News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 12 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

O mega bătaie de joc și cu zona asta arheologica de la Zimbor. Pe de o parte zidurile romane si clădirile descoperite nu au fost protejate deloc se degradează accelerat după ce mii de ani natura a avut grija de ele. Și pe de alta parte, arheologii care au săpat acolo stau de luni de zile și cer bani în plus, fără sa dea ok-ul pentru continuarea lucrărilor la autostrada nici măcar pe sectoarele deja analizate.

EugenRo

#30286
Se vede cu ochiul liber degradarea fundatiei de la min 7:25 - Termele civile, daca nu ma insel.  :bash:

Kimi

Astazi avem termen la CAB pentru Chetani - Campia. Poate reuseste o vrabiuta sa afle ceva. :)

mirceaeliade

"Blocaj total pe cel mai greu tronson din Autostrada A3 Transilvania. În 2003, PSD Năstase-Mitrea a centrat primul contract de lucrări pe Autostrada Transilvania Braşov-Borş. Aproape 20 de ani mai târziu, PSD Ciolacu-Grindeanu sunt la preluare cu aceleaşi întârzieri, blocaje şi scuze cu care ne-au obişnuit în tot acest timp. Discutăm despre un sector de 40 km între Zalău şi limita judeţelor Sălaj/Bihor, ce include şi tunelul Meseş de aproape 3 km ce traversează Carpaţii Occidentali în apropiere de Zalău", scrie Drula, pe Facebook.
"Rămăsese pentru Grindeanu să califice primii 6 concurenţi în etapa finală, să selecteze câştigătorul şi să semneze contractul de lucrări. Zis şi... nefăcut. Au trecut peste 8 luni de guvernare militaro-socialistă şi nu au fost în stare nici măcar să dea lista scurtă de 6 constructori calificaţi. Cu PSD şi PNL la butoane total, România pare condamnată să nu aibă infrastructura pe care o merită şi o autostradă care să străbată România de la un capăt la altul", scrie fostul ministru al Transporturilor.


https://www.agerpres.ro/politica/2022/05/11/catalin-drula-blocaj-total-pe-cel-mai-greu-tronson-din-autostrada-a3-transilvania--91604

horatiu.cosma

Un detaliu tragi-comic ar fi că în august terminase comisia din CNAIR de evaluat cele 12 candidaturi și trimisese la ANAP raportul privind selectarea primilor 6 constructori calificați în etapa 2. A avut ceva observații minore pe forma raportului ANAP, urmau să fie corectate și retransmis la început de septembrie, dar am plecat. 9 luni mai târziu, "mare victorie, am trimis la ANAP raportul privind selectarea primilor 6 constructori calificați"  :lol: .

Kimi

#30290
Se pare ca s-a amanat pronuntarea pentru 16 mai.

lucianluci96

De Chiribis-Suplacu de Barcau sa mai stie ceva sau avem o data aproximativa cand ar trebui sa auzim ceva?

chicago

Probleme apărute pe tronsonul A3 Biharia-Borș conform Curții de Conturi.

https://www.monitorulcj.ro/economie/98839-inaugurare-cu-fast-probleme-cu-duiumul-cat-de-sigura-e-circulatia-pe-autostrada-transilvania

"La o distanţă de 2 ani, Curtea de Conturi susţine că a găsit mai multe nereguli la acest tronson, inclusiv probleme de structură, deficienţe cu un impact financiar de peste 2,2 milioane de euro."

"...a fost constatată modificarea substanțială a contractului de lucrări prin modificarea soluției tehnice, eliminarea unor factori de evaluare a procedurii de atribuire din cadrul secțiunii «Criterii de atribuire», modificarea cerințelor minime obligatorii de proiectare structurată, modificarea graficului de plăți și a modului de efectuare a plăților pe contract, așa cum au fost solicitate de către autoritatea contractantă prin documentația de atribuire, rezultând un impact financiar în sumă de 10.804 mii lei", arată auditorii Curţii de Conturi.

Lucrările la tronsonul Biharia – Borş al autostrăzii Transilvania au fost executate de asocierea formată din Trameco SA, Vahostav SA, Drumuri Bihor, Drum Asfalt şi East Water Drillings şi au costat 145.663.083,37 lei fără TVA, potrivit CNAIR.

La ce se referă Curtea când zice "Modificarea cerințelor minime obligatorii de proiectare structurată"? Materiale de proastă calitate și/sau structuri, gen grinzi și fundații, care pot prezenta un pericol pt șoferi? Sau este doar o exagerare jurnalistică?

(Salut, e prima postare pe site, am încercat să nu pun un "link chel" :dunno: ,dar nu știu dacă am reușit să prezint cum trebuie ce au anunțat cei de la Monitorulcj)

miahi

^Din ce tin eu minte, in timpul implementarii s-a decis modificarea solutiei tehnice dintr-o fobie ca ungurii vor termina mai repede partea lor. Daca tin bine minte s-a decis utilizarea balastului in loc de pamant pentru a putea face terasamente si in perioade mai neprielnice meteo. Poate ma inseala memoria, asa ca nu sunt 100% sigur ca ce am zis mai sus nu sunt aberatii...

jalemare

CNAIR a reziliat astăzi contractul pentru secțiunea Chiribiș – Biharia a autostrăzii Transilvania!
A fost nevoie de această măsură ca urmare a blocajului generat de constructor care nu a reușit nici până acum să predea un Proiect Tehnic conform.
Contractul a fost semnat în anul 2020 iar construcția ar fi trebuit să fie finalizat până la sfârșitul acestui an (2022).
CNAIR va relansa acest contract în cel mai scurt timp.
Modificarea recentă a legislației privind achizițiile publice va ajuta la urgentarea procedurilor și nu va mai trebui astfel să pierdem ani de zile pentru reluarea lucrărilor, ca în trecut.
Șantajul constructorilor care vor bani fără să muncească s-a încheiat!

Facebook - Sorin Grindeanu

Kimi

Nu zice nimic de certificat negativ.  :)

bacovia

Nea Beni o să atace rezilierea în instanță.

Cristian 74


tom_sawyer

#30298
CNAIR a reziliat contractul pentru proiectarea și construcția sectorului de autostradă Chiribiș - Biharia

Joi, 12.05.2022, CNAIR a reziliat contractul de "Proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Tg. Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău - Borș, Lot 2 - Subsecțiunea 3C2: Chiribiș - Biharia, km 30+550 - km 59+100". 

Contractul a fost reziliat având în vedere următoarele aspecte:

1. Prevederile Contractului nr. 92/50965/11.08.2020: "Proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Tg. Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău - Borș, Lot 2 - Subsecțiunea 3C2: Chiribiș - Biharia, km 30+550 - km 59+100";

2. Neîndeplinirea de catre Antreprenor a indicatorilor prevăzuți la Punctele de Referință numărul 2 și numărul 3;

3. Proiectul Tehnic elaborat de către Antreprenor nu respectă prevederile contractuale și legale în vigoare, ceea ce reprezintă o încălcare a prevederilor contractuale asumate de către Antreprenor;

4. Incapacitatea Antreprenorului de a furniza o documentație de proiectare în termenii contractuali și în conformitate cu cerințele Beneficiarului;

5. Antreprenorul exclude varianta de continuare a contractului și de finalizare a execuției lucrărilor în Valoarea de Contract Acceptată;

6. Antreprenorul condiționează orice încetare amiabilă a contractului de posibilitatea participării acestuia la următoarea procedură de licitație pentru execuția acestui lot de autostradă;

7. Neîndeplinirea de catre Antreprenor a obligațiilor din Înștiințarea de remediere emisă de către Inginer conform sub-clauzei 15.1 din Condițiile Speciale de Contract și transmisă prin adresa BO3C2/21.0021/29.04.2021;

8. Prevederile Sub-clauzei 15.2 din Condițiile Speciale ale Contractului: ,,Beneficiarul va fi îndreptăţit să rezilieze Contractul dacă Antreprenorul: (a)nu reuşeşte să respecte prevederile Sub-Clauzei 4.2 [Garanţia de Bună Execuţie] sau cerinţele unei înştiinţări potrivit prevederilor Sub-Clauzei 15.1 [Înştiinţarea de Remediere]".

9. Întârzierile majore, nejustificate și care exclud orice culpă a Beneficiarului în îndeplinirea de către Antreprenor a obligațiilor contractuale, faptul ca, prin aceasta conduită, Antreprenorul a dovedit incapacitatea de a continua, respectiv de a finaliza obiectivul prevăzut de contract, aspect care reprezintă, în mod vădit, neîndeplinirea unor obligații contractuale semnificative și esențiale, cât și atitudinea Beneficiarului, care, deși ar fi putut da eficiență instrumentului rezilierii la un moment anterior, a dovedit bună-credință și a acordat Antreprenorului prorogări și termene rezonabile în care acesta să revină în matca Acordului Contractual, manifestând o conduită în acord cu prevederile legale și contractuale.

În oricare din aceste evenimente sau circumstanțe, Beneficiarul, în termen de 14 zile de la transmiterea unei înștiințări către Antreprenor, are dreptul să rezilieze contractul, acest instrument instituțional operând de plin drept fără nicio altă notificare prealabilă, fără încuviințarea vreunei instanțe judecătorești și / sau arbitrale și fără a mai fi necesară îndeplinirea vreunei alte formalități și să evacueze Antreprenorul de pe șantier.

Optiunea Beneficiarului de a rezilia Contractul nu va prejudicia niciun alt drept al Beneficiarului prevăzut în contract sau alt drept. Astfel, după reziliere Antreprenorul va părăsi șantierul și va preda Inginerului toate bunurile solicitate, toate Documentele Antreprenorului și orice alte documente de proiectare întocmite de sau pentru el.


CNAIR

archaeus

^^
La min 6:35 baieti tineri muncind....mai rar asa ceva!
De la sol totul pare dimensionat altfel. Multumim pt filmare!