Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 13 Guests are viewing this topic.

miahi

Daca inteleg bine Dl. Grindeanu zice ca ar costa 4 mld EUR cei 50-60 de km de la Comarnic la Rasnov. Numai mie mi se pare ca toata sceneta celor de la Consitrans cu variantele aberante a fost facuta sa apara aceasta varianta "salvatoare" cu "doar" 75 mil / km si ca, probabil, sa le mai "usureze" contractul pe portiunea Ploiesti- Comarnic?

dr4qul4

Viteza de proiectare de 80, banuiesc ca se refera la minim!
Adica vor exista zone punctuale cu restrictii de 80, dar si zone fara restrictie, sau cu restrictie de 100-110.
In grecia, mai toate tunelurile au 80 limita. Parca sunt si cu 60.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

Toate vitezele de proiectare (standard) sunt stabilite prin Ordin 1296/2017 care spune ca  pentru drumurile de clasa tehnica I, trebuie sa aiba minim doua benzi pe sens, latimea benzii de 3.75m iar vitezele de proiectare sunt:
140 km/h pentru ses
120 km/h pentru deal
100 km/h pentru munte

Exista si vitezele de proiectare reduse pentru categoria asta de drumuri:
120 km/h pentru ses
100 km/h pentru deal
80 km/h pentru munte

Deci, nu e nimic scos din burta sau idei fanteziste...

1.Viteza de proiectare este viteza care se alege la construcţia unui drum nou, la
modernizarea, consolidarea sau reabilitarea unui drum existent, în vederea
determinării caracteristicilor geometrice care să permită fiecărui vehicul să poată
circula cu viteza respectivă, în siguranţă.

2.Viteza de proiectare redusă este viteza care poate fi redusă în cazuri excepţionale
pe sectoare de drum cu lungime limitată, în condiţii grele de desfăşurare a traseului
şi/sau acolo unde condiţiile de mediu adiacente drumului o impun, în vederea
neafectării resurselor istorice şi estetice şi pentru evitarea unor lucrări costisitoare,
pe baza unui calcul tehnico-economic.

horatiu.cosma

#32073
Clarificări Poarta Sălajului - Meseș - Zalău - Nușfalău:

- parametrii geotehnici din tunelul Meseș se cam bat cap în cap în cadrul studiului geo, la fel și la nivelul pânzei freatice

- studiul geo e făcut conform normativului doar pentru tunel (din tot proiectul de 40km), iar la tunel doar la cele două capete

- în documentație este prevăzută o soluție constructivă pentru o secțiune a tunelului (cam 40% din tunel) care se pretează pentru roci bune, stabile, însă forajele geo exact pe acele zone arată că solul este definit ca argilos și șisturi slabe și foarte deteriorate. Constructorii cer clarificări, CNAIR îi trimite la plimbare, zicând că e contract de proiectare și execuție, să se descurce la proiectare (dar să oferteze acum ce va rezulta în viitor)

- calcule de stabilitate pentru deblee și ramblee nu s-au făcut, CNAIR trimite ofertanții la plimbare, e contract de proiectare și execuție, să vedem cine va fi fericitul norocos care va trebui să oferteze acum în orb și apoi să dea ochii cu proiectantul care va face pe bune calculele de stabilitate

- panouri antifonice se vor monta pe A3 în dreptul localităților Românași și Ciumărna (unde autostrada e la oarece distanță de zonele locuite), însă nu se vor monta la Crasna sau Boghiș unde A3 trece la câțiva zeci de metri de case. Curat murdar.

- Recomandările auditului de siguranță nu prea bat cu SF-ul, ofertanții întreabă ce să respecte, CNAIR zice că SF-ul, iar cu recomandările din audit se va regla în timpul contractului, poate din rezervele de implementare

- CIC-ul de lângă nodul Zalău va fi construit aici, însă se înțeapă în acel DJ care e 2+1 acolo, pantă de 6%, nu e chiar ok pentru acces, în special acces de stânga. Constructorii cer lămuriri, CNAIR îi trimite la viitorul PT (dar să oferteze acum)

- la portalul tunelului Meseș dinspre Zalău singura cale de acces exterioară este dinspre un drum forestier întrerupt actualmente de centura Zalău. Constructorii întreabă dacă a fost luată în considerare păstrarea continuității și a gabaritului pentru acel drum forestier, CNAIR, complet pe lângă, îi trimite la proiectul tehnic, să se descurce și să asigure accesele

- același răspuns în bătaie de joc și la întrebarea referitoare la protejarea rambleului autostrăzii în zona lacului Vârșolț, în zona inundabilă

- constructorii cer info despre straturile rutiere din spațiul de servicii, CNAIR îi trimite cu aceeași lene proverbială la PT. Dacă un ofertant cotează 2cm de asfalt și altul 20cm, cum îi evaluați în condițiile astea, CNAIR? Chiar așa de complicat e să luați copy-paste structura rutieră a unui spațiu de servicii de pe un alt proiect și să îl aruncați aici?

- nu are CNAIR nici cotele terenului în zona CIC-ului și nici structura rutieră din CIC, ca să își poată calcula ofertanții cantitățile de materiale necesare, la fel, sunt trimiși la PT, să se descurce singuri

- haos în documentație cu privire la lucrările de consolidare, nu bate nimic cu nimic, constructorii cer lămuriri, dar vorbesc cu pereții

- la baza rambleelor nu sunt prevăzute șanțuri, iar pe deblee drumurile de întreținere nu sunt poziționate la distanța corespunzătoare, constructorii spun că sigur vor apărea exproprieri suplimentare care nu sunt în responsabilitatea lor, CNAIR răspunde să se respecte SF-ul (eronat) și că se va ocupa constructorul de exproprierile suplimentare

- Întrebare: Va rugam sa clarificati care sunt zonele unde au fost prevazute parapet demontabile.
Răspuns: Parapetii de pe banda mediana vor fi proiectati cu sectoare demontabile de 160 m la anumite intervale...

- Întrebare: Intrucat in documentatia pusa la dispozitie nu au fost identificate bazine de retentie si separatoare de hidrocarburi, va rugam sa ne transmiteti care este numarul acestora, unde sunt amplasate, pentru ce debite au fost dimensionate, etc.
Răspuns: Referitor la amplasarea si numarul final al acestora, respectiv debitele pentru care au fost dimensionate, mentionam faptul ca Contractul este de tipul Proiectare si Executie. Este responsabilitatea Antreprenorului de a proiecta si executa lucrari in conformitate cu Cerintele Beneficiarului. Cam ăsta e nivelul la CNAIR...

Același tip de răspuns și la întrebări referitoare la:
    - sistemul de canalizare în zonele de debleu
    - ridicarea topografică pe întreaga autostradă (care să permită cuantificarea lucrărilor necesare)
    - locațiile concrete ale lucrărilor de consolidare
    - elementele geometrice care nu respectă normativul
    - lipsa prevederii unor bretele de accelerare/decelerare
    - alunecări identificate și la care nu sunt prevăzute consolidări pe măsură
    - planșe lipsă
    - o listă clară cu drumurile care vor fi relocate (lungimi, detalii, lucrări specifice)

- constructorii cer detalii despre alunecarea de teren de pe centura Zalău care e foarte aproape de traseul A3 (citiri ale înclinometrelor, ale piezometrelor pentru nivelul apei, plan cu conturul alunecării, adâncimea planului de alunecare etc), CNAIR are doar o dispoziție de șantier. În respectiva dispoziție de șantier se spune că urmează să se facă o expertiză tehnică, cu sondaje detaliate, constructorii o cer, CNAIR, ca un robot, zice că are o dispoziție de șantier.

- pe secțiunea dintre Zalău și Nușfalău nu există în documentație capitolul referitor la iluminat, CNAIR nu îl are, nu există vreun aviz pentru relocarea unor conducte de gaze sau cabluri de telecomunicații

- CNAIR aruncă în spinarea constructorului responsabilitatea defrișării pădurii, care deja e scoasă din circuitul forestier și tocmai e în procedură de tăiere de către Romsilva. Cum nu știe stânga ce face dreapta...

- legat de centrul de monitorizare și intervenție pentru tunel, la o întrebare CNAIR spune că locația acestui centru va fi aleasă după bunul plac de constructor, iar la altă întrebare răspunde că nu poate fi amplasat în CIC Zalău

- s-au prevăzut coloane forate la poduri de tip copy-paste, adică la 20 de metri adâncime, deși la un pod terenul bun apare la 25 de metri adâncime, iar la alt pod terenul bun apare la 7 metri adâncime, CNAIR, ca de obicei, trimite constructorii la viitoarea etapă de proiectare unde să rezolve aceste probleme

- se precizează într-un loc din documentație că va fi proiectata o banda de scoatere din circulatie a vehiculelor
defecte. Aceasta are o lungime de 300m si o latime de 4.50 m. Constructorii cer detalii, CNAIR îi trimite la același proiect tehnic să se descurce. Ce ușor se face un SF din pix, 3 secunde durează. După ani de zile în care nu au făcut nimic, acum aruncă totul la constructor.

mdragos

Inca niste clarifiari marca CNAIR. Cu asa raspunsuri nu se va schimba nimic la licitatii. Contestatii la maxim si constructori care se risca si dupa aceea nu pot duce proiectul.... :((
Si Romania nu are autostrazi pentru ca : "strainii e rai"

reed

#32075
Mai interesează pe cineva reportaj de pe teren de aici?
:lol:
(GPS)


(GPS)



mdragos

@Ionut: ar merge o pozitie API pe Facebook ? bazata pe comentariul lui horatiu.cosma ? Poate la un moment dat ceva sef din CNAIR ia pozitie si mai schimba ceva... desi mi-am pierdut sperantele dupa atatia ani.

Ionut

Am mai dat poziții similare pe alte licitații... din păcate vedeți și voi rezultatele.

reed



reed

Nu știu dacă am mai văzut indicatorul asta pe la noi cu distanta
Asfaltul este impecabil cum mă așteptam de la cei din Turcia
Mobilizare multa,deja parapeți,asfalt pe zone întinse.Cladirile de la spatiile de servicii par gata
(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

alecu26

Deci cu puțin noroc vom avea oferte doar de la turci în buget (dacă le vom avea și pe alea). În rest doar peste buget de la firme internaționale europene.
Măcar asa am scăpa de contestații.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

marinul

Multumim de poze @reed , indicatorul cu pastreaza distanta mi-a scapat  :)

pun si eu cateva poze de ieri, mobilizare buna cum ne-a obisnuit Nurol mai ales ca acum le permite si vremea dupa o lunga perioada de precipitatii

























Powered by API/PUM imgur uploader

marinul

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)















Powered by API/PUM imgur uploader

urmeaza si video in seara asta sau/si maine

ivladbogdan

Buna seara!
Continua mobilizarea extrem de buna la Strabag-Geiger, terasamentul s-a ridicat destul de mult la supratraversarea de la Chetani, iar la supratraversarea de la Hadareni din zona organizarii de santier baga tare si acolo la terasament in ultimele zile.
La aproximativ ora 16 era mobilizare totala, la ora 20:30 in schimb erau trase pe dreapta utilajele. Au foarte multe basculante in santier, atat utilaje proprii (inconfundabilul verde Geiger), cat si tot felul de subcontratori de peste tot de prin tara.
Ar fi super daca cineva cu o drona ar reusi sa o ridice zilele astea, garantez ca este progres vizibil fata de ultima filmare de acum aproximativ o saptamana.