Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 68 Guests are viewing this topic.

alecu26

dar cine spune ca sunt la 60-65? pe lucrarile Bechtel nu se putea face asa estimare...ca la ei proiectul era tot timpul in dezvoltare si erau platiti la cantitati care se schimbau tot timpul...si se schimbau in plus.

Asa ca daca se estimeaza 60% ca atat s-a platit din cat se considera ca ar fi un posibil buget e complet gresti.


Plus ca banii dati la Bechtel au acoperit si o parte din despagubiri...sa nu fie asa mare suma care apare in presa ca despagubire la reziliere.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cutter

Șova aseară spunea că cei de la Hotnews "au apetență pentru a da informații eronate", că vezi Doamne, suma finală pe care va fi atribuit contractul pentru Suplacu-Borș va fi mult mai mică decît "estimările din SF", "să fim serioși domnu' Bogdan".

Valoarea estimată din SF, 225-270 mil €, ar însemna 3,75-4,5 mil €/km ceea ce pare mai degrabă puțin, deci mă îndoiesc că suma cu care va fi atribuit contractul va fi semnificativ mai mică.

Dar așa e Șova, un mincinos complexat - am ajuns la concluzia că omul are mari probleme de personalitate, mania grandorii, a persecuției - și nici măcar nu e off-topic Ionuț asta, este foarte on topic pentru că din cauza acestui om întreaga infrastructură din România are de suferit. Trebuie neapărat schimbat din funcție!

dr4qul4

ai uitat un lucru esential: lotul BEchtel e deja la 50,1% (cf site CNADNR). asadar pretul pe km e undeva la 8 mil.
Decopertarile nu sunt asa de scumpe. Viaductul acela reprezinta cel putin 10% (la stadiul actual) din intreg tronsonul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cutter

Quote from: dr4qul4 on May 29, 2014, 12:04:33 PM
ai uitat un lucru esential: lotul BEchtel e deja la 50,1% (cf site CNADNR). asadar pretul pe km e undeva la 8 mil.

N-am uitat deloc acest lucru esențial. Așa cum spui și tu dacă (și e un mare semn de întrebare) stadiul actual este de 50%, atunci extrapolînd de la intervalul de preț estimat de CNADNR pentru lucrările rămase, ar rezulta un preț de 7,5-9 mil €/km pentru întregul lot de la zero, preț care nu pare în niciun caz mare avînd în vedere lucrările de artă de pe traseu (așa cum spuneai și tu - numai viaductul de la Suplacu estimase cineva că ar fi 100 mil € dacă nu mă înșel).

alecu26

eu stiu ca pe viaduct s-au platit deja vreo 180 milioane, si de aici si din grinzile deja fabricate se estimeaza ca fiind acel tronson la 50%. In plus, nu as pune nici mare valoare pe estimarea finala de cost.

Si in plus, progresul estimat pe baza banilor cheltuiti este un mare bluf....vedeti cazul Impregilo care au umflat la greu pretul lucrarilor initiale.

Oricum acum imi pun un alt mare semn de intrebare: este acest tip de contract, Proiectare si Executie, tot la un pret forfetar cea mai buna strategie????

Nimeni nu va stii ce se poate gasi acolo si riscurile sunt foarte foarte greu de apreciat....asa ca consturctori isi vor lua rezerve enorme.

Daca se facea contract pe preturi unitare, unde erai platit pentru fiecare chestie, exact cat executi....e altceva.

Daca e sa ne luam dupa teorie, acest contract era exemplul perfect in care trebuie ales FIDIC ROSU. Nu tot timpul fuga de raspundere, sau plasarea de riscuri la constructori iti aduce un beneficiu proportional cu banii platiti in plus.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Goldmund

O largire a unei strazi din Bucuresti(Soseaua Fabrica de Glucoza)fara de care nu se poate termina tronsonul de autostrada intre DNCB-Bucuresti, are legatura si cu A3:
"Exproprieri de 20,5 mil. euro pentru Şos. Fabrica de Glucoză. Editura Adevărul primeşte 2,5 mil euro
Primăria Capitalei demarează procedurile de expropriere în vederea realizării proiectului "Lărgire Şoseaua Fabrica de Glucoză între Calea Floreasca şi Şoseaua Petricani". Astfel, un proiect de hotărâre privind declanșarea exproprierilor va fi supus, vineri, votului Consiliului General al Municipiului București (CGMB).............."

http://www.b365.ro/exproprieri-de-20-5-mil-euro-pentru-sos-fabrica-de-glucoza-editura-adevarul-primeste-2-5-mil-euro_209049.html

ciprebbe

Daca trece cineva, cu un ap foto la el ,pe la Gilau, sub viaduct a aparut un panou info nou
S-ar putea sa fie pt lotul UMB...... doar ca nu are ce cauta acolo.... cu 1km inainte de lot....
Am trecut in viteza si nu am avut reactie.......
Daca nu maine la intoarcere merg pe A3 si il pozez la coborare
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

hentz

Quote from: Schumy on May 29, 2014, 11:05:06 AM
Quote from: ciprebbe on May 28, 2014, 11:32:06 AM
de la min 1.25 s-a scos la licitatie tronsonul. Oricum pe primii 4,2km nu era mai nimic facut.

Fata de filmuletul acesta stiu ca au terminat de pus grinzile la viaduct, iar nu in rest nu au mai facut mare lucru. Nu inteleg cum lucrarile sunt la 60-65%. Fata de lotul 2 de pe Arad-Nadlac care e la 85%, e o diferenta de 20-25%. Cum sa fie atata de mica diferenta cand Bechtel nici macar nu a decopartat o gramada de kilometri, nu s-a apucat de toate podetele, podurile si pasajele sau de noduri? Pana la turnat asfalt, puse parapete si desenat marcaje e cale foarte lunga.

Din ce se vede in Gmaps ,lipsesc cele trei traversari cu DN 19e ,nodul cu DN 19 si ce mai este in zona Dolea -Suplac (sondele)in rest sunt cam toate iesite din pamant.Greu de facut aproximare in procente dar este ceva lucrat acolo.Ramane de vazut cum s-au conservat si ce mai poate fi folosit

ciprebbe

La Gilau, sub viaductul Bechtel de pe E60 este montat panoul info pt lotul UMB.
Dovada incerc maine sa o postez, doar cu o tableta am reusit sa fac poza pe o ploaie groaznica....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

#3234


Sorry e un fel de "selfie cu tableta" , mai bine calitativ nu am putut pe ploaie.
Se intelege cat de cat datele de pe panou, e pus cu aproape 2 km inainte de  santierul propriuzis..da na... "da bine" ca e pus in nodul rutier.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

vladb

Mihailesti??? Deca si pe panouri informative oficiale apar asemena bazaconii e deosebit de grav. Pentru cei care nu cunosc zona, este vorba de tronsonul Mihaiesti - Gilau, iar ceea ce se afla in lucru este Nadasel - Gilau. Pana la Mihaiesti - cel putin pe DN1F - mai sunt vreo 10 km.

stangabriel

Sub scrie sector 3a1, 0-8.7 km....so relax. Mai aveau sa imparta in sector 3a1bisvis-a-visxx, 0.00-0.004km.

vladb

Nu la asta ma refeream. Localitatea unde se termina tronsonul se numeste MIHAIESTI nu Mihailesti. Mihailesti este o comuna in judetul Buzau sau un oras in judetul Giurgiu - nu are nici o legatura cu satul Mihaiesti, comuna Sanpaul, jud. Cluj. Si aceasta greseala s-a tot perpetuat - inclusiv in presa locala - dar, daca pe ziaristi ii poti intelege ca nu au pregatire necesara si nici cunoastinte de baza, aici vb de o autoritate nationala care pune cu nonsalanta geografia la colt.

https://www.google.com/maps/dir/46.8187693,23.4230302/Mih%C4%83ie%C8%99ti+407532,+Rom%C3%A2nia/@46.8613902,23.3784978,13z/data=!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0x4749009167a68603:0xb8d5a63007f99293!2m2!1d23.4145566!2d46.9017148!3e0

yuli 1

am fost azi pe santier la popasului nimic la gherghitei nimic toata lumea astapta  ori sa le dea banii ori sai de a afara si  sa vina  alta firma (ce mia zis un muncitor dupa santier ) si daca vine alta firma cu ce o plateste ? e luna iunie si nu sa facut nimc pe tronsonul asta  un singur lucru sa facut de ras CNADNR .

dorum

#3239
imi cer scuze... am incercat sa nu intervin pana acum...

In ciuda informatiilor foarte utile aduse de majoritatea colegilor, am (personal) o MARE rugaminte:

Va rog frumos fratilor, haideti sa mentinem calitatea forumului si a postarilor prin postari cu minime reguli de gramatica, ortografie si coerenta in exprimare. Multumesc anticipat!



PS: daca Ionut considera ca nu era nevoie sa intervin, il rog sa-mi modereze postul si imi cer scuze...