Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Ionut

Ușor offtopic. Cred că responsabilitatea API este să fie o voce obiectivă și să dea scenarii realiste-optimiste, fezabile-optimiste. Să dea public info și să pună presiune publică astfel încât scenariile POSIBILE, FEZABILE, REALISTE-OPTIMISTE să devină realitate. Sigur, nu întotdeauna se va întâmpla așa, dar uneori da. Și dacă așa vom salva o viață, așa trebuie să facem. Vezi Aktor ST2. Credeți că fără API și fără știți-voi-cine la butoane anul trecut în plină producție ar fi avut grindeanu ce să inaugureze în decembrie? Sincer acum.

La fel aici. Fără presiunea API, 100% garantat Nădășelu-Zimbor NU va fi gata în 2023. Cu presiunea API și planete aliniate, există o șansă. Chiar bună.

germanul2012

@ horațiu.cozma, mulțumesc frumos pentru răspunsul rapid și edificator. Deci, probabilitatea ar putea fi certitudine, după cum sublineaza @Ionut ,,DACĂ autoritățile își asumă responsabilitatea și rezolvă imediat blocajele birocratice și contractuale amintite și DACĂ dealurile buclucașe decid să stea locului".

BoGDaN

Lotul UMB, exceptand tunele, este cel mai complex lot aflat in executie in Romania la ora actuala.
Indiferent cand va fi termiat, important este ca va fi. 95% dintre firmele aflate in Romania abandonau lucrarea demult. De asemenea, ma crucesc ca vad atatia plangand de dorul fostului ministru. Hai sa nu o dam in politica, nu cred ca am avut un ministru 100% competent.

hefaistos

1. Lotul nu va fi terminat pana la sfarsitul lui 2023
2. Asta nu insemna ca nu trebuie pusa toata presiunea posibila, pentru ca EXISTA RISCUL ca 2026 sa fie un termen prea scurt (vezi tunelurile "pentru ursi" de pe Lugoj Deva, inca in licitatie la 10 ani de la momentul T0). Poate ca ar trebui ca una din lucrari sa fie extrasa din contract si licitata separat, in timp ce a doua sa fie "inghesuita" in valoarea legala a claim-urilor. Cea cu
valoare mai mica.
Licitatia s-ar putea face pe fidic rosu, in baza proiectarii facute de UMB.
NU cred ca CNAIR va accepta ca suplimentare de lucrari toata suma.

Oricum, aici NGC cred ca are expertiza sa propuna solutii viabile in timp cat mai scurt.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

reed

Intrebarea mea este,daca este imperativ sa se implementeze noile solutii,ramane UMB constructor?sau se reliciteaza?

cristi5

#30230
Tunelurile LD2 nu au SF. Sunt ceva investigatii superficiale. In plus, acolo se incearca (stupid dupa parerea mea) tunel pe traseu de debleu.

Aici macar UMB a facut niste investigatii geo si a ajuns la niste solutii. Care implica si schimbat traseu. Sper ca in caz de oprire a contractului (crestere prea mare in valoare) se pot deconta de catre UMB si folosi de catre CNAIR.

Pe de alta parte la LD2, CNAIR a recunoscut ca e o problema si si-a asumat masuri. Ceea ce nu e cazul aici. Ia si asta cateva luni. Ani in cazul LD2. OMG, 2013-2021?

dr4qul4

2023?  buna gluma. Cel putin 2 ani vor avea nevoie doar de cand se semneaza contractul pentru tunel. Mai degraba va fi 2025, si ar fi bine daca e asa!

Ma astept ca din toamna UMB sa mute o mare parte din utilaje si oameni pe alte proiecte. Trag tare sa termine partial aici, dar apoi vor astepta cuminti ca CNAIR sa ia o decizie. Adica o noua licitatie pentru cele 2 portiuni!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Ce să facă la tunel doi ani? Doar așa, să își facă poză cu el. Nu e forat! Este un ecoduct. E un pod cu acoperiș. Hai să nu aberăm. Păi dacă și UMB bagă 2 ani la un pod cu acoperiș, pe PiSi stăm 6 ani să forăm Câineniul sau Poiana.

dr4qul4

eu zic ca esti prea optimist. Mizez ca se va face licitatie... si dupa ce castiga tot UMB,  trebuie sa proiecteze tunelul si mai apoi sa-l construiasca.
Pana se decide sa faca licitatie, pierdem si anul asta. Anul viitor il pierdem cu licitatia.
In 2024 proiectarea si executia. Dar tot ne prinde 2025. Mai ales ca mai e si cealalta alunecare.

Poate daca totul merge struna, termina in 2024, dar sa nu cumva sa castige altcineva, sau sa ne inpotmolim in contestatii ca ne prinde 2026.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Eu am explicat poziția mea mai sus. Acum fiecare comentează după cum crede de cuviință.

rocklee

Ma tot uit pe loturile Umbului de pe A3 si ma uimeste acest traseu ...parca sapa in plastelina si mamaliga ....mi-am tot propus sa fac o vizita la sol dar cand am vazut cum sunt noroaiele pe acolo ma-m cam  razgandit...
Daca spuneti ca acel deal este cu probleme e cam nasoala treaba... >:(

adiarc

Iar eu ma gandesc cum statul roman este captivul unui borfas ca nea beni
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Duta C

Pai Bode era mega incintat prin 2020 de beni.Ce firma serioasa, mare, pusa pe treaba :lol:  :lol:  :lol:

lucianluci96

#30238
^Mda, si azi la inaugurarea Salii din Oradea s-a bagat pe acolo Beni, puteau sa intrebe jurnalistii ce se mai intampla cu contractul ...



Reprezentantii CNAIR și ai constructorului și proiectantului negociază termenii, soluția care se prefigurează la ora actuală, deși este un proces în derulare, este de a întrerupe colaborarea cu acordul părților, astfel încât să fim în poziția în care să reîncepem demersurile de pornire a achiziției publice în termen cât mai scurt. Dar, repet, este un proces în derulare", a declarat Adrian Foghiș, secretat de stat în Ministerul Transporturilor, prezent la eveniment.

Sursa: https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/premierul-ciuca-pe-santierul-drumului-de-legatura-centura-oradea-autostrada-a3-vom-avea-doar-legatura-nu-si-autostrada-in-viitorul-apropiat-3969566/

Cristian 74

Am fost pe șantierul A3 între Nădășelu și Zimbor.
1. Se lucrează foarte bine, ca de obicei, utilajele inclusiv noaptea. Alaltăseară pe la 2 dimineața era plin de lumini pe traseu.
2. Vestea bună, precum s-a mai scris, e că au început defrișările în Sălaj. Vestea proastă e că termenul de terminare a defrișărilor e iulie 2022. Vorbeam cu cineva de la UMB, ziceau că dacă ar face ei asta, ar fi curat în 3 zile și nu cred că ne putem îndoi de asta.
3. Pilele sunt ridicate în mare parte, au început cu eșafodajele pentru grinzi. Care grinzi se pare că nu se vor produce prea curând, undeva prin vară doar.
4. Se analizează posibilitatea unui tunel dincolo de nodul Zimbor, precum s-a mai discutat. UMB pare că s-ar băga să îl facă (ultima afirmație luați-o cu sare).