News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 14 Guests are viewing this topic.

mdragos

E de bine ca au anulat. Reactualizeaza estimarea , dar din pacate documentatia tot slaba va fi. Doar sunt mai multe sanse sa castige un costructor care sa duca lotul la final....Asta daca nu da cu virgula flotanta cand fac studiile geo.

P3trut

Daca tot au anulat, sper ca o sa faca un lot separat pentru tunelul Meses, cum e si pe la PiSi4. Macar cei 30km de autostrada sa fie facuti pana la tunel si acesta poate fi ocolit pe centura Zalau.

gabim

Intrebarea este daca nu cumva (parte din) logica unui lot atat de lung nu era ca materialul extras din tunel sa poata fi folosit pe post de umplutura pentru restul lotului, atunci ar face sens un lot atat de lung. Stiu ca scria Horatiu pe aici ca unul din criteriile deciderii loturilor este ca umpluturile si sapaturile sa fie cat de cat balansate. Altfel total de acord ca tunelul ar trebui probabil separat de restul lotului pentru a permite deschiderea mai devreme (asta daca nu castiga Pizza sau Aktor si atunci sunt ingropate cativa ani buni).
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

gicu

Nu se justifică compensarea materialelor tunel vs. umpluturi. Dintr-un tunel de 3 km, cu 2 galerii cu diametru de 5m se scot 470000 mc de pământ. La un terasament de 26m lățime cu înălțimea de 2m ar ajunge materialul (în ipoteza că îl folosește tot) pentru 9 km lungime.

pasadia

In plus ceea ce scoti din tunel nu are neaparat calitatea necesara pentru terasament, plus ca ar insemna sa faci terasamentul doar pe masura ce faci tunelul (ceea ce imi pare din start ineficient si neproductiv), plus ca oricum la 42 de km lungime exista destule alte zone in care tai dealuri (vezi exemplu dat mai sus de horatiu, pe langa satul Boghis).

jalemare

Vineri, 13.01.2023, CNAIR a inițiat consultarea publică privind traseul autostrăzii Ploiești –Brașov.
Toți cei interesați sunt invitati să completeze un formular și să consulte documentația aferentă acestui proiect.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/traseul-autostr%C4%83zii-ploie%C8%99ti-%E2%80%93bra%C8%99ov-intr%C4%83-%C3%AEn?fbclid=IwAR0EJOv5rkxCL4Nb2sV5fEHWpoLVTaqoxnMTbSPJHuh6MJITaFiARzIcjF0

liviu09

^ Ocazie cu care au postat si pe site-ul dedicat: Ploiesti-Brasov la un an distanta de la ultima activitate.

milo1981

#31492
O imagine cu alternativele de traseu la o rezolutie mai buna din documentatie:







Powered by API/PUM imgur uploader

Click-dreapta pe poza si selectati "Open image in a new tab"
autoMinder - aplicație de management a parcului auto

miahi

Variantele 1 + 2 sunt singurele care nu au tunel in capatul de la Ploesti. In celelalte variante se pleaca de la Ploiesti cu un tunel de 3 KM aprox. plus altele pe traseu pana la Comarnic.

horatiu.cosma

#31494
E vorba despre alternativele de traseu care au produs scandalul din vară cu costurile exagerate și cu soluțiile tehnice aberante. Vedeți aici pentru reamintire.

Practic MTI și cu CNAIR sunt într-un blocaj complet de un an pe acest proiect, nu au nicio idee cum să iasă din această situație, nu sunt capabili să ceară și să obțină de la Consitrans alternative normale la cap.

Așa că singura idee care le-a venit e această așa zisă "consultare publică", să pară că fac ceva, fără a face de fapt nimic concret pe proiect. Mai trec în acest fel câteva luni până la rotația guvernamentală, timp în care "așteptăm propunerile cetățenilor".

mirceaeliade

#31495
sunt socat si placut surprins ca CNAIR a reusit sa transparentizeze proiectul la alternativele de traseu. primele mele ganduri dupa deschiderea documentelor de la:

https://cloud.andnet.ro/index.php/s/XBkH9dJBQ8qtbCd

* alternativa 1 are zone de proiectare la 80 km/h pe vreo 15 km, cu 65 km pod si 3.5 km total de cut&cover+tunel
* alt2 are minim 100 km/h pe pe vreo 15 km cu 50 km pod si 15 km c&c+tunel
* alt3 are vreo 30 km la 100km/h, 20 km pod, 40 km tunel
* alt4 are 5 km la 80 km/h, 30 km pod, 30 km tunel
* alt5 vreo 35 km la 100 km/h, 40 km pod, 25 km tunel
Dupa ureche nu prea inteleg de ce mai pun zeci de km de tunel daca tot cu limitare sunt.  Primele doua sunt probabil variantele construibile, celelalte sunt puse ca sa umfle caietul la final.

Se pare ca se poate vota la:
https://cloud.andnet.ro/index.php/apps/forms/s/Agy7qwiwAdF39x3iCRBfQYFH

ps: Daca nu vreti sa trollati, rog sa votati pentru una din primele 2 variante, poate "vocea poporului" poate fi folosita sa fie pusi la colt pe cei care nu vor sa isi faca treaba serios.

miahi

@horatiu.cosma e posibil ca MTI / CNAIR si Consitrans sa fie complici la aberatiile astea rezultand blocarea proiectului? Adica MTI / CNAIR sa le sugereze celor de la Consitrans sa bata campii cu variantele astfel incat sa rezulte nimic ? Stiu ca suna aberant, dar e incredibila situatia ...

miahi

^Motive se pot gasii sau inventa cu duiumu. Incerc sa caut motivarea celor de la Consitrans si fac update la post. Conteaza sa fie cineva care sa le considere valide si sa le aprobe. Exista autostrazi care au la campie tunel din considerente urbanistice in general sau poate mediu in particular.

Nu trebuie sa uitam ca parca tot Consitrans a gasit niste motive ciudate ca A13 ( Fagaras - Sibiu ) sa se termine la Boita in loc de Vestem. Daca nu ma inseala memoria era ceva legat si de comfortul soferilor carora le batea soarele in parbriz ...

liviu09

^ Discutat prin septembrie
Quote from: Fulgerica on September 07, 2022, 10:36:56 PM
Quote from: alexandru_m on September 07, 2022, 08:19:06 PMVoi vad ca va tot legati de tunelul acela de la Ploiesti. Corect, punctual acel tunel nu are justificare. Dar asta nu inseamna ca ideea de tunel la campie este proasta din cauza ca un SF a primit tema de casa si se chinuie sa o atinga.
Ca idee, la ultima emisiune "Drumurile noastre" de la B1(parca) seful Consitrans a explicat de ce a propus si aceasta varianta cu tunel.
Exista un caz celebru unde o rafinarie a explodat si s-a constatat ca are efectul unei bombe nucleare. Prin urmare, sa nu moara oamenii in masini prefera sa-i protejeze cu un tunel.

Pentru mai multe explicatii date de Consitrans pt traseul Ploiesti-Brasov puteti consulta aceasta emisiune:

mirceaeliade

#31499








Probabil T6 e cel care Grinda parea sa sugereze ca s-ar putea licita de anul asta