Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 63 Guests are viewing this topic.

pentium10

acesti subcontractori ar trebui sa fie evidentiati pe SICAP?
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Ionut

Nu, ăia sunt declarați în licitație dar poți lucra cu cine/oricâți vrei, fără să declari în licitație.

tom_sawyer

#31862
Autostrada Ploiești-Brașov, în impas. ,,Pro Infrastructură" cere rezilierea contractului / Director adjunct CNAIR: S-a redus cu mult lungimea tunelurilor

16 martie 2023

[...]
Directorul Asociației Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea, susține că această propunere de traseu venită din partea Consitrans nu reprezintă decât un tertip prin care firma vrea să conducă CNAIR către o reziliere amiabilă a contractului. Motivul, în opinia acestuia, ar fi legat de faptul că suma de 46,55 milioane lei, fără TVA, pe care a fost încheiată înțelegerea, nu ar acoperi costurile totale cu studierea traseului.

,,Problema este că nu lucrează, de 1 an și jumătate suntem într-un blocaj. În cazul de față s-a întâlnit hoțul cu prostul. Hoțul Consitrans și prostul CNAIR. Noi am spus înainte de semnarea contractului că prețul contractului este mult prea mic. Consitrans și-a asumat prețul contractului ca atare, iar în momentul în care i s-a cerut să livreze ce și-a asumat, a început să dea din coate. Nu e chiar așa simplu să îți duci foreza în vârf de munte. Au început să inventeze niște soluții de avarie ca să nu li se rezilieze contractul și să își ia certificat negativ. Proiectantul nu vrea să își asume să facă gaură în bugetul firmei. El a căutat niște variante ca să scape de el sau să i se aprobe suplimentari de preț. Cum a încercat? În primul rând, găsind niște variante cretine de traseu", a declarat Ionuț Ciurea pentru Mainnews.ro.

Ciurea susține că unica variantă în momentul de față pentru ieșirea din acest blocaj ar fi rezilierea unilaterală a contractului.

,,Eu nu văd altă variantă decât rezilierea. Sau o să se continue și în final tot o să se rezilieze. (...) Proiectantul trebuie să vină cu o variantă decentă de traseu. Problema lui este că nu este o variantă decentă de traseu care s-ar încadra ca prețuri în contract. Pe indiferent pe unde s-ar aproba autostrada tot vor trebui să facă niște foraje pe bune", susține Ionuț Ciurea.

La CNAIR încă se speră că proiectantul va livra o documentație bună. Într-o declarație acordată pentru Mainnews.ro, Gabriel Budescu, director general adjunct al CNAIR, a explicat că firma Consitrans a realizat o variantă îmbunătățită de traseu, care cuprinde mai puține secțiuni de tunel, ceea ce va duce și la scăderea costurilor de execuție.

,,Am primit varianta optimizată de la prestator. Am făcut două deplasări în teren iar mâine va avea loc a treia deplasare. Mai avem de făcut mici retușuri. (...) S-a redus cu mult lungimea tunelurilor, s-a redus și viteza de deplasare și să vedem cu costurile cum ne vom încadra", a declarat Gabriel Budescu.

Noile costuri nu sunt cunoscute deocamdată pentru că proiectatul nu a predat încă devizul. Cu toate acestea, compania națională de drumuri ia în calcul realizarea în mod etapizat a autostrăzii, adică renunțarea într-o primă fază la porțiunea dintre Ploiești și Comarnic.

,,Analizăm posibilitatea ca, într-o primă fază, de a implementa autostrada de la Comarnic la Brașov, dar proiectul va fi făcut de la Ploiești", a precizat Gabriel Budescu.

Întrebat dacă proiectantul nu dorește să ducă la bun sfârșit acest contract din cauza costurilor, Gabriel Budescu susține că reprezentanții acestuia nu au reclamat asemenea probleme.

,,Nu au reclamat. La ce s-a ofertat noi considerăm că este, mai ales că acum reducem din lungime. (...) Dacă ar fi fost fost așa, nu vedem de ce nu ar fi denunțat contractul în baza OUG 64. Este drept însă că piața a evoluat foarte mult, sunt foarte multe lucrări, sunt foarte multe lucrări de proiectare și execuție, unde constructorii plătesc mult mai bine. Totuși îmi este greu să cred", a afirmat Gabriel Budescu.

mainnews.ro

florin74

Azi STRABAG lucra la terasamente, in zona din dreptul comunei Luna.

mirceaeliade

Ne multumim acum cu SF de 2 bani, vom plati inzecit, literalmente, la executie. Mai bine ar face un SF ok la campie ca sa poate sa dea drumul pana la campina, si ar relicita pe portiunea de munte.  E vrajeala daca cineva crede ca serezolva problema de pe VP fara sa eviti mersul prin localitati, sau giratoriile de pe centura Ploiesti.

Cristian 74

Filmarea completă a lotului Chețani-Câmpia Turzii

Voicu

Sublimă scurgerea de la secunda 23. Regie proprie CNAIR?

Archi

Asta e dezastru pe cale de producere, daca vad bine asfaltul nu mai are baza pe o lungime si adancime de aproximativ un metru, am putea vedea o surpare oricand.

Cum putem raporta asta?



Hercule

Strabag a rezolvat groapa de gunoi de la Hadareni (min 4.06). Au scos si foarte mult terasament.
Multumesc pentru filmare!  :cheers:
Deșteaptă-te române!

AFG

In aceasta seara pe Valea Oltului m-am întâlnit cu 3 gabarite UMB(cele pentru grinzi mari), mergeau spre Sibiu, cred ca mergeau spre Nadaselu(in alta parte nu cred ca au unde)deci de săptămâna aceasta posibil sa înceapă monatrea grinzilor

pentium10

daca ar veni grinzile la nodul Chetani, s-ar inchide breteaua de urcare pentru ridicarea grinzilor, si atunci s-ar putea rezolva si surparea aia

planificare trebuie
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

TibiV

Hai sa punem o filmare si de la Doka Romania, firma de cofraje, care se lauda cu produsele lor folosite de UMB la Sâncraiu Almașului:

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

raulbogdan23

#31872
In acesta dimineata am facut o vizita pe lotul A3 Nadaselu - Mihaiesti

- la Nadaselu se finalizeaza ultimii cuzineti si se asteapta ridicarea grinzilor
- intre Nadaselu si Sardu se lucreaza la structuri
- la Sardu nu prea e miscare, dar preconizez ca pe final de saptamana, inceputul saptamanii viitoare sa se mute aici cu ridicarea predalelor
- in spate la Sanpaul se lucreaza la structuri, ziduri de gabioane

Si acum vin surprizele
- intre Sanpaul si Mihaiesti, 2 pasaje (cel care supratraverseaza drumul ce duce la Transilvania Golf Club si cel ce duce la Glass Mineral) au cateva predale ridicate si predale pregatite pentru ridicare.
- la intrare in Mihaiesti (dinspre Cluj) se ridicau predale la pasajul de la viitoarea deviere a DN1F
- in spate la Mihaiesti o portiune mica pe care nu avem predale ridicate, iar in rest se lucreaza la armarea placii
- la iesire din Mihaiesti avem toate predalele sus si se lucreaza la armarea placii

Urmeaza si filmarile mai tarziu.

montaniardul

Daca nu se aproba cat de curand solutiile pentru zonele alea cu alunecari de pe portiunea Nadaselu - Zimbor, termenul de finalizare din anul 2025 nu va fi realist.

alexV

Posibil sa vedem solutii "tip Holdea". Adica scos din contract si relicitat, unde participa doar constructorul aflat deja in teren. Ma refer la viaductul peste cimitir de la alunecare, si solutia (mira-m-as sa fie tunel) de dupa Mihaiesti.