Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 21 Guests are viewing this topic.

GAC

Vestea cu fazarea Fagaras-Tg. Mures dupa 2030 nu este extraordinara, dar daca vrem ca la 1 Ian 2030 sa vedem primele decopertari, trebuie sa demaram partea birocratica anul asta: avem aproape 7 ani la dispozitie:
3 ani minim SF (pe bune) + PT;
1-2 ani licitatii, clarificari si contestatii;
mai raman 2-3 ani ca sa obtinem finantare si sa ne hotaram ca vrem acest proiect.

Anul asta e deja irosit, dar la anu trebuie sa avem proiectul in master plan si incepute demersurile pentru SF + PT.
Daca am avea la sfarsit de 2024 un castigator desemnat pt SF+PT, abia in 2028 putem avea o documentatie matura pe care sa o folosim pentru a promova proiectul la Bruxelles. Presupunand ca vom primi ok-ul in mai putin de un an, ne mai ramane un an ca sa desemnam niste castigatori pentru executie - discutam de mai multe loturi.

Totusi, trebuie sa tinem seama ca e foarte posibil ca in 2024-2025 sa fie recesiune si e f. posibil ca UE sa vina cu PNRR 2. Nu avem nimic de pierdut daca ne vom grabi putin cu documentatia, doar vointa politica sa fie, ca la momentul lansarii unui potential PNRR 2 sa avem documentatia in faza avansata.

mirceaeliade

Dupa clarificari, in loc de oferte depuse la termen, Chiribis-Biharia e suspendata, fara termen nou... 

horatiu.cosma

Clarificări pe A3 Chiribiș - Biharia. Trec peste epitete, le știți deja.

- A întrebat un ofertant dacă înțelege bine că după recepția la terminarea lucrărilor nu mai e nevoie să monitorizeze în teren factorii de mediu, trecând această responsabilitate la CNAIR. CNAIR pare prin răspuns că ar confirma înțelegerea ofertantului (prin faptul că modifică prevederea din documentația inițială), însă uitați și voi ce a ieșit în noua formulare, voi înțelegeți ceva?

"Antreprenorul va lua toate masurile necesare pentru protectia mediului si reducerea impactului in perioada de constructive, iar in perioada de notificare a defectelor se va monitoriza, in deplina conformitate cu actele de reglementare obtinute pentru proiect si cu legislatia si standardele aplicabile cu modificarile si completarile ulterioare ale acestora".

- Sunt o grămadă de neconcordanțe prin documentație referitoare la terasamentele executate, chestiunile legate de arheologie, mediu, structuri etc, noroc că le-au văzut ofertanții și au întrebat de ele, așa le-a văzut și CNAIR și a corectat

- expertiza din 2017 pe lucrările deja executate spune că ar trebui făcută una nouă în maxim un an și ceva, fiindcă cel puțin pe zonele mlăștinoase se pot schimba lucrările necesare; ofertanții cer o expertiză actualizată, CNAIR răspunde că abia acum are în lucru una nouă și că o va pune la dispoziție viitorului câștigător. Să vedem ce va rezulta de acolo, poate mai pun de o nouă reziliere

- ofertanții întreabă despre clauza din licitație care spune că acest contract nu se va încheia până nu câștigă CNAIR definitiv procesul cu Trameco privind rezilierea anterioară. Ce se întâmplă dacă ei depun oferte (muncite, care au costat bani), procesul CNAIR-Trameco durează x ani, iar CNAIR pierde, cine acoperă gaura? CNAIR răspunde senin că nu e treaba lor, riscul ofertanților.

- în acordul de mediu apar anumite grosimi pentru asfalt, în documentele tehnice apar alte grosimi. Ofertanții cer lămuriri, CNAIR răspunde că acordul de mediu (care e sfânt conform Cerințelor Imperative) nu trebuie respectat de data asta, și că dacă va trebui revizuit, e responsabilitatea Antreprenorului...

- ofertanții zic că anumite normative pe baza cărora s-a proiectat inițial de către Bechtel au fost actualizate și că în proiectul lor actualizarea soluțiilor tehnice pe noile normative ar putea duce la modificări în acordul de mediu. Evident, CNAIR îi trimite la plimbare, ba că există deja autorizație de construire și nu trebuie reproiectate soluțiile tehnice (atunci de ce contractul e de PROIECTARE + execuție?), ba că e responsabilitatea constructorului să revizuiască acordul de mediu

- "Societatea Anti-infrastructură Umoristică" SAU lovește din nou: "aplicăm soluțiile din SF la terasamente, chiar dacă nu se mai verifică calculele pe normativele de azi, sau actualizăm soluțiile pe normativele actuale?" Răspuns: SAU.

- pentru podurile începute se vor aplica normativele vechi (spune CNAIR în răspunsul precedent). Ofertanții întreabă dacă, în acest caz, trebuie să își asume proiectele Bechtel aferente acestor poduri. Răspuns CNAIR: este un contract de proiectare și execuție, e treaba viitorului antreprenor să facă proiectul...

- Ofertanții merg mai departe cu întrebarea de mai sus și spun că dacă trebuie să își asume proiectul Bechtel, vor trebui mai departe să angajeze și verificatori de proiect care, conform legii, să verifice și să își asume prin semnătură stabilitatea structurilor. Cum ar putea ei să semneze pe niște calcule de stabilitate care nu mai sunt în vigoare? Răspuns CNAIR: a se vedea răspunsurile anterioare...

- terenurile pe care sunt depozitate materialele de pe vremea Bechtel sunt închiriate (au fost ceva scandaluri anii trecuți fiindcă CNAIR nu mai plătea chiria). Ofertanții întreabă care e situația juridică a terenurilor, dacă trebuie ei să plătească în continuare chiria etc, practic vor să se asigure că vor avea acces legal la respectivele terenuri. Răspuns CNAIR: "Antreprenorul are obligatia de a elibera terenurile unde sunt depozitate materialele de constructie." Absolut mizerabil, cum să nu fi în stare să spui clar care e situația juridică a unui teren din ograda ta de pe care îi spui unui constructor să ia materiale și să îți facă autostradă?

- Ofertanții întreabă dacă testele necesare pentru verificarea armăturii grinzilor Bechtel vor fi plătite? CNAIR răspunde în aceeași bătaie de joc: e treaba constructorului să folosească doar materiale conforme.

- Ofertanții continuă și cer documente de calitate ale lucrărilor executate de Bechtel și ale materialelor din stocuri. Bătaia de joc continuă: "documentele solicitate nu sunt necesare pentru întocmirea ofertelor".

- Dacă coridorul de expropriere va fi depășit din motive ce sunt independente de voința constructorului, acesta va fi îndreptățit la extinderea perioadei contractuale? Răspuns CNAIR: nu.

- același răspuns clasic de tip SAU nu putea lipsi de la CNAIR nici în cazul grosimii asfaltului: e cel stabilit la centimetru (strat cu strat) de către CNAIR în documentație, sau e cel rezultat pe baza studiului de trafic pus la dispoziție de CNAIR? SAU.

- alte neconcordanțe legate de acordul de mediu, în documentație apar niște podețe care nu sunt și în acordul de mediu, ofertanții întreabă dacă CNAIR a notificat ANPM pe speța asta și a început revizuirea AM. CNAIR: există autorizație de construire, dați bătaie la lucrări, nu vă uitați la acordul de mediu (care e trecut ca sfânt în documentația CNAIR, nu se poate deroga de la el)

- aceeași discuție și la avizul de la Apele Române, și acolo nu apar toate podețele din proiect și toate amenajările hidrotehnice. Răspuns CNAIR: nicio problemă, există acord de mediu, țineți cont de toate podețele, eroare materială, all good :). Deși legea spune clar că trebuie notificați cei de la Apele Române pentru orice modificare față de aviz. Haos complet.

- CNAIR cere în documentație constructorului să pună la dispoziţia şi să ofere suportul tehnic de specialitate necesar executantului Centrului de Monitorizare şi Informare în care va fi integrat acest lot pentru ITS. Ofertanții întreabă cine e acel executant al Centrului de Monitorizare și Informare, ce să pună la dispoziție, în ce grafic de timp? CNAIR recunoaște că nu știe unde e acest CMI, cine e constructorul, dar păstrează cerința :).

- în documentația tehnică autostrada are 26 de metri lățime, în acordul de mediu 28, ambele sunt obligatorii, ofertanții întreabă, CNAIR spune că primul document obligatoriu e mai obligatoriu decât al doilea document obligatoriu.

- Ofertanții întreabă dacă pot începe lucrările imediat după ordinul de începere al activității de proiectare, în condițiile în care CNAIR zice că autorizația de construire din 2011 e valabilă și măcar lucrările de acolo ar putea fi începute imediat, fără a mai aștepta finalizarea proiectului tehnic complet. CNAIR nu acceptă.

- întreabă ofertanții dacă își pot face organizare de șantier în depozitul de materiale închiriat de CNAIR în ultimii 20 de ani la Salard. Răspuns CNAIR: nu se poate face organizare până după eliberarea materialelor din depozit, iar CNAIR nu poate da informații despre chirie, că nu e proprietar  :lol: . Ce are chiria cu proprietatea, dacă ești chiriaș, cum să nu poți da info despre chirie?

- CNAIR spune că e necesară resolicitarea debitelor apelor extraordinare cu probabilitate de 2% de la INHGA pentru dimensionarea tuturor structurilor. Păi în același timp, pentru o bună parte dintre structuri CNAIR zice că trebuie construite așa cum au fost începute, pe proiectul vechi. Dacă debitele actualizate de INHGA duc la modificarea structurilor, ce se întâmplă? Evident, e riscul constructorului.

- ofertanții întreabă CNAIR dacă nu vrea să renunțe la telefoanele SOS de pe autostradă, că nu le-a mai cerut de mulți ani pe alte proiecte fiindcă nu le folosește nimeni. CNAIR zice că le vrea în continuare pe acest proiect

- ofertanții întreabă dacă sunt îndreptățiți la costuri suplimentare și extensii de termen de execuție dacă găsesc utilități în plus, CNAIR răspunde în bătaie de joc că "se vor aplica mecanismele contractuale".

- a pus cineva (probabil Trameco) la clarificări fișe de foraj detaliate, concluzionând că rezultatele nu au legătură cu forajele de pe vremea Bechtel, terenul de fundare are caracteristici mult diferite acum (adică e mai prost) și ar fi necesare lucrări suplimentare de consolidare a terenului, menționând exact soluția cu care a venit Trameco pe contractul reziliat (coloane de balast în valoare de 117 milioane peste valoarea lucrărilor din SF). CNAIR răspunde relativ frumos, zicând că nu pot fi incluse astfel de lucrări în SF (că altfel ar da vânt în pupă Trameco în procesul privind rezilierea), ci că eventual vor fi incluse dacă apar în viitorul contract sub forma rezervelor sau altor modalități contractuale.

- ofertanții întreabă de cantitățile de materiale depozitate de pe vremea Bechtel pentru asfalt, că au fost acolo și nu bat ce au găsit cu cantitățile trecute de CNAIR în documentație; CNAIR răspunde că 10% ar trebui estimat că se va arunca (că a crescut iarba la suprafață), dar nu răspunde la obiect, ba chiar în final concluzionează cu fraza asta aberantă "Ofertantii isi vor calcula si pretui cantitatile necesare realizarii lucrarilor tinand cont de cele mentionate mai sus astfel incat sa acopere necesarul fara a revendica ulterior diferenta de materiale." Deci eu înțeleg că ofertanții ar trebui să creadă pe cuvânt pe CNAIR că în teren sunt exact acele cantități, să oferteze în consecință și să construiască autostrada cu ele fără să ceară bani în plus. Păi dacă în teren sunt mai puține, cum să le pui în cârcă responsabilitatea asta? Incredibil

Dacă e să compar aceste clarificări cu dezastrul absolut de pe Sibiu - Făgăraș, aș zice că aici e o idee mai ok, în sensul că sunt vreo câteva clarificări la care au răspuns decent, recunoscând direct sau implicit că pot apărea modificări în timpul contractului față de SF care să fie suportate din rezerve, lucrări similare suplimentare sau alte modificări contractuale. Aștept cu mare interes, CNAIR, prima tură de clarificări în care să răspundeți peste tot decent, nu doar din 10 în 10  :D .

carutasul

mă tot întreb dacă nu poți acționa în justiție, ca cetățean, beneficiar final al lucrării, CNAIR pentru neglijență în serviciu cu răspunsurile astea :)

NGC

@mirceaeliade: Este normal. Crezi ca ofertantii puteau analiza clarificarile si ajusta ofertele in mai putin de 2 zile? Va aparea si noul termen pentru depunerea ofertelor, dar sa vedem mai intai daca posibilii ofertanti vor fi multumiti de clarificari.

marinul

Poze de pe lotul Nusfalau - Suplacu de Barcau
fara descriere, toate pozele au coordonate gps


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader


mirceaeliade

#31687
@NGC NU am fost clar, dar ma gandeam la faptul de multe ori in trecut s-a prelungint automat termenul de oferte cu o data fixa. Ma rog, acum lotul apare ca 'resumed' cu termen pe 1 Martie. Probabil e o limitare a sistemului electronic folosit.

Nu stiu cum li se pare altora, dar mie personal, termenul actual de 1 Martie mi se pare cam prea aproape cu termenele pe A8 si A13.  Vor fi 5 loturi (sau potential 6) foarte diferite cu termene la vreo 48 de ore distanta.  Ma rog, poate celor din CNAIR chiar s-au invatat cu munca dupa ce au terminat de semnat in numa vreo juma de an cu vreo 10 contracte pe PNRR si cersesc acum de la constructori sa le trimita urgent cat mai multe oferte.  :D





marinul

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Am terminat cu pozele, fara drona de data asta. Mai jos filmarea cu dashcam-ul, in premiera am putut merge cu masina pe autostrada(terasamentul ei) dintr-un capat in altul


rocklee

Super fotoreportaj...si imaginiile de la sol au farmecul lor...un mare linke pentru Maestrul...Marinul  :D  :)

andrei.obreja