Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

9 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Ionut

API pe Facebook

Autostrada A3. Sectorul Nădășelu-Zimbor (30,06 km) are din ce în ce mai puține șanse să fie dat în trafic anul viitor. De ce? CNAIR nu a aprobat nici până astăzi cele două modificări de soluții tehnice la Nădășelu și Topa Mică. Fiecare zi de indecizie și tergiversare amână deschiderea, tot mai improbabilă. Mai departe, pe tronsonul Zimbor-Poarta Sălajului inaugurarea înainte de termen, în 2023, este practic imposibilă.

Certă în 2023 este inaugurarea celor 13,55 km dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău, sperăm în luna mai. Dar, clasic, CNAIR este prinsă iar cu temele nefăcute: nu s-a hotărât ce soluție de conectare va cere turcilor de la Nurol să execute la Porț. Fără ea, lotul este muzeu.

Cristian 74


GIV


^^ @Ionut  nu e mai corect finalizarea dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău? chiar o sa vina cu o propunere de descarcare?

GAC

Chiar daca ar fi extrem de frumos sa avem in 2023 o deschidere pe loturile UMB, poate ca ar trebui sa fim ceva mai rezervati.
Chiar daca am avea astazi solutia tehnica aprobata (si discutam de lucrari consistente - un tunle cut & cover + 1 viaduct maricel), este putin probabil ca vreun constructor ar putea sa termine cele 3 loturi + lucrarile suplimentare in 15 luni, avand in vedere ca iarna la Zalau nu e ca la Slatina.
Totusi, UMB se poate axa pe loturile de pe A7, care vor fi mult mai utile in timp ce nu ne asteptam la problemele ce au fost pe A3.
Daca stau bine sa ma gandesc, deadline-ul autoritatilor pentru solutia tehnica ar fi atunci cand UMB termina de turnat toate grinzile pentru zecile de structuri cuprinse in planul actual... si abia au pus grinzi pe cateva deschideri.
Sincer nu-i vad pe UMB terminand cu grinzile mai devreme de vara anului urmator, mai ales ca vremea va pune probleme (posibil prin ianuarie-februarie sa nu se toarne grinzi din cauza gerului).
De asemenea, lucrarile suplimentare vor aduce o prelungire a termenului de executie (cel mai probabil vom avea 18-24 luni de la aprobarea solutiei tehnice), deci exclus 2023.

cfdp

 daca debleele erau tuneluri zici ca suntem in Alpi. Viaduct (lung si inalt) alternand cu debleu mare...

FlorinR

^^ Nu are nici o treaba aprobarea solutiei tehnice cu turnarea grinzilor.
Proiectarea detaliata pentru noile solutii tehnice si chiar si executia partiala (cel putin pregatirea terenului si forarea si turnarea pilotilor, dar posibil si altele) se pot face inainte de finalizarea grinzilor pentru structurile vechi.

raulbogdan23

Ce frumos mergeau niste tunele in locul debleurilor adanci pe sectorul acesta (se salva si din padure, linia rosie era mai jos, viaductele nu erau asa inalte).

Pacat ca avem frica asta de tunele.

mirceaeliade

poate nu stiu eu destule, dar se pot face tuneluri intr-un deal alunecos?  daca pamantul pica singur la sapaturi, sunt solutii NEmegalomaniace [adica fara mega-costuri pentru tehnica SF] pentru a construi tuneluri pe sub dealuri pline de apa?  si lasa ca poate e mai bine sa ne e frica sa facem tuneluri peste tot decat sa ajungem cu tuneluri de campie cum s-a propus la Ploiesti

raulbogdan23

^

Daca la altii s-a putut la noi de ce nu se poate? Exemple sunt destule si prin diferite tipuri de sol.

Uite ca si UMB a propus tunel cut and cover dupa Mihaiesti inspre Topa Mica unde e alunecarea cea mare, aceeasi poveste cum ai descris tu.

Quotesi lasa ca poate e mai bine sa ne e frica sa facem tuneluri peste tot decat sa ajungem cu tuneluri de campie cum s-a propus la Ploiesti

Personal consider aberant ca aici pe forum sa avem o asa atitudine, pe cand aceasta comunitate incearca sa impinga niste solutii profesioniste, mult mai eco in unele cazuri si care ajuta omul de rand sa foloseasca autostrazi decat sa ajunga muzee.
Nu am sa comentez subiectul A3 Ploiesti - Brasov, acolo sunt interese mari la mijloc si se arunca la fiecare cincinal cate o petarda. Daca aruncau la fiecare cincinal cu cativa km de autostrada, uite deja poate aveam poate 1/3 sau 1/4 gata.

horatiu.cosma

Evident că se poate face tunel prin soluri argiloase, sunt sute de exemple prin lume. Dacă geologia e atât de complicată încât un tunel ar avea costuri enorme, atunci cu siguranță o săpătură deschisă imensă va trebui consolidată cu costuri și mai și.

În CNAIR și în piața de proiectare de autostrăzi a fost mulți ani o reticență majoră față de tuneluri. Acolo într-adevăr nu merge cu fugă de asumare de răspundere, că iese nasol rău dacă apar erori la execuție sau lipsuri la întreținere, total diferit de o autostradă la zi unde mai poate aluneca un taluz, mai poate apărea o tasare etc, se repară la un moment dat cu o găleată de asfalt peste.

TibiV

In cel mai rau caz, daca nu ajunge o galeata de asfalt peste, se mai si demoleaza cateva sute de metri de autostrada...

Se demoleaza 20-30 de metri sub linia rosie...

Ring a bell?
O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexandru_m

Mari prostii tunelurile astea la campie. Zic sa astupam Unirii, Muncii, Victoriei si sa facem niste giratorii mari acolo ca sigur o sa fie totul ok.

TibiV

Poate or fi totusi niste diferente intre pasajele intravilane (in interiorul unor localitati) si tunelurile extravilane (in camp) - cel putin dpdv al necesitatilor si al constrangerilor...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

hefaistos

^^
Nu e vorba de tunel.
Nu e vorba de tunel la campie.
E vorba de 2 km de tunel doar ca sa treci pe sub o cale ferata si doua drumuri comunale.
Vin dintr-un oras unde este un tunel de doi km care iese din pamant pentru a trece peste un rau apoi intra din nou in pamant pentru inca 2 km.
Dar e un tunel care trece pe sub un centru urban medieval, cu strazi inguste si faciliteaza strabaterea unui oras de 7-800 mii de locuitori in mai putin de 10 minute, in timp ce permite ca vechiul oras sa ramana liber apropape exclusiv pentru pietoni, biciclisti si trasnsportul public.
Sa faci un tunel unde nu e cazul sau sa proiectezi autostrada pe coasta unor dealuri instabile, cand ai loc pentru ea in vale este nu doar incompetenta ci si nesimtire la adresa beneficiarului, care este pana la urma populatia acestei tari.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

TibiV

Exemplul din orasul tau (demn de admirat) este perfect corect.

Doar ca noi discutam aici despre situatii care NU implica subtraversarea unor orase medievale, nici macar a unor orase mai tinerele.

La A3 Mihaiesti - teren viran, dar denivelat.
La A3 Ploiesti - teren viran, plat aproape "ca in palma"...

Da, discutam despre mega-tuneluri "civice" daca se face sectiunea A3 Brasov-(Sighisoara)-Tg.Mures.
Cert nu in timpul vietii mele. Probabil nici in timpul vietii tale...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)