Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Deja vu. Îmi amintesc bine, sau și lotul recent reziliat îl obținuse Trameco după o bătălie de zile mari în instanță cu STRABAG?

NGC

CNAIR trebuie sa reevalueze oferta asocierii DRUM ASFALT + TRAMECO.

NGC

^^ Iti amintesti bine.

Kimi

Deci practic ramane in picioare decizia CNSC.
Mai are rost sa evalueze oferta trameco daca si-au luat certificat negativ?

NGC

Da.

Quote from: NGC on February 14, 2022, 05:58:41 PMV-am spus de mai multe ori ca existenta unui document constatator "negativ" nu inseamna automat / neaparat excluderea de la o licitatie. Nu va ganditi la el ca la gaina cu oul de aur.

mirceaeliade

#30320
Tupeu:

Constructorul lotului Chiribiș - Biharia (28,55 km) din Autostrada Transilvania acuză conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) de reziliere abuzivă a contractului. Mai mult, constructorul susține că pe acest lot s-ar fi circulat cu siguranță la sfârșitul anului, dacă ar fi beneficiat de o "echipă de profesioniști" în cadrul CNAIR. Redăm mai jos punctul de vedere al antreprenorului:


Quote1. Decizia de reziliere a Contractului, luată de CNAIR SA, este total abuzivă, fiind emisă cu încălcarea flagrantă a prevederilor contractuale și a legislației aplicabile. Beneficiarul a luat această decizie pentru a masca erorile din cadrul Documentatiei de atribuire aferentă licitației, precum și a deciziilor luate, cu încălcarea regulilor privitoare la activitatea de achiziții publice, de către reprezentanții acestuia pe parcursul derulării Contractului, punând în sarcina Antreprenorului toate obligațiile contractuale, inclusiv cele care îi reveneau Beneficiarului, denaturând prevederile contractuale, CNAIR SA a încălcat prevederile legale întocmind defectuos documentația de atribuire .

2. Conform obligațiilor contractuale, Antreprenorul a efectuat expertize și studii geotehnice, care au reliefat faptul că informațiile de la licitație erau eronate, incomplete și care au evidențiat necesitatea adoptării unor soluții tehnice adaptate conform realității din teren. Rezultatele studiilor au fost validate de Beneficiar, prin acceptarea îndeplinirii Punctului de referință nr. 1.

3. Următorul pas a fost acela de a informa Beneficiarul și Inginerul cu privire la soluțiile tehnice pe care Antreprenorul le va implementa în cadrul Proiectului Tehnic, soluții tehnice ce au fost implementate chiar pe Autostrada Transilvania.
În consecință, Antreprenorul a întocmit Proiectul Tehnic în conformitate cu prevederile legale și contractuale și l-a predat Beneficiarului în data de 01.02.2021, îndeplinind punctele de referință 2 și 3.

4. Desi, urmare a consilierii metodologice acordate de catre ANAP, Beneneficiarului, conform careia lucrarile suplimentare substantiale rezultate din expertiza trebuiau scoase separat in cadrul unei alte proceduri de achizitie, Beneficiarul și Inginerul, inexplicabil si nejustificabil, au decis în mod abuziv ca ar fi mai eficient de a pune în sarcina Antreprenorului, suportarea costului aferent lucrărilor suplimentare, impunând pe toată perioada de derulare a Contractului obligația Antreprenorului de a "executa lucrările în valoarea de contract acceptată".

5. Ca urmare a solicitărilor Beneficiarului de a implementa în cadrul Proiectul Tehnic soluții noi impuse de către acesta, Antreprenorul, deși consideră că Proiectul Tehnic depus în data de 01.02.2021 respectă prevederile contractuale și legale, a dat curs solicitărilor Beneficiarului, întocmind alte două Proiecte transmise spre aprobare Beneficiarului.

6. Reprezentantul Beneficiarului a confirmat că " Din punct de vedere tehnic, soluțiile propuse și detaliate sunt corecte" și că "Beneficiarul are la dispoziție informații suficiente în vederea luării unei decizii privind continuarea contractului". Cu toate acestea Unitatea de Implementare din cadrul CNAIR SA a continuat să susțină că Antreprenorul "trebuie să se încadreze în valoarea de contract acceptată" și a refuzat să supună aprobării CTE, toate Proiectele Tehnice înaintate de Antreprenor, CTE fiind comisia ce are competențe în aprobarea din punct de vedere tehnico-economic a proiectelor. Antreprenorul nu a solicitat sume suplimentare, pentru lucrările care exced obiectului Contractului, așa cum fals afirmă CNAIR SA, ci doar găsirea soluțiilor legale de contractare a acestora, în vederea finalizării cu succes a Contractului.

7. Nesiguranta Beneficiarului si lipsa profesionalismului personalului din cadrul unitatii de implementare, cu privire la încadrarea lucrărilor suplimentare din punct de vedere legal, a determinat CNAIR SA să apeleze la Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), instituția cu competențe de reglementare și control în domeniul achizițiilor publice. Prin adresa din data 10.11.2021, ANAP a specificat în mod clar soluțiile contractuale și legale ce pot fi implementate în vederea deblocării și continuării Contractului, respectiv: cu privire la lucrările suplimentare nesubstanțiale acestea pot fi adiționate la Contract în limita a 10 % din prețul Contractului, iar cu privire la lucrările suplimentare substanțiale este necesară și se poate organiza o nouă procedură de atribuire. În cadrul aceleiași adrese, ANAP a specificat și faptul că "modul de interpretare și de aplicare a clauzelor contractuale excedează competențelor ANAP.......un astfel de demers revenind părților contractante" care trebuie să respecte prevederile legale "inclusiv a legislației și a principiilor care guvernează achizițiile publice".

8. Consiliul de Administrație al CNAIR SA și-a exprimat punctul de vedere cu privire la solicitarea conducerii CNAIR SA de a aproba rezilierea Contractului 3C2, specificând în mod clar că această solicitare excede competențelor CA menționând că este "în sarcina conducerii executive a CNAIR SA adoptarea măsurilor legale care se impun" .
https://www.economica.net/autostrada-transilvania-constructorul-lotului-chiribis-biharia-acuza-cnair-ca-a-reziliat-abuziv-contractul_583967.html

Putea CNADNR sa injumatateasca contractul asa cum sustine Trameco?

horatiu.cosma

În condițiile în care pentru "jumătatea" rămasă în contract constructorul cerea mai mulți bani decât întreg contractul inițial, răspunsul e previzibil.

dr4qul4

eu nu inteleg ce
Quoteexpertize și studii geotehnice au facut de au reliefat faptul că informațiile de la licitație erau eronate, incomplete
, in asa masura incat sa ceara mai mult de dublu!

Nu spun ca documentatia nu era cea mai buna, dar totusi vorbim de Chiribis- Biharia. Adica un lot plat, care nu traveseaza vreun rau, lac sau vreo mlastina mare, nici nu taie vreun deal care aluneca, si pe care s-a lucrat si acum vreo 10 ani, astfel ca singurele surprize puteau veni la structuri degradate, pe care ne Beni ar fi putut trimite pe cineva sa le inspecteze inainte de licitatie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

TeoH9

Mafiotu are argumente plauzibile. Sa speram ca CNAIR e suficient de competent incat sa nu piarda in instanta.

vladg

A aparut pe Google Maps sectorul dintre  Nadaselu si Sanpaul.

elus84

#30325
Am făcut o sesizare referitoare la starea  proastă a drumului temporar creat pe E60 în localitatea Hădăreni, în apropierea șantierului părăsit al autostrazii A3, Chețani - Câmpia Turzii.

Constructorul ar fi in mod normal răspunzător de starea drumului, dar de data asta o să-și asume DRDP Brașov reparațiile, să vedem in cat timp:


SergiuSerj

^
Acum sa vedeti cozi kilometrice pe DN15. Imi aduc aminte cum acum 1 an si ceva s-a lucrat la podul de dupa Hadareni(catre Cluj) si s-au format cozi pana in Chetani...

mirceaeliade

@NGC stiu ceva vrabiutele despre licitatia restransa cu tunelul Meses?  Lunea trecuta a fost anuntat cu trambite ca se stiu finalistii, si urma ca Joia trecuta sa se si divulge oficial lista.  Iara sunt probleme la o parte din finalisti si nu se poate oficializa shortlistul?

klax187

Viorel Baltaretu (deputat de Cluj) pe FB:
Cu bold si subliniat ceea ce ar fi ca noutate fata de ce s-a discutat deja.

QuoteChețani - Câmpia Turzii, blocat de ani buni, începe să se miște
16 mai: Curtea de Apel menține decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor, deci se trece la reevaluarea ofertelor pentru a desemna câștigătorul.
Vă amintesc că licitația fusese atribuită, imediat după preluarea Ministerului Transporturilor de către Sorin Grindeanu, Grupului Selina, asociere din care fac parte firme ale unui om de afaceri bihorean judecat pentru evaziune fiscală, spălare de bani și instigare la abuz. 
Reevaluarea va dura, conform discuției pe care am avut-o cu Directorul CNAIR, Cristian Pistol, între 2 și 4 săptămâni. Mă voi întoarce la minister, pentru a monitoriza progresul.
Birocrația și interesele câtorva blochează de ani buni proiectarea si construcția unui tronson de 15.7km! Orice întârziere în plus, cauzată de noi piedici birocratice, e inacceptabilă.

alecu26

Oare nea Beni de când s-a lansat licitația si pana azi a citit contractul?
Sau dacă l-a citit și nu l-a înțeles a întrebat niște avocați?
Ma îngrozesc ce citesc în declarația lui.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).