Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Hercule

^^^ La podul nou peste Aries de la Turda, gaurile sunt in asfaltul vechi.
Deșteaptă-te române!

NGC

A venit momentul sa punem paie pe foc. :D

Quote from: NGC on November 05, 2022, 07:45:04 AMAm si o veste proasta pentru el [Grinda], dar inca nu o sa o fac publica pentru ca inca se mai poate face ceva. Daca vestea o sa devina foarte proasta, o sa scriu. Este oricum lipsa de fair-play sau dublu standard.

La momentul in care am scris mesajul de mai sus, inca mai era in desfasurare licitatia pentru lotul cu tunelul Meses. Acum situatia s-a schimbat, dar sa vedem cu care oca va umbla CNAIR la viitoarele licitatii.

Este vorba despre descalificarea STRABAG de la unele licitatii si privitul in ala parte la alte licitatii. Sa prezentam pe scurt cronologia evenimentelor importante.

Pentru o mai usoara urmarire, am marcat cele 3 licitatii cu culori diferite.


20.07.2021 -> CNAIR lanseaza licitatia [CN1033119] "Proiectare și execuție Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 3: Chețani – Câmpia Turzii - Relicitare".

14.09.2021 -> CNAIR emite prin DRDP Craiova documentele constatatoare "negative" 2599/14.09.2021 si 2600/14.09.2021 pentru JV STRABAG AG (Austria), respectiv STRABAG SRL (Romania), pentru vechiul contract pentru "Modernizare DN67B Scoarta - Pitesti", si documentele constatatoare incep sa produca efecte juridice.

30.09.2021 -> Se depun ofertele pentru licitatia [CN1033119] "Proiectare și execuție Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 3: Chețani – Câmpia Turzii - Relicitare" si STRABAG SRL (Romania) depune oferta in asociere cu GEIGER TRANSILVANIA, iar CNAIR incepe evaluarea ofertelor.

19.11.2021 -> STRABAG SRL (Romania) incepe procedura la TB pentru suspendarea efectelor documentului constatator emis de CNAIR prin DRDP Craiova in Septembrie 2021.

22.11.2021 -> STRABAG SRL (Romania) incepe procedura la TB pentu anularea documentului constatator emis de CNAIR prin DRDP Craiova in Septembrie 2021.

31.01.2022 CNAIR emite primul raport al procedurii pentru licitatia [CN1033119] "Proiectare și execuție Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 3: Chețani – Câmpia Turzii - Relicitare", iar oferta celor de la STRABAG SRL (Romania) este considerata conforma dar este pe locul 2 in clasamentul general (castigator initial asocierea DRUM ASFALT + TRAMECO).

10.02.2022 -> STRABAG SRL (Romania) contesta raportul procedurii si cere reevaluarea ofertei DRUM ASFALT + TRAMECO pentru licitatia [CN1033119] "Proiectare și execuție Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 3: Chețani – Câmpia Turzii - Relicitare".

09.03.2022 -> CNSC admite contestatia STRABAG SRL (Romania) si solicita CNAIR reevaluarea ofertei asocierii DRUM ASFALT + TRAMECO pentru licitatia [CN1033119] "Proiectare și execuție Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 3: Chețani – Câmpia Turzii - Relicitare".

28.03.2022 -> TB respinge cererea STRABAG SRL (Romania) pentru suspendarea efectelor documentului constatator emis de CNAIR prin DRDP Craiova in Septembrie 2021. Hotararea nu este definitiva.

16.05.2022 -> CAB mentine decizia CNSC in ceea ce priveste reevaluarea ofertei asocierii DRUM ASFALT + TRAMECO pentru licitatia [CN1033119] "Proiectare și execuție Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 3: Chețani – Câmpia Turzii - Relicitare".

08.06.2022 -> CNAIR lanseaza prin DRDP Craiova licitatia [CN1043507] "Acord cadru-Lucrari de intretinere periodica – Covoare asfaltice, Anul I-Anul IV- Lot 1-SDN Craiova, Lot 2-SDN Dr. Tr. Severin , Lot 3-SDN Tg. Jiu, Lot 4-SDN Rm. Valcea, Lot 5-SDN Slatina, Lot 6-SDN Orsova".

12.07.2022 -> Se depun ofertele pentru licitatia [CN1043507] "Acord cadru-Lucrari de intretinere periodica – Covoare asfaltice, Anul I-Anul IV- Lot 1-SDN Craiova, Lot 2-SDN Dr. Tr. Severin , Lot 3-SDN Tg. Jiu, Lot 4-SDN Rm. Valcea, Lot 5-SDN Slatina, Lot 6-SDN Orsova" si STRABAG SRL (Romania) depune oferta pentru 2 loturi, iar CNAIR prin DRDP Craiova incepe evaluarea ofertelor.

05.08.2022 -> CNAIR emite al doilea raport al procedurii pentru licitatia [CN1033119] "Proiectare și execuție Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 3: Chețani – Câmpia Turzii - Relicitare" si acum STRABAG SRL (Romania) este noul castigator.

18.08.2022 -> Asocierea DRUM ASFALT + TRAMECO contesta raportul procedurii pentru licitatia [CN1033119] "Proiectare și execuție Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 3: Chețani – Câmpia Turzii - Relicitare" si printre altele contesta si admisibilitatea ofertei asocierii STRABAG SRL (Romania) + GEIGER TRANSILVANIA, dar nu invoca motivul documentului constatator.

08.09.2022 -> CNAIR emite prin DRDP Craiova raportul procedurii pentru licitatia [CN1043507] "Acord cadru-Lucrari de intretinere periodica – Covoare asfaltice, Anul I-Anul IV- Lot 1-SDN Craiova, Lot 2-SDN Dr. Tr. Severin , Lot 3-SDN Tg. Jiu, Lot 4-SDN Rm. Valcea, Lot 5-SDN Slatina, Lot 6-SDN Orsova" si respinge oferta STRABAG SRL (Romania) din cauza documentului constatator (incadrat la art. 167 alin. (1) lit. g) din Legea 98 / 2016) emis tot de CNAIR prin DRDP Craiova in Septembrie 2021.

13.09.2022 -> CNSC respinge contestatia asocierii DRUM ASFALT + TRAMECO pentru licitatia [CN1033119] "Proiectare și execuție Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 3: Chețani – Câmpia Turzii - Relicitare".

17.09.2022 -> TB dispune rezilierea contractului pentru "Modernizare DN67B Scoarta - Pitesti" "din culpa debitoarei" !!! Hotararea nu este definitiva.

19.09.2022 -> STRABAG SRL (Romania) contesta descalificarea pentru licitatia [CN1043507] "Acord cadru-Lucrari de intretinere periodica – Covoare asfaltice, Anul I-Anul IV- Lot 1-SDN Craiova, Lot 2-SDN Dr. Tr. Severin , Lot 3-SDN Tg. Jiu, Lot 4-SDN Rm. Valcea, Lot 5-SDN Slatina, Lot 6-SDN Orsova".

26.10.2022 -> CNSC respinge contestatia STRABAG SRL (Romania) pentru licitatia [CN1043507] "Acord cadru-Lucrari de intretinere periodica – Covoare asfaltice, Anul I-Anul IV- Lot 1-SDN Craiova, Lot 2-SDN Dr. Tr. Severin , Lot 3-SDN Tg. Jiu, Lot 4-SDN Rm. Valcea, Lot 5-SDN Slatina, Lot 6-SDN Orsova".

26.10.2022 -> In aceeasi zi de 26.10.2022, CNAIR anunta semnarea contractului pentru licitatia [CN1033119] "Proiectare și execuție Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 3: Chețani – Câmpia Turzii - Relicitare" catre STRABAG SRL (Romania) + GEIGER TRANSILVANIA, cu toate ca documentul constatator emis de CNAIR prin DRDP Craiova in Septembrie 2021 produce efecte juridice, desi tot CNAIR, dar de data asta prin DRDP Craiova, a respins pe STRABAG de la licitatia [CN1043507] "Acord cadru-Lucrari de intretinere periodica – Covoare asfaltice, Anul I-Anul IV- Lot 1-SDN Craiova, Lot 2-SDN Dr. Tr. Severin , Lot 3-SDN Tg. Jiu, Lot 4-SDN Rm. Valcea, Lot 5-SDN Slatina, Lot 6-SDN Orsova", exact din cauza documentului constatator.

01.11.2022 -> CNAIR atribuie "oficial" contractul pentru licitatia [CN1033119] "Proiectare și execuție Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 3: Chețani – Câmpia Turzii - Relicitare".

10.01.2023 -> CAB suspenda judecarea solicitarii STRABAG SRL (Romania) pentru anularea efectelor documentului constatator emis de CNAIR prin DRDP Craiova in Septembrie 2021.

07.02.2023 -> CAB respinge recursul STRABAG SRL (Romania) si mentine decizia CNSC pentru licitatia [CN1043507] "Acord cadru-Lucrari de intretinere periodica – Covoare asfaltice, Anul I-Anul IV- Lot 1-SDN Craiova, Lot 2-SDN Dr. Tr. Severin , Lot 3-SDN Tg. Jiu, Lot 4-SDN Rm. Valcea, Lot 5-SDN Slatina, Lot 6-SDN Orsova".


Asadar, CNAIR a reusit prin DRDP Craiova sa respinga cu succes pe STRABAG de la o licitatie desfasurata tot de ea, iar respingerea sa fie bazata pe existenta documentului constatator emis chiar de CNAIR prin DRDP Craiova in Septembrie 2021.

In tot acest timp, adica de la emiterea de catre CNAIR prin DRDP Craiova in Septembrie 2021 a documentului constatator si pana la atribuirea licitatiei [CN1033119] "Proiectare și execuție Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 3: Chețani – Câmpia Turzii - Relicitare", CNAIR "nu a stiut" despre documentul constatator.


Art. 169 din Legea 98 / 2016 zice asa.

QuoteAutoritatea contractantă exclude un operator economic în orice moment al procedurii de atribuire în care ia la cunoștință că operatorul economic se află, având în vedere acțiunile sau inacțiunile săvârșite înainte sau în cursul procedurii, în una dintre situațiile prevăzute la art. 164, 165 și 167, de natură să atragă excluderea din procedura de atribuire.


Concluzia este simpla. STRABAG poate construi autostrazi, dar nu poate asfalta. :lol: :lol: :lol:


Pentru cine vrea vada cum au reusit cei de la DRDP Craiova sa ii respinga pe cei de la STRABAG, se poate descarca de aici decizia CNSC 2236 din 26.10.2022 cu toti pasii care trebuie urmati pentru a exclude deocamdata pe STRABAG de la licitatii (paginile 42 - 47). Dosarul de la CAB cu recursul la aceasta decizie are numarul 1616/54/2022.


Orice autoritati publice pot exclude acum pe STRABAG de la licitatii, atata timp cat nu vom avea o hotarare definitiva privind suspendarea si/sau anularea documentului constatator.

Sa vedem acum ce va face CNAIR la noile licitatii unde va participa STRABAG si cu ce oca va umbla. Oare va mai aplica dubla masura sau nu? Sau "se vor uita din nou in alta parte", chiar daca acum lucrurile au devenit intre timp publice?


P.S. Nu contest faptul ca e bine ca se termina in sfarsit lotul pe care trebuia sa il faca STRACO, dar e bine de stiut cum au actionat in ceea ce priveste pe STRABAG.

ionescu63

Pai nu ai spus acum ceva timp (cazul Selina - do you remember?) ca autoritatea contractanta poate (dar nu este obligata) sa tina seama de un certificat constatator nesuspendat (care își produce efecte)?  :lol:  :lol:  :lol:
Oricum un certificat constatator activ este arma nucleara in mana oricărei comisii. Eu nu am întâlnit caz in care CNSC-ul sa întoarcă descalificări pe acest motiv (nu zic ca nu ar fi teoretic posibil)

pasadia

@NGC - poti te rog sa detaliezi despre ce era vorba in procesul care a dus la aceasta sentinta:

Quote17.09.2022 -> TB dispune rezilierea contractului pentru "Modernizare DN67B Scoarta - Pitesti" "din culpa debitoarei" !!! Hotararea nu este definitiva.

Banuiesc ca a fost un act administrativ intocmit de CNAIR (DRDP Craiova) prin care era reziliat acel contract, Strabag a contestat actul administrativ si cumva au pierdut contestatrea actului. Caz in care nu inteleg cum a stabilit TB ca e culpa lor, a celor de la Strabag, ca s-a ajuns la reziliere?
Iar acest proces (care spui ca nu are inca parte de o hotarare definitiva) este complet separat de celelelate doua procese in care STRABAG cere suspendarea si respectiv anularea documentelor constatatoare din septembrie 2021? Adica asa presupun, ca e complet separat, dar nu prea are sens - in mod normal cred ca ar trebui sa fie tratat la comun, nu?

NGC

^^
Si e vreo contradictie intre ceea ce am zis mai demult si ceea ce am zis mai sus? Autoritatea contractanta poate exclude, dar nu e obligata sa excluda. Asa si aici. Unde le-a convenit, adica la A3 pentru a nu anula licitatia, s-au facut ca "ploua" si le-au atribuit contractul, iar dincolo, i-au exclus. Vorbim despre aceeasi autoritate contractanta, pentru ca DRDP Craiova este parte din CNAIR si ar trebui sa stie ce fac ei acolo. ;)

Acum sa vedem cat de bine le pica dubla masura concurentilor, in special WEBUILD.

^
Sunt dosare separate. Dosarul de la TB despre care ai cerut informatii are numarul 15563/3/2019/a100 si este vorba despre rezilierea contractului de lucrari nr.775/19.5.2010, "Modernizare DN67B Scoarta - Pitesti".

La contractul pentru "Modernizare DN67B Scoarta - Pitesti" au participat ca si asociere. Din asociere au facut parte DELTA ACM '93, STRABAG AG (Austria), STRABAG SRL (Romania) si C&I EUROCONSTRUCT si fiecare membru din asociere raspunde. Asa se face ca fiecare a primit "cadou" separat de la DRDP Craiova.

DELTA ACM '93 -> 2598/14.09.2021
STRABAG AG (Austria) -> 2599/14.09.2021
STRABAG SRL (Romania) -> 2600/14.09.2021

Am pastrat aceleasi culori ca si mai sus.

ionescu63

#31670
Deci STRABAG (AU) "poate" fi descalificata și acasă în Austria pe baza certificatului din România  :lol: :lol:  :lol: 

horatiu.cosma

Dacă e să mergem în adâncime pe firul problemei, putem să ne uităm și la cum a fost derulat contractul pentru Scoarța - Pitești, semnat prin 2010 și finanțat cu zero lei an de an de atunci încolo, până la momentul la care nu mai avea nicio legătură ce s-a semnat în 2010 cu ce e azi fizic în teren.

Dacă legislația pe această speță a oferit CNAIR o marjă subiectivă de tip "poate să" și au folosit această marjă, alegând dintre a contracta lucrările pe Chețani - C. Turzii și a anula licitația prima variantă, eu zic că a fost o decizie de oportunitate foarte pozitivă.

Acum, dacă punem asta în oglindă cu decizia DRDP Craiova, unde pe aceeași speță au ales descalificarea, chiar e o discuție de avut.

Însă în tabloul mai larg al lucrurilor, niciodată nu o să se poată da legi care să închidă orice urmă de subiectivism in luarea deciziilor operaționale și nici nu ar fi bine, fiindcă mai trebuie uneori să pornim și de la premisa că există pe lumea asta oameni cinstiți, onești, profesioniști care vor să facă treabă pe bune, nu să petreacă 90% din timp descâlcind o încrengătură de legi mega complicate croite pe ideea "cine le aplică sigur are gânduri necurate".

mirceaeliade

QuoteLA REVEDERE AUTOSTRADA TÂRGU MUREȘ – BRAȘOV!
Aflăm de la Ministrul Transporturilor că pe acest traseu există un studiu de fezabilitate perimat și că sectorul de autostradă dintre Făgăraș și Târgu Mureș a pierdut bătălia cu alte proiecte de infrastructură finanțate în perioada 2021-2030, iar oportunitatea implementării investiției va fi rediscutată abia după anul 2030.
https://stiri.infomures.ro/stiri/la-revedere-autostrada-targu-mures-brasov/

ionescu63

Nu este o știre.
Se știe de asta cam de aproximativ 1 an, odată cu actualizarea Master Planului de Transport

pasadia

Adica de 9 ani, de prin 2014.

NGC

"PROIECTARE SI EXECUTIE pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcau-Bors, Subsectiunea 3C2 Chiribis- Biharia (km 30+550-km 59+100)"

Dupa cum era de asteptat, depunerea ofertelor se va amana. Au publicat un document cu 118 pagini si 248 de clarificari plus o clarificare din oficiu. Iar i-au dat de lucru lui Horatiu. :lol:

RazesIesean

Acum serios, dupa raspunsurile date pe Fagaras Brasov, aici cu sute de pagini de clarificari, astia de la CNAIR mai au inca loc de munca? A doua zi trebuiau sa fie demisi.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

horatiu.cosma

Au publicat și pe Sibiu - Făgăraș tot zilele astea, vor să mă aglomereze, poate mai scade vigilența  :lol: .

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaeliade

Quote,,Veți avea o supriză plăcută începând din a doua jumătate a anului acesta, când există toate șansele, cel puțin pe un capăt, să fie chiar scos la licitație", a răspuns miercuri Grindeanu la o întrebare a jurnaliștilor despre când vom avea un traseu final aprobat pentru Autostrada Ploiești – Brașov.

,,Mă mai gândesc la ceva. [...] Unul din proiectele pe care mi-aș dori să-l transferăm către [CNIR] de la CNAIR este Comarnic – Brașov. Va fi chiar un test pentru această nouă companie, dacă este în stare să gestioneze proiecte de acest tip"
Nu e ca si cum CNAIR face vreo branza cu CoBra.  Poate 'aia noi' vor avea elan de inceput si sa miste ceva la proiectul asta tergiversat de decenii.
https://www.economica.net/autostrada-ploiesti-brasov-test-pentru-noua-companie-cnir-care-ar-putea-prelua-proiectul-de-la-cnair-grindeanu_647746.html