Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 7 Guests are viewing this topic.

gicu

Nu e foarte clar în HG, dar eu înțeleg că e vorba doar de exproprieri suplimentare pentru accesul temporar.
Nu cred că sunt atât de harnici încât să facă în avans pentru celelalte tronsoane.

danutzu_1069

@mirceaeliade, @hvm
Stau si mă întreb daca voi chiar ați citit cu atenție ce scrie si pentru ce se expropriază si mai ales UNDE se expropriază...
Localitatea MARCA, unde este asta? Este chiar la capătul lotului NUROL!!

Voi înțelegeți ca se expropriază teren pentru drum temporar, adică tocmai pentru descărcarea A3???

Ce treaba are expropierea asta cu ceeace avea de facut Bechtel acu 100 de ani?? Mai ales ca terenul actual NU este pe traseul autostrazii, ci pe laterale...

mirceaeliade

personal nu cunosc formularea legalista, dar de zici tu pare sa fie cuprins la alineatul 2 din art 2, pe cand alineatul 1 pare sa faca referire la "altele"

danutzu_1069

Extras din nota de fundamentare (se gaseste pe site guvern)

"... Pentru continuarea lucrării de utilitate publică de interes național
pentru «Secțiunea 3B Mihăiești - Suplacu de Barcău » din cadrul
obiectivului de investiții de interes național «Autostrada Brașov-Târgu
Mureș-Cluj-Oradea», sunt necesare ocuparea unor suprafețe suplimentare
de teren pentru realizarea unui drum temporar în cadrul Subsecțiunii 5 -
Nușfalău-Suplacu de Barcău
km 66+500 - km 80+054.
Astfel, prin Avizul C.T.E. – C.N.A.I.R. – S.A. nr. 5416/17.03.2023
a fost aprobat Proiectul pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de
Construire. Prin proiect a fost aprobată descărcarea temporară a traficului
din Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea (Transilvania)
Secțiunea «Secțiunea 3B Mihăiești - Suplacu de Barcău » , Subsecțiunea
5 - Nușfalău-Suplacu de Barcău în drumul național DN 19B pâna la
finalizarea Secțiuni 3C1 (prevăzută în continuarea Secțiuni 3B5),
lungimea drumului temporar este de aproximativ 480 m. Fără această
descărcare, sectorul de autostradă este neutilizabil până la finalizarea
Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C Suplacu
de Barcău – Borș, subsecțiunea Barcău – Chiribiș (km 4+200-30+550).

Deci avizul CTE este din luna MARTIE!!
pe un proiect aprobat!!

Ionut


JohannDB

                  """""  In plus, in acele vremuri nu exista o lege a expr. in interes public national. Totul se derula prin negocieri directe cu proprietarul, care se razgandea permanent. """""
            Stimate coleg, dacă iei la puricat codul civil și anexele, vei vedea că posibilitatea de expropiere și clauzele respective sunt bine stabilite încă, cel puțin, din vremea Bechtel-ului; ca să nu mai vorbim de circul cu prețul per metru pătrat, a bătăii de joc în sine cu despăgubirea și toate "deliciile" conexe unei astfel de "intreprinderi".... Și când vei căuta date despre subiect, caută să vezi  și ce înseamnă momentul lansării unui proiect, care corespunde cu obligația de notificare a proprietarului că pe terenul lui, peste "ani și ani" (o propoziție dintr-o melodie) cineva care a visat ceva, se va face ceva...., astfel că proprietarul are posesia și folosiința, dar este lipsit de esențial = DISPOZIȚIA..... Faptic această procedură la noi în 99% din cazuri nu se aplică și umilul proprietar se vede la momentul cererii față de administrație/UAT, cu o cerere oarecare legată de "imobil", că el nu mai are dispoziția (important atribut al proprietății) asupra a "x" metrii pătrați din "imobil" și lucru despre care nu a fost - veci anunțat până la acel moment..... E de citit și este foarte interesant, numai să nu fii în "pielea pățitului" 
  Ah, în subsidiar aș mai evidenția "gogorița catalogului notarial" un catalog de hoț la momentul la care faci acte notariale prin taxele percepute față de valoarea reală în 90% de propriatăți modeste, cu valori la cer (când ești taxat)... și inversla minim la expropiere, iar la cele cu valori cerești trecute la umile proprietăți și utilizarea valorilor minime din catalog la taxare, dar maxim la despăgubire.........

horatiu.cosma

Într-un singur loc am mai auzit de ingineria asta "logică" prin care Bechtel ar fi fost de vina fiindcă statul nu a reușit să își facă treaba și să facă exproprierile sau să plătească lucrările la timp. La CNAIR  :lol: .

pasadia

@JohannDB totusi legea expropierilor e fost modificata, in mod semnificativ, la final de 2010 - vezi legea 255 din 14 decembrie 2010. Pana in acel moment au existat probleme reale in a asigura un culoar expropiat in intregime (remember Colas si santierul Cernavoda - Constanta). De asta NU CRED ca @cfdp ar avea dreptate cand spune ca "Bechtel avea un front de lucru de peste 300km." In mintea mea front de lucru inseamna un teren expropiat, pentru care exista PT aprobat. Iar eu chiar nu stiu sa fi ajuns Bechtel in stadiu asta pentru 300 de km (daca ma insel corecteaza-ma te rog).

Dar credeam ca acestea sunt detalii lamurite demult si ca toata lumea e constienta deja de faptul ca in contractul dintre statul roman si Bechtel principala problema a fost lipsa de finantare (au existat ani de zile cu credit bugetar ZERO), combinat cu un pret mare (pe fondul unui contract avantajos pentru Bechtel). Nu existenta sau inexistenta vreunor expropieri au determinat rezultatul acelui contract.

horatiu.cosma

Pentru Bechtel s-a expropriat cu chiu cu vai doar unde au lucrat, pe C.Turzii - Gilău și pe Suplacu - Borș. In rest, toate exproprierile s-au întâmplat dupa rezilierea cu ei. Gilău - Nadaselu in 2014, C.Turzii - Tg.Mures și Nadaselu - Mihăiești in 2016, Mihăiești - Suplacu de Barcău in 2021.

Cristian 74

Vă întrerup discuția despre exproprierile de la Marca de care abia acum a auzit CNAIR:

TibiV

De obicei vad filmarile pe viteza 2X....

Asta a meritat sa o vad pe 0,5X. Si inca o data (nu scriu "odata", ca este o idiotenie...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


goanga

#32337
Pentru acuratețe: până în 2010 exista Legea 33/1994 privind exproprierea care prevedea că 1) se declară utilitatea publică a terenurilor 2) se comunică proprietarilor care aveau dreptul de a formula un punct de vedere și 3) se înaintează instanței de judecată, singura în măsură să dispună transferul dreptului de proprietate și să stabilească valoarea despăgubirii.

Din 2010, s-a adoptat o nouă lege privind proiectele de interes național prin care valorile despăgubirilor și transferul proprietății se stabilesc prin act administrativ al autorității publice, iar persoanele nemulțumite de despăgubire pot contesta ulterior în instanță, nemaicondiționând transferul dreptului de proprietate de decizia instanței.

TibiV

Din fericire este finalizat, dar merita sa vedem o filmare frumoasa de la Ionut Ivasca: Autostrada Transilvania A3 - Nod rutier Gilau 25.05.2023

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

stangabriel

Super verdele crud de primavara.

Si ce frumos au crescut arbustii pe taluzul debleului, pe lotul UMB.