Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Drax

In teorie asta ar fi varianta ideala (mai ales in ideea unei continuari DX pana dupa Valenii de munte care ar creste atractivitatea DN1A)
Insa zona de nord est a Ploiestiului are o densitate mult mai mare populatie/industrie si terenul devine deluros - in mod clar ar rezulta o solutie mai scumpa ca pe la vest, la campie - ignorand evident aberatia cu tunelul.

 

Leo-Ph

Interesele imobiliare pe partea de est si de nord a Ploiestului (Tantareni, Blejoi, Paulesti)  face ca valoarea expropierilor sa fie  destul de semnificativa in evantualitatea unui proiect de infrastructura in zona.

danutzu_1069

Din carioca, continuarea A3 este desenata. Este prevazut ca sa supratraverseze centura si pachetul de linii CF care sunt in zona PetroBrazi...

pasadia

S-a mai zis pe forum de multe ori asta dar vad ca inca nu e inteles acest aspect - valoarea expropierilor este dictata de grila notariala. Aceasta nu e in atat de stransa legatura cu dezvoltarile imobiliare reale sau presupuse.

Altfel spus imi e greu sa cred ca pretul pe mp pentru teren in extravilanul localitatilor de la nord de Ploiesti ar fi mai scump decat pretul pe mp pe teren in extravilanul localitatilor de la vest de Ploiesti. Prin urmare strict valoarea expropierilor ma astept sa fie similare. Pot aparea diferente functie de lungimea de traseu prin extra sau intra-vilan sau prin anumite solutii punctuale adoptate pentru a traversa unele localitati (Boldesti -Scaeni in principal), dar tocmai din cauza asta eu am propus DOAR sa fie luata in calcul si o alta varianta. Practic ce as fi cerut eu era un fel de SPF, inainte de a ne apuca sa continuam cu SF-ul pe un traseu ipotetic decis in 2002.

dumbravaandrei

la cel mai real mod, cred ca e aproape imposibil sa muti coridorul A3... eventual il mai tragi stanga-dreapta 1-2 km, dar altfel, greu.

pasadia

Stiu asta, stiu ca asa e construita societatea noastra (CNAIR, MT, noi cu totii) incat sa nu prea luam in calcul posibilitatea unor schimbari.
Dar totodata, in momentul asta, cred că si mai imposibil e sa construim acest A3 despre care spui tu ca e batut in cuie. Mi se pare atat de indepartat momemntul in care chiar vom incepe constructia dinspre Ploiesti spre Brasov incat chiar sper ca "imposibilul" meu sa se intample mai curand.

panzer

Cum spunea un coleg de forum mai demult: un print screen si o carioca in Paint ar ajuta mult sa vizualizam ce dezbateti.


pasadia



Cu portocaliu este (aproximativ) viitoarea A7 spre Buzau - Bacau
Cu albastru un ipotetic DX spre Gaesti (car eva avea conectare cu DX-ul B - Targoviste si va permite accesul lejer spre Targoviste)
Cu rosu un ipotetic traseu care mi-as dori sa fie studiat ca continuare a A3 spre Brasov.

Argumente am adus in mesajul pus ieri. In primul rand plec de la faptul ca in zona de vest a Ploiesti-ului, conform AMC1 pe care noi inca nu l-am vazut, sunt prevazute niste solutii tehnice costisitoare (tunel de vreo 3 km, etc...) si potential vor exista multe probleme generate pentru UAT Ploiesti (si conectarea acestuia cu zona logistica/industriala din vest).m

In plus si SF-ul pentru DX Ploiesti - Gaesti sta pe loc din cauza lipsei unei decizii privind investiile din zona Ploiesti. 

Leo-Ph

Misto ideea cu traseul pe la est de Ploiesti, dar deja ajungi in zona cu dealuri..nu o sa fie  asa usor ca la campie.

mirceaeliade

Ce naiba s-a intamplat de am ajuns sa ni sa zica ca ne treb'e tuneluri la campie?  E vreun interes de genul sa sa faca inca o cocoasa (ca la Focsani) pe la Ploiesti si pentru ca sa motiveze gogosi de genul ala ne ameninta cu tuneluri de campie? Vor sa deseneze noi albii de rauri pentru cand vin ploile?  Nu se pot construi tuneluri pe SUB autostrada pt drumuri de tip comunal pe langa Ploiesti ca vai ne separa orasul in doua, dar pe A0 se poate?

danpandrea

De dragul unei dezbateri sănătoase, las carioca mea cu traseul la vest de Ploiești, integrând viitorul DX de la Găești, plus o idee pentru CNAIR despre cum ar putea să evite comedia de tunel de 14 kilometri de la Câmpina. Punctele portocalii sunt noduri.


zeckesan

Adaug aici harta de hazard la alunecări de teren pentru Prahova direct de la CJPH. Zona asta subcarpatică (până la Comarnic) se mișcă foarte des. Nu cred că e ideală varianta cu urcarea peste dealul dintre valea Prahovei și valea Proviței (spre vest)




liviu09

#30822
@pasadia Nu vreau sa stric entuziasmul, dar de dragul dezbaterii, adaug si eu cateva carioci.

1. Actualul capat de la Brazi pare imposibil de intors spre sud, cum propui.


2. Se poate desprinde autostrada pe la Est, ajungand in bazinul de populatie mentionat de tine, insa foarte greu de ajuns inapoi la DN1.

Legenda:
Verde - Zona impadurita
Rosu - Zona locuita
Mov - Cale ferata
Albastru - Raul Teleajan
Galben - Traseu imaginat (Portocaliu - Pod)

3. Tocmai zona de dezvoltare economica (logistica) ar beneficia de o autostrada in apropiere, zona deja aflata in Vest. + Nu am mai incercuit, dar se vede si aici un bazin consistent de populatie.



Nu consider ca am cunostintele necesare sa determin varianta optima, argumentele se bazeaza strict pe observarea hartilor.
Edit: Schita facuta rapid, cu un posibil traseu Ploiesti-Banesti: https://www.scribblemaps.com/maps/view/Autostrada-A3-Ploiesti-Banesti/KEpEPLowN9
LE: Am adaugat si traseul Gaesti-Ploiesti (ochiometric dupa Harta API), cu o interpretare proprie de intersectare A3.
Intrebare: Stie cineva de ce se insista supratraversarea centurii Ploiesti Vest, in zona Brazi? Ce este in neregula cu solutia din desenul de mai sus?

Powered by API/PUM imgur uploader

qionescu1

Carioca lui @danpandrea pare propunerea cea mai fezabila sau eficienta. Merita studiata si ocolirea pe la nord a Ploiestului dar coborarea spre Titu a viitorului DX Gaesti-Ploiesti este inoportuna.

Alexander

Eu zic ca e mai fezabila varianta lui Liviu pentru ca pare a mearge mult in zona joasa, de ses deci costurile si durata ar fi in teorie mai mici. Capatul de la A3 se termina in cel mai prost fel posibil, parca a abandonat cineva treaba dupa ce s-a blocat.
Mie mi se parea ieal ca Ploiestiul ar fi avut un inel de centura cu 3 benzi, profil de autostrada, care sa functioneze ca un nod intre 3 autostrazi (ma rog, doua si un DX)