Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

Da, excelent ritm al Nurol pe A3 Nușfalău-Suplacu de Barcău. Final august 2022.


mike_us

Termina primăvara sau vara anului viitor?

stangabriel

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-25755257-autostrada-metrou-sau-cum-blochezi-proiectul-ploiesti-brasov-intr-cost-9-miliarde-euro-zeci-tuneluri-aberante-inclusiv-campia-langa-ploiesti.htm


"87 de milioane de euro pe kilometru, atât ar trebui să coste autostrada de pe Valea Prahovei, conform documentelor consultate de HotNews.ro. Consultantul care elaborează studiul de fezabilitate a analizat mai multe variante de traseu, însă cea aleasă ,,câștigătoare" vine cu soluții tehnice ,,aberante", ,,fantasmagorice" și ,,gogorițe" care urcă prețul incredibil de mult. Cifrele și traseul încă nu sunt finale, Grindeanu spune că nu le acceptă, iar opoziția îl acuză și pe el și pe Compania de Drumuri că au scăpat din frâu derularea contractului. Cert e că pentru un Studiu de Fezabilitate ce trebuie finalizat contractual în septembrie 2023, nici măcar nu s-a trecut de prima etapă...

Info pe scurt:

Autostrada de la Ploiești la Brașov ar urma să aibă 105 kilometri și să coste 9,118 miliarde de euro fără TVA pentru construcții și montaj, un preț mediu de 87 milioane de euro pe kilometru, potrivit ultimelor calcule consultate de HotNews.ro.
Studiul de Fezabilitate trebuia finalizat în 30 de luni, până în septembrie 2023, dar după 18 luni de contract nici măcar nu s-a trecut de prima etapă - întârzierea este uriașă.
Potrivit Analizei Multicriteriale etapa 1, document consultat de HotNews.ro, compania care revizuiește studiul de fezabilitate a analizat cinci variante de traseu și a ales o variantă ,,optimă" în care aproape jumătate din distanța autostrăzii este prin tunel. Proiectantul prevede un tunel de aproape 14km la Câmpina, unde relieful e deschis și permisibil, ba chiar și un tunel de aproape 3 km în câmpie pe centura Ploieștiului. În plus, alte zeci de kilometri de autostradă ar urma să fie construiți pe poduri și viaducte.
CNAIR transmite că cifrele și variantele de traseu nu sunt finale, sunt într-o etapă de lucru și se pot schimba, dar că autostrada de pe Valea Prahovei ,,se prefigurează a fi cel mai dificil tehnic proiect din România, chiar dacă sunt doar 60 de kilometri". Ministrul Grindeanu spune că nu accepta un cost atât de ridicat.
,,Analiza de trasee din AMC1 nu este serioasă", este de părere Ionuț Ciurea de la Asociația Pro Infrastructură. ,,Dacă tu pui din burtă niște trasee și niște soluții tehnice aberante nu vor ieși că sunt ok. Dacă tu pui tunel de 14 kilometri la Câmpina, Doamne iartă-mă, e o aberație, e o soluție pusă la mișto..."
Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că traseul ales de consultant este ,,o variantă fantasmagorică" și subliniază că una din soluțiile tehnice selectate este o ,,gogoriță". ,,Calendarul contractual a fost complet scăpat din mână de domnul Grindeanu", spune Drulă.
În comparație, CNAIR are semnate deja contractele de proiectare și execuție pe toată autostrada Sibiu - Pitești pe Valea Oltului, cu un cost total de sub 3 miliarde de euro (13,5 mld lei). Cele mai grele sectoare montane pe Sibiu - Pitești, circa 68 de kilometri, costă sub 2 miliarde de euro. Cele mai grele sectoare de pe Ploiești - Brașov ar trebui să aibă o lungime de circa 60 de km."

Articolul e foarte lung, trebuie citit. Nu stiu daca merge pus aici.

survola

Sunt interese mari aici.

pasadia

Si totusi... documentul asta care pare a fi fost vazut de multe perechi de ochi... In continuare nu e document public, nu? Intreb si eu, caci mi se pare incredibil faptul ca exact una din marile dorinte ale oricarui ONG din Romania, aceea de a largi aplicabilitatea L544, in continuare nu se intampla.

Adica CNAIR - nu-l puteti pune pe site-ul vostru? MT- la fel? @VictorC - de ce nu e pus cu link in articol? @horatiu.cosma - incarcat pe un wetransfer?

ps: si nu, nu ma luati cu drepturi de autor, chiar nu pot sa cred ca asta e inca o scuza (auzita inclusiv la Primaria BV, dar trecem peste...)

vm75

Multumim pentru filmarile recente de pe lotul Nurol. Oare care e proportia utilaje si angajati proprii vs subcontractori? De sus par sa fie si niste camioane Ford turcesti, de care are si Alsim pe A0, dar si unele locale. Ma gandesc ca daca au multe utilaje proprii in zona ar putea licita cu mai mult elan (si probabil sanse mai mari de succes) si pe Suplacu - Chiribis si Chiribis-Biharia

VictorC

Quote from: pasadia on August 29, 2022, 01:01:15 PM@VictorC - de ce nu e pus cu link in articol?

Am avut acces la document să-l consult, să extrag din el, nu am avut și permisiunea surselor să-l și public.

GIV

#30802
del

Cristian 74

#30803
@vm75
Aș zice că vreo 20% sunt turcești, cele mai multe sunt de la 3 subcontractori serioși din Hida, Ip și Șimleu. Și mai sunt și alții.


panzer

Referitor la lotul Nurol, nu era vorba ca nu mai proiectam alta Drajna-Fetesti? Sa nu adoarma gorobetii la volan. Zici ca fac aeroport nu autostrada.

Mie imi plac pasajele peste autostrada. Parca Astaldi le mai facea asa pe vremuri. Si ce frumos le toarna turcii dintr-o bucata aproape. Intre ultimele 2 filmari unul a fost deja terminat. Si Alsim le-a proiectat la fel pe A0, doar ca n-a ajuns sa faca nici unul inca. Aceeasi scoala.

pasadia

Voi reveni putin asupra chestiunii legate de AMC1 pentru A3 Ploiesti - Brasov. Pentru ca dpmdv exista solutii care, potential, ar putea rezolva unele dintre problemele actuale fara a genera costuri atat de mari. Mai exact ma refer la continuarea spre vest a actualului capat A3 si la conexiunea in A3 a viitorului DX Ploiesti - Targoviste - Gaesti.

In trecut stiu ca am mai propus aceasta idee aici pe forum (dar nu stau sa caut harta desenata atunci si mesajele scrise de mine si de altii, poate e altcineva mai familiarizat cu functia de search si le gaseste). Premizele de la care plec sunt urmatoarele:

1. actualul capat A3 de la Brazi e o prostie (si a fost inca de cand a fost desenat prima oara indreptandu-se direct spre rafinarie)
2. exista probabil o reticenta mare a UAT Ploiesti vizavi de continuarea A3 pe la vest, data de impactul real in a rupe orasul de zonele de dezvoltare economica (logistica) dinspre vest
3. legatura Ploiesti - Gaesti ar trebui privita in mod firesc ca o continuare spre Oltenia a A7.

Prin urmare, ceea ce propun eu e cam asa:

1. actualul capat de la Brazi se va continua spre Titu; practic vorbim de un viraj spre sud, nu spre nord (cum ar fi necesar daca am continua A3 spre Brasov). In mod teoretic continuarea acestui DX spre Gaesti ar intersecta potentialul DX Bucuresti - Targoviste unde la sud de Targoviste (sa zicem in zona localitatii Mircea Voda) rezolvand astfel toate rutele necesare prin cat mai putini kilometri si un cost total redus.

2. undeva in zona localitatilor Goga / Ghighiu (practic la al doilea cot spre vest numarandu-le dinspre Bucuresti) din actuala A3 se va desprinde spre nord continuarea spre Brasov a A3. Aceasta va ocoli Ploiesti-ul pe la est si nord, aducand astfel mai aproape de autostrada bazinul de populatie dinspre Paulesti  / Plopeni / Baicoi / Slanic / Valeni de Munte. Revenirea in VP se va face undeva la sud de Banesti, probabil pe un aliniament la nord de Plopeni si Baicoi. 

3. Implementarea acestor solutii  ar conduce la o pastrare a status-quo-ului actual pentru bucata de DN1 ce reprezinta centura Ploiesti - Vest plus legatura Campina - Ploiesti, rezolvand eventualele obiectii ale UAT Ploiesti si pretentii la lucrari de arta (tuneluri) pe aceste sectoare.

4. Evident, o scurta bucata din actualul A3 va deveni parte din DX-ul Ploiesti - Gaesti. Nu cred ca asta ar fi o problema pentru nimeni.

skydreamer

Mi se pare foarte utila solutia de ocolire a Ploiestiului prin est cum propune @pasadia. In primul rand ofera o solutie decenta de access la DN1A si scurteaza drumul direct Bucuresti - Brasov care ar putea deveni ruta preferata pentru cei care nu au treaba cu Valea Prahovei. In al doilea rand faciliteaza accesul turistic in zona Ciucas, care s-ar putea dezvolta si in felul asta s-ar mai elibera Valea Prahovei inca inainte de a se continua cu A3 prin zona montana.

dumbravaandrei

Ploiestiului ii trebuie un inel la profil DX, separat de A7/A3/DX Targoviste-Ploiesti sau orice alt drum existent. Nu la profil de A, ca ii trebuie foarte multe iesiri, avand zone industriale existente in toate punctele cardinale.
Insa, musai ca acest proiect sa fie pregatit de CJ. Iar acest inel sa intersecteze A3, A7, DN1x. Hai sa nu mai gandim centuri la aglomeratii urbane mari, facute din segmente de A/DX de lung parcurs. altfel cream monstri. Un foarte bun exemplu este chiar acum pe centura de V a Ploiestiului, cu giratoriile magice.

E greu sa impaci si platforma de la Brazi, si zona industriala de la Aricesti-Rahtivani, dezvoltarile impbiliare dinspre Paulresti si Plopeni, zonele industriale din Bucov, Berceni si in special Valea Calugareasca.

pasadia

Ce am propus eu nu are legatura cu ceea ce propui tu. Da, daca doresti, poti pleca de la propunerea mea si poti construi mai departe stabilind cate noduri faci, cu ce drumuri faci acele noduri, ce alte investitii se pot derula in acea zona, etc...
Cu ce nu sunt de acord apriori e ideea unor centuri noi ca solutii magice. Deseori mi se pare ca sunt importante radialele, nu centurile. Vezi Timisoara, cu 2 centuri pe NV dar fara radiale, vezi Bucuresti  ce va avea 2 centuri, dar cam putine radiale, vezi Clujul si lipsa lui de radiale (deh, legatura de la Tureni ar fi fost o radiala, dar mai dureaza).

In contextul dat, daca muti trafiul de pe CoBra pe traseul propus de mine vei avea o centura de Vest suficient de libera incat sa nu ai nevoie de un nou DX. Iar pe est cred ca nevoia descrisa de tine poate fi anulata daca nodurile si drumurile de lagatura spre A3 ar fi bine gandite (adica sa nu versi trafic in si din drumuri cu capacitate mica, asa cum am facut de exemplu la Timisoara prin Giarmata).