Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

reed

Sper sa nu mai trebuiasca inca 100 pana termina.Iti multumim mult pentru timpul si resursele consumate

mirceaeliade

QuoteConsiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor va publica în câteva zile decizia la contestația grupului Drum Asfalt-Trameco (Selina) prin care constructorul a cerut continuarea licitației pentru lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș și anularea deciziei CNAIR care a declarat oferta grupului bihorean ca inacceptabilă.
https://economedia.ro/autostrada-transilvania-doua-decenii-de-rateuri-contractul-pentru-lotul-cu-viaductul-suplacu-de-barcau-16-km-se-judeca-la-cnsc-selina-a-contestat-decizia-cnair-de-anulare-a-licitatiei.html

GIV

beni spera ca pe langa anularea rezilierii sa mai obtina bani si din claimuri asta daca cnsc le va da dreptate

lorigergely

Nu se aude nimic despre cand se semneaza Chetani - Campia Turzii? Stiu ca nu exista termen pentru CNAIR dar totusi de ce dureaza atat? Multumesc.

Ionut

S-a mai spus. CNAIR a cerut Strabag-Geiger documentele necesare semnării contractului. Deci suntem pe procedura de semnare a contractului. Teoretic în octombrie ar trebui să vedem contractul semnat. Teoretic.

P3trut

@Ionut @horatiu.cosma @NGC - v-am taguit pe voi ca am impresia ca sunteti cei mai implicati pe forum si sunt curios ce parere aveti.  :D

Mi-a debitat si mie mintea o magarie azi si trebuie sa o descarc undeva  :lol:  :

Daca Brasov - Ploiesti sta blocat in tunelurile alea, de ce nu renuntam pur si simplu la sectiunea respectiva de autostrada? Ne focusam pe imbunatatirea infrastructurii existente de la Comarnic sau Sinaia pana la Predeal (pasaje si largiri de banda pe unde se poate) si ducem autostrada (sau facem niste DX, ca e mai simplu) doar pana la orasele respective.

Considerand faptul ca autostrada trebuie sa lege Brasovul si zona adiacenta de Ploiesti si Bucuresti, nu ar fi mai bine, mai simplu si mai ieftin sa se focuseze pe aspectul acesta? Propunerea mea e ca in locul noului drum Valea Doftanei - Sacele, sa se faca autostrada pe acolo (la o simpla privire pe harta pare mai simplu de construit fata de Valea Prahovei) si cine vrea sa mearga pe Valea Prahovei la relaxare, nu are neaparat nevoie de tuneluri, ca se opreste acolo, nu merge mai departe catre Brasov. Vedeti harta mai jos.

Cum ziceam, e o idee (foarte) out of the box si sunt curios daca e mai fezabila fata de foarte scumpa si greu de desenat autostrada a tunelurilor pe Valea Prahovei. Astept pareri.  :D


Alternativa Brasov - Ploiesti



Powered by API/PUM imgur uploader

rt25

#31026
Vezi topicul: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2675.0

Ai Pasul predeal 1033 m, Pasul Bratocea (DN1A) la aproximativ ~1250 m altitudine, si Pasul Predelus de dupa Valea Doftanei la ~1350 m altitudine. E o zona greu accesibila si trebuie sa ocolesti si lacul de acumulare (Paltinul). Practic, cea mai inalta zona pe sub care ar trece autostrada in RO.

Deci tuneluri continue chiar mai lungi decat pe Valea Prahovei.

Comarnic si Busteni sunt blocate de trecerile de pietoni, virajele la stanga si parcarile laterale. Nu vei putea rezolva acolo cu largiri si pasaje. In Busteni exista pasaje, pur si simplu nu sunt folosite ca sunt greu accesibile. Iar centrele comerciale si restaurantele tot in lungul DN1 sunt, deci iarasi nu au cum rezolva nimic punctual.

Daca vrei un alt traseu pentru Cobra, care e chiar mai usor, e undeva mai la Est o trecere de Carpati si mai usoara, numai ca nu ajuta nimic altceva decat traficul de tranzit. Ori pentru traficul de tranzit se finanteaza Sibiu Pitesti.

hefaistos

La (pe sub) pasul Predelus se preteaza un tunel. Mai scurt decat ala propus pe sub albia Prahovei. Si imediat mai jos de Predelus, Valea Doftanei e rezonabil de larga.
Dar sunt alte segmente dificile, dupa cum s-a spus, cum ar fi in jurul lacului Paltinul. Sau delurile de langa Campina.
Problema cu zona Sinaia-Busteni-Azuga va fi mereu prioritizarea turismului in alegerea solutiilor. Ceea ce e pana la urma corect, pentru ca e cea mai importanta zona turistica a Romaniei. Deci sa ne asteptam la tuneluri, tuneluri. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

P3trut

#31028
Sibiu - Pitesti nu e o alternativa pentru traficul de tranzit deoarece eu ma refer la tot bazinul din Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Odorheiu Secuiesc, Miercurea Ciuc, Sfantu Gheorghe, care se duce in Bucuresti sau mai jos spre Giurgiu si Bulgaria (da, mai e Cheia si alte rute dar eu ma refer stric la constructia unei autostrazi prin zona aceasta), si nu la mersul spre vest.

Totodata, la pasul Predelus trebuie un tunel dar este doar unul si destul de scurt comparativ cu multiplele tuneluri de pe Valea Prahovei. La zona cu lacul Paltinul, eu am pus zona aia ca o alternativa, eu am alta ruta in minte - nu prea e de mers la viteze mari pe acolo dar pare accesibila. Vedeti in harta de mai jos. Desigur, zona aceasta si pasul Predelus sunt mai complicate numai ca pentru mine e mult mai simplu comparativ cu nebunia de a avea o inlantuire de tuneluri prin Valea Prahovei. E doar parerea mea de om curios de subiect, evident.  :D

Alternativa Comarnic - Valea Doftanei



Powered by API/PUM imgur uploader


dr4qul4

A mers vreunul pe Tesila - Comarnic? Stiti ca urca la aproape 1000m? Eu am mai mers pe acolo ca sa evit blcoajul de la Nistoresti. E frumos, dar nu e plat.
Si facem autostrada pentru oameni sau pentru ursi?
Valea Prahovei (Sinaia-Predeal) si zona Bran (Moieciu-Rasnov-Zarnesti) au aproape 100.000 locuitori si un PIB mai mare ca multe resedinte de judet. 
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

P3trut

@dr4qul4 asa cum am scris mai sus, ideea e doar sa nu mai facem tunelurile. Autostrada (sau doar DX in cazul acesta) poate fi facuta pana la Sinaia si de la Predeal poate cobori iar pana la A3/A13, care o fi nomenclatura finala si acolo. Ursii de care zici tu sunt cei care nu vor sa se opreasca pe Valea Prahovei (scriam tot mai sus cate orase pot beneficia).

Oricum, oricare va fi rezultatul final, o sa avem multa vreme autostrada doar pana la Sinaia si apoi de la Predeal la Rasnov si Valea Doftanei - Sacele plus Cheia vor functiona ca o alternativa pentru tranzit. Gandirea e daca ar merita un upgrade la Valea Doftanei la nivel de autostrada sau doar DX pentru tranzit cu renuntarea la tunelurile de pe Valea Prahovei.

dr4qul4

se pare ca am fost prea subtil cu aluzia la ursi...
Nu se merita pe V Doftanei pentru ca nu ursii vor merge pe autostrada. Nici cei de pe V Prahovei, nici cei de pe Valea Doftanei. Sau cel putin asa speram, sa tina gardurile...
In schimb oamenii (in vehicule bineinteles) din V Prahovei au nevoie de autostrada. Si au si masini si carnet de conducere.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Calin88

#31032
O autostrada pe Valea Doftanei sau prin Cheia ar ajuta traficul Brasov-Bucuresti, dar traficul catre statiunile din VP si catre zona Bran-Moeciu ar merge tot pe DN1. Ceea ce inseamna ca ar trebui investitii masive si pe acolo, inclusiv centura la Busteni care ar trebui sa treaca tot prin tunel, daca aplicam o solutie moderna si nu taiem orasul in 2 prin albia Prahovei. Sau nu facem centura aia si lasam orasul sufocat de trafic (nu la nivelul de azi, dar probleme tot vor fi).
Probabil si in zona lacului de la Tarlungeni, care e sursa de apa pentru mai bine de jumatate din Brasov, va fi nevoie de un tunel. Nu e loc pe langa DN1A, si oricum drumul actual e prea jos, fiind in zona inundabila cand barajul e plin.
In zona Garcini ai sute de locuinte fara autorizatie, a caror expropriere ar fi un cosmar. Le poti evita trecand pe partea opusa a Tarlungului, dar acolo orice structura peste Tarlung in aval de baraj va trebui sa fie supradimensionata pentru a evita repetarea episodului cu podul feroviar de la Budila.
Apoi, legatura cu A13 va trece prin zona dintre Sanpetru si Harman, zona care se umple de case si unde costul exproprierilor nu va fi neglijabil. Mai ai si Dealul Lempes care e rezervatie si va trebui ocolit.
Daca luam in calcul si investitiile pe DN1, parca nu mai e o diferenta asa de mare de cost.


In loc sa cautam solutii prin care sa mutam traficul prin zone virgine, cu populatie redusa, nu mai bine incercam sa construim infrastructura pe unde sunt localitati care genereaza trafic (deci e nevoie de imbunatatiri) si prin zone care sunt deja antropizate? Sau mai stricam inca un pas montan fara a rezolva toate problemele de trafic doar pentru ca ne e frica de tunele.

horatiu.cosma

P3trut, discuția "soluții magice pe Valea Prahovei" o mai găsești în urma pe forum in diverse variante discutate și rasdiscute de-a lungul anilor.

Din păcate o să te dezamăgesc, nu există soluție magică fiindcă oamenii ăia multi cu foarte multe mașini care provoacă ambuteiajele cele mari au ca destinație Valea Prahovei, nu valea Doftanei, Brașov, Sighisoara sau Miercurea Ciuc.

Așa că singura variantă e autostrada Comarnic - Brașov cu tunele.

GIV

@horatiu.cosma cu tunele, dar nu cu cele propuse acum prin SF, nu?