Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 6 Guests are viewing this topic.

TibiV

Cred ca momentul sa revedem ultimele filmari, ca sa stim de unde pornim...

Primele doua filmari API sunt din urma cu exact 2 ani, cand inca se lucra si noi ne mai faceam iluzii.

Autostrada A3 lot Camoia Turzii - Chetani -- octombrie 2020

Autostrada A3 Chetani - Campia Turzii - 15 noiembrie 2020

Ultima filmare este din martie 2021, dupa reziliere...
Autostrada A3 lot Chetani - Campia Turzii -- stadiul dupa 6 ani in momentul rezilierii contractului
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gicu

Mai este CIC de făcut la Câmpia Turzii, iar la Chețani mai este încă de lucru la nod (bretele, pasaj si tot ce e in afara caii de rulare - garduri, rigole, etc.).

Ionut

Evident toată lumea se referă aici la deschiderea traficului. Care deschidere a traficului se poate face fără CIC, fără toate rigolele și toate taluzurile bibilite.

jalemare

Au structuri, grinzi in santier, ceva terasamente, nu suna rau contractul la 5,5 mil.E/km.
La ce forta au cele doua firme, ar fi chiar rusinica sa nu termine pana la final de 2023.

Earthchild

"18 luni perioada de execuție a lucrărilor"
Numai mie mi se pare exagerat de lungă perioada de execuție?

hefaistos

^^^Noi nu stim "de unde pornim" depinde cate terasamente neprotejate prebuie refăcute.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

mirceaeliade

#31146
@dumbravaandrei doar o clarificare: eu nu zic ca e bine sa fie o autostrada prin vale, ci ca sunt FFFFFFFFFF sceptic ca se poate construi un segment cu tuneluri de 10 km lungime in mai putin de vreo 15 ani de acum incolo. As vrea sa vina cineva si sa imi arate ca avem bani sa dam unui constructor (i.e. nu mai putem cere ca UE sa ne dea atatia bani acum ca avem A1 si A13 e mai interesanta pt UE) si putere de organizare centrala (CNAIR/MT) care sa biciuiasca acest constructor sa realizeze lucrarile in timp util. Poate ca cu A1 vom invatza sa facem, dar acolo personal cred ca doar pt ca ne urmareste UEul (ca ne-a dat banii deja) sunt sanse nonzero sa se termine tuneluri de pana la 5km lungime prin 2028.  Si doar dupa aia poate vom avea know-howul sa cerem si tuneluri de 10 km pe A3, dar chiar si asa nu ai cum sa speri deschideri inainte de vreo 2035. 

Ca sa vezi starea actuala, numai uita-te ce se intampla cu licitatia de 4km tunel de la Meses, ca are aproape 2 ani de cand INCA se aleg candidatii preliminari.  Fara supraveghere UE nu poti sa ceri bugetarului roman sa supravegheze asemenea proiecte pe termen de mai putin de ~15 ani.

edit: si pt zgomot exista si solutii antifonice care nu necesita forare in stanca unde muntele are rol de antifon. cum pe campie se pun panouri laterale, poti si in munti sa pui, si daca vai ecoul muntilor e mai rau decat traficul actual de pe DN1, eventual poti sa acoperi viaductul cu solutii de tip carapace din folii/panouri de plastic care sa lase pe saracul primar X din VP sa doarma mai linistit decat o face acum cu DN1 gatuit

Ionut

@Earthchild
18 luni pentru pizzari și actori...
12 pentru serioși.
9 pentru ambițioși.

@hefaistos
Sigur vor fi zone unde terasamentele trebuie scoase/refăcute. Dar nu ar trebui să fie prea multe astfel de zone și nici nu ar trebui să fie prea complicat să le refaci. Lotul e ușor, doar podul peste Arieș este așa mai serios. Terasamentele merg repede, pe stil UMB, vedeți ce face Strabag la Oradea.

Indiferent cum o iei, Strabag-Geiger sunt la ei acasă și pot (tehnic+financiar, că îți trebuie cash serios să rupi norma) termina în decembrie 2023. Dacă vor reuși... vom vedea. Dacă ajungea contractul la alți antreprenori gen P...i și A...r, aveam altă discuție.

Tavi

Revăzând filmările API repostate de @TibiV (mulțumesc amândorura) realizez că sunt încă trei pasaje mici în plus (genul de casetă) pentru trecere animale, ape, de uz pentru agricultură probabil.
A scăpat la mustață dl. ministrul de asemănarea cu Pristanda dar pentru nodul Chețani nu pot să îl iert.

GIV

curiozitatea mare e daca trebuie sa fie refacut tot terasamentul pus de marcu

Quote from: GIV on December 08, 2021, 12:24:41 AM

Cristian 74

#31150
Am filmat și eu ceva în 8 februarie anul ăsta. Mai mult pentru a evidenția în ce paragină a ajuns organizarea de șantier. Pe atunci era anunțat câștigător Selina. Mă bucur că Strabag și Geiger, ambii constructori serioși, vor lucra aici. Abia aștept să înceapă.

mirceaeliade

#31151
Am gasit o filmare la Chetani ce pare a fi din Noiembrie 20221:

hefaistos

#31152
^noiembrie 2021, ca altfel ne teleeportam in viitor  :D
@Ionut - nu e vorba ca terasamentele au fost prost facute ci ca au trcut cel putin doua sezoane reci peste ele. Iar treaba proiectarii (in acest context) este exact sa stabileasca ce trebuie refacut (adica demolat si pus la loc) si ce este sanatos si se poate lucra mai departe. Stiu, teoretic s-a facut o "expertiza" in baza careia s-a licitat insa experienta de Romania arata ca pana la urma proiectarea executantului are ultimul cuvant. Oricum, lucrarea e simpla, termenul de decembrie 2023 e cam strans pentru ca va insemna undeva la 9-10 luni de vreme buna (sa nu uitam ca proiectarea trebuie sa treaca prin avizare la CNAIR, alt timp pierdut), dar nu imposibil.

PS: Faptul ca avem constructori seriosi este deja o veste foarte buna, in sfarsit se vede lumina si pe lotul asta. In sfarsit, orice colt al Ardealului va fi la mai putin de 60 de km de o autostrada.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Ionut

API pe Facebook

Strabag și Geiger strâng cioburile după Straco pe #AutostradaTransilvania. Astăzi, 26.10.2022, CNAIR a semnat contractul pentru finalizarea lucrărilor pe cei 15,7 kilometri ai A3 Chețani-Câmpia Turzii. Hartă interactivă: https://bit.ly/3tghnRx. Ca să știm de unde pornim, vedeți filmarea-arhivă din martie 2021 în momentul rezilierii contractului cu Straco: ....

Aceasta este singura verigă lipsă dintre Nădășelu/Cluj-Napoca și Târgu Mureș și are o istorie zbuciumată pe care v-am zis-o de multe ori, ultima dată în 06.06.2022: https://bit.ly/3BVzW2L.

Licitația încheiată azi, odată cu parafarea contractului, a fost lansată în 20.07.2021 și câștigătorul inițial, Drum Asfalt-Trameco, a fost contestat de Strabag-Geiger căruia i s-a dat dreptate în instanță iar CNAIR, după reevaluarea ofertelor, a desemnat în 08.08.2022 asocierea austriaco-germană ca fiind noul câștigător.

Perdantul a continuat circul și a atacat rezultatul reevaluării dar a pierdut, iar contractul de 420,3 milioane lei merge la Strabag și Geiger care au la dispoziție 3 luni de proiectare și alte 18 de execuție lucrări, cu o garanție de 10 ani.

Chiar dacă nu sunt obligați, cei doi antreprenori au puterea tehnică și financiară (și se pare că și motivația) să facă o (nouă) figură frumoasă și să inaugureze lotul în decembrie 2023, înainte de termen.

Solicităm oficialilor CNAIR să emită ordinul de începere în cel mai scurt timp posibil. Le urăm constructorilor spor la treabă și sperăm să facă o demonstrație de forță și să scăpăm complet de coșmarul DN15 între Cluj-Napoca și Târgu Mureș la sfârșitul anului viitor.

marinul

Un video aniversar cu lotul Nusfalau-Suplacu de Barcau  :D