Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 23 Guests are viewing this topic.

TeoH9

Orban si Bode ziceau ca 2020 e anul A3. De acum s-a dus anul, e normal sa fie blocat. Asteptati urmatorul cincinal, tovarasi. ;)

marinul

A aparut un articol pe economica.net care citeaza postul meu din pagina anterioara. Induce lumea in eroare, ce apare in imagini nu e asfalt, e balast stabilisat si emulsie am postat si pe youtube un video cu vestea ca avem balast stabilizat pe acest lot.


iar devierea despre care se vorbeste in articol e cea a dn1h, care nu are nicio treaba cu ce apare in imagini. Poate data viitoare ii intreaba pe cei din cnair si cum stau cu descarcarea provizorie de la Suplacu de Barcau

redau o parte din articol

Autostrada Transilvania: A apărut primul strat de asfalt pe lotul turcilor, Nușfalău – Suplacu de Barcău FOTO

Pasionații de infrastructură au postat imagini cu primul strat de asfalt de pe lotul Nușfalău - Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania. Reprezentanții Companiei de Drumuri precizează că este vorba de asfaltare pe o deviere. Construit de turcii de la Nurol, tronsonul de 13,55 kilometri ar trebui finalizat în primul trimestru al anului viitor.

Contactați de ECONOMICA.NET reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au explicat că este vorba de ,,asfaltare pe o deviere".

Gradul de execuție pe acest tronson din Autostrada Transilvania a ajuns la 33,60%, potrivit datelor actualizate pe 8 iulie pe harta interactivă a CESTRIN.

gasiti aici tot articolul

bacovia

UMB era la munca in cateva puncte, luni seara dupa ora 21:00.


Istvan1

Stie cineva daca umb aduce si de altundeva beton in afara de Zimbor? Zilnic vad betoniere pe strada principala din Baciu venind disnpre Cluj.

Mersi de respuns :D

ijwtsh

@R@du, ce faci atat de departe de casa? :D Multumim de filmare!

Aseara i-am vazut si eu pe cei de la UMB in jurul orei 21 cum lucrau, destul de slaba mobilizarea, poate i-am prins intr-un moment prost. Am fost doar de la Nadaselu pana la Topa Mica (la placinte, pentru cunoscatori :D, n-am urcat si dealul). Erau cateva perechi excavator-basculanta, dar cam atat am vazut.

Sorin Grindeanu pe FB:
QuoteA fost emis Ordinul de Începere pentru construcția secțiunii Zimbor-Poarta Sălajului (Autostrada Transilvania)!
De săptămâna viitoare (25 iulie), constructorul român poate începe lucrările pe cei 12,24 km ai acestei secțiuni.
Construcția, finanțată prin PNRR, are o valoare de 680,40 milioane de lei (fără TVA) și trebuie finalizată până în anul 2024 (24 de luni).

horatiu.cosma

E chiar strigător la cer că nu lucrează la ora 21  :lol: .

TibiV

^
Clar.

Niste puturosi care se culca inaintea gainilor...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ijwtsh

?? nu voiam sa sune insensibil ce am spus, dar am auzit de mai multe ori faptul ca lucreaza 24/24 in ture, nu? Asa ca ma asteptam sa fie mobilizare buna si in toiul noptii, chiar daca nu au acelasi spor ca si pe zi.

silviu74

#30549
În filmarea de azi, la minutul 5:43 apare un pinten de deal foarte abrupt. Aveți idee ce se va întâmpla acolo? Dacă se escavează pare că ar deveni foarte instabil chiar și cu zid de sprijin.
Se poate face un zid așa de înalt ca să susțină panta respectivă?

TibiV

24/24 se lucreaza doar daca ai un obiectiv "punctual" extrem de important, pe drumul critic, si la care tehnologia iti cere asta.
Exemplu: turnarea continua a pilonilor ("ud in ud") la podul de la Braila.

In schimb nu este deloc utila atunci cand lucrarea este ampla (kilometri intregi), cu zeci/sute de puncte de lucru. Ce castigi daca lucrezi si noaptea la o amarata pila de viaduct, cum are UMB-ul cateva sute pe loturile astea?!?!...

Nu uita doua chestii:
1. Lumina artificiala poate fi o problema (iti faci singur umbra) si apoi este foarte obositoare. Gandeste-te la fierari-betonisti: daca "rateaza" legarea catorva armaturi pentru ca era prea bezna?...
2. Oamenii (si cam toate fiintele diurne, nu vorbesc despre bufnite si lilieci) au productivitate mare ziua, pentru ca noaptea le-a fost harazita de Dumnezeu/legile lui Darwin pentru a dormi.
(La asta sunt expert, ca am 3 ani de lucru de noapte. Si NU este OK. Imi trebuie 10 ore de lucru pentru ceea ce as face ziua in doar 7-8 ore...)

Daca ai vazut in primavara filmari cu lucrari la lumina reflectoarelor este pentru ca atunci ziua-lumina era mai scurta, si probabil UMB i-a bagat pe oameni in 2 schimburi (nu 3), iar schimbul 2 termina dupa lasarea serii. Dar acum ziua este mai lunga. Sau lucrau schimburi prelungite "la schimb" cu cele 7-10 zile de vacanta periodica, cand UMB "inchide" complet santierele...

Pe scurt: daca ai de lucru pe 30 de kilometri este contraproductiv sa le strici somnul (si bioritmul) unor oameni harnici si muncitori. Nu castigi nimic, la lungimea frontului de lucru de acolo nu se vor plictisi daca lucreaza doar ziua. (Bine, daca esti firma chineza care face in China o lucrare ceruta de Partidul Comunist Chinez - atunci probabil poti sa iti organizezi cei 60.000 de muncitori chinezi conform cerintelor partidului: 10.000 pe schimb, 10.000 in drum spre casa, 10.000 acasa, 10.000 venind de acasa spre santier....  :lol: )

Contra-exemplu: si Tirrena ar putea aduce 15 fierar-betonisti pe L1 DEx12, sa ii puna sa lucreze in 3 schimburi (cate 5 pe schimb), insa doar la cate o pila, iar apoi sa zica "Vedeti, noi lucram 24/24, suntem campioni! De ce vreti sa ne reziliati contractul?!?!?!..." Da, ar fi "lucru 24/24", dar tot ar mai dura 2-3-4 ani...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cristian 74

24/24 lucrează mașinile. 2 schimburi, se schimbă șoferii. Muncitorii, în schimb, lucrează până la ora 19.

ijwtsh

Are sens ce spuneti. @TibiV nu contest ca cel mai ok e sa muncesti ziua. Ce credeam ca se-ntampla e ca muncesc 500 de oameni pe zi si 500 noaptea (parca in jur de 1000 erau, nu?)

Inteleg acum ca ei muncesc 24h cu limite, nu la foc continuu mereu. Eu asa aveam impresia de mai demult. Si da, chiar m-am dus cu gandul cand ii vedeam cu nocturnele pe santier :D

@Cristian 74 inteleg. Cand spui muncitori te referi strict la "soldati" (adica cei care nu sunt "pe cai")? Are sens in cazul asta ca muncitorii sa nu fie noaptea, ci doar cei care lucreaza pe excavatoare/basculante.

Merci de clarificari si scuze de interpretarea gresita! :)

Cristian 74

Exact, cei care conduc utilajele lucrează pe două schimburi (și nici ei nu cred că toți, depinde de nevoi). "Soldații", cui îi numești, cei care lucrează la structuri, muncesc până la 19.

Cristian 74

Zi de șantier azi, de data asta pe lotul Nurol, împreună cu Marinul. Nu, nu s-a topit drona. :)