News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Cristian 74


Cristian 74


alexa_adrian2001

Foarte fain, se lupta cu noroaiele, dar nu se lasa batuti UMBistii! Lucreaza organizat, etapizat. Pregatesc de asfalt pentru la anul din ce pot sa imi dau eu seama.
Pacat ca din nou CNAIRul nu isi face treaba la cele 2 locuri unde se modifica proiectul. Ma tem sa nu avem un super-mega-muzeu.

florin74

CNAIR a aprobat... acum mingea e la UMB - proiectare si ulterior executie.
Inca e incerta situatia la tunel... planul de alunecare e la mai mult de 30m, chiar spre 40m. Deci situatia e mai complicata...

GIV

^ serios ca a aprobat CNAIR? cum de nu s-a raspandit stirea asta?
oare au aprobat avand in vedere ca sunt fonduri europene?

mirceaeliade


ciprebbe

^ Modificarea de solutie tehnica de la Nadaselu in zona cimitirului.
Pe scurt, a constatat CNAIR ca UMB are dreptate, nu se poate aplica solutia din SF si trebuie reproiectare. Asta face acum UMB apoi se va merge cu solutia spre aprobare la CNAIR.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

"A aprobat" în sensul că a zis "de principiu constatăm și noi că nu se poate construi soluția din SF pornind de la alunecările evidente și de la expertiza UMB care spune că trebuie schimbare de soluție, haideți cu proiectul de modificare detaliat și mai vedem". Însă CNAIR e departe de aprobarea aia care ne interesează pe toți, adică aprobarea proiectului de modificare în CTE CNAIR, includerea modificării în contract pentru a putea fi plătite lucrările, revizuire AM, AC etc.

GIV


Cristian 74

Le-a trebuit vreo 10 luni să constate că autostrada nu poate trece pe unde s-a dus pământul? Talking about genius...

mdragos

Deci lui CNAIR i-a trebuit peste 9 luni ca constate ca intr-adevar nu se poate face conform SF. Si doar acuma UMB se va apuca de reproiectare ... aprobare CTE, verificat daca se incadreaza financiar, expropieri suplimentare => 18 luni de acuma.

hvm

@mdragos
E un caz fericit daca se termina telenovela in 18 luni de acum.... N-ai cum sa faci un astfel de viaduc in 18 luni cand nici macar fondurile nu sunt asigurate. Daca CNAIR accepta ca UMB sa faca cu extensie de contract, poate. Altfel nu o sa pupam noi acel drum decat poate cel tarziu in dec 2026. Singurul noroc pe care il avem e ca e inclus pe PNRR si daca nu e gata se pierd toti banii... S-ar putea sa se incerce niste romanesti la limita. Altfel sigur nu era posibil deloc...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Ionut

Stați liniștiți că în cazul de față le convine și celor de la UMB lentoarea legendară a celor din CNAIR. Așa că mai discutăm despre Nădășelu-Zimbor-Poarta prin 2024.

stangabriel

E ceva nou?

https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/selina-pierde-procesul-prin-care-a-contestat-rezilierea-contractului-pentru-chiribis-biharia-cnair-certificatul-negativ-intra-in-vigoare-4160566/

Grupul de firme Selina a rămas cu certificatul negativ dat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în momentul rezilierii contractului pentru tronsonul Chiribiș – Biharia (Autostrada 3), după ce Curtea de Apel Oradea a respins cererea făcută în instanță de firmele deținute de Beniamin Rus.

,,Deși la fond li s-a admis cererea de suspendare a efectelor documentului constatator prin care CNAIR a constatat neîndeplinirea obligațiilor esențiale de către Trameco, în calea de atac a recursului, Curtea de Apel Oradea a admis recursul CNAIR și a respins definitiv cererea de suspendare a efectelor documentului constatator. Practic, prin această decizie, Curtea de apel Oradea a constatat că nu sunt îndeplinite condițiile legale pentru suspendarea unui act administrativ, respectiv că nu sunt indicii de nelegalitate, ceea ce înseamnă, cu alte cuvinte, că în acest context CNAIR a acționat în conformitate cu prevederile legale", ne-au transmis reprezentanții CNAIR.

Potrivit sursei citate, o dată cu această sentință, certificatul negativ acordat de CNAIR firmelor din Grupul Selina produce efecte, iar cele trei firme nu mai pot participa la licitații publice timp de trei ani de zile.

,,O să supraviețuim. Grupul de firme Selina nu poate fi eliminat pe motiv de incapacitate. Avem personal calificat, tocmai suntem în proces de achiziții de noi utilaje și echipamente și putem susține financiar toate contractele în derulare și chiar mai mult de atât", a declarat proprietarul Grupului Selina, Beniamin Rus.

Reziliat cu câteva luni înainte de termenul de finalizare
Tronsonul Chiribiș – Biharia avea termen de finalizare luna august 2022, însă din cauza unor neînțelegeri apărute între constructor și CNAIR, lucrările au fost blocate mai bine de 17 luni, cu stadiul de execuție de 1%, în momentul în care autoritățile au reziliat contractul, în mai 2022. Cei 28,55 de kilometri de autostradă urmau să fie construiți de Asocierea Trameco SA – Vahostav SK, a.s. – Drumuri Bihor SA – Drum Asfalt SRL – East Water Drillings.

În luna august, CNAIR a lansat din nou licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii Chiribiș – Biharia. Valoarea estimată a proiectului, reactualizată, este 877 milioane de lei, față de 326 milioane de lei plus TVA, valoarea contractului semnat în 2020 cu firmele din Grupul Selina.

Oferte pentru inelul rutier
Drum Asfalt și Trameco, două dintre firmele care au primit certificatul negativ în momentul rezilierii contractului pentru A3, au depus o ofertă pentru lotul 1 al Inelului rutier metropolitan, în cadrul licitației organizate de Consiliul Județean Bihor.

Jurnal bihorean a solicitat instituției să se pronunțe, dacă în contextul actual, oferta celor companii va fi luată în calcul. ,,

Comisia de evaluare va analiza ofertele. Procedura de licitație este în desfășurare. Doar membrii comisiei de licitație cunosc detaliile, dar în timpul desfășurării procedurii nu au voie să le divulge", a spus Bianca Firezar, purtător de cuvânt al CJ Bihor.

Totodată, Drum Asfalt a depus ofertă și pentru centrul intermodal realizat de Primăria Oradea.

hvm

^^ Clar ca putem sta linistiti. In cazul acesta UMB n-are interes sa il termine inainte de termen. Interesul lor e sa traga de timp fiindca e mai putin profitabil acel tronson decat A7. Si prefera sa lucreze pe A7 unde termenele sunt mai scurte decat aici si teoretic n-ar trebui sa fie blocaje.

Dar stati linistiti, nici daca e gata nu ne ajuta cu aproape nimic pana nu e gata si tunelul. Abia cand o sa fie gata Tunelul o sa fie principala alternativa. d

Doar ca in acel caz o sa fie dureros la Biharia daca nu avem si Biharia- Chiribis sau centura Biharia prin Est terminate. Parerea mea...

Avand in vedere ca avem clarificata problema contestatiei lui nea Beni, sper ca de acum sa fie cat se poate de clar la licitatia deschisa acum si sa putem sa facem ceva cum trebuie. sper ca acestea sa fie printre ultimile licitatii atribuite oarecum pe ochi frumosi chiar daca firma e clar ca nu e interesata sa lucreze. Mai avaem actorii si pizzeriile, dar poate reusit sa scapam si de alea.

Daca nea Beni nu o sa aiba incontinuare contracte cu statul atunci eu nu mai vad firma peste 3 ani, ca nu prea stiu ce contracte ar avea acum in lucru pentru urmatorii 3 ani....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici