Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

PlayStation


mike_us

Cit durează in general de la aprobarea PT ului la AC? Sa vedem ca UMB începe execuția si pe tronsonul asta.

horatiu.cosma

S-ar părea că cei din CNAIR vor să inaugureze un nou muzeu Zimbor-Poarta Sălajului. Cum au consumat rezervele de implementare pe consolidări (SF din birou Iptana care nu a considerat că în dealurile astea e nevoie de ziduri de sprijin), au zis că nu mai au bani și pentru acel drum de legătură de 1km din capătul lotului (Poarta Sălajului). Așa că vor să construiască doar giratoriul cu DN1F (practic se mută giratoriul din SF care era la capătul autostrăzii cu acel drum comunal), iar drumul de legătură dintre giratoriu și A3 pe un alt proiect ulterior, cu SF, exproprieri etc. Adică pe scurt un nou muzeu de 12km.

NGC

Clasamentul de pe pagina anterioara nu are nici o legatura cu clasamentul care va fi stabilit dupa depunerea ofertelor.
Acum pur si simplu au selectat pe cei pe care ii invita sa depuna oferte, dupa care va urma procesul normal de evaluare tehnica si apoi financiara. Deci putea sa iasa STRABAG si pe ultimul loc acum si apoi sa castige cu o combinatie de oferta tehnica si financiara mai buna decat cel care a iesit acum pe primul loc.

raulbogdan23

Legatura dintre A3 si DN va ramane permanent si dupa terminarea segmentului urmator sau se demoleaza?

Daca ramane, nu era mai util daca faceau breteaua de intrare separat? Sau asta vine aditionat la licitatia in derulare pentru tunel Meses?

Daca bine tin minte parca era si ceva licitatie pentru un nod/seminod aici.





Powered by API/PUM imgur uploader

horatiu.cosma

Sunt 2 chestiuni separate.

1. Contractul UMB pentru A3 care, conform SF, se termină într-un giratoriu provizoriu cu acel drum comunal Poarta Sălajului - Răstolțu Deșert. Era o soluție de descărcare rușinoasă, așa că anul trecut am discutat cu UMB să vină cu o soluție decentă de descărcare a traficului din A3 în DN 1F. Au desenat varianta care e acum pe harta API. Însă CNAIR, când a aprobat ieri proiectul tehnic, a ajuns la concluzia că nu încape această modificare în rezervele financiare ale contractului. Așa că fac doar giratoriul în DN1F, iar legătura cu A3 separat pe alt contract.

2. Nodul rutier Românași cu DJ 108A. Anul trecut am lansat un pachet de noduri noi printre care și acest nod, licitația e finalizată de câteva luni, Explan câștigător, doar că nu se semnează contractul fiindcă inteligenții din MT și CNAIR au uitat să includă la începutul anului în buget acest proiect, iar legea îi obligă să semneze contractul doar când e asigurată și finanțarea.

Între capătul lotului UMB de unde s-ar desprinde acel drum de legătură și viitorul nod Românași e sub 1km, așa că nu se pune problema din punct de vedere al normativelor de siguranță să se facă 2 noduri la un interval așa de mic.

Soluții ca să nu avem un nou muzeu ar fi următoarele:

- să găsească CNAIR o variantă prin care să includă în proiectul UMB și acel drum de legătură de circa 1km între capătul A3 și giratoriul cu DN1F.
- să mute contractual CNAIR în proiectul "12 noduri" nodul Românași la capătul tronsonului UMB și să proiecteze acolo Explan rapid nod+drum de legătură la DN1F, apoi licitație simplificată rapidă ca să se termine deodată cu UMB.

marinul

Daca tot suntem la subiectul descarcari provizorii si muzee am auzit azi ca lotul Nurol se termina la km 79,800 (capatul dinspre Suplac) inainte de giratoriul provizoriu care apare pe harta proiectelor. Exact pana acolo au si lucrat, poate ne mai trezim cu un muzeu  :o







Powered by API/PUM imgur uploader




Ionut

Cine nu se bagă la somn primește infrastructure porn în noaptea asta. În 4K, nu așa oricum.


Europiu

Dacă programați așa, după finala UCL, e perfect!  :lol:
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

GIV

eu cred ca o sa cuprinda si giratoriul. pe harta api e inclus si cred ca @RobertH l-a pus pe baza unui proiect tehnic.

Pe cei 13,5 km ai subsectiunii Nusfalau – Suplacu de Barcau, denumita tehnic ,,3B5", se vor construi: un nod rutier la Nusfalau, 7 pasaje, 5 poduri, o parcare de scurta durata si o descarcare provizorie prin sens giratoriu la Suplacu de Barcau.

https://infrapress.ro/2021/07/08/unda-verde-la-construit-pe-a3-intre-nusfalau-si-suplacu-de-barcau-contract-de-384-de-milioane-de-lei/

GIV

#30355
Quote from: Ionut on March 28, 2019, 09:21:16 AMA3 NUSFALAU-SUPLACU DE BARCAU (3B5) KM 66+500-KM 80+054

si in mesajul asta apare ca e pana la KM 80+054

pe cestrin



horatiu.cosma

Are dreptate Marinul. Așa cum arată situația azi, fără să muncească CNAIR și să schimbe niște lucruri, Zimbor-Poarta și Nușfalău-Suplacu vor fi muzee.

GIV

pai si @RobertH pe ce informatie s-a bazat ca o sa fie giratoriu acolo? nu cred ca trebuia pus daca lotul e mai scurt sau daca Iptana nu a proiectat giratoriu acolo.... :(

horatiu.cosma

Recomand o citire mai atentă a ultimelor mesaje.

RobertH

#30359
Pe baza ca nu se sterge ce a pus altu fara sa ai confirmare ca nu e corect. Giratia pe OSM era pusa dinaintea mea, acum 7 ani.

Erau ceva discutii in momentu licitarii lotului Suplacu de barcau - Nusfalau despre giratie si in special despre relocarea DC dar erau informatii contradictorii la vremea aia. Poate horatiu stie mai exact care e situatia acolo.

Giratia defapt provine de la plansele pentru sectiunea C1 ( Suplacu de barcau - Chiribis). 




Powered by API/PUM imgur uploader