News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

mvmocanu

Cred ca zona de la Km 22+800 – 23+600 e imediat dupa traversarea A peste DN la iesirea din Mihaiesti, zona care incepe la minutul 8.10 in filmarea API.

Ionut

#30211
^ Nu, @TheStig a indicat corect locul. Este imediat după viaductul acela. Vedeți mai jos planșa cu bornele kilometrice:



Punctele albastre sunt viaducte. Tunelul cut&cover este propus în acel debleu indicat corect de colegul @TheStig, la minutul 9.

Cristian 74

Și eu credeam ca mvmocanu. Imediat după supratraversarea E81 mi se pare că pământul s-a topit ca mămăliga, e plin de crăpături și acolo nu au mai lucrat de mult. Oare și acolo se așteaptă o soluție? Oricum mai sunt alte alunecări, nu știu ce se întâmplă cu ele, bănuiesc că vor veni soluții pe rând.

mvmocanu

Interesant. Dealul acela pare mai stabil decat dealul pe care l-am indicat eu, desi cred ca si acolo a fost o alunecare mare pe care acum au nivelat-o. Oare la dealul pe care l-am indicat eu care pare plin de apa ce solutie au?

dr4qul4

#30214
pare mai stabil pentru ca au acoperit repede cand au vazut ca aluneca si nu s-au mai atins de el. Acolo au foarte mult de sapat (in ambele puncte) si o sa vina cu totul la vale.
Incepe sa-mi para rau ca a luat UMB acest lot. Nu cred ca il pot duce la capat. Au nevoie de sprijin din partea CNAIR si cred ca se va organiza o alta licitatie pentru cele 2 modificari necesare.
Cu resursele alocate pt acesti 42 de km, UMB ar fi construit tot A7 de la Focsani la Pascani...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

La Mihaiesti, imediat după DN spre Zalău în primul deal e foarte multa apă, acolo nu au săpat prea tare, așteaptă sa se mai scurgă, o sa bage și drenuri și spera sa se stabilizeze doar cu atât.

Cut and cover ul e corect identificat imediat după minutul 9 din filmare, unde au săpat anul trecut și a luat o masiv la vale, după care au umplut înapoi.

Schimbarea de traseu de la Nadaselu e mai larga decât cea desenată mai sus, porneste după primul debleu mare de pe proiect, trece cumva între sat și cimitir și se racordeaza la primul viaduct cu radiere betonate dinspre Sardu.

Mai e un exemplu clasic de ping-pong nesfârșit între CNAIR și ANAP pe o situație de modificare contractuală: nodul Holdea. S-au învârtit în jurul cozii 2 ani și pana la urma l-au relicitat.

Variantele aici sunt următoarele:

1. ANAP da unda verde și CNAIR își asuma semnarea unui adițional contractual pentru a include cele doua modificări de soluție în contract pe Legea 98/2016 privind achizițiile publice, Art. 221 lit. c). Aici totul se învârte în jurul frazei "modificarea a devenit necesară în urma unor circumstanțe pe care o autoritate contractantă care acționează cu diligență nu ar fi putut să le prevadă".

2. Se considera ca modificările sunt substanțiale și se reliciteaza. Dacă nu exista asumare la CNAIR și aleg varianta asta, sa speram ca nu o sa le ia 2 ani ca la Holdea pana lansează licitația.

Sa nu uitam ca exista pe contract niște rezerve de implementare (un fel de diverse și neprevazute), însă sunt doar de vreo 70 de milioane de lei, nu acoperă cele doua modificări. Și mai exista și alte lipsuri pe contract care trebuie suplinite din aceste rezerve (SF varză), gen panouri antifonice în zona Sutoru.

Exact aceeași situație trasa la indigo vine tare din urma și pe contractul vecin, Zimbor-Poarta Sălajului, unde soluția din SF pentru primul debleu de pe lot de după nodul Zimbor e o enormitate cu 16 berme și 3 rânduri de ziduri de sprijin într-un deal tip mămăligă. Alunecarea de la Nadaselu va fi mica pe lângă ce pare ca ne așteaptă la Zimbor. Au venit niște proiectanți din Austria și au zis ca orice în afara de tunel e o aberație, deci puneți popcornul deoparte.

Acest proiect (singurul în lucru din PNRR) părea ca trage media media PNRR în sus, însă poate ajunge rapid lanterna roșie dacă se blochează birocrații din administrație.

raulbogdan23

#30216
Carioca de weekend pe baza celor consemnate de catre @horatiu.cosma

Eu cam asa vad modificarea care va aparea la Nadaselu (am luat in calcul ca nici o casa sa nu fie demolata)





Powered by API/PUM imgur uploader

marinul

#30217
Doua videouri de pe Nusfalau-Suplacu de Barcau

Progresul lucrarilor dupa lunile de iarna


Lucrari zona Nusfalau, Ip si Marca


archaeus

@raulbogdan23 se vede si din satelit ca nu aveau ce sa caute cu drumul pe acolo :))

Ionut

API pe Facebook

Un munte de muncă și un sfert de miliard în plus pe #AutostradaTransilvania. Vineri am filmat din dronă cei 30 de km dintre Nădășelu și Zimbor: ... Hartă interactivă: https://bit.ly/3Jh35Xm.

Tot tronsonul de 42 de kilometri de la Nădășelu până la Poarta Sălajului a ajuns la un stadiu fizic în jur de 20% și este singurul proiect finanțat prin PNRR aflat momentan în execuție.

Este contractat complet cu același constructor, UMB, care este foarte bine mobilizat, cu aproximativ 1000 de muncitori, având un avans bun la structuri (cu elevații ridicate la multe dintre ele), săpături, ziduri de sprijin, drenuri și taluzări. Fabrica de grinzi de la Zimbor se pregătește de producție.

Complexitatea proiectului este evidentă din imagini și din cifre: 8,7 km de poduri și viaducte (peste 20% din distanță), 12 milioane metri cubi de săpătură, 140 km de piloți forați pentru cele 33 de structuri și (vom vedea câte) ziduri de sprijin. Dar și un nod rutier la Zimbor și o descărcare temporară la Poarta Sălajului, plus două spații de servicii cu 30 de puncte de încărcare pentru vehicule electrice.

Toate croșetate prin dealurile transilvănene instabile. Că veni vorba, în două locuri cu alunecări masive de teren trebuie modificată soluția tehnică, antreprenorul general estimând costuri suplimentare de 250 milioane lei. În zona Nădășelu (minutul 1:45 din filmare) se propune un viaduct în aval față de un simplu debleu licitat și contractat, iar în apropiere de Topa Mică (minutul 9:00) un tunel cut&cover, în planurile inițiale fiind desenat tot un debleu.

Colac peste pupăză, statul... stă, după cum ne-a obișnuit. Avem păduri care trebuie și tăiate după ce au fost scoase din circuitul forestier acum 3 luni, situația castrului roman de la Zimbor este tot neclară, iar CNAIR evident că nu a binevoit să decidă asupra celor două soluții necesare descrise în paragraful anterior.

Concluzia? Final de 2023 pentru deschiderea traficului pe Nădășelu-Zimbor, în cel mai optimist scenariu, DACĂ autoritățile își asumă responsabilitatea și rezolvă imediat blocajele birocratice și contractuale amintite și DACĂ dealurile buclucașe decid să stea locului, iar constructorul reușește să mențină, sau chiar să crească, mobilizarea excelentă de până acum.

cristi5

#30220
@Ionut hai sa ne uitam istoric
- cat a durat sa aprobe CNAIR o schimbare de traseu? Sa zicem la Bretea Muresana desi aia e minora.
- cat a durat sa aprobe CNAIR trecerea de la debleu la tunel cut&cover? E un singur caz, la Sacel.
- cat a durat sa aprobe CNAIR cresterea unui contract cu 20%? A mai existat asa ceva?

Se stie ca memoria mea nu e buna dar din cate tin eu minte, reiese sfarsit de 2023 pt noul AC (dupa revizuit AM, exproprieri suplimentare si toate alea). Nu executia...

Poate performanta trecuta e irelevanta pt viitor? Asa ar fi daca in CNAIR ar fi avut recent loc o revolutie. Stie cineva ceva? S-a tras cu pistolul?

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

germanul2012

Am spicuit din postarea lui @Ionut:

,,Fabrica de grinzi de la Zimbor se pregătește de producție."
,,8,7 km de poduri și viaducte."

Dacă @Ionut sau altcineva pot sa detaileze cam ce număr de grinzi sunt necesare și cam cât timp durează o turnare (câte grinzi se pot turna simultan) și după cât timp de la turnare pot fi transportate la locurile de destinație, ne-ar ajuta mult în estimarea timpilor pentru definitivarea infrastructurilor (viaducte, poduri) respective.

        Oricum, termenul de final de an 2023 pentru o probabilă deschidere a circulatiei pe aceasta portiune de autostradă cred că este mai mult decât super optimist.

                 Drumuri bune și fără evenimente negative vă doresc.

horatiu.cosma

Am mai scris pe undeva, pe proiectul ăsta au circa 4km de structuri cu grinzi de beton și restul cu tablier metalic (pe care îl produc acum la ei la Adjud), 4km de poduri cu grinzi din care mare parte sunt poduri clasice cu deschideri de 40 de metri, adică 100 deschideri, adică 800 de grinzi de 40 de metri (sunt 8 per deschidere). În cele 2 standuri de la Zimbor încap 6 grinzi de 40 de metri odată, le termină undeva între 140 de zile - 23 de săptămâni (ritm de 6 grinzi pe zi) și 46 de săptămâni (ritm de 6 grinzi la 2 zile), adică la anul pe vremea asta pot să fie gata cu ele.

Ionut

Ca să ne înțelegem. Eu nu aș pune pariu că UMB termină în 2023 Nădășelu-Zimbor. Aș pune invers, că nu termină. Dar e vorba de probabilitate. Deci de acord cu Cristi. Totuși, dacă nu se pune presiune și nu spunem ce este FEZABIL, un scenariu optimist-realist, atunci mergem la culcare. Noi, API. Ne vedem de ale noastre.

Dacă nu punem presiune ca CNAIR și statul (exproprieri, AC pe lucrări suplimentare etc) să își facă treaba într-un timp rezonabil, mergem la culcare. ACUM trebuie apăsat ca leneșii și criminalii din CNAIR să facă ce trebuie.

Am scris în poziție. DACĂ se rezolvă cu birocrația și asumarea responsabilității (fără licitație lucrări suplimentare), atunci UMB poate termina în 2023 la final. Sigur, DACĂ. Mare dacă. N-aș paria că așa se va întâmpla. Dar nici nu poate API să stea cu mâna-n cur și să spunem din capul locului că nu se va întâmpla. Pentru ce mai existăm?