Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 22 Guests are viewing this topic.

Cristian 74


pentium10

Cateva noutati si poze din DN de pe santierul Strabag - Geiger.

1. Strabag a adus acele utilaje Volvo specifice santierelor lor. Vedeti prima poza.
2. Forfota mare pe santier, se lucreaza sustinut in toate punctele.
3. Pe la Luna, se lucreaza serios la devierea de pe partea sudica. 























Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

mirceaeliade

Stie careva la ce sunt folosite camioanele alea doua albe care apar la 5:32?  Nu tin minte sa mai fi vazut asa ceva prin filmari.

Allex

^ ia balastul astsenut in fata si il amesteca cu ciment si il aseaza in spate pentru intarirea stratului de baza , inainte de a lucra la terasamente sau amesteca ingredientele pentru balastul stabilizat si il aseaza in spatele utilajului, urmand sa fie intins cu grederul. Asa am vazut ca pune UMB balastul stabilizat pe santierele lui, nu tin minte sa ii fi vazut cu finisorul la aceasta operatiune.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

dragos_on

Buna ziua!
Este o explicatie de ce pe tronsonul Chetani Campia Turzii pe harta API apare: Stadiul lucrarilor: 12%/01.05.2023 37.86%/01.04.2021?
Multumesc!

Cristian 74

@dragos_on : 37% e procentul fizic la care a părăsit lucrarea Straco. 12% se referă la cât s-a făcut din restul lucrării, după relicitare, din câte știu eu.


montaniardul

#32347
O fi facut Straco 37% din autostrada, dar cred ca undeva intre 5-10% din lucrari trebuiau demolate de Strabag-Geiger pentru ca s-au degradat dupa atata timp in care nu s-a mai facut nimic. Deci putem sa spunem ca s-a inceput reconstructia de undeva la 30%.

raulbogdan23

#32348
Quote from: Ionut on April 13, 2023, 11:48:36 PM@raulbogdan23
@Cristian 74

Când mai dați de oficialii de la 71, vă rog frumos să le transmiteți din partea mea, în numele API și al comunității întregi, mulțumiri multe și felicitări că își fac timp pentru noi.

Ar fi putut să refuze și să pună bețe în roate dar văd că au ales varianta mai dificilă, mai ales în vremurile astea.

Chapeau!

S-a transmis @Ionut, sunt si ei multumiti de modul in care colaboram si sunt foarte deschisi atat timp cat urmam procedura de autorizare si survol.

Pe aceasta cale vreau sa transmit inca o data pentru cei care ies la filmat pe zona Chetani - Campia Turzii, urmati va rog procedura de autorizare si survol (puteti sa imi scrieti si va dau toate informatiile necesare).

PS. Saptamana trecuta au fost 2 survoluri fara autorizare si se cunosc toate informatiile despre drona si posesor.

Ca si noutati:
- supratraversarea de la Hadareni (pasajul metalic) e complet betonata, s-au demontat structura de schele
- supratraversarea de la Campia Turzii e 90% betonata (lipsesc mici portiuni din bordura - nu stiu exact termenul)
- supratraversarea de la Chetani si cea din nodul Chetani au ambele sensuri betonate
- supratraversarea de la Hadareni (cel cu grinzi de beton) au inceput sa ridice predale si sa realizez cofrajul
- se lucreaza foarte tare la terasement pe tot lotul

In functie de timpul disponibil editez si filmarea.

endre.kemenes

Avand in vedere progresul supratraversarii metalice de la Hadareni, avem oare o estimare a deschiderii acesteia pentru trafic? Ma gandesc ca la un moment dat vor da in folosinta si vor incepe munca la corpul autostrazii pe sub pasaj si as fi curios sa aflu pe cand se estimeaza asta.

horatiu.cosma

#32350
La 20 de ani de la primul contract, 2 rezilieri și 2 anulări de licitații la activ, la a 5-a încercare de finalizare a tronsonului Suplacu - Chiribiș avem 320 de clarificări la documentația CNAIR + 8 anexe "uitate" de CNAIR inițial:

- o ciudățenie legată de terenurile pe care sunt depozitate materialele de pe vremea Bechtel (Abram, Suplacu), terenurile sunt închiriate de CNAIR de la oameni, constructorii întreabă dacă vor putea să își facă organizarea de teren acolo, CNAIR răspunde că acele terenuri nu vor fi predate viitorului constructor, însă el va trebui să preia materialele respective pentru a le pune în operă. Ba mai mult, CNAIR invită constructorii să închirieze acele terenuri de la proprietari dacă vor să își facă organizarea de șantier acolo (păi nu sunt deja închiriate de CNAIR? Prin asta oare recunosc că nu mai plătesc chiria și stau abuziv pe terenul oamenilor)? Dacă avem colegi juriști, se poate în mod legal așa ceva? Un constructor care încheie un contract cu CNAIR, i se predă un amplasament, însă trebuie să utilizeze niște materiale depozitate pe un alt teren privat închiriat de CNAIR, dar nepredat constructorului?

- deși șantierul e atacat de Bechtel de atâta timp, CNAIR zice că o să predea amplasamentul constructorului în maxim 7 luni de la începerea contractului; ofertanții zic că se poate preda imediat, CNAIR se ține tare de acest termen;

- sunt o serie de termene care se bat cap în cap la finalul perioadei de proiectare (predarea listelor de cantități, aprobarea PTE-ului, graficul de execuție), CNAIR apelează la "buna-credință" a viitorului constructor în corelarea termenelor

- ofertanții întreabă unde mai exact trebuie să stabilizeze terenul de fundare, CNAIR zice că acolo unde nu s-au executat deja săpături sau umpluturi (logic), însă apoi spune că eventualele suprafețe suplimentare ce ar trebui stabilizate (unde se constată că nu ies testele la terasamentele Bechtel) se vor face pe barba constructorului, care trebuie să oferteze acum ce va rezulta în viitor

- constructorii cer detalii despre suprastructura podurilor, hidroizolație, grosimea asfaltului pe poduri, dimensiunea bordurilor, tratamente anticorozive pentru structuri, aparate de reazem, sistemul de scurgere a apelor etc, CNAIR răspunde standard că e contract de proiectare și execuție, deci să se descurce la proiectare

- ofertanții cer documentele de calitate ale lucrărilor deja executate, CNAIR nu le dă, argumentând că nu ar fi nevoie de ele (însă constructorii trebuie să oferteze pe baza lor, sperând că țin o lucrare pe care o vor garanta 10 ani)

- a uitat CNAIR să pună în documentație ceva planșe, era și complicat după atâtea licitații, noroc că s-au prins constructorii că ceva nu e în regulă

- într-o curbă profilul autostrăzii din documentație e de tip acoperiș, deși normativul cere supraînălțare cu pantă unică. Constructorii întreabă ce să respecte (documentația sau normativul), CNAIR, în stilul caracteristic, răspunde că și una și alta...

- mai țineți minte girația prevăzută în documentație la limita cu Nurol, fix unde Nurol se pregătește să facă o descărcare provizorie? Noroc cu constructorii că au întrebat de situație, că altfel CNAIR o lăsa așa, să se facă 2 descărcări provizorii pe contracte diferite în același loc

- constructorii întreabă cum se poate asigura o durată de viață de minim 120 de ani pentru niște poduri începute acu 10 ani și care sunt proiectate pe alte normative decât cele de azi? Ar trebui recalculate aceste structuri din perspectiva rezistenței, poate chiar demolate și reconstruite. CNAIR răspunde din altă lume: "durata de viață de 120 de ani începe să curgă la data finalizării lucrărilor".

- constructorii cer CNAIR suprafața totală pe care sunt depozitate materiale/grinzi etc (fiindcă vor avea obligația contractuală să curețe la final respectivele suprafețe), CNAIR, cu lenea proverbială, trimite constructorii să facă o vizită în teren și să măsoare singuri

- constructorii cer detalii despre senzorii anti-polei ce vor fi instalați pe poduri, CNAIR răspunde de noaptea minții "senzorii se vor instala pe poduri și viaducte, atât cât specificațiile tehnice o permit"...

- constructorii întreabă CNAIR dacă grinzile deja executate vor trebui verificate conform standardelor actuale. CNAIR, ca de obicei, foarte asumat, răspunde că "încercarea pe stand a grinzilor se efectueaza doar daca este necesara operatiunea in urma expertizarii tehnice efectuata de catre Antreprenor."

- CNAIR cere aparate de reazem cu garanție de 15 ani și durată de viață de 50 de ani, prevăzute cu dispozitive antiseismice speciale/dedicate. Constructorii întreabă la ce se referă acele dispozitive antiseismice speciale/dedicate, CNAIR răspunde ca papagalul în bătaie de joc "Aparatele de reazem vor avea o garanție de minim 15 ani și o durată de viață de minim 50 ani."

- în ultima expertiză din 2017 realizată de Egis sunt prevăzute o serie de lucrări de conservare pentru lucrările executate, constructorii întreabă dacă s-au realizat aceste lucrări de conservare, CNAIR răspunde senin că nu; tot în această expertiză se cer niște investigații/puțuri până la baza piloților forați la unele poduri executate unde ar putea fi apă infiltrată, CNAIR nu a făcut nimic nici aici, să se descurce viitorul constructor

- constructorii cer proiectul tehnic făcut de Corsan prin care a adus anumite modificări la poduri, CNAIR confirmă că acele modificări trebuie făcute, însă nu are proiectul, să se descurce viitorul constructor

- mai există un proiect detaliat pentru lucrările de remediere și conservare realizat în 2014, nici pe ăsta nu îl are CNAIR

- Corsan a dat cu un mortar peste unele fisuri apărute la poduri, însă fisurile au reapărut, expertiza Egis zice că fie mortarul a fost de slabă calitate, fie fisurile ar putea fi active; constructorii întreabă care e situația, CNAIR îi trimite la plimbare, să se descurce la proiectare

- la viitorul over-pass de la limita cu lotul Nurol expertiza Egis recomandă piloți suplimentari fiindcă la cei executați în 2012 de Bechtel s-a infiltrat apă și posibil să nu mai atingă rezistența dorită, constructorii cer lămuriri ca să știe ce să oferteze, CNAIR răspunde în aceeași lene și bătaie de joc cu care ne-a obișnuit, să se descurce la proiectul tehnic

- dilemă existențială: viitorul constructor va trebui să expertizeze din nou lucrările executate, însă expertul tehnic va trebui să propună niște măsuri de remediere conforme cu legislația în vigoare azi, pentru niște poduri construite pe o legislație de acu 10-15 ani care nu mai e în vigoare. CNAIR nu are răspuns la asta, repetă ca papagalul că se va respecta soluția tehnică pentru podurile începute de Bechtel

- nu există audit pentru siguranța circulației, să îl obțină constructorul la proiectare

- cu privire la câmpul de sonde Petrom de la Suplacu de Barcău, sunt diferențe mari între numărul de sonde afectate de proiect din avizul OMV, studiul Egis, respectiv proiectul Petrostar, constructorii cer lămuriri, CNAIR odată zice că trebuie respectat proiectul Petrostar, altundeva zice că nu e treaba constructorului să facă lucrări de abandonare de sonde, că ar fi făcute deja

- în cerințele CNAIR e o exprimare nefericită, conform căreia constructorul va fi responsabil să remedieze orice aspecte prevăzute în etapa 2 a auditului de siguranță rutieră (anterior autorizației de construire), chiar și în situația admiterii recepției la terminarea lucrărilor. Constructorii cer lămuriri, argumentând că nu poate fi vorba despre audit de siguranță etapa 2 (înainte de lucrări) și recepție la terminarea lucrărilor (după lucrări) în aceeași frază. CNAIR, complet inept, răspunde că e contract de proiectare și execuție, constructorul se va descurca.

- CNAIR a pus în documentație o formulare de-a lor prin care vrea să împingă propriile lipsuri din SF în responsabilitatea viitorului constructor: "Antreprenorul va prelua date din cadrul documentației tehnice puse la dispoziție de Beneficiar Proiectul Ilustrativ numai după ce va verifica și va confirma exactitatea informațiilor furnizate și/sau le va actualiza (după caz) și își va asuma responsabilitatea pentru corectitudinea acestora respectând totodată Cerințele Beneficiarului. Antreprenorul își va asuma riscul geotehnic al amplasamentului și va fi responsabil de realizarea lucrărilor necesare asigurării rezistenței, stabilității și siguranței în exploatare a sectorului de autostradă. Orice lucrare necesară asigurării acestor cerințe este inclusă în Prețul Contractului." Constructorii zic că e ilegal să driblezi condițiile contractuale FIDIC din HG 1/2018 și cer reformulare, CNAIR se rezumă să răspundă că sunt prioritare condițiile FIDIC, fără însă a face nicio reformulare.

- La finalizarea lucrărilor, constructorul va trebui să refacă suprafețele la starea inițială sau similară. Constructorii întreabă ce înseamnă similar. CNAIR răspunde că similar înseamnă similar.

- într-un loc în documentație scrie că laboratorul șantierului trebuie să fie operațional cu minim 14 zile înainte de începerea lucrărilor, în alt loc că în 182 de zile de la ordinul de începere pentru proiectare. Constructorii cer clarificări, care e până la urmă termenul limită, A sau B, CNAIR răspunde că termenele respective sunt maximale, să le respecte.

- constructorii întreabă cum vor fi gestionate contractual utilitățile descoperite în timpul lucrărilor, CNAIR face o trimitere la un răspuns anterior care se referă la gardurile de împrejmuire

- constructorii vor trebui să oferteze o categorie de plăți numită "Probe tehnologice și teste". Constructorii întreabă ce subcategorii de activități intră aici, CNAIR răspunde că ce consideră ei

- sunt vreo 600 de tone de oțel beton în stoc care are rezistența caracteristică mai mică decât ce prevede azi normativul. Constructorii întreabă ce să facă cu el, CNAIR răspunde să îl folosească la structurile deja începute, pe normativul vechi

- Constructorii zic că în cazul podurilor deja începute unde CNAIR vrea continuarea lucrărilor pe vechiul normativ nu se pot aplica prevederile specifice unui FIDIC Galben, cu proiectare, verificator de proiect, fiindcă un proiectant și un verificator de proiect este obligat de lege să respecte legile și normativele actuale, nu alea de acum 10 ani. CNAIR nu acceptă, să se descurce viitorul constructor

- constructorii întreabă dacă valoarea materialelor din stoc estimată de CNAIR include și eventualele costuri pentru aducerea acelor materiale la o stare corespunzătoare normativelor actuale. CNAIR răspunde ca de obicei pe lângă, materialele vor fi aduse la o stare corespunzătoare, ce nu e ok se va încorpora în alte lucrări. Și costul? Altă întrebare.

- constructorii întreabă dacă pot schimba balstul stabilizat cu piatra spartă, CNAIR confirmă în primă fază (a pus la dispoziție niște cifre de trafic pe baza cărora ofertanții să calculeze structura rutieră corespunzătoare), însă ulterior, în stilul clasic CNAIR, a pus o completare de genul "structura rutieră va avea minim următoarea alcătuire: 5cm uzură, 6cm binder, 10 cm bază, 24 cm balast stabilizat".

athosga

Ce se mai stie de zonele cu alunecare de la Nadaselu si Mihaiesti (parca)? Se vor debloca vreodata? :o
Mersi

pasadia

@horatiu.cosma legat de primul paragraf, ar trebui sa iti amintesti ce descoperisem eu prin 2015 - existau niste grinzi (vreo 42 de bucati cred) comandate de Alpine pentru tronsonul (denumit 3) al centurii Brasov (bucata dintre DN11 si primul tronson, cel dinspre Sacele). ALpine a falimentat, cel care avea terenul inchiriat (nu catre CNAIR ci catre Alpine) se considera proprietar al grinzilor abandonate (probabil pentru ca chiria terenului nu ii mai fusese platita). Asa ca Andreea Chiruli, noul executant, a comandat alte grinzi si le-a pus pe acestea in opera.

Evident nu am aflat niciodata daca acele grinzi erau deja platite de CNAIR (caz in care ei ar fi trebuit sa revendice proprietatea lor, sau nu). Dar daca situatia e similara aici, nu m-ar mira ca CNAIR sa nu fi platit chirie si proprietarii sa nu fi ridicat deja (sau in viitor) pretenții asupra acelor materiale.

horatiu.cosma

Ciprianul știa mai multe despre subiect, că avea pe cineva cu teren închiriat la Salard. Din ce știu, CNAIR s a oprit la un moment dat să plătească chiria pe teren. Însă materialele sigur sunt ale Bechtel și a plătit CNAIR pentru ele

raulbogdan23

Obiectiv: Autostrada A3 Chețani - Câmpia Turzii - lot filmat complet
Constructor: STRABAG & GEIGER
Data Filmare: 02.06.2023



Enjoy!