Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

marinul

Am observat ca pe plansa de la capatul lotului Nusfalau- Suplacu de Barcau, pasajul dc 95 apare "structura ce apartine sectiunii 3c". Deci tine de lotul Suplacu de Barcau- Chiribis? Nu prea are logica dar de la cnair te poti astepta.






Powered by API/PUM imgur uploader

Cristian 74


bacovia

Mulțumim de filmare!

mirceaeliade

#30273
Stiri licitatie tunel Meses pe pagina FB a lui Grindeanu:

Cel mai lung tunel din România este cu un pas mai aproape de construcție!
CNAIR a transmis la ANAP pentru validare documentația pentru etapa a 2-a a licitației Tronsonului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, care include și Tunelul Meseș (Autostrada Transilvania).
Prima etapă a licitației pentru acest lot a fost lansată, în luna aprilie 2020, la un preț estimat de 4,5 miliarde de lei (fără TVA).
Cel mai dificil lot al autostrăzii Transilvania are o lungime de 41 de km din care 2,9 km reprezintă tunelul Meseș, cu un cost estimat de aproximativ 1 miliard de lei (fără TVA).
Tunelul (forat) va avea două galerii și două benzi de circulație pe fiecare sens.
Pe acest lot urmează să mai fie construite 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de 13 km.
Contractul, finanțat prin POT 2021-2027, prevede 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.


Pe 24 Martie trebuia anuntata lista celor care au trecut de etapa 1, dar sincer nu cred ca am auzit nimic.  Nu stiu daca anuntul asta inseamna ca se stiu castigatorii, sau doar (totusi) misca cateva hartii pt ca (excluzand contestatiile) etapa a 2 sa se dea drumul mai repejor. 

n.b.: oricum, stilul asta in 2 etape nu prea a fost de foarte succes pe licitatiile de pe A1

mirceaeliade

#30274
Ah se pare ca s-au anuntat acum cei 6 din 12 de pe shortlist de la etapa 1:

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a finalizat evaluarea celor 12 candidaturi depuse pentru construcția a 41 de kilometri din Autostrada Transilvania, ce includ și tunelul Meseș. Astfel, în cursa pentru cel mai lung tunel de autostradă din România au mai rămas șase candidați, potrivit reprezentanților Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI).
Lista cu cei șase candidați rămăși în cursă ar putea fi publicată joi, potrivit reprezentanților MTI.
Amintim că pe 19 februarie 2021 a avut loc depunerea candidaturilor pentru procedura de atribuire a contractului.
Durata contractului este de 12 luni perioada de proiectare și 36 luni perioada de execuție lucrări.


Hmm, numai 15 pentru a evalua 12 oferte PRELIMINARE. Cum naiba sa iti ia tie 15 luni sa citesti niste foi facute in vreo 3 luni si sa ceri unui constructor sa construiasca in ceva mai mult decat dublu timp un tunel cum nu prea exista la noi in tzara. Sa vedem cat va dura evaluarea celor (sa speram) 6 oferte finale.
https://www.economica.net/autostrada-transilvania-6-din-12-candidati-au-ramas-in-cursa-pentru-cel-mai-lung-tunel-de-autostrada-din-romania_582106.html

TeoH9

QuotePână la termenul limită au depus candidaturi următorii 12 ofertanți:

1. ASOCIEREA STRABAG SRL -ACCIONA CONSTRUCCION SA (Austria – Spania)
2. ASOCIEREA AKTOR TECHNICAL SOCIETE ANONYME (AKTOR S.A.) – RIZZANI DE ECCHER SpA (Grecia – Italia)
3. ASTALDI SpA (Italia)
4. ASOCIEREA DRUM ASFALT SRL – CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD – DIMEX-2000 COMPANY S.R.L (Romania – China)
5. IMPRESA PIZZAROTTI & CSpA (Italia)
6. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
7. ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. – YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S.  (Turcia)
8. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
9. ASOCIEREA TEKFEN INSAAT VE TICARET A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
10. CHINA STATE CONSTRUCTION ENGINEERING CORPORATION LTD. (China)
11. ASOCIEREA REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ – ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (Turcia)
12. ASOCIEREA SINOHYDRO CORPORATION LIMITED – POWER CONSTRUCTION CORPORATION OF CHINA LTD – POWERCHINA ROADBRIDGE GROUP CO. LTD – OZGUN INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKETI (China – Turcia)

Prezenta procedură este de tipul ,,licitație restrânsă", iar din cei 12 candidați, CNAIR selectează un număr de minimum cinci – maximum șase care vor depune oferte tehnice și financiare în etapa a II-a a procedurii de achiziție publică.

Dacă ar fi să estimăm cu o probabilitate de 80% care sunt cei 6 finaliști aș spune:
1. Aktor
2. Astaldi
3. Pizza
și încă 3 Turci, având în vedere că Strabag are probleme juridice iar companiile din China nu mai au voie.
Incredibil totuși cum au ales candidații după "doar" 15 luni. :o

alexV

China are voie pe proiecte incepute dinainte, cum  e acest proiect scos la licitatie (deci inceput) de 15 luni.
Hai sa asteptam pana joi, ca nu e mult :)

tom_sawyer

Chinezii vor fi respinși, pentru că nu s-au depus ofertele încă; e licitație cu precalificare.

Cristian 74


alexV

Asta mi se pare cea mai aiurea alunecare, e una din zonele unde UMB propune tunel.
In iarna au umplut la loc debleul, apoi au profilat taluzul la o panta 1:5. Si cu toate astea in stanga imaginii se vede ca aluneca.


Europiu

Dar cut&cover nu elimină riscul să îți ia tunelul cu totul, nu?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Cristian 74

#30281
Ultima bucată din ce am filmat sâmbătă. De fapt, ultima porțiune. Mai vreau să adun niște detalii faine din filmări. Pe mâine sau poimâine, în funcție de timp.

alin2pas

^^ La tunelurile cut&cover rocile care acoperă tunelul preiau o parte din presiunea exercitată de rocile din lateral, altfel spus se opun alunecării. Dacă sunt amplasate și tuburi de drenaj se reduce și umiditatea din sol și riscul de apariție a alunecărilor scade drastic. Dacă se neglijează apa din acele roci argiloase, rocile se umflă prin absorbția apei și pot distruge tunelul, indiferent că e săpat clasic sau cut&cover.

ArKE

Mi se pare mie sau la 7:33 se mai vede o fundatie romana?
In plus aveti idee ce e structura aceea de la 3:55? Pare baza unui turn sau fantana foarte mare.

GIV


3:29 uite aici ce e fundatia romana