Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 44 Guests are viewing this topic.

alecu26

Iptana proiecta pentru Bechtel. Care era plătit la cantități. Un barbarism contractual. Design and build dar plătit la cantități.
De aia au ieșit aceste soluții. Cantități enorme, și în general ușor de realizat...gen mutat milioane de metri cubi cu excavatoare uriașe. În detrimentul unor lucrări mai de finețe.
După aceea, după ce Bechtel a ieșit din schema Iptana nici vorba sa recunoască ca a greșit.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

^^
Am citit o grămadă și despre expertize și documentații pe centura București, avize de relocare la Giurgiu, proiecte de drumuri de legătură la Brăila sau liste de cantități pe A7. Tot "acasă" le-am considerat și pe alea  :D .

mirceaeliade

QuoteAutostrada Ploiești – Brașov: În 2023 ar putea fi lansată la licitație construcția primului tronson dinspre Brașov – Grindeanu
,,Am avut întâlniri cu proiectantul săptămâna trecută și la sfârșitul anului trecut". El a menționat că s-a lucrat împreună cu proiectantul și beneficiarul, astfel încât costurile de implementare să fie unele rezonabile. ,,Cred că au fost depășite acele soluții SF de a merge prin tunel de la Ploiești la Brașov", a mai spus Grindeanu.
,,Oricum, pe parcursul acestui an o să vedeți că vom ieși cu anumite tronsoane care pot fi – dacă lucrurile merg cum trebuie – chiar scoase la licitație. Mă refer la primul tronson de la Brașov spre Ploiești", a specificat ministrul Transporturilor.
https://www.economica.net/autostrada-ploiesti-brasov-in-2023-ar-putea-fi-lansata-la-licitatie-constructia-primului-tronson-dinspre-brasov-grindeanu_640090.html

Foarte neclare cuvintele astea de politician. Suspectez ca e vorba de cei vreo 5 km lipsa pana la nodul cu Fagaras-Brasov, in completare la sectorul de vreo 5 km de la Rasnov.  In acelasi timp, parca T1 la Brasov-Ploiesti ar putea fi si ala cu centura Ploiesti, care a avut fost trecut la "cu traseu ales" prin toamna trecuta.  Oricum, orice progres pe VP e o mana cereasca.  Mai usor sa se faca putin cate putin decat sa tot asteptam proiecte PPP megalomaniace.

pasadia

@horatiu.cosma Eu doream doar sa subliniez ca cei din CNAIR cărora le reproșezi ca nu citesc documentele respective nu au nici o idee despre localitățile sau relieful din zona. Ma rog, se pot uita pe o harta topografica si pot urmări niște curbe de nivel, dar nu e important pentru ei. In vreme ce in DRDP-uri mai ai șanse sa găsești oameni care cunosc acele dealuri, acele zone.

Altfel spus, mesajul meu nu e vreun reproș la adresa ta, e doar o alta cale de a sublinia ca DRDP-urile ar trebui sa se ocupe de aceste proiecte (măcar la faza de SF si eventual PT). 

horatiu.cosma

Ultimul OT: DRDP Cluj se ocupă de legătura de la Tureni sau s-a ocupat de lărgirea criminală pe DN 1C, deci nu sunt așa convins că ar face o treabă grozavă pe un proiect mult mai complex cum e A3. Teoretic, descentralizarea e foarte utilă pentru proiecte de interes local, însă nu e un panaceu pentru orice.

ionutpunctro

Plus ca ar permite ca prea multi oameni cu interese in zona sa participe in etapa de planificare.

De acord cu Horatiu, descentralizarea este utila pentru proiecte mici de interes local.

mirceaeliade

My 2 cents: descentralizarea e ok cand sunt proiecte care nu primesc interes de la centru.  De exemplu A11 ar fi stat prin sertare la Bucuresti mai ceva decat a stat Fagaras-Brasov o perioada.  Daca de la Bucuresti "nu se poate" atunci e ok sa lasi pe mana celor cu interese locale.

shift2rail


Ionut

Ce treabă are sula (LD2) cu prefectura (Meseș) doar pistol știe. Poate visează ca licitează UMB la 80% din estimat, că nu are contracte suficiente.

GIV


@Ionut poate liciteaza Strabag. (din nou) si castiga...

montaniardul

Poate le trece prin cap celor din CNAIR sa faca doua loturi in acolo in zona Meses pentru ca ar fi mai usor de gestionat.

Ionut

#31481
Poate. Poate nu. La Meseș va fi bătălie. Pe A7 UMB i-a speriat pe toți. Nu au legătură. Se fac niște comparații așa... să deruteze presa. Dacă nu poți să-i convingi, zăpăcește-i!

La cât s-au contestat Strabag și WeBuild pe faza de pre-calificare la Meseș, credeți că nu vor continua și pe procedura normală? Mai pui și niște turci... despre ce vorbim?

Visăm umbiști verzi pe pereți.

ionescu63

#31482
Daca punem câteva luni pana se anulează/reia licitația + minim 6 - 9 luni licitația + 12 -18 luni proiectarea (cu avize aprobări etc) rezulta 24-30 luni pana la începerea execuției in cel mai optimist scenariu.

In acest caz nu vad de ce nu ar fi interesat inclusiv UMB. Pana atunci ar trebui sa finalizeze deja DX12, A3, AON, DX Brăila si cu A7 si A1 sa fie pe la 50-75% aprox

alecu26

Probabil la un pret imbatabil de la firma cu documentatie perfecta se visează.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

Ionuț, cred că era comparația cu licitația anulată pe LD2 (cea anterioară celei unde a câștigat UMB). Acolo a fost tot cu precalificare, mult timp suspendată până s-a tranșat situația cu Salini, a depus până la urmă doar Mapa la 160% din valoarea estimată inițial.