Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 38 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

astia de la Consitrans sunt campioni la gasit motive idioate. Probabil asa sunt si ei.
In loc sa inventeze motive, mai bine ar proiecta ca oamenii normali la cap.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

#31501
QuoteConstrangeri identificate pentru Alternativa 1:
✓ Ariile protejate naturale, Natura 2000 ROSCI0013 Bucegi;
✓ Interferenta cu zona de siguranta a magistralei C.F. 300;
✓ Intersectia cu linii de inalta tensiune de 110kV si 400kV;
Interferenta cu monumentul istoric Castelul Cantacuzino;
Interferenta cu imobile ale M.A.P.N.;
✓ Demolari constructii existente;
✓ Interferenta cu alte proiecte de dezvoltare a retelei rutiere in zona localitatilor Banesti-Campina si Busteni-Azuga.
My 2 cents: praf in ochi.  Practic toate alternativele au cam aceleasi constrangeri.  Numai la variantele "mai ieftine" apare MAPN-ul ca tap ispasitor.  Nu vad de ce nu se poate muta cu 20-50 m la nord ca sa nu dea in curtea Castelului


QuoteConstrangeri identificate pentru Alternativa 2:
✓ Ariile protejate naturale, Natura 2000 ROSCI0013 Bucegi;
✓ Interferenta cu zona de siguranta a magistralei C.F. 300;
✓ Intersectia cu linii de inalta tensiune de 110kV si 400kV;
Interferenta cu imobile ale M.A.P.N.;
✓ Demolari constructii existente;
Afectarea statiei electrice Comarnic;
✓ Interferenta cu alte proiecte de dezvoltare a retelei rutiere in zona localitatilor Banesti-Campina si Busteni-Azuga.

QuoteConstrangeri identificate pentru Alternativa 3:
✓ Ariile protejate naturale, Natura 2000 ROSCI0013 Bucegi;
✓ Un procent mare din lungimea traseului, aproximativ 37%, se desfasoara in tunel.
✓ Interferenta cu zona de siguranta a magistralei C.F. 300;
✓ Intersectia cu linii de inalta tensiune de 110kV si 400kV;
✓ Interferenta cu traseul DN1 existent;
✓ Demolari constructii existente;
✓ Interferenta cu alte proiecte de dezvoltare a retelei rutiere in zona localitatilor Banesti-Campina si Busteni-Azuga.

QuoteConstrangeri identificate pentru Alternativa 4:
✓ Ariile protejate naturale, Natura 2000 ROSCI0013 Bucegi;
✓ Interferenta cu zona de siguranta a magistralei C.F. 300;
✓ Intersectia cu linii de inalta tensiune de 110kV si 400kV;
✓ Interferenta cu traseul DN1 existent;
✓ Demolari constructii existente;
✓ Interferenta cu alte proiecte de dezvoltare a retelei rutiere in zona localitatilor Banesti-Campina si Busteni-Azuga.

QuoteConstrangeri identificate pentru Alternativa 5:
✓ Ariile protejate naturale, Natura 2000 ROSCI0013 Bucegi;
✓ Un procent mare din lungimea traseului, aproximativ 22%, se desfasoara in tunel.
✓ Interferenta cu zona de siguranta a magistralei C.F. 300;
✓ Intersectia cu linii de inalta tensiune de 110kV si 400kV;
✓ Interferenta cu traseul DN1 existent;
✓ Demolari constructii existente;
✓ Interferenta cu alte proiecte de dezvoltare a retelei rutiere in zona localitatilor Banesti-Campina si Busteni-Azuga.

Poate cineva mai cunoscator sa ma dumireasca si pe mine ce inseamna "proiecte de dezvoltare a retelei rutiere in zona localitatilor Banesti-Campina si Busteni-Azuga"?  Sunt cumva cele 2 proiecte de VO licitate zilele trecute? 

liviu09

#31502
Scot si eu de la sertar un desen (propriu), facut acum ceva timp, observand ca pe Harta API nu este cea mai fericita schita in proximitatea Ploiestiului.

Comparand cu analiza Consitrans, m-am apropiat mult de Varianta 3/4/5, cu exceptia tunelului din campie, unde am desenat doua variante de pod.
Las link catre harta mea, poate inspira pe cineva :D.
Inclusiv idei de noduri rutiere.





Powered by API/PUM imgur uploader

mirceaeliade

Am tabulat costurile pixate din AMC1 cu tot cu TVA:

Din pix, e infirma diferenta de pret intre cu si fara tunel. 11 sau 13 miliarde de euro........

pasadia

#31504
Pai nu ai inteles - daca nu e cu tunel, e cu viaduct continuu. Ce naiba, viaduct de 11 km intre Comarnic si Sinaia... Sau peste 4 km de viaduct peste Zamora si palatul Cantacuzino? Asta pe optiunile alea, 1 si 2 pe care tu le consideri normale, caci celelalte vin cu aberatiiile de tunel pe sub Prahova de la Campina pana la Comarnic (13km) sau tunel de 2 km pe sub CF si DN1 la Ploiesti.

Asta e smecheria in modul de prezentare al solutiilor - daca vreti tunel, atunci face tunel peste tot, daca nu vreti tunel la campie, atunci nu facem tunel nici la munte. Plus, evident, tendinta de a pune solutii inacceptabile, gen 7 km de tunel de la Predeal spre Rasnov...

Inca odata o spun - multumesc @medicul de garda pentru hartile privind traseul propus de Vinci in 2010. Schema cu PPP-ul o fi fost urata, dar traseul ala e atat de normal si de firesc....

LE - link catre wetransfer cu documentatia VINCI pe care o am eu.

miahi

@mirceaeliade apreciem efortul, daca ai timp pune si lungimele alternativelor sa se vada cat costa per km,  >100 mil. de EUR.
Sunt curios daca se poate cat de cat compara cu PiSi2 + PiSi3 unde contractele semnate sunt pentru aprox. 70 de km cu aprox. 2 mld. de EUR, adica aprox. 30 mil EUR per km.

@pasadia link-ul catre traseul propus de Vinci este public ?

pasadia

Vezi ca am editat mai sus si am pus link de wetransfer. Poate pune @cristi5 pe server?

alecu26

Las ca la concesiune pe multe miliarde Vinci și altii găsesc soluții. E incredibil.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

shift2rail

#31508
^daca am fi onesti cu noi insine, am admite PPP_ul/concesiunea ca singura optiune ptr a rupe nodul gordian numit autoruta VP. Si am suna in secunda doi un gigant gen Vinci sau Strabag ptr a aranja montajul financiar sindicalizat la banci.

S-au pierdut deja 13 ani de la primul esec Vinci!

Le: Reiau mai jos, pentru cei interesati, montajul financiar Vinci -Aktor (2010) ptr proiectarea, constructia, finantarea si operarea a 55 km de autostrada intre Comarnic-Bv pe 30 de ani:

Statul urma sa plateasca 4,8 mld. euro pe perioada celor 30 de ani pe care se deruleaza contractul, insa numai dupa finalizarea constructiei.

Din suma totala:
 - 3,108 mld. euro reprezinta cheltuieli cuimprumutul principal
 - 670 mil. euro - cheltuieli cu creditul subordonat
 - 323 mil. euro - cheltuieli legate de operare si intretinere
 - 584 mil. euro - taxe, impozite si alte costurifinanciare
 - 146 mil. euro - inflatia, potrivit datelor de la Ministerul Transporturilor.

horatiu.cosma

Această "singură opțiune" a eșuat de 4 ori. Etapa de care nu s-a trecut în niciuna dintre încercări a fost închiderea financiară. În aceleași condiții ca până acum (niciun proiect serios din partea statului, practic concesionarii primesc doar o linie trasă pe hartă și trebuie să își asume toate riscurile neclarificate printr-un proiect bine făcut) această "singură opțiune" va produce exact aceleași rezultate. Nu o să cadă din cer miliarde de euro extra pentru acoperirea riscurilor partenerului privat.

shift2rail

^exista expertiza suficienta in manualele de bune practici ale BEI, OECD, samd privind matricea de impartire a riscurilor public vs privat intr-in PPP/concesiune, nu e nevoie sa inventam roata.

Cati oameni au cnair/mt trainuiti in materie de ppp si care stiu sa negocieze cu un antreprenor din liga granzilor?


horatiu.cosma

Mai încerc să explic odată ceva mai plastic, poate se înțelege. Dacă CNAIR cheamă niște constructori, le pune în față o linie trasă pe google maps și le cere un preț pentru autostradă, acest preț va exploda. Fiindcă, spre exemplu, dacă prin dealul x trebuie făcut un tunel de 3km, iar despre geologia și situația geotehnică a dealului nu se știe aproape nimic, constructorii o să ia în considerare scenariul cel mai defavorabil și o să estimeze un preț extrem de mare, pentru a nu ajunge în situația să vină cu bani de acasă.

mirceaeliade

Problema unui privat e ca riscurile includ chiar multe variabile.  Oricand poate veni un guvern nou cu noi idei, poate veni o criza care nu s-a mai intamplat de 100 de ani, etc.  De exemplu degeaba semna OMV un fel de PPP cu statul roman pe 30 de ani la privatizarea Petrom daca la 20 ani de la vanzare, vine statul roman si schimba legea si redefineste cum se calculeaza impozitul pe profit.  Nu sunt multi privati viteji care sa isi asume genul asta de riscuri FARA sa isi garanteze o marja giganta de profit.  Si cu profitul ala gigantic, poate ajungem mai pe ieftin sa ne facem noi autostrada in mod "normal", fara PPP.

shift2rail

^Fair enough, cine interzice statului roman, chiar CNAIR direct,  sa se imprumute pe pietele de capital private/institutii financiare multilaterale, eventual sa si construiasca autostrada in regie proprie, si sa incaseze acele marje gigantice de profit despre care vorbesti?

Profiturile in infra nu sunt niciodata uriase, e unul din miturile recurrente despre concesiune sau alte forme de ppp.




mdragos

CNAIR trebuie sa gaseasca traseul cel mai ok , care face sens si respecta tot ce trebuie respectat. Dupa care trebuie sa faca studiile GEO. Dupa aceea putem discuta de licitatii , finantari etc. Trebuie sa isi faca treaba pt care sunt platiti !!! Din pacate de 20 ani arunca orice responsabilitate la altii in spate .....