Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Stefan01

#30765
@ Horațiu

Cu voi la ministerul transporturilor aveam certitudinea că se depuneau toate eforturile pentru a avea continuitate, nu cioturi muzeu.

GIV

Quote from: Ionut on August 22, 2022, 08:38:08 PMCorsan-Corviam și Trameco-Drum Asfalt nu au deranjat niciun fir de iarbă în teren.

@Ionut gresit, cei de la Corsan-Corviam au facut mai mult de atat, au deranjat si iarba si pamantul de pe cateva rigole. noroc ca s-a recuperat avansul ( @NGC nu ar trebui stearsa acea plata din istoric?)  https://www.digi24.ro/regional/digi24-oradea/avansul-platit-constructorului-spaniol-pentru-portiunea-suplac-bors-din-autostrada-a3-recuperat-de-cnair-744017 ( e misto ca articolul de pe digi te duce tot pe econimica.net)

Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut


horatiu.cosma

Ultima decizie din instanță:

"Dispune înregistrarea în tabelul preliminar de creanţe împotriva averii debitoarei Corsan Corviam Construccion SA, Madrid, Sucursala Bucureşti, a creanţei creditoarei Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. în cuantum de 117.910.467,94 de lei, creanţă chirografară."

Cu alte cuvinte, CNAIR recuperează fix praful de pe tobă din insolvența Corsan.

Greu de înțeles cum au reușit să fie atât de incompetenți încât să nu recupereze nici măcar avansul, ce sa mai vorbim despre garanția de bună execuție. Sau o fi fost non combat intenționat in instanță.

SUHOI

Deci sa inteleg, Ionut, ca de la ultima  valoare adjudecata (pe Chiribis-Biharia) de 362 milioane RON fara TVA mergem spre o valoare de licitatie estimata de 878 milioane RON fara TVA? In doar 3 ani mai mult decat dublu? Bun, acuma vom vedea la ce valoare se va adjudeca (cand si daca sa mai asteptam)! Oricum buna afacere pentru contribuabilul roman si UE! :(

horatiu.cosma

491 de milioane a fost estimarea data trecută (în 2017). Nu mai seamănă prețurile de azi cu ce era atunci.

carutasul

@SUHOI păi e clar că valoarea adjudecată era sub prețul lucrării, că altfel o termina Straco (Marcu) . Deci nu are sens să te raportezi la o valoare care s-a dovedit nerealistă...

ddfab

^discutia era pentru Chiribis-Biharia, lotul adjudecat de Selina. Straco-Marcu au fost pe lotul Chetani-Campia Turzii.
cand s-a dat lotul catre Nea Beni, era atunci o discutie pe forum, cum ca ar fi zis cineva de la Strabag ca nu vor putea face acest lot in suma licitata... si a avut amara dreptate... >:( din pacate pentru noi...

SUHOI

Sunt de acord @Horatiu ca din 2017 pana astazi este mult! Si ca pe scena internationala au loc evenimente care au dat peste cap orice socoteala si au dus la o asa numita explozie a preturilor in ramura constructii. Dar eu vroiam sa subliniez ce efect "bubuitor" (al pretului evaluat - de ofertare - de executie - mai mult chiar decat "explozivul" din prezent al preturile materialelor de constructii) are acuma indecizia CNAIR din ultimii 2 ani! Si intelegi foarte bine ce vreau sa insinuez! :(

Cetatean

Stiu ca am mai zis-o de cateva ori.
Daca are cineva lista de cantitati de la ofertele anterioare si asta de acum,sunt sigur ca sunt cantitati mai mari.
Pentru ca am eu convingerea asta, ca le-au platit celor de la Bechtel mai mult decat au executat.

horatiu.cosma

E lunga lista conspirațiilor neprobate despre contractul Bechtel, nu cred că e cazul să le mediatizam și aici.

^^
Sunt n efecte negative directe și indirecte din faptul că nu avem autostradă și că în loc să fi fost gata pe contractul inițial prin 2014-2015, va fi cu minim 10 ani întârziere.

Dar asta e istorie contrafactuală. Important e ca pe viitor să nu mai apară astfel de eșecuri, ca să circulăm de la Nușfalău la Borș pe autostradă în 2025.

pbh

Asa este, sunt N "variabile" in contractul Bechtel si rezilierea lui. Eu as simplifica totul intr-o singura fraza.
Daca am fi intrat in UE inainte de NATO, telenovela Bechtel nu ar fi existat.

dumbravaandrei

Poate că atunci când unii or să scoată capul din nisip,  or realiza că Bechtel are de a face cu oameni corupți. Și nu are nimic de a face cu intrarea în NATO. Atâtea țări au intrat bine-mersi în NATO și fără Bechtel...
Dar, oricât de lepră conspiraționistă o fi politrucul de  la noi, pare că mulți alegători să încăpățânează să le ia gogoșile drept adevăr "gol-goluț"...

Cetatean

Mai zic o data si o ingrop. A mai fost un caz si pe la Transalpina cu bani platiti pe lucrari care erau doar pe hartie. Pentru ca de ce nu!
La mine e departe gandul cu Nato si americanii.
Personal,imi doream inca de atunci sa o faca de la Brasov la Bors. Indiferent cat costa,in limitele umane,ce aducea autostrada inapoi in acesti 15 ani de cand era gata nu se poate contabiliza.
Si oricum,lumea spune tot timpul ca ne-au costat 2 miliarde 55 de km nu? De astia lasati la 45-50 % si mega viaductul ala nu aminteste nimeni,niciodata.


Sa revin.
Cnair are un proiect si niste liste de cantitati. S-au executat si s-a platit o valoare. Ei au scos acum la licitatie un rest de cantitati. Rezultat din cantitatile initiale minus ce presupun ca s-a executat.
E,aceasta valoare,eu zic ca e diferita de la momentul cand s-a reziliat contractul cu aia,pana acum. Oricum valoarea nu o stim. Poate cineva din interior a facut calculul si a zis,ba hopa,avem probleme. De aici si difernta mare de bani.

Repet,ma inscriu sa cercetez,daca are cineva la dispozitie liste,sa studiez putin proiectul ,ce s-a executat si ce mai este. Pe o sectiune sau un interval.
Stiu ca au crescut preturile,dar practic valoarea contractului aproape s-a dublat,nu?

horatiu.cosma

Nu are nicio legătură cu listele de cantități, ci cu prețurile materialelor azi vs prețul materialelor acum x ani.