Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 9 Guests are viewing this topic.

RazesIesean

@P3trut sunt total in dezacord cu ceea ce ai enuntat. Cine plateste pentru timpul pierdut din cauza lui Beni, vietiile pierdute, accidentele, cheltuielile pentru transporturi?
Inteleg ca e coruptie maxima la CNAIR (clanul PNList de la Salaj / Bihor) dar totusi sa se faca ceva si pentru populatie.

Beni si camarila trebuiau deja inchisi si aruncata cheia pentru licitare cu pret de dumping si alte fapte de coruptie, dar asta e alta discutie.
https://gazetadebistrita.ro/patronul-selina-beniamin-rus-spalat-ca-la-nufarul-de-acuzatiile-penale/
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

mirceaeliade

cum de naiba e legal sa se dea castigator DE FACTO aceiasi firma ca cea care a reziliat cu bulina neagra acum 2 ani dar sub alt nume?

Konter

Quote from: TibiV on June 08, 2023, 03:53:49 PMCe stim despre Precon & Citadina?...
Citadina 98 e urmasa fostei Vega 93 alaturi de Lemacons. De altfel, preungirea pistei aeroportului Oradea a fost castigata de Precon, Citadina si Lemacons. Citadina e "vioara a doua" a grupului -cum ar fi trameco pentru selina- au lucrari de calitate cat si mediocre. In ultimii ani au avut preponderent contracte de asfaltat ulite satesti si hidroedilitare (apa, canal, etc), greul ma astept sa il duca Precon, poate si niste utilaje de la Lemacons cand termina la aeroport.

montaniardul

Constructorul care va castiga "lotul Meses" ar trebui intai sa dea in circulatie sectorul dintre centura Zalau si Nusfalau, iar restul cand tunelul o fi gata. In felul asta se va putea circula pe autostrada de la Targu Mures pana la Bors 2 cu exceptia segmentului Zimbor - Centura Zalau. Banuiesc/sper ca restul loturilor vor fi gata inainte sa fie finalizat tunelul.

GAC

Pe scurt, nea Beny a facut urmatoarea manevra:
A castigat initial licitatia la pret de 100, din care 80 cost de productie, deci 20 profit. Totusi, 20 nu era de ajuns, asa ca folosindu-se de SF facut pe genunchi, si-a imaginat ca ar mai fi nevoie de lucrari suplimentare la pret de 50, de unde sa mai extraga un profit de 20, astfel ar fi avut pret 150 (100+50), cost 80+30=110 si profit 20+20=40. Manevra nu a iesit si astfel licitatia s-a anulat.
Acum, pretul a fost ajustat la 200, a castigat licitatia, deci vad 3 scenarii plauzibile:
1. Preda un PT simplu (asa cum trebuia de la inceput ce nu include acele lucrari suplimentare imaginare) si astfel la un cost de 80 se alege cu un profit de 120;
2. Preda SF cu lucrari suplimentare si astfel se alege cu un profit de 90.
3. Incearca sa repete manevra, ca sa obtina o a treia marire a pretului, imaginandu-si si alte lucrari si mai complexe...

AdrianRO

Totusi si preturile au crescut de la momentul respectiv..deci 80 nu ar mai fi valabil. Tind sa cred ca se va aplica varianta 2.

Alexander

Quote from: mirceaeliade on June 08, 2023, 09:36:04 PMcum de naiba e legal sa se dea castigator DE FACTO aceiasi firma ca cea care a reziliat cu bulina neagra acum 2 ani dar sub alt nume?

Din pacate asa functioneaza legea. Noi stim adevarul, dar hartiile nu aud barfe, in scris e o firma noua cu alt nume si fara legaturi cu bulinele. Probabil ca oferta a fost corecta si au castigat, daca oferta era castigatoare si contractul se ducea la nr 2 pe lista, contestau in secunda doi cu sanse reale de castig. Oricum o sa avem contestatii, nu cred ca se termina usor..

raulbogdan23

Quote from: montaniardul on June 08, 2023, 11:46:47 PMIn felul asta se va putea circula pe autostrada de la Targu Mures pana la Bors 2 cu exceptia segmentului Zimbor - Centura Zalau.

Vrei sa zici Poarta Salajului/Romanasi (unde se va decide descarcarea de pe lotul Zimbor - Poarta Salajului) - Centura Zalau. Veriga lipsa va insemna 2 sate Romanasi si Ciumarna, urcarea (la 2 benzi) si coborarea Meses, dupa care se va intra pe Centura Zalaului care e acum in constructie, iar apoi pe A3.

montaniardul

^Nu stiam ca la Romanasi ar fi planuri si pentru o descarcare ...Daca va fi asa, cu atat mai bine.  :)

ciprebbe

Va fi nod de descarcare in capat la UMB la Poarta Salajului.

La ce diferenta de pret e intre Beni si Strabag zic sa ne pregatim de semnat contract.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

StefanCelMare

Vin eu cu pesimismul aici. A3 cu gap-ul menționat la Meseș nu va fi gata mai repede de 5 ani. 2028 cu șanse chiar de mai mult. Se mișcă foarte greu A3, la ce istoric au licitațiile pe A3, nu pot să înțeleg predicțiile optimiste. Și pe loturile care merg, luate de UMB, sunt probleme. Îmi mențin scepticismul, dacă va fi mai repede, nu pot decât să mă bucur, altfel cum ar zice americanul, hold your horses.

raulbogdan23

#32411
Quote from: ciprebbe on June 09, 2023, 01:07:37 PMVa fi nod de descarcare in capat la UMB la Poarta Salajului.

@ciprebbe pana la urma cu ce varianta de nod se merge?

Parca in proiectul initial era sens giratoriu sau descarcare provizorie in drumul ce duce in centrul satului si apoi se discuta pentru o modificare pentru a face descarcarea pe DN1F intre Poarta Salajului si Romanasi.

Initial



Discutii pentru modificare

Quote from: horatiu.cosma on May 28, 2022, 07:31:40 AMS-ar părea că cei din CNAIR vor să inaugureze un nou muzeu Zimbor-Poarta Sălajului. Cum au consumat rezervele de implementare pe consolidări (SF din birou Iptana care nu a considerat că în dealurile astea e nevoie de ziduri de sprijin), au zis că nu mai au bani și pentru acel drum de legătură de 1km din capătul lotului (Poarta Sălajului). Așa că vor să construiască doar giratoriul cu DN1F (practic se mută giratoriul din SF care era la capătul autostrăzii cu acel drum comunal), iar drumul de legătură dintre giratoriu și A3 pe un alt proiect ulterior, cu SF, exproprieri etc. Adică pe scurt un nou muzeu de 12km.

Quote from: raulbogdan23 on May 28, 2022, 10:26:57 AMLegatura dintre A3 si DN va ramane permanent si dupa terminarea segmentului urmator sau se demoleaza?

Daca ramane, nu era mai util daca faceau breteaua de intrare separat? Sau asta vine aditionat la licitatia in derulare pentru tunel Meses?

Daca bine tin minte parca era si ceva licitatie pentru un nod/seminod aici.





Powered by API/PUM imgur uploader


Quote from: horatiu.cosma on May 28, 2022, 11:37:27 AMSunt 2 chestiuni separate.

1. Contractul UMB pentru A3 care, conform SF, se termină într-un giratoriu provizoriu cu acel drum comunal Poarta Sălajului - Răstolțu Deșert. Era o soluție de descărcare rușinoasă, așa că anul trecut am discutat cu UMB să vină cu o soluție decentă de descărcare a traficului din A3 în DN 1F. Au desenat varianta care e acum pe harta API. Însă CNAIR, când a aprobat ieri proiectul tehnic, a ajuns la concluzia că nu încape această modificare în rezervele financiare ale contractului. Așa că fac doar giratoriul în DN1F, iar legătura cu A3 separat pe alt contract.

2. Nodul rutier Românași cu DJ 108A. Anul trecut am lansat un pachet de noduri noi printre care și acest nod, licitația e finalizată de câteva luni, Explan câștigător, doar că nu se semnează contractul fiindcă inteligenții din MT și CNAIR au uitat să includă la începutul anului în buget acest proiect, iar legea îi obligă să semneze contractul doar când e asigurată și finanțarea.

Între capătul lotului UMB de unde s-ar desprinde acel drum de legătură și viitorul nod Românași e sub 1km, așa că nu se pune problema din punct de vedere al normativelor de siguranță să se facă 2 noduri la un interval așa de mic.

Soluții ca să nu avem un nou muzeu ar fi următoarele:

- să găsească CNAIR o variantă prin care să includă în proiectul UMB și acel drum de legătură de circa 1km între capătul A3 și giratoriul cu DN1F.
- să mute contractual CNAIR în proiectul "12 noduri" nodul Românași la capătul tronsonului UMB și să proiecteze acolo Explan rapid nod+drum de legătură la DN1F, apoi licitație simplificată rapidă ca să se termine deodată cu UMB.

Pe harta API avem o alta configuratie de nod la proiecte propuse




Powered by API/PUM imgur uploader


RobertH


ciprebbe

Da, ce e in ultima poza e proiectul Explan. Sa vedem cand il vor licita pt executie.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Kimi

Sunt curios daca s-a gandit cineva la perspectiva de a avea pe viitor un DX de la Poarta Salajului (sau Zalau) catre Baia Mare (si mai departe Satu Mare) care sa conecteze cele doua judete limitrofe cu infrastructura din restul tarii.