Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

8 Members and 40 Guests are viewing this topic.

survola

Ma miram, de ce nu le-or fi urcat "ceilalti" dacă a durat doar atât?

dorum


tom_sawyer

#31652
[CN1051824] Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Salajului – Zalau, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău - Nușfalău

Data publicare: 09.02.2023

Obiectul contractului il reprezinta Proiectarea si Executia Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Salajului – Zalau, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău in lungime de aproximativ 41 km, din care aproximativ 2,8 km de tunel, in conformitate cu prevederile contractului de lucrari.

In conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) din Legea nr. 98/2016 cu modificarile si completarile ulterioare, termenul limita pana la care orice operator economic interesat de participarea la procedura de achizitie publica are dreptul de a solicita clarificari sau informatii suplimentare in legatura cu documentatia de atribuire este cu 25 zile inainte de termenul limita de depunere a ofertelor.

In conformitate cu prevederile art. 160 alin. (2) din Legea 98/2016 cu modificarile si completarile ulterioare, Autoritatea Contractanta stabileste un singur termen limita in care va raspunde tuturor solicitarilor de clarificare/ informatiilor suplimentare, dupa cum urmeaza: cu 12 zile inainte de termenul limita de depunere a ofertelor. Termenul de raspuns la clarificari a fost stabilit astfel incat operatorii economici sa aiba o perioada adecvata pentru analizarea documentatiei de atribuire si, ulterior, pentru elaborarea ofertelor prin prisma raspunsurilor oferite de Autoritatea Contractanta.

Valoarea totala estimata:
Intervalul intre : 7.486.011.922,00  si 8.847.104.999,00  Moneda: RON

Durata contractului este de 138 de luni si cuprinde: 18 luni perioada de proiectare, 60 de luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor. Durata contractului de lucrari poate varia in functie de perioada de garantie a lucrarilor ofertata de operatorul economic desemnat castigator.

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare:
Data si ora locala: 06.04.2023 15:00


LE: n-am deschis caietul de sarcini, dar din pozele puse de Pistol pe facebook reiese că tunelul va fi fără bandă de urgență:
LE2: am mai căutat, se știa de la finalizarea SF-ului că va fi fără bandă de urgență.
Documentația de la vechea licitație: pag. 1731, 1732

Cele de pe Lugoj-Deva vor fi cu bandă de urgență.













Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia

#31653
Stiu ca si ieri am comentat apropo de valoarea estimata pentru DX-ul A3- Tureni. Si stiu ca acolo era vorba despre indicatorii tehnico-economici, deci nu e corect sa ii compar cu un pret de licitatie. Dar aici avem un pret de licitatie, un 1,3 miliarde euro fara TVA minim (vreo 32 mil euro/km).
Si da, stiu, am o problema pentru ca in capul meu sunt intiparite preturile pe care le vehiculam acum 10 ani, cand aveam niste standarde de cost de pe vremea Anca Boangiu si niste estimari grosiere de pe vremea primelor SF-uri pe care le foloseam cand ne certam cu privire la valoarea unor tronsoane de autostrada sau a altelor.

Dar daca pe vremea aia, in 2012-2014 mi-ar fi spus cineva ca vom ajunge sa platim preturile vehiculate acum pentru autostrazi, i-as fi ras in fata. Imi e extrem de greu sa nu ma gandesc ca pur si simplu piata romaneasca de constructii drumuri e extrem de viciata (datorita comportamentului CNAIR in primul rand) si ca am ajuns sa platim autostrazile la niste preturi extrem de umflate, catre doar vreo cativa jucatori (dintre care doar vreo 2-3 relevanti). Da, avem inflatie, avem alte standarde de cost, avem alta distributie a riscurilor in nebunia de FIDIC-uri practicata, dar am nevoie sa gasesc preturi similare pentru proiecte similare in Ungaria, Polonia, Slovacia sau Croatia. Si daca nu exista preturi similare, tare imi e ca aceasta situatie, a preturilor exagerat de mari, e o alta capusa menita sa imbogateasca anumite buzunare (in primul rand proprietarii de resurse precum balastiere, dar apoi chiar si politicieni / functionari corupti).

LE - apropo, in conditiile astea, costul pentru CoBra, ala de 6-8 miliarde euro, e absolut corect. Acolo e pret de SF (adica ITE), acolo e pret pentru 100 de km cu mult mai multe lucrari de arta, etc... Daca acceptam ca fiind normal pretul de 1,3mld euro pentru bucata asta, nu vad de ce nu am accepta ca fiind normal si pretul ala gandit de Consitrans.

mirceaeliade

#31654
Parere personala e ca la CoBra pretul pe variante cu tuneluri e posibil sa fie corect, dar nu mi-e clar ca preturile la variantele cu viaducte nu s-a umflat din burta, la comanda sau din incompetenta.

GAC

Adevarata intrebare este daca partenerul serios a demarat procedurile pentru exproprieri si defrisari pentru a face loc pentru forajele geo.
Presupunand ca nu s-a facut nimic, as inclina sa cred ca este o mare oportunitate pentru UMB. Peste 2 ani, UMB va mai avea de lucru la asfalt si finisaje pe A7, dar mare parte din utilaje vor fi disponibile pentru alte proiecte. Deci licitatie + contestatii + birocratie paduri + proiectare se pot face usor 2 ani. In acest caz ar fi corect sa ne punem intrebarea daca UMB poate licita singur sectiunea cu tunel, intrucat deja a castigat un lot cu tunel, sau daca e nevoie in continuare de partenerul din Bosnia pentru ca sectiune cu tuneluri pentru ursi din LD inca nu e terminata?
Orice-ar fi, UMB are nevoie de proiecte dupa 2024.
Ar fi nemaipomenit sa liciteze, la 80% din pret, ca de obicei, profitand de baza de la Zimbor, unde isi pot face linistiti grinzile.

rdt

Vineri, 10 februarie. Ora 6.30. Lot UMB, până pe la Sutor. 7-8 carosate UMB spre "locurile de munca". Temperatura exterioara:-15 grade.

ijwtsh

Azi e ultima zi cu temperaturi atat de scazute, de maine cresc considerabil, la fel si pe parcursul saptamanii viitoare. Macar e soare.

Teo

Astazi de dimineata, la -9 grade, se lucra la structurile din zona Chetani pe lotul Geiger &Strabag.

rocklee

Numai 5 anii garanție pentru aceasta lucrare...nuicam putin... :o  ???  8)

horatiu.cosma

#31660
Sunt irecuperabili cei din CNAIR. Pare că toate muștruluirile publice referitoare la calitatea documentațiilor de la licitație se lovesc ca nuca de perete. Nu se prinde nimic, li se șterge memoria de la o licitație la alta și repetă fix aceleași aberații din nou și din nou și din nou.

Trec în revistă câteva dintre absurditățile din documentația Poarta Sălajului - Zalău - Nușfalău:

- într-un loc sunt 4 cm de asfalt de uzură și 10 asfalt de bază, în altul 5 cu 9; nu sunt în stare CNAIR să își asume măcar odată responsabilitatea pentru ceva, chiar și aici, după precizarea grosimii asfaltul, scriu tâmp că "se va calcula la proiectare în funcție de studiile de trafic". Dacă ar fi să rezum într-un cuvânt ce se întâmplă în CNAIR, aș alege cuvântul SAU. Fiindcă ei la orice întrebare de genul "e albă, sau e neagră? e prevederea x, sau y?" ei răspund cu SAU.

- evident că dacă se găsesc utilități surpriză la proiectare, sunt în responsabilitatea constructorului, că doar cu o vizită în teren se pot identifica (în special alea îngropate). Dar oare voi la CNAIR nu ați putea face o vizită în teren și să scrieți în documentație ceva clar și asumat?

- același lucru la drumurile intersectate de autostradă, dacă între timp (că e vechi SF-ul) unele dintre ele au fost reclasificate și e nevoie de o modificare față de SF, să facă constructorii o vizită în teren și să verifice aceste situații și să oferteze în concordanță (fiindcă CNAIR nu e în stare să pună la dispoziție o documentație actualizată)

- dacă e nevoie de exproprieri suplimentare sau revizuiri de avize/acord de mediu etc (chiar și dacă nevoia apare ca urmare a unei erori a SF-ului), responsabilitatea e pasată la constructor

- din reflex au trecut și că e responsabilitatea constructorului să taie pădurile, deși pe proiect suprafețele forestiere sunt deja scoase din circuitul forestier și s-a apucat Romsilva să taie copacii

- încă o cerință emblematică referitoare la consolidări: "suplimentar față de măsurile de consolidare prevăzute, se vor oferta următoarele lucrări care se vor executa în cazul în care este necesar: 5000ml de zid de sprijin din coloane forate (inclusiv pentru zona de la km 26+500-km 26+900), 1000ml ziduri din beton armat fundate pe ranforti din piloti de beton armat asezati pe doua randuri". Te lasă mască aceste formulări. E nevoie sau nu e nevoie de consolidările astea? Cine decide dacă sunt necesare, cade din cer decizia? Dacă nu sunt necesare și constructorul le-a prins în ofertă (fiind FIDIC Galben, e sumă forfetară), va fi plătit pentru ceva ce nu a executat? Fix pentru astfel de situații există deja prinse la licitație rezervele de implementare, sunt incredibili cum încearcă absolut tâmp să reinventeze apa caldă.

- CNAIR și-a dat seama că pentru tunelul Meseș e nevoie de un centru de monitorizare și intervenție CMI, dar nu s-a obosit să îl proiecteze măcar minimal, așa că a aruncat toată responsabilitatea la constructor. El va trebui să îl proiecteze, să identifice locația (CNAIR zice în stilul caracteristic să fie poziționat ba în tunel, ba în afara tunelului), de exproprierile aferente (care sunt suplimentare) evident că se va ocupa constructorul, va trebui să oferteze acum în orb fiindcă de la CNAIR nu există nici măcar o schiță; și ca să fie varza completă, în descrierea CIC-ului din nodul Zalău a trecut CNAIR că acest CIC va gestiona și instalațiile poziționate în tunel. Deci atunci de ce nu au zis pur și simplu că respectivul CMI se proiectează în interiorul CIC-ului?

- aceeași lene monumentală o regăsim și în cazul discuției despre poligonul Zalău. Pe scurt, CNAIR spune foarte senin că în proximitatea poligonului constructorul centurii Zalău are de făcut un zid de protecție împotriva ricoșelor, deci posibil ca MAPN să ceară ceva similar și viitorului constructor al autostrăzii, așa că să prindă acum în ofertă proiectarea acestor soluții (din viitor), că doar CNAIR nu a fost în stare în atâția ani să facă o ședință cu MAPN, să le arate planurile autostrăzii și să ceară măcar minimal un necesar de lucrări de protecție și pentru autostradă. Nu, e mult mai simplu să basculezi toată treaba la altcineva.

- "Se consideră că Antreprenorul a inspectat și examinat Șantierul și împrejurimile sale și că s-a edificat, înainte de depunerea Oferte, asupra tuturor aspectelor relevante, inclusiv natura solului și subsolului și a obținut toate informațiile cu privire la riscurile, inclusiv în legătură cu probabilitatea de apariție a acestora, și alte circumstanțe ce infuențează sau afectează Oferta". Oare de ce mai e nevoie de SF, dacă dintr-o vizită în teren se poate radiografia tot ce ține de proiect? Băi CNAIR, de ce nu mergeți și voi într-o vizită de teren, că poate așa apar prin magie autostrăzile gata făcute în urma voastră?

- "Antreprenorul va fi responsabil cu obținerea certificatelor de urbanism, în cazul în care cele obținute sunt expirate". Da, sunt expirate din 2020, scrie în documentația voastră, CNAIR.

- CNAIR nu e în stare să zică nici câte panouri antifonice sunt necesare și unde, tot constructorul se va ocupa și de asta, dar, evident, trebuie să le includă în ofertă încă de pe acum

- aceeași situație și pe arheologie, pe proiect s-a făcut în 2004 un studiu arheologic TEORETIC, se estimează că nu ar fi situri arheologice pe proiect, dar dacă se descoperă ceva în teren pe viitorul contract, evident, e responsabilitatea constructorului și trebuie să ghicească de pe acum suma pe care să o includă în ofertă

- legat de tunelul Meseș de 2,8km lungime, în studiul geo s-au făcut doar 6 foraje geotehnice, 2 la portale (de vreo 30 de metri adâncime) și încă 2 de adâncme (circa 90 de metri) la tunel. În condițiile astea, se știe foarte puțin despre situația rocilor și asta se vede cu ochiul liber în concluziile studiului geotehnic: "De la km 35 la 35,2 tunelurile vor traversa PROBABIL contactul dintre formațiunile sedimentare și cele cristaline. În zona de contact SE PRESUPUNE existența unor zone de alterări și argilizări puternice, mineralizații și o porozitate de fracturare foarte mare". "Înter km 35,2 și 35,35 vor fi PROBABIL străbătute roci metamorfice șistoase". "În apropierea km 36,7 se regăsește PROBABIL limita vestică metamorfic-sedimentar." Se mai vorbește despre premisa unor instabilități în cazul excavațiilor la portaluri, mare parte a apei din masivul Meseș este direcționată spre această zonă. Curenții acviferi puternici pot duce la mobilizarea fracțiilor fine din jurul tunelului în timp și pot conduce la tasări suplimentare. Circa o treime din rocile străbătute sunt slabe și foarte slabe.

dorum

Bechtel... pardon, Tepes, unde esti tu doamne? :)

ivladbogdan

Astazi nu se lucra la Strabag-Geiger, insa s-au apucat de lucru la structuri atat la Campia Turzii cat si la nodul de la Chetani.
La podul peste Aries inca pare totul la fel.
Off: Iesirea din Turda cu podul faimos are deja cratere formate pe asfaltul nou turnat. Frumos.

pentium10

#31663
te ai plimbat pana la podul Arieș? unde e accesul mai bun? din DN nu se vad lucrările acolo
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

ivladbogdan

M-am oprit pe margine putin si am dat o geana, nu am intrat foarte mult in teren.
Nici vremea nu e grozava daca nu esti echipat corespunzator. Astazi a inceput sa se dezghete si era mizerabil pe jos.
Dupa ce da vremea buna o sa o iau putin la pas pe acolo.
Ideea e ca nu am vazut ceva foarte interesant de pozat, niste schele ridicate la structuri la Chetani si cam atat.
Mai vedem weekend-ul viitor cum e vremea si revin.