Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 14 Guests are viewing this topic.

SUHOI

Pai aici este problema dr4qul4: aceeasi "solutie" cu scoaterea zonei cu probleme (mlastinoase-zona cu probleme identificata la elaborarea PT-ului) din lotul Chiribis-Biharia si licitarea separata a acesteia a dus la geneza unei epopei aproape fara sfarsit si care s-a incheiat foarte prost (pana acuma) pentru nea Beni!!! S-ar putea oare acuma (pentru limitarea daunelor la UMB) agreea aceasta solutie la Topa Mica? Poate Horatiu sa ne mai "limpezeasca" aici! :)

dr4qul4

ce vroia nea beni era absurd. El ar fi vrut sa primeasca toti banii pe contract, dar sa construiasca doar o parte.
In cazul asta, se poate (cum a fost si pe LD2) ca tunelul sa fie scos din contract, iar pentru acea bucata UMB sa nu primeasca nici un ban. Valoarea totala a contractului se diminueaza cu valoarea lucrarilor neexecutate. La care mai apoi se adauga 15% cat sunt rezervele.
Nu e neaparat obligatoriu ca UMB sa castige noua licitatie pentru tunel.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

archaeus

De pe facebook-ul domnului Grindeanu

Au fost selectate 6 oferte pentru construcția sectorului din Autostrada Transilvania care cuprinde și tunelul Meseș!

CNAIR a finalizat astăzi procesul de evaluare a candidaturilor pentru proiectarea și execuția subsecțiunilor Poarta Sălajului – Zalău (inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș) și Zalău – Nușfalău (cu o lungime totală de 41 de km).

Constructorii și proiectanții din Turcia, Austria, Spania și Italia, care au fost acceptați, vor primi în perioada imediat următoare Invitația de participare la Etapa a II-a a procedurii de atribuire.

Câștigătorul acestui contract va avea la dispoziție maxim 12 luni pentru proiectare și de 36 luni pentru execuția lucrărilor.
Pe sectorul de autostradă licitat, urmează să fie construite:

- Tunelul Meseș (cu două galerii ) în lungime de 2,89 km și cu 2 benzi de circulație pe sens,
- 65 de viaducte, poduri și pasaje.

Valoarea estimată a contractului este de 3,926 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin fonduri europene nerambursabile (POT).

#AutostradaTransilvania #TunelulMeses #fondurieuropene #investitii #SorinGrindeanu

Ionut

Bă frate, da' dacă tot scrie, să scrie și numele companiilor! Că nu e niciun secret. Bine, noi știm de vreo 2-3 zile lista, dar zic așa, pentru tot românu' care nu citește PUM.

Bine, e drept, sună mai bine "Italia" decât "Pizzarotti". Are și grindeanu dreptate. Mama lui de marketing.

Stefan01

^
Pizzanocchio. Așa ar spune marketingul realist. ;)

Sunt curios cât timp va trece până la începerea lucrărilor.

archaeus

Italia n-au terminat pe A10 la campie dar vor tunele prin dealuri miscatoare :))

GIV

cu pizzarotii la meses, fac partiu ca e gata in 2040..

Feri

#30382
@Ionut , au fost selectați și Astaldi/Webuild  :D

Quote6 Ofertanți au fost selectați în etapa a II-a a procedurii pentru construcția Secțiunilor Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv tunel rutier în zona Meseș și Subsecțiunea Zalău – Nușfalău

Luni, 30.05.2022, CNAIR SA a finalizat procesul de evaluare a candidaturilor depuse în cadrul procedurii de atribuire Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, km 25+500 – km 40+637, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău - Nușfalău km 40+660 (km 40+637 3B3) - km 66+500.

Au fost selectați următorii candidați:

1. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. - CENGIZ INSAAT SANAYI VE  TICARET A.S.
2. ASOCIEREA STRABAG SRL - ACCIONA CONSTRUCCION SA
3. IMPRESA PIZZAROTTI & C S.p.A.
4. ASTALDI SPA
5. ASOCIEREA TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S.
6. ASOCIEREA REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ - ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş.


În perioada următoare CNAIR va transmite Invitația de participare la Etapa a II-a a procedurii de atribuire - ETAPA DE DEPUNERE A OFERTELOR candidaților selectați.

Valoarea estimată a contractului: 3,926 miliarde de lei fără TVA.

Durata contractului este de 12 luni perioada de proiectare și 36 luni perioada de execuție lucrări.

Tronsonul de autostradă are o lungime de 41 km, având următoarele lucrări de artă:

-  65 de viaducte, poduri și pasaje, în lungime totală de aproximativ 13 km;

-  Tunelul Meseș, în lungime de 2,89 km, cu două galerii și două benzi de circulație pe sens.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/6-ofertan%C8%9Bi-au-fost-selecta%C8%9Bi-%C3%AEn-etapa-ii-procedurii

jaston

As vrea sa l vad pe Strabag la Meses.

RobertH

Ziceau o data cei de la Pizzarotti cat de dezamagiti is de lucrarile in Romania si ca vor iesii de pe piata. Ce s-a intamplat intre timp?

Am ajuns sa ne rugam sa ia turcii lucrarile. 

Duta C

Asa este @Ionut,ca daca zicea pizzarotti incepeau sa urle cocorii ( nu ai lui NGC) ;)

Feri

Quote
CNAIR: Comarnic – Braşov, autostrada ,,jumătate în tunel"
Din 60 de kilometri, 30 printr-o succesiune de tunele, ,,prin munte şi inclusiv pe sub albia râului Prahova"

Autostrada Comarnic – Braşov va fi foarte greu de construit şi trebuie să ne aşteptăm la un proiect de o anvergură mult mai mare decât a celor de până acum, a declarat purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu (foto stânga), duminică, pe B1 TV, la ,,Selectiv" cu Dan Bucura.
,,Comarnic – Braşov, vorbind din perspectiva specialiştilor, va fi o autostradă foarte greu de construit. Gândiţi-vă că, din ce avem noi acum în studiul de fezabilitate, se profilează un tunel de o lungime de aproximativ 30 de kilometri, prin munte şi inclusiv pe sub albia râului Prahova – nu un singur tunel, ci o succesiune de tunele din cei 60 de kilometri între Comarnic şi Braşov", a spus oficialul.
Întrebat dacă există deja un studiu de fezabilitate în acest sens, el a explicat: ,,Studiul de fezabilitate este în lucru, de aia zic, din ceea ce se prefigurează, cam aşa s-ar putea să arate soluţia. Nu ştiu dacă vor rămâne toţi cei 30 de kilometri. Este o autostradă foarte grea. Va fi foarte greu de construit această autostradă, dintr-un motiv oarecum simplu, să spunem – pe de o parte, ai situri Natura 2000 pe tot ce înseamnă zona respectivă, în special pe versanţi, şi, pe partea cealaltă, ai inclusiv în fostul coridor pe care ar fi trebuit să se construiască fosta autostradă, ghici ce, case, curţi".
,,Eu n-aş fi chiar atât de pesimist, dar trebuie să ne aşteptăm la un proiect de anvergură, mult mai de anvergură decât am avut până acum", a adăugat Alin Şerbănescu.

Autostrada... pensionării lui
Grindeanu (foto dreapta) este convins că autostrada Ploieşti – Braşov se poate realiza într-un termen mai rapid prin implicarea Băncii Mondiale, a BEI sau a BERD. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a explicat că, la venirea sa la Ministerul Transporturilor, a găsit o licitaţie adjudecată anul trecut pentru un studiu de fezabilitate cu termen de şase ani, după care se va trece la licitaţia pentru realizarea propriu-zisă a tronsonului.
,,Dacă mergem pe o logică de acest tip, ar dura şase ani spre şapte partea birocratică (...), iar după ar intra în partea de implementare. (...) Asta este, astăzi, când vorbim, pe Ploieşti – Braşov", a afirmat Grindeanu, la Digi 24.
În acest context, ministrul Transporturilor a afirmat că a discutat cu reprezentaţi ai Băncii Mondiale, ai Băncii Europene de Investiţii (BRI) şi ai Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) cărora le-a propus să finanţeze acest proiect şi să ocupe de realizarea lui.
,,Eu cred, e convingerea mea că acest proiect poate fi făcut, terminat înainte de pensionarea mea, dacă este preluat sub formă de cupolă de management de implicarea unor organisme de acest tip. E convingerea mea şi cred că este abordarea cea mai corectă, pentru că altfel vom ajunge la termenele pe care le aminteam. Şi primul ministru a avut o discuţie, cred că săptămâna trecută, cu Banca Mondială, propunându-le exact acelaşi lucru, ca acest tronson să încerce să se gândească dacă se implică activ", a mai spus Grindeanu.

https://bzb.ro/stire/cnair-comarnic-brasov-autostrada-jumatate-in-tunel-a175132

mirceaeliade

Eu tot nu prea intzeleg de ce in loc de cred 5 ani de SF, de ce nu s-a cerut Ploiesti-Comarnic mai devreme cu vreo 2 ani ca sa se dea drumul la segmentul usor de campie inainte sa ne speriem ca sunt tuneluri.

alin2pas

Autostrada Sibiu - Pitești se face pentru că e pe culoar european de transport și sunt presiuni din țară și din străinătate să se realizeze (e suficient să pomenim de Dacia - Renault). Și autostrada Ploiești - Brașov e foarte importantă, e necesară, dar dacă nu ne împinge nimeni de la spate... cum se spune... ,,hai să ne facem că lucrăm!" E doar prilej de angajamente electorale, apoi se uită de ea.

Ionut

Autostrada A3 Nușfalău-Suplacu de Barcău - 28.05.2022
Mulțumim @marinul pentru pilotare!


Filmare completă pe sectorul de 13,55 kilometri dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău. Constructor: Nurol (Turcia). Hartă interactivă: https://bit.ly/3IZwYLw.