Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 45 Guests are viewing this topic.

ijwtsh

Multumim, Adisan! :)

Zimbor - Poarta Salajului o sa fie 12 km inutilizabili ani de-a lungul, sau o sa se faca o descarcare provizorie?


gicu

Logic ar fi să se facă, pentru că va dura mult până se finalizează următorul tronson, cel cu tunelele. Însă asta ar însemna să se reabiliteze și modernizeze cam 600m de drum comunal, care e foarte îngust ți trece și printre case.

alexa_adrian2001

Lotul filmat, 3b/2, pe harta api apare ca nu are AC aprobat. Care e secretul UMB ca se apuca de lucru?

gabim

^Pofta de lucru, probabil determinata de o planificare la sange a resurselor; dupa cum scria Ionut pe un alt topic, cheltuielile lor lunare sunt imense, indiferent daca lucreaza sau nu. Probabil nu tocmai ortodox, dar aparent UMB nu prea isi permite sa astepte cu lunile ca birocratia sa-si faca treaba.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

cfdp

#30035
gabim are dreptate, ganditi-va cat trebuie platiti atatia muncitori+ mecanizare+tesa+indirecte (deplasar, cazari...) pe ora. Numai manopera la 25lei /ora x minim 200 oameni= 1000euro/ora. Deci din santier trebuie sa iasa produs finit minim 3000euro/ora( man6pera ccca 35-40% din total, desi acum cred ca procentul este mai mic) In fiecare zi la un santier de 200oameni daca acestia nu " produc " pierderea este de 30.000euro/zi. Ciudat nu ??? si este un calcul ffff elementar. intr-o saptamana un sfert de milion de euro. Si sa ne gandim ca tot ce se produce trebuie sa fie avizat calitativ cantitativ, receptionat, facturat, acceptat si platit in termen contractual. Daca mai ai noroc si de ceva oameni " nesiguri la receptie" va dati seama. Nici de gandit nu este bine.

razvan96

Cred ca intrebarea ar trebui citita in cheia "Care e secretul dpdv legal pentru care UMB se apuca de lucru" :lol:.

Nici eu nu prea ma prind cum sa forezi piloti fara AC.

alexV

V-a spus Cip despre zona asta cu debleu de 70m pe o parte, 13 berme, in imaginile de mai jos traseul original cu rosu. Debleul ar veni pe partea dreapta, pana in varf.
Vedeti sapaturile pt fundatiile pasajul peste DN1G in josul primei imagini. Autostrada va fi vreo 8 m peste acel drum, apoi in continua urcare cu panta pronuntata parca 5% ca sa ajunga la 400m altitudine doua creste de deal mai incolo.

O alternativa la sapatura ar fi un tunel, cu mov, solutie ce trebuie scoasa din contract din motiv de cost.
A doua alternativa, si asta e din imaginatia mea, viaduct, cu verde.

Inteleg ca UMB intarzie cu PT din cauza solutiei in acest deal.





Voi ce opinii aveti?

reed

Intr-o tara cu o companie de drumuri normala probabil ca una din variantele tale era solutia.Asa stam si ne uitam cum cad taluzele peste autostrada.Probabil nu e usor de facut nici tunele in asa sol instabil,la adancimi relativ mici de cota terenului.

Ionutcatalin

^^soluția verde cu viaduct ar putea fi acoperita de cei 10% din 680 milioane cât e contractul? Dar asta înseamnă că pe restul lotului UMB sa nu mai aditioneze nimic. Viaduct pe traseul marcat cu verde și cut and cover în cele 2 creste?

cfdp

neprevazute 10% ar intra in contract, daca s-au licitat . Acum cat este limita pt aditionale
+  15% ?

cmd

Exista in derulare o licitatie separata pentru noduri noi la diferite autostrazi, printre care si nod la Romanasi (capatul portiunii in constructie).

Quote from: ijwtsh on February 23, 2022, 10:14:55 AM


Zimbor - Poarta Salajului o sa fie 12 km inutilizabili ani de-a lungul, sau o sa se faca o descarcare provizorie?

alin2pas

@alexV:
acolo poate exista și a patra variantă: un tunel cut&cover. Un debleu de 70 de metri în dealul acela de mămăligă are mari șanse să o ia la vale, dar dacă se sapă și se acoperă mai târziu (cum s-au mai făcut ecoducte) cu un decalaj minim în urma săpăturilor (cât să permită executarea lucrărilor) nu ar mai fi problemă. E mult mai stabil dacă ai debleul săpat pe 50 - 100 - 200 de metri pentru o perioadă de câteva luni, decât să trebuiască să-l menții pe 1 - 1,5 km în mod permanent. Scapă și de problema depozitării pământului excavat (ce iau din față pun în spate) și prin faptul că debleul nu va fi de durată lungă poate fi săpat inițial cu pantă mai mare, deci se reduce cantitatea care trebuie excavată. Săparea se poate realiza cu mijloacele existente ale UMB (nu necesită tehnologie specifică tunelurilor). Pentru ventilație se pot realiza guri de ventilație verticale (puțuri de aeraj betonate) la distanțe cuprinse între 100 - 200 metri până deasupra rocilor acoperitoare.
Săparea de tuneluri are dezavantajul că necesită tehnologie specifică și oameni cu pregătire în domeniu (ceea ce UMB nu are) și ar avea costuri sporite. Devierea traseului ar avea poate cele mai reduse costuri dacă ar fi acceptată decalarea liniei roșii pe verticală între sensurile de mers (sensurile de mers să fie pe platforme diferite, ca DN7 în zona Boița - Tălmaciu în porțiunea lărgită la 4 benzi), iar autostrada să fie parțial debleu, parțial rambleu sau viaduct. Din câte am înțeles însă a mai fost propusă devierea traseului și la dealul Șoimuș pe A Deva - Lugoj lotul 4, cu rezultatele pe care le știm.

alexV

Pai asta e varianta tunelului.
Vezi ca in SF debleul e pe o singura parte. Asta implica ca un eventual tunel sa fie usor deplasat inspre munte, sa fie tunel nu polata.

Teo

Azi se lucra puternic la mai multe structuri intre Nadaselu si Zimbor.