liber ca UMB lucreaza la turatie maxima cu tot ce are, si tot nu e destul pentru cate contracte trebuie sa livreze. Consultanta n-au. Uneori lucreaza improvizat. Alunecari le da domnu' mai mult decat pot duce.

TibiV

Asta cu "si-au strans fabrica de grinzi si s-au carat" cred ca este un rautacism exagerat....

Stim de anul trecut ca asta era planul, sa produca grinzile si gata - dar au lasat un kilometru de terasament plin de sute de  grinzi...

Si au carat doar fabrica, ei nu s-au carat...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mike_us

#32699
Autostrada Transilvania: STRABAG a realizat 42% din lucrările la lotul Chețani – Câmpia Turzii, pe care vrea să îl finalizeze în 2023, în ciuda ploilor din iunie.

Economica - Strabag la 42% pe Chețani Câmpia Turzii