Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 15 Guests are viewing this topic.

carutasul

exact asta voiam să postez și eu. Acum cinci ani am fost pe traseul ăsta, aproape bară la bară se mergea, nu cred că a scăzut traficul de atunci :)   Ca și Sibiu- Brașov dealtfel.

Alpin

In general,Cluj-Oradea este un drum foarte aglomerat. Se creaza frecvent ambuteiaje in Gilau, Huedin, Alesd. Alternativa prin Zalau-Nusfalau-Chiribis-Biharia nu e ok pt ca drumul e mai lung si de la Suplacu de Barcau la Oradea este foarte prost, mizerabil. Din aceasta cauza este scazut traficul pe DN 1F (nationalul care apare in planul 2 in filmarile de pe A3 la Nadaselu la Zimbor-Poarta Salajului).Odata deschisa toata autostrada A3, aceasta va prelua atat majoritatea traficul de pe DN1 Cluj-Oradea cat si 80,90% din traficul de pa DN1F. Deci va fi trafic, stati linistiti....

ijwtsh

Tin sa precizez ca de la Chiribis la Oradea e bun drumul acum, desi mai ingust.

De la Suplac la Chiribis e groaznic, niste gropi i-men-se. Mai recent a-nceput sa se strice si Nusfalau - Suplac.

Cristian 74

Așa e, dar cu speranțe de mai bine. Nușfalău-Suplac va fi terminat în regim de autostradă (legată de DN dacă are chef CNAIR). Iar Chiribiș-Suplac intră în reabilitare anul ăsta (zice Bolojan).

ijwtsh

Tot e nasol pentru use case-ul meu (anume sa ajung la Suplac), pentru ca dupa ce e gata si Chiribis - Suplac, n-o sa fie nod la Suplac. Chiar ar merge unul intre Nusfalau si Chiribis. Desi e drept ca poate n-ar fi folosit atat de mult, ca sunt sate mici intre.

Ma multumesc si cu DN-ul reabilitat pana ajung la urmatorul nod, dar sa fie reabilitat cum trebuie.

marinul

Quote from: horatiu.cosma on January 08, 2023, 05:55:59 PMAcest pasaj (cică 40% gata) e overpass-ul peste A3 de pe drumul local de la limita cu tronsonul Nurol. S-a luat la întrecere cu centura lui Boc, care e 50% gata  :D .

Se poate vedea aici.


Powered by API/PUM imgur uploader

Am gasit cateva poze prin arhiva personala cu pasajul de la Marca, care pasaj? deci pilotii forati reprezinta 40%  :lol:


Vedere spre DN19B

(GPS)


(GPS)


Spre Marca

(GPS)


si de sus



Pana la urma cum au ajuns ei la procentul asta de executie, 40%?
S-a platit 40% din executia pasajului sau astia dau cifre din burta?

Powered by API/PUM imgur uploader


dr4qul4

oare aceste procente sa fie de vina pentru "ca nu se doreste" finalizarea lotului?
Nu cumva aici s-au platit o gramada de lucrari neefectuate, si acum cineva trebuie sa isi asume situatia reala?
Pasajul asta este dovada ca Bechtel nu ar fi terminat niciodata acest lot. Ar fi trebuit sa fie si prosti sa o faca. daca si-au luat 40% din bani doar din asta, ar fi trebuit sa fie prosti sa faca restul pentru doar 60%.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Alexander

Mi se pare putin fatalista concluzia asta. Pana la urma au facut mega viaductul prin jumatatea lacului, cred ca ar fi facut si pasajul asta mic.

Probabil asta e rezultatul insitutiilor publice pline de pilosi si oameni de la partid care au fost si ei pusi pe o pozitie calda. Se exprima mai greu, scriu pe masura, dar au loc de munca si un salariu generos, mult peste ce ar fi realizat in mediu privat cu nivelul de educatie detinut. Si cred ca asta se intampla prin 99% din institutii, motiv pentru care suntem unde suntem ca tara. Am speranta ca in scurt timp va fi legat si lotul Nurol de capatul de la Biharia, doar sa liciteze niste firme serioase. Sunt mult mai ingrijorat de lotul cu tunelul.

Cetatean

#31463
Eu am scris in mai multe comentarii despre asta. S-a platit orbeste. Nu a verificat nimeni. Si de acolo si panica de acum. Practic s-a scos la licitatie o lucrare care in teorie e la X %. In fapt e la X minus ceva, cum se si vede in poze.

Ca si idee,e nevoie de multa munca sa evaluezi cu adevarat la ce procent real e o lucrare. Multe masuratori si calcule.
Una e ce declara constructorul ca si progres, dupa bucataria interna.
Alta e ce se poate plati. Din diverse cauze.
Iar la Bechtel,tot timpul am banuit ca s-a platit mai mult.

silviu74

Din câte știu contractul ce Bechtel a fost de tipul Time and materials. Adică se plătește cât se lucrează și cât se consumă. Procentele alea au fost doar evaluări în afara contractului. Nu zic că a fost ok dar nu are sens să răspundă cineva pentru ele și nici nu pot justifica vreo panică de acum.
E pur și simplu incompetență și lene.

pasadia

#31465
Quote from: horatiu.cosma on January 12, 2023, 02:48:32 PMTocmai a anunțat Grindeanu că va anula licitația pentru lotul mare din A3 cu tunelul Meseș.

Nu am vazut anuntul la care se refera @horatiu.cosma dar mi se pare o stire importanta asta. Dilema mea privind viitorul licitatiilor din acea zona - se poate reveni la impartirea cu 3B4 si 3B3 si apoi sa avem 2 licitatii distincte
- una pe tronsonul 3B3, Poarta Salajului - centura Zalau (cu tunelul)
- alta pe 3B4, centura Zalau - Nadaselu Nusfalau

Si daca da, putem muta nodul de legatura cu centura Zalau pe 3B4? Macar asa avem o sansa de a oferi mai repede o utilitate mini-segmentului Nadaselu Nusfalau - Surplacu care ar urma sa se deschida anul asta. Caci e clar ca pentru finalizarea tunelului mai avem nevoie de muuuulti ani.

cmd

@pasadia Cred ca ai vrut sa zici Nusfalau in loc de Nadasel. Deci propui
- 3B3, Poarta Salajului - centura Zalau (cu tunelul)
- 3B4, centura Zalau - NUSFALAU

Cred ca e o idee buna, cu conditia sa faca nod si la Poarta Salajului. Va dura ani buni pana se va face Tunelul Meses.

mirceaeliade


horatiu.cosma

E discutabilă finalizarea mai rapidă a 3B4 Nușfalău - nod Zalău. Egis a lăsat de-a lungul anilor la CNAIR niște rapoarte (pe care nu le-a citit nimeni din CNAIR, dar am făcut-o eu) care trag niște semnale de alarmă cu privire la traseul 3B4. Este recomandat un alt traseu în zona Boghiș, deoarece traseul Iptana trece prin niște alunecări de teren active foarte urâte. În stilul caracteristic, soluția Iptana prevede niște barbarisme prin care întreg dealul este escavat și se vine în loc cu sute de mii de tone de material bun în loc, dar Egis nu crede că ține și propune o variantă mult mai civilizată pe o vale paralelă, însă nimeni din CNAIR nu s-a sinchisit să facă ceva în direcția asta.

pasadia

Cred si eu ca le-ai citit, ca doar era vorba despre dealurile de acasa. Si da, acum, urmarind si eu pentru prima oara acel traseu de pe langa Boghis, imi pare aiurea solutia.
Am trecut o singura data pe DJ191C, insa pe valea aia mi s-a parut ca e loc destul. Ok, nu vor fi fericiti cei din Huseni cu o autostrada in fundu gradinii, dar as zice ca pe acolo ar fi fost traseul normal.