Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

Loko

#31170
Imi cer scuze daca ce urmeaza sa intreb a fost deja discutat aici, dar care ar fi totusi sansele ca Strabag sa mai prinda acest contract (Nusfalau-Poarta Salajului)? In sensul ca, la un moment dat, aparuse o stire cum ca ar fi fost scosi din cursa. Dar din ce citesc pe aici, inteleg ca totusi ei au ramas angrenati in aceasta licitatie, si nu inteleg daca o fac doar in speranta ca speta cu excluderea se va rezolva favorabil lor si vor fi reprimiti, sau chiar sunt back in the game pe bune. Nu de alta, dar cam e pacat ca o firma ce a aratat ca poate lucra repede si modern are atat de putine contracte in acest moment (doar drumul express de legatura de la Oradea, finalizarea lotului de la Chetani si noul terminal al Aeroportului Iasi, din cate stiu).

Cristian 74

Am filmat ieri o porțiune din lotul Poarta Sălajului-Zimbor, până niște câini de stână au binevoit să mă atace și să mă muște. A trebuit să plec să mă vaccinez antirabic. Oricum, ce nu am filmat nu conține lucrări, e porțiunea de dincolo de Zimbor unde stăm și așteptăm să fie despădurită zona. Au despădurit un pic, iar de două-trei luni nu mai văd nicio mișcare. Firma care se ocupă de despăduriri aici nu își face treaba.

dumbravaandrei

Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

JohannDB

    Din păcate, cu câinii de stână este o problemă..... Și acei ciobani de stână, nu prea au idee sau îi doare-n dos/cot de ce și cum trebuie să-și stăpânească patrupedele !! Nu știu unde se mai găsesc la ora actuală acele fluiere cu ultrasunet, care deranjează câinii - am avut unul, pe care din păcate l-am pierdut; l-am luat de la Năvodari acum vreo 12 ani și prin parcurile de eoliene dobrogene, pe unde-am bântuit la acea vreme, a dat rezultate.... Apoi un spray cu piper este chiar bun. Multă sănătate și sper că mușcătura n-a produs ruperi de țesut, sfâșieri, sau altele, ce să necesite cusături.


    În altă ordine de idei, în seara asta, mai mult ca-n ultima lună și jumate, pe A3BV ("centura Râșnov - Cristian", cum o numesc "pamfletar") am simțit cum zboară peștele-bibelou de pe televizor, în mașină când la primul pod de la intrarea dinspre Bran, am intrat cu toți cei 132 km/h într-o trambuluină de toată frumusețea ; un salt mai mult decât neplăcut, care pare că se accentuează; ale naibii tasări, deși la aceste locuri avem plăci de racord din beton, care ar trebui să țină nivelul constant, să nu permită scufundarea !!

Cristian 74

Mulțumesc! Urmările nu sunt grave, sunt funcțional. Dar m-am învățat minte, mi-am comandat un kit de autoapărare.

mirceaeliade

QuoteToate cele cinci variante de traseu propuse pentru Autostrada Ploiești - Brașov presupun costuri de construcție de la 8,5 miliarde de euro în sus
Întrebați ce obstacole mai există în prezent în derularea contractului, reprezentanții CNAIR au menționat ,,obiecții impuse de către autoritățile locale și condiționalități ale instituțiilor avizatoare".
Deci DACA se VREA sa se construiasca mai ieftin se poate.  Dar daca toti tzin sa impuna un motto "not in my backyard" atunci o sa continuam sa ne plangem ca nu avem autostrada. 

https://www.economica.net/autostrada-ploiesti-brasov-5-variante-de-traseu-de-la-85-mld-euro-in-sus-pe-unde-ar-putea-trece-viitoarea-sosea-de-mare-viteza_622414.html

stangabriel

Daca harta este cu ultima varianta, atunci si legatura cu drumul de viteza catre Gaesti se schimba.
A3 e impinsa dupa parcurile industriale spre Vest.
Parca se astepta un proiect pe altul.

P3trut

@mirceaeliade cum ai inteles ca daca se vrea mai ieftina se poate ca in articol scrie ca toate cele 5 variante de traseu costa de la 8,5 mld in sus?

ddfab

mai crede cineva ca astia chiar vor sa faca autostrada? >:(

Dagda

^^ cea mai ieftina e 8,5 mlrd

"Prestatorul în cadrul documentației AMC 1 a propus 5 variante de traseu. În conformitate cu estimările transmise de către prestator, costurile pentru construirea acestui sector de autostradă variază în funcție de variante, respectiv între 8,5 și 9,2 miliarde euro fără TVA", au răspuns reprezentanții CNAIR la solicitarea ECONOMICA.NET cu privire la stadiul celei mai așteptate autostrăzi din România."

https://www.brasov.net/cinci-variante-de-traseu-pentru-autostrada-brasov-ploiesti-cea-mai-ieftina-85-miliarde-de-euro-pe-unde-ar-putea-trece-viitoarea-sosea-de-mare-viteza/

De banii astia mai bine facem un upgrade / cvatruplare pe calea ferata... asa e cand nu faci lucrurile la timp.

P3trut

@Dagda pai acelasi lucru l-am zis si eu, toate pleaca de la 8,5 mld in sus.

miahi

Cam ciudat cum le "iese" din pix mai scump cu mult ca pe Valea Oltului. Cred ca vedem in curand iar un PPP propus .

hefaistos

Care bani?

Bani europeni nu exista, de-abia ajung pentru restul proiectelor. E o gluma. Proasta.
Nu se baga nimeni la PPP decât dacă au garanția ca bani vin tot de la Guvernul României. Adică un miliard euro pe an taxa de utilizare.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

GAC

Este intradevar dramatic ca s-a ajuns la asemenea preturi, dar daca este sa judec la rece, eu cred ca problema nu este asa de grava din urmatoarele considerente:
1. Ne paste o criza financiara - bineinteles cauzata de politicile monetare. Eu sincer ma astept ca iesirea din aceasta criza sa fie tot sub forma unor stimulente financiare de dip PNRR. Noi trebuie sa avem temele facute: SF+AM+PT. Banii or sa vina. European Central Bank o sa creasca dobanzile ca sa domoleasca inflatia (care accelereaza, se pare, ca urmare a pasivitatii fata de problema inflatiei - spre deosebire de FED care s-a apucat sa ridice dobanzile mai devreme) si tot sectorul de imobiliare (impreuna cu firmele mari de constructii) o sa sufere dramatic... astfel ca o sa existe lobby, ca acele firme sa aiba noi clienti, si astfel o sa fie PNRR 2, caci UE nu poate da bani direct ca un fel de ajutor social pt firmele oropsite, deci, daca vom avea temele facute, vom avea sanse f. mari sa pupam finantare de la UE, ba chiar as indrazni sa zic ca un proiect, cu cat mai scump, cu atat mai atractiv pentru firmele de constructii din Vest, care vor face lobby puternic.
2. Banuiala mea este ca Valea Prahovei va deveni un "produs imbatranit" si demodat atunci cand se va face A1 si A13, adica in vreo 5-6 ani. Turismul din zona Arges, precum si din Depresiunea Fagaras va cunoaste un trend ascendent puternic. Deja sunt multe pensiuni in zona si numarul lor o sa creasca cu timpul, mai ales ca vor fi doar 260 Km pe autostrada, adica 2 ore, adica mai putin decat in prezent pana pe Valea Prahovei. Oricum, turistul de weekend, nu cauta neaparat sa mearga pe munte, ci vrea sa schimbe locatia, sa mearga la carciuma sau sa faca un gratar. Eu cred cu tarie ca pensiunile noi care se vor construi in localitatile Fagarasene vor avea curti generoase, unde copii se vor putea juca, lasand loc si pentru gratarul cu friptane si mici. In prezent, pensiunile de pe Valea Prahovei sunt mai saracacioase la capitolul "curte" pentru ca pretul de statiune traditionala vine la pachet cu preturi exorbitante la teren, pe cand in localitatile Fagarasene, terenul se vinde la pret de "provincie"; deci atunci cand vom avea o legatura rapida a Depresiunii Fagaras cu Bucurestiul, ma astept ca o parte semnificativa din turism sa fie absorbit spre acea zona. De asemenea, daca mai mergi 1 ora pe A1 + A10 ajungi la Alba Iulia si in Apuseni. Nu in ultimul rand, atunci cand vom Avea A7 + DEx Bacau Piatra Neamt, si Ceahlaul va fi "within range". Asa cum statiunile de la mare au inceput sa sufere de pe urma turistilor care merg in Bulgaria si Grecia (fenomen care se va acutiza dupa ce vom intra in Schengen), asa ma astept ca se va intampla si cu Valea Prahovei.
3. Pretul exorbitant este dat si de specificatiile tehnice aferente conceptului de A. Daca am fi discutat de DEx, atunci am fi putut avea pante mai mari si curbe mai stranse. La 60 Km cati sunt intre Ploiesti si Sinaia, diferenta ca timp intre DEx si A este de cel mult 5 minute. Chiar si acum, pe DN, adesea se merge cu 140 Km/h. Acum nu prea mai avem cu sa o dam la intors, dar cu putina creativitate, cred ca pot fi modificati parametrii tehnici aferenti A, in zone de munte (derogari), in asa fel incat A in zona de munte sa fie un fel de DEx, care sa permita 2 benzi pe sens fara banda de urgenta, curbe mai stranse si pante mai mari. O varianta inteligenta ar fi suspendarea actualului contrat, emiterea unui act normativ din partea MT + Guvern si astfel, sa se faca proiectarea cu noii parametrii tehnici. Cum am mai zis, condeiul unui Prim(ministru) poate sa faca minuni. Trebuie creativitate. Regulile trebuie sa duca la un proces eficient si spre un rezultat economic, altfel nu au sens.

dr4qul4

daca o faci dreapta intre statiuni, ai 40 de km. Poti face mare parte prin tunel si tot nu depasesti 100 mil E/km. Unde intra restul?
E clar ca se pregateste o (noua) concesiune.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist