News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 17 Guests are viewing this topic.

shift2rail

^francezul Vinci ti-ar construi maine autostrada...pentru un return frumos.

Dar nu "se doreste".

hefaistos

#31396
NU inteleg corul bocitoarelor
1. La cum se "proiecteaza" acum Pitesti Brasov cu tunel "de aici si pana pe malul Atlaniticului" nu cred ca la modul realist vom vedea in deceniu asta o incepere a lucrarilor.
2. La varianta ocolitoare, daca pretul e corect pentru ca zona e destul de dificila, la 1 februarie vom avea oferte depuse si pana la 1 ianuarie 2024 contract semnat.

^ ^^
Cat despre "francezul Vinci" nu prea l-am vazut pe la licitatii. Oare de ce?
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

pasadia

Corul bocitoarelor iti raspunde asa:

DECAT sa construiasca o centura stramba, plina de viraje, intersectii la nivel si treceri de pietoni (si chiar nu ma intereseaza daca o construiesc in 3 luni de zile)

PREFER oricat sa construiasca un half-profile lipsit de intersectii la nivel, de treceri de pietoni si cu o viteza de proiectare de 80km/h.  Chiar daca mai dureaza 8 ani de acum incolo. Chiar daca va fi doar 5 km, cat ocolesti Comarnicul si dupa aia revin in DN1 inainte de Posada.

Calin88

#31398
Corul bocitoarelor mai spune, de asemenea, ca nu vorbim de vreo metropola de sute de mii de locuitori care sa necesite 2 randuri de centuri (una la standard de DN, alta fiind A3). Daca s-ar dori urgentarea construirii portiunilor din A3 care sunt centuri la Comarnic, Busteni si Sinaia, probabil nu ar dura cu mult mai mult decat aceasta constructie inutila. Vorbim de o diferenta de un an, maxim 2, daca chiar am insista pe portiunile critice din A3 ca prioritate la proiectare si apoi lansare in lictatii inainte sa fie gata si restul - cum s-a lansat si A7 pe portiuni.
Practic, aceasta centura ar ramane goala la 1-2 ani de la terminare, pentru ca DN1 actual e mai mult decat suficient pentru traficul local din Comarnic - trafic local care va avea nevoie sa ajunga in Comarnic, nu sa il ocoleasca. Asta, desigur, daca nu ar complica proiectul A3 atat de mult incat sa ajungem la punctul in care trebuie tunel si la Comarnic. Si apoi o sa apara alt cor, al celor care ar spune ca nu e fezabil, nu e necesar, e prea scump, exista tren, e nevoie mai mare la Tg Jiu sau la Zalau etc (si care ar spune ca exista deja o centura la Comarnic, deci nu mai e nevoie de autostrada acolo)

hefaistos

Celor de doresc in continuare cioara de pe gard in locul vrabiei din mana, doresc sa le reamintasc ca "cioara asta" sta pe gard din 2004, si e posibil sa mai stea inca 15 ani tot acolo. 
Deci ma bucur (cu masura) de aceasta vrabie ce pare, in sfarsit, in etapa avansata.
Craciun fericit!   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

oneLess

^ Da, are legătură cu expresia pe timpul vieții  noastre!

alecu26

Cobra nu se va face în curând.
Eu de câțiva ani...vreo 10...tot zic ca ori se va face PPP ori nu se va face deloc. E clar ca banii plimbați intr-un PPP fac cu ochiul la mulți.
Cum acest SF e sortit pieirii...probabil, sper, vom avea în 3...4...5 ani un SF viabil și încă în vreo 5...10 ani o autostrada.
În alt scenariu, vom avea cândva în următorii 1...2 ani o licitație pentru PPP pe cine știe ce varianta, care probabil va eșua. Ca deh...a 5a oara e cu noroc nu exista în folclorul popular.
Deci orice îmbunătățire de trafic acolo va ajuta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

rocklee

are cineva ceva  schite cu aceste centuri... :o

shift2rail

@hefaistos @alecu26 : cand m-am referit la un constructor de talia lui Vinci bineinteles ca m-am gandit la concesiune/ppp. Un jucator din liga Vinci nu vine la "licitatie" ptr cateva sute de milioane de euros dar pentru un contract de cateva miliarde, francezii ar rupe muntii...sa nu mai vb de 'dividendele' politice ale unui asemenea contract cand avem nevoie de sprijinul unui jucator greu in EU pe dosare gen Schengen...singurul pe care putem conta cu adevarat.

Dar cum cuvantul PPP a devenit anatema in Ro prefer sa ma opresc aici.

naivu

#31404
Cred ca ar veni si la o licitatie pe baza de SF (probabil nu pe un lot de 10km ci pe tot proiectul Ploiesti/Comarnic-Brasov), daca ar putea spera sa nu piarda in fata Constructorilor care vor licita mai jos bazandu-se pe cunoasterea "balcanismelor" locale, daca ar avea un "partener serios" care nu va arunca riscurile geologice, inerente reliefului montan, pe Constructor si nu-i ia un an de zile pt o decizie de santier (eventual plateste si la timp  :) ).

alecu26

Eu sunt mare fan PPP. Tarile în condiția noastră...sau mai ales în condiția de acu câțiva ani asa s-au dezvoltat.
Gândește-te ce însemna un PPP făcut în anii 2000 cu Vinci, strabag. Asroich pentru dezvoltarea tarii.
Sau al doilea PPP gândit pt A0 când în anul 2003 Aktor fusese invitat în România pentru asta.
Problema e ca pt un preț ok și competitiv îți trebuie un SF foarte bun, făcut pe bune. La ala vor participa la.oferta multe firme. Deci pe lângă prețul real obținut din proiect realist vei obține și avantajul competiției crescute. (Chinezii ar avea și ei drept sa participe).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

shift2rail

Pentru cei care nu-si mai amintesc, saga PPP/concesiunii Comarnic-Brasov.
Inca mi se pare suprarealist cum s-a semnat de 3! ori contractul cu Vinci, sau asocieri in jurul lor- 2004, 2009, 2013 -  si de fiecare data au esuat din diverse motive:

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-16243041-ultima-ora-asocierea-vinci-strabag-aktor-castigat-licitatia-pentru-realizarea-autostrazii-comarnic-brasov.htm

mirceaeliade

Quote from: horatiu.cosma on December 24, 2022, 11:34:03 AMAceastă centură e pe vest, A3 e pe est, nu are nicio legătură una cu alta.
Nu inteleg, e spatiu SUFICIENT pentru VO+A3 fara tuneluri?  Ca impresia mea era ca daca se face VO atunci NU VA MAI EXISTA spatiu suficient pentru un cular de autostrada care sa nu fie prin tunel.  Exista prin public planse desenate cu amandoua? Ca nu stiu unde sa ma uit

naivu

Din cate am inteles, singurul culoar disponibil pt traversarea Comarnic fara tuneluri ar fi pe vest, prin valea Prahovei, cam pe unde e si calea ferata. Logica imi spune ca singura posibilitate ca sa incapa si VO si A3 (daca este posibil, nu stiu) este sa le proiecteze impreuna; daca proiectezi numai una mai greu sa gasesti dupa aceea spatiu si pt cealalta  :) .
Nu ma deranjeaza ca se doreste si o centura, ma deranjeaza ca nu se coordoneaza proiectele!

Cristian 74

Am adunat ce am filmat într-un an la UMB și am făcut UMB Story 2022. Sper să vă placă. Sărbători fericite!