Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 9 Guests are viewing this topic.

mike_us

Daca soluțiile nu pot fi încadrate in bugetul inițial + 10-15% cit prevede legea ce se poate face?

raulbogdan23

^

Se scoate din actualul proiect/contract si se organizeaza licitatie separata cum a fost pe A1 la Holdea cu descarcarea provizorie (Lugoj-Deva)

raulbogdan23

#30857
Obiectiv: Autostrada A3 Nadaselu - Mihaiesti, zona Nadaselu
Data Filmare: 04.09.2022
Constructor: UMB

Enjoy!


naivu

^^^ Ma gandesc ca, daca cererea este profesionist si corect fundamentata dpdv tehnic (nu ca la nea Beni pe Chiribis-Biharia), se poate trece si de cei 10-15% . Doar legislatia nostra e bazata pe FIDIC-uri si nu cred ca cei care au scris FIDIC-urile nu s-au intalnit cu situatii in care, oricat de bine a fost pregatit proiectul, surprizele geo din teren sa fi dus la depasiri de buget!
Bineinteles, asta implica un inalt functionar CNAIR care sa-si asume raspunderea ca ceea ce propune si cere UMB nu este aberant sau sa se deranjeze sa angajeze o terta parte (eventual Inginerul?!) care sa verifice profesionist si corect modificarile tehnice si suplimentarile de fonduri cerute de Constructor.

raulbogdan23

Obiectiv: Autostrada A3 Nadaselu - Mihaiesti, zona Sardu
Data Filmare: 04.09.2022
Constructor: UMB

Enjoy!


horatiu.cosma

Procedura pentru astfel de modificări contractuale ce depășesc rezervele de implementare de pe contract prevede inițial o întrebare pe principiu la ANAP daca s-ar încadra situația pe modificare nesubstabtiala (s-a făcut, ANAP a dat undă verde), urmează ca CNAIR sa aprobe soluția tehnică de detaliu și să întrebe din nou la ANAP pe concret pentru a include mai apoi modificarea in contract. Suntem la etapa la care cnair trebe sa aprobe soluția tehnică.

mdragos

Fiind vorba de o solutie tehnica, de ce dureaza asa mult sa fie verificata? Ma gandesc ca si daca o trimit la un tert pentru o contra verificare nu are trebui sa dureze atatea luni ...
Sau e vorba de asumarea raspunderii din partea CNAIR si acolo lucrurile se complica?

ijwtsh

Nu cred ca utilizatorul On The Road are canal pe acest forum. Daca are, rog un moderator sa stearga postarea.


horatiu.cosma

CNAIR funcționează bine doar cu constructori premium care rezolvă toate problemele pe banii lor și nu vin să ceară extra bani, modificări de soluții, exproprieri suplimentare, adică muncă și asumare de răspundere. Când apar situații mai spinoase se gripează mecanismul la CNAIR.

raulbogdan23

#30864
@horatiu.cosma

Asta se aplica si daca depasesc acel 10% din contract?

horatiu.cosma

Nu știu de unde e acel 10% (nu are vreo legătură cu contractul în cauză). Modificarea poate merge până la 50% dacă se îndeplinesc anumite condiții.

raulbogdan23

^

@horatiu.cosma era mai de mult ca nu se pot adauga lucrari care depasesc 10-15-20% din valoarea contractului. De acolo am plecat cu ideea

raulbogdan23

Obiectiv: Autostrada A3 Nadaselu - Mihaiesti, zona Mihaiesti
Data filmare: 04.09.2022
Constructor: UMB

Enjoy!


horatiu.cosma

Eu un prim prag "maxim 10% pentru servicii/produse sau 15% pentru lucrări, dar nu mai mult de 5 milioane de euro" pentru modificări minore care nu necesita tot felul de justificări gen "imprevizibilitate, caracter excepțional etc". 5 milioane de euro sunt nimic pentru ce proiecte discutăm aici pe forum, deci miza e pragul următor de 50%, unde cum ziceam, trebuie explicații mai detaliate, cu muncă și asumare.

mirceaeliade

cat sapa ploile in numai cateva zile. mai sunt alte 2 zone in videoclip cu santuri de la ploaie. dar nu pare sa fi alunecat nimic.