Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 22 Guests are viewing this topic.

medicul de garda

Viaductul acela de dupa alunecare nu va avea nevoie, oare, de o modificare de traseu, macar la ultimele pile? E totusi o modificare nu tocmai minora a traseului, ma gandesc ca va fi cam stransa raza de curbura intre traseul devierii si pasajul acesta.
Trust me, I'm an east-european doctor!

horatiu.cosma

Păi pe ideea asta au oprit anul trecut lucrările la el. Dar dacă le continuă acum, înseamnă că se încadrează cu modificarea traseului, astfel încât să nu schimbe nimic la viaduct.

rocklee

se pare ca domnul ministru continua ...comedia PPP....Pentru solutia COMARNIC - BRASOV ...

Ascultati ce spune de la minutul 37,44....acesta nui normnal la cap...



mdragos

Grindeanu e un maestru al optimizarilor. Pentru a "salva" 3 luni a ingropat centura Timisoara in 2016=> suntem la -3 ani. Era gata de mult si la 4 benzi daca nu se baga.
SF-ul A6 Filiasi - Logoj , anuleaza licitatia cu castigatorul desemnat pentru ca salveaza 6 luni. Am pierdut minim 1 an , deja e pe minus. Va mai gasi si alte optimizari care vor merge in sant.... PPP e un fel de magie considerand fuga de raspundere CNAIR.

tom_sawyer

#31714
PPP-ul îl coc de mult, anunțase și Ciucă în august anul trecut:
"Aceasta este o problemă cu care ne confruntăm cu toții, care nu s-a rezolvat de 30 de ani. Această comunicație de la Ploiești până la Brașov trebuie asumată și pornită. Finanțarea pentru această comunicație nu poate să beneficieze de fonduri europene. Soluția pe care am discutat-o este cea a unui parteneriatul public-privat și trebuie asumată. Am avut în discuție trei opțiuni: împrumut de la BERD, BEI sau parteneriat public-privat. A fost discutată în coaliție, urmează să luăm o decizie pe acest subiect

de la min. 0:50


Acum vor să adopte o lege a PPP "corectă".

Ce e mai interesant în ce a spus Grindeanu e următoarea: "de la Ploiești la Comarnic folosim ce avem - avem un drum la 4 benzi, în regulă, și ne reduce foarte mult costurile."

Deci rămâne DN1 pe sectorul acesta.

alecu26

Nu cred ca se va întâmpla asta. Va cauza probleme mari de fluenta de trafic. Și în varianta unui PPP cu ceva forma de taxare se complica mult și inutil.
Legea PPP a mai fost schimbata recent tocmai pentru acest proiect. Nici nu a fost făcut vreun proiect dar se știe ca legea e proasta (bănuiesc ca e vorba de modul de plata și de riscurile pe care le poate prelua Beneficiarul).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Alexander

Pai daca ramane DN1 nu cred ca isi asuma cineva vreo taxa de autostrada :lol: . Si asa Bucuresti-Ploiest e pustie in comparatie cu DN1, de ce n-ar fi bucuresti-Brasov?

cezar-mario2012

Grindeanu a spus că este necesar PPP pentru că bani de la UE s-au consumat. Necesarul pentru investiti până în 2030 ar fi de 70 miliarde, iar bani de la UE sunt doar 40 miliarde.
Chiar UE dorește taxare tuturor șoferilor ce folosesc autostrăzile, în principal din cauza poluări...

cezar-mario2012

Dacă ar fi taxă pe A3 COBRA, au aș plăti și cred că toți TIR-iști ar plăti, decât să meargă pr DN1A. Italia este plina de A cu taxă și nu a murit nimeni, în Croația la fel. Am avut o dilemă în Spania, Madrid - Segovia, tunel pe A cu taxă, 9 euro, nu am vrut să plătesc și am mers pe DN, am regretat decizia.

pasadia

#31719
Da-l in masa de dobitoc, nici macar nu stie ce e de la "Brasov in jos" (vezi 37:10)... Nu stie, ca il duc de nas toti dobitocii de prin CNAIR... si parca vad ca ma trezesc cu un rahat de licitatie pe 4 km de camp plat intre Cristian si DN1, zona dintre Ghimbav si Codlea. Adica zero barat, ba chiar inca doua noduri proaste...

Ba presa care citesti forum, va dau voie sa scrieti articole in care puneti ca contribuitori pe forum spun despre Grindeanu ca NU stie nimic. Nu trece autostrada prin Brasov (teritoriu administrativ al orasului) si deci expresia de la Brasov in jos e o tampenie crasa. Si da, e normal ca autostrada sa nu treaca prin Brasov, dar macar atata lucru sa stie si el - Codlea - Cristian. Nu sa lase impresia ca ar construi ceva semnificativ - cum ar fi Rasnov - Predeal, adica ceva montan cu adevarat.

Si ii mai dau un premiu pentru momentul de la 35:35, cel cu "160 km de la Comarnic la Brasov".

mirceaeliade

#31720
Inainte sa zica de PPP sau taxe de autostrada, sa dea o data drumul la executie pt Ploiesti-Comarnic.  Putem sa ne permitem de la buget o autostrada de campie, si cei 90 de km de autostrada lipsa ar deveni 60.  Avem bani de noduri peste noduri in campie pe DN1 dar nu avem bani de autostrada de campie.

edit: am ascultat interviul si ma enervez ca vorbeste ca un politician. vorbeste despre subiect dar nu raspunde la intrebare. la 36:46 zice ca nu e de acord cu tunelurile pana la Comarnic. dupa aia zice: "in primul rand folosim ceea ce avem. Pentru ca acolo e un drum la 4 benzi 'in regula' si ne reduce foarte mult costurile, la jumatate."  Daca inteleg eu, sincer cred ca el chiar a scos din program continuarea A3 de la Ploiesti la Comarnic.  Chiar se gandeste sa aiba o gaura aici.

horatiu.cosma

Marea problemă a lui Grindeanu și a multor altor politicieni (dincolo de discursul politic) e înțelegerea (cel puțin la nivel general) a cauzei/sursei problemei. E o varză completă pe subiect la ei, de aia ies cu atâtea perle pe metru pătrat:

- ba că dă proiectul la CNIR (CNIR în momentul de față nu există, și o să treacă încă multe luni, poate chiar ani în contextul actual până să fie complet operaționalizată și să poată prelua proiectele de la CNAIR)

- ba că reînvie PPP-ul (a 5-a oară), soluția magică când nu ai nicio idee ce să faci, ca să pară totuși că faci ceva

- ba că ar costa mult și că ar trebui tăiat sectorul de la câmpie, că poate se înjumătățește prețul

- ba că e cu tuneluri și parcă nu e chiar bine, dar în același timp s-a construit mult pe Valea Prahovei și nu mai încape autostrada prin vale

- ba că totuși poate scoatem la licitație anul acesta 3 km inutili în capătul dinspre Brașov

Nu poți să scoți din toată bălmăjeala asta ceva coerent, o linie logică, o direcție clară, o rază de lumină care să ducă cu sens din punctul actual în punctul în care să avem autostrada, fiindcă pur și simplu nu există, e bezna minții.

Se tot învârt în cercul ăsta vicios al omului limitat care fuge exact de miezul problemei: nu avem un proiect corect, bine făcut, care să ne spună pe unde ar trebui să treacă autostrada, care sunt soluțiile tehnice (măcar aproximative) și cât ar costa cu adevărat.

Deocamdată suntem în punctul în care un proiectant angajat de stat să facă exact acest lucru își bate joc de client de un an de zile, i se permite, iar clientul slab nu e în stare să pună lucrurile pe direcție pe acest contract. Doar că asta presupune muncă, creier, așa că preferă să fugă la aceeași Fata Morgana care l-a mai înșelat de câteva ori în trecut.

shift2rail

guys, e evident ca scopul nou-infiintatei CNIR e de a degreva deficitul&datoria publice de costurile uriase ale proiectelor PPP (incepem cu Brasov-Comarnic, se pregatesc, probabil, si alte proiecte pe routier, eventual feroviar printr-o alta companie dedicata)

intrebarea e ce resursa umana va gestiona aceste ppp-uri in CNIR? acelasi dept ppp/concesiuni inexistent din CNAIR?

horatiu.cosma

^
Un proiect PPP nu degrevează deficitul&datoria publică, ci le mărește.

shift2rail

Chiar e atat de complicat sa studiem manualul de bune practici PPP al OECD sau al Comisiei UE?

"Depending on the risk/reward allocation between the
public and private partners, the rules allow for two possibilities:
(a) PPPs can be recorded on the government balance sheet in a similar way as traditionally
procured projects. This option treats the PPP asset as a public investment that
generates an increase in government debt in line with the investment and therefore has
an impact on compliance with the Maastricht criteria;

(b) PPPs can be recorded off the government balance sheet by shifting the investment
costs from the capital budget to the annual operating budgets for future years.
The
advantage is that the share of debt relating to the PPP is not taken into account for
purposes of compliance with the Maastricht criteria."