Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

horatiu, tu nu gandesti ca un birocrat care e mai interesat sa anuleze decat sa semneze.  nu cred ca te-ar angaja astia la CNAIR pt ca nu ai competente profesionale pentru domeniul de activitate   :rofl:  :headbash:

Probiu

#30421

Daca suntem corecti, certificatul negativ nu poate fi aplicat retroactiv deciziei CAB, dar eu stiu cum interpreteaza "luminile " de la CNAIR.

mirceaeliade

#30422
DOAR 17 ANI ca sa se termine autostrada pe Valea Prahovei. Avem primul politician sincer din Romania. Eu zic sa il premiem cu o pensionare inainte de termen.

>Grindeanu vede Autostrada Ploiești-Brașov terminată înainte să iasă la pensie

N.B.: Grindeanu are 48 ani, si va iesi la pensie la 65.

https://economedia.ro/grindeanu-vede-autostrada-ploiesti-brasov-terminata-inainte-sa-iasa-la-pensie-guvernul-vrea-asistenta-tehnica-si-finantare-de-la-banca-mondiala.html

razvan96

Pai si mâine de exemplu se încadrează la "pana iese Grindeanu la pensie". Asta înseamnă ca intr-o zi e gata? Asta apropo de concluzia aia cu 17 ani. 

adiarc

partidul din care face parte nu e ala care n-a facut nimic peste 20 de ani ?( in rest au fost "altii)

partidul din care face parte nu e ala care vehicula printre altele costuri exorbitante de 8 mld de euro in PPP,fata de un cost real de aprox 1,5 mld de euro atunci?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vancouver

Imi scapa de unde a aparut cifra de 17 ani (si nici nu ma intereseaza), dar in sine este o cifra perfect realista. Proiectarea are termen prin 2026, licitatiile vor dura 3-4 ani cu contestatii (daca nu apare vreo situatie gen A3 Cluj-Oradea, cu loturi care merg din reziliere in reziliere), iar constructia 8-10. Total 2037-2040 ca sa fie gata complet.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Duta C

Exact.....si acum tipa ca nu avem infrastructura : sa rid sau sa pling?

marinul

Progresul Nurol in 100 de zile de primavara


Ionut

API pe Facebook

O autostradă prin Meseș: nicidecum un picnic. Sâmbăta ne prinde cu #MaratonulRutier la iarbă verde pe meleaguri zălăuane, străbătând (pe hârtie) cei 41 km de la Nușfalău spre Zalău și până la Poarta Sălajului. Hartă interactivă: https://bit.ly/3mbaHjJ.

Tronsonul este, de departe, cel mai dificil de pe toată #AutostradaTransilvania, incluzând tunelul de aproape 2,9 km lungime care străbate Masivul Meseș, la sud de Zalău, și zeci de kilometri prin dealurile transilvănene notorii pentru alunecările de teren.

Licitația lansată în 18.11.2020 este una cu pre-calificare, fiind depuse 12 candidaturi în 19.02.2021. "Doar" 16 luni de zile le-au trebuit "experților" CNAIR să selecteze 6 concurenți care merg mai departe: Mapa-Cengiz (Turcia), Strabag-Acciona (Austria-Spania), Pizzarotti (Italia), Astaldi (între timp devenită WeBuild după fuziunea cu Salini-Impregilo, toți constructori italieni), Tefken-Dogus (Turcia) și Rec-Onur (ați ghicit, tot Turcia).

Acum cei șase sunt invitați să depună ofertele finale, prima dată limită pentru acest lucru fiind 02.08.2022, dar poate fi, și de obicei este, amânată.

Până atunci, antreprenorii vor cere cu siguranță lămuriri suplimentare. Solicităm imperios responsabililor din Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere să răspundă corespunzător acestor cereri de clarificare, nu în bătaie de joc așa cum o fac de obicei, astfel încât să avem o șansă ca privații să oferteze ceva ce se va și construi în realitate.

Apropo. Valoarea estimată a contractului, aproape 3,93 miliarde lei fără TVA, adică aproximativ 800 milioane euro pentru 41 kilometri de autostradă, poate părea exorbitantă, dar nu este, în contextul scumpirii masive a materialelor de construcții din ultimele 18 luni și ținând cont de complexitatea lucrărilor care rivalizează cu sectoarele montane A1 Sibiu-Pitești , A3 Comarnic-Brașov sau A8 Ditrău-Târgu Neamț.

Așadar, ne întrebăm retoric. Câți și care din cei șase magnifici vor depune oferte finale? Pe celelalte licitații cu pre-calificare am avut doar una pe Lugoj-Deva lot 2 (Mapa-Cengiz retrasă de facto iar procedura s-a anulat și reluat de curând), tot una singură pe Sibiu-Pitești Secțiunea 2 (tot Mapa-Cengiz, contract semnat) și trei pe Sibiu-Pitești Secțiunea 3 (cei de la WeBuild se bat cu Strabag în instanță).

naivu

@Ionut, dupa ce treci cu maratonul de Iasi, cred ca ar merita si Podul de la Ungheni Prut o interventie separata.
Se poate obiecta ca ar fi doar un pod muzeu pana nu e gata si segmentul Iasi-Ungheni, dar dpdv simbolic ar merita sa construim podul de la Ungheni cat mai curand posibil (am inteles ca e blocat doar in acordul de mediu), chiar daca vreo 2-3 ani dupa darea in folosinta va putea fi folosit doar ca pod de biciclete si piata de flori  :) .

alecu26

Încă susțin ca Cobra se va face prin Concesiune sau nu se va face deloc. Asa ca cei 17 ani sunt realiști. Puteau fi 17 ani însă începând de prin anii 98...2000 dacă se lucra serios la proiect.
Momentan modul de desfășurare a SF ului e o gluma. Ma așteptăm ca la practic jumate perioada contractuala sa auzim de drumuri de acces...platforme....elicoptere..care duc forezele în vârf de munte sa facă foraje pentru cele 2...3 tunele foarte lungi care se preconizează acolo.
Dar nimic.
Dacă ne e asa de frica de tunele și lucrări mari am putea proceda ca la Pisi sau la cum am dori sa se procedeze la A8 și sa fac ceva la acele.capete mai ușoare. (Un Cristian Predeal și un Ploiești Comarnic sau un pic mai departe ar fi de mare ajutor.).
Sa nu uitam ca nu toată lumea merge doar în weekend la.munte ci sunt unii care fac naveta de la Câmpina la Bucuresti și Ploiești sau alții care s-ar bucura sa scape de serpentinele de la Predeal în drum spre Tg Mureș și Sibiu).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Kimi

Luni, 6 iunie, daca ar fi sa luam in calcul doar zilele lucratoare, desi nu cred ca se mentioneaza, ar fi termenul limita la care Cnair ar trebui sa reevalueze oferta trameco pe Chetani - Campia conform deciziei CNSC.

Se respecta termenul? Ma indoiesc.
Raspunde cineva? Sa fim seriosi. :)

Ionut

API pe Facebook

#MaratonulRutier ajunge la fratele vitreg, dar tot blestemat. Ieri am ajuns la Nădășelu, iar de acolo și până la Târgu Mureș singurul segment lipsă din A3 este cel de 15,7 kilometri dintre Câmpia Turzii și Chețani. Hartă interactivă: https://bit.ly/3tghnRx.

La fel ca tronsonul Biharia-Chiribiș-Suplacu de Barcău, și acesta are o istorie zbuciumată. Inițial a făcut parte din celebrul contract Bechtel care acoperea toată distanța Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea, americanii neapucând să deranjeze aici niciun fir de iarbă înainte să li se rezilieze contractul în 2013.

Acum 8 ani, mai precis în 22.06.2014, CNAIR scoate la licitație lotul și atribuie (rapid pentru standardele CNAIR) contractul în 19.02.2015 românilor de la Straco. Doar un "detaliu neimportant": valoarea estimată - 620 milioane lei, prețul dat de Straco și contractat - 280 milioane lei, adică 45%. Rețeta clasică "ofertăm grosolan la preț de dumping și vedem noi cum ne descurcăm".

Și s-a ales praful. Încă de la startul lucrărilor din 2016, antreprenorul s-a mișcat încet, foarte încet și deloc, trăgând de timp cât a putut și agățându-se de fiecare chichiță legislativă și contractuală. Între timp a intrat în insolvență și ulterior în faliment.

Exasperați, de la începutul anului 2020 am cerut public rezilierea contractului în nenumărate rânduri, dar abia ministrul Cătălin Drulă a avut curajul să "rupă pisica" în 11.03.2021, Straco ajungând în acel moment la un stadiu în teren de nici 40% după 5 ani de "muncă", așa cum o arată filmarea noastră de la mijlocul lunii martie 2021: ....

Tupeul antreprenorului nu se oprește aici și atacă imediat rezilierea printr-o procedură de urgență, profitând de prevederile legii insolvenței și reușind să blocheze o perioadă scoaterea la licitație a restului lucrărilor.

Într-un final, CNAIR lansează licitația în 20.07.2021, se depun doar 3 oferte în 30.09.2021 și, surpriză, câștigătorul inițial este asocierea Trameco-Drum Asfalt. Vă spune ceva? Vedeți episoadele 2: https://bit.ly/3aoSMU3 și 3: https://bit.ly/3Mq2bs4.

Dar nu se termină aici. Strabag a depus contestație și a câștigat (parțial) la CNSC, atât Strabag cât și Trameco-Drum Asfalt făcând recursuri la Curtea de Apel București, ambele respinse de curând. Pe românește? Mingea este acum la CNAIR care trebuie să reevalueze oferta Trameco-Drum Asfalt, să emită un nou raport al procedurii cu un (nou?) câștigător și apoi urmează încă o rundă de contestații!

Dacă responsabilii CNAIR întârzie reevaluarea și contestațiile ne duc iarăși în instanță, atunci probabil că abia la anul vom afla cine va strânge cioburile după Straco și va reuși să unească Târgu Mureș de Cluj-Napoca pe Autostrada A3.

mdragos

Lipsa unei decizii e de multe ori mai rea decat o decizie proasta.
Trebuie pus presiune pe CNAIR pentru aceate evaluari / reevaluari sa fie facute in timpi cat mai scurti.

TeoH9

Nicio veste cu privire la reevaluarea ofertei Trameco de catre CNAIR? Au trecut 2 zile de la deadline.