Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Feri

Si comunicatul oficial:
QuoteLuni, 08.08.2022, după finalizarea procesului de reevaluare a ofertelor, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru "Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 3: Chețani – Câmpia Turzii – Relicitare".

Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea STRABAG SRL – GEIGER TRANSILVANIA SRL, cu preţul de 420.347.903,86 lei fără TVA.

Durata contractului este de 3 luni pentru perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor.

Durata de garanție a lucrărilor ofertată este de 120 de luni.

Acest tronson de autostradă are o lungime de 15,70 km.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-desemnat-noul-c%C3%A2%C8%99tig%C4%83tor-al-contractului-pentru

mirceaeliade

#30676
Lotul Nurol vazut din satelit
cu snapshot cam in prima saptamana a fiecarei luna calendaristica de cand a primit OIL in August 2021 (fara decembrie pt ca toate pozele erau complet sub nori)













In ultima pe 4 August 2023 exact la un an de la OIL se vad segmente care, ochiului meu de amator, seamana cu depuneri asfaltice
edit: nu stiu daca e ok sa pun direct animatii gif, dar las link direct pt curiosi:
https://imgur.com/0jfV1W1.gif

marinul

Multumim.

Ce se vede din satelit nu e asfalt, e emulsie peste balast. Asfalt este doar pe cateva sute de m si cred ca au inceput in 05.08 sa il asterne.

Ionut

Stați puțin cu Strabag-Geiger că nu s-a terminat. Din ce se aude prin târg, beni mafie joacă de toți banii. Așa că... poate @NGC întinde antenele.

NGC

#30679
"Proiectare și execuție Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 3: Chețani – Câmpia Turzii - Relicitare"

Quote from: raulbogdan23 on August 08, 2022, 07:09:02 PMDaca Strabag a fost acceptata aici atunci poate sa fie acceptata si pe lotul cu tunel Meses sau la licitatia asta inca nu intra eliminarea lor pe diverse motive?

Problema se pune exact invers, adica aici inca nu a ridicat cineva problema acelor posibile motive de excludere care au fost indicate la licitatia pentru Meses, si oricum nu sunt toate valabile aici, pentru ca aici au alt asociat si au alti terti sustinatori.

Avand insa in vedere ca WEBUILD a avut castig de cauza la CNSC si apoi indirect si la CAB, cel mai probabil nea Beni va incerca si el sa ridice problema la fileu si sa ceara verificarea acelor aspecte care au fost retinute de CNSC.

De mentionat ca unul din aceste motive de excludere este un punct dintr-un Regulament European si aici asta trebuie aplicat chiar daca nu e transpus in legislatia nationala. Acum CNAIR trebuie sa solicite clarificari pentru a stabili daca trebuie sa fie exclusi. Bineinteles ca WEBUILD va fi cu ochii pe ei. Si odata ce ar aplica excluderea la Meses, nu prea ar mai putea sa o ocoleasca si aici la Chetani - Campia Turzii.

Pana una alta insa, nea Beni trebuie sa se lupte mai intai sa fie din nou admis, pentru ca oferta le-a fost respinsa din nou din aceleasi motiv ca si la Suplacu de Barcau - Chiribis. Si din nou NU au fost exclusi din cauza documentului constatator "negativ" pe care l-au "castigat" recent dupa rezilierea contractului.

horatiu.cosma

Pentru aducere aminte, Trameco a fost descalificată la Chețani (și înțeleg că din aceleași motive și la Suplacu - Chiribis și probabil urmează și la A7) ca urmare a contestației Strabag de la Chețani, unde CNSC a spus următoarele:

"Partenerul spaniol din asociere ar părea că are o experiență similară falsă pentru un proiect de autostradă din Spania. Acel proiect a început prin 2008 și abia recent s-a finalizat, respectivul constructor a avut 30% din contract până în 2015, după care a preluat partea unui asociat și a ajuns la 80%. Însă ministerul transporturilor din Spania a scris la recepția parțială că respectivul constructor a făcut 80% din întreaga lucrare, nu a defalcat 30% până în 2015 și 80% după. CNAIR, va rog sa clarificați situația."

Iar CNAIR a întrebat în Spania și probabil ministerul transporturilor de acolo și-a recunoscut greșeala și a rectificat documentul constatator, indicând că partenerul spaniol al Trameco are experiență similară mai mică, insuficienta pentru ce are nevoie Trameco pe proiectele licitate.

Oricum, e jenantă situația, stau blocate proiecte majore pentru România într-un constructor spaniol care abia a terminat o autostradă în 14 ani.

Ar fi complicată o contestație Trameco la Chețani, in primul rand trebuie demonstrată admisibilitatea ofertei lor și a partenerului spaniol, ca sa justifice mai apoi interesul unei contestații valide împotriva Strabag (că altfel ar fi doar o contestație cu singurul obiectiv de a anula licitația, nu de a câștiga ceva).

NGC

Asta am spus si eu, ca mai intai trebuie sa "reintre in carti".

Dar poate ajunge si doar sa traga de timp pentru ca CNAIR sa apuce sa stabileasca daca trebuie sa excluda STRABAG de la Meses. Si daca ar iesi "pozitiv", atunci CNAIR nu ar avea ce face, pentru ca scrie expres ca "este interzisa semnarea contractului" pentru unul din motive.

pentium10

eu nu înțeleg o situație

daca se știe despre Strabag anumite informații, de ce acum când s-a decis ca e câștigător nu au fost în vedere acele informații

și cum de la o re analizare viitoare, situația poate fi aceasi cu cele de azi, dar care rezulta descalificare
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

oneLess

Dacă s-ar inventa și certificatele pozitive, Strabag ar avea cel puțin unul. Dacă le-ar mai și puncta la licitații cu +/- 10 puncte de exemplu, WeBuilt s-ar apuca de treabă ...

dorel_cu_lopata

pentium10, cand e in interesul lor comisiile de evaluare stiu una ce face alta si cand nu e in interesul lor nu stiu. Aici nu e in interesul lor sa anuleze.

suplacu chiribis





Timpul trece leafa merge. Din 26 iulie pana in 5 septembrie dupa seap.

dorel_cu_lopata

#30685
comisia chetani campia turzii





comisia meses



cmd

S-a semnat un contract separat pentru proiectarea unui nod nou la Romanasi. Este luată în considerare și varianta de a proiecta acest nod de la Românași, la capătul sectiunii UMB de la Poarta Sălajului. Sa vedem....


Quote from: mirceaeliade on August 08, 2022, 04:43:00 PMProbabil ca intrebarea mea va suna ca o moara stricata, dar nu e putin "short-sighted" sa se faca un tunel masiv la Meses fara descarcari pe ambele parti?  Nu sunt chiar SF cazurile cand se intampla accidente prin tuneluri, si ar fi util sa existe vreo metoda practica a utilajelor de urgenta sa ajunga la ele?  Pe harta API e desenata o iesire la vreo 3 km dupa tunel, dar inainte de tunel cred ca sunt mai mult de 20 de km fara nici o schita de iesire. Nu se pot face macar iesiri "half-profile" adica doar pe o parte, de exemplu la DJ108A sau DJ108R?

horatiu.cosma

Da, se analizează și varianta asta, cu conexiune civilizata in DN așa cum e desenata pe harta API. Un nod în DJ ul de la Românași ar descarcă traficul în actuala intersecție in cruce de la Românași care nu e prea ok.

mirceaeliade

#30688
Am incercat sa refac tabelul de sinteza pt A3. Daca aveti comentarii puteti sa le lasati aici:


Florian

Mihăiești, nu Mihăilești!