Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 46 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

unilateral = care este hotărât (în mod arbitrar) de una dintre părți, care dă naștere la obligații numai pentru una dintre părți

amiabil = rezolvat prin negociere, pe cale diplomatică între cele două părți

TibiV

In asigurari, la "constatul amiabil", una din parti trebuie sa-si recunosca vinovatia.

In constructii o fi altfel...  :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

irirat

Nu e asa Tibiv :), în constatarea amiabila de accident nu ai un câmp unde una dintre parti sa bifeze ca e vinovata.
O înțelegere amiabila înseamnă că a fost acceptata de ambele părți (sau cel puțin  se prezuma asta).

alexV

Strabag ar trebui sa conteste in instanta o eventuala renuntare de comun acord la contract. Mama calului de hoti. Ocaua mica. Dublu standard. Sa ceara acordarea certificatului negativ lui Selina/Trameco.

Legea e pentru toti ceilalti in afara de Beniamin Rus ?!

sarbu

https://www.g4media.ro/constructorul-sectorului-biharia-chiribis-de-pe-autostrada-transilvania-negociaza-pentru-rezilierea-pe-cale-amiabila-a-contractului-de-proiectare-si-executie-a-lucrarilor.html


QuoteProprietarul grupului de firme Selina, Beniamin Rus, a declarat luni, că în această săptămână poartă discuţii cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru rezilierea pe cale amiabilă a contractului pentru proiectarea şi execuţia lotului Biharia – Chiribiş, de 28,55 kilometri, din Autostrada Transilvania – relatează Agerpres.

,,Suntem în discuţii, ni s-a propus să închidem amiabil. În această săptămână, urmează să negociem încetarea amiabilă. Ei nu au fost dispuşi să ia în calcul lucrările suplimentare şi consideră că nu există bază legală să plătească lucrările suplimentare care au reieşit din expertiză. Vreau să vă spun că nu există proiect să nu apară lucrare suplimentară. Mai ales la drumuri. Noi ne retragem, rămâne doar proiectantul cu care vor colabora mai departe. Lucrarea se va scoate din nou la licitaţie, dar nu mai durează, nu se mai face proiect nou. Dar s-ar putea să le ceară celorlalţi încă o expertiză, deoarece a trecut ceva vreme din august 2017, când s-a scos la licitaţie", a afirmat Beniamin Rus.

Potrivit acestuia, câştigătoarea contractului, asocierea de firme condusă de Trameco, va putea participa din nou la licitaţie, aceasta fiind o condiţie a rezilierii amiabile.

După semnarea contractului în 2020, proiectul a fost predat la 1 februarie 2021. Anterior, asocierea de firme a realizat studiul geo, cu săpături pe tot tronsonul, pentru evaluări cât mai exacte, care s-au dovedit a fi diferite faţă de cele preconizate de CNAIR iniţial, în caietul de sarcini, au făcut o expertiză cu un expert acceptat de companie şi apoi au făcut verificarea pe teren, cu un verificator. Dacă s-ar fi dat drumul lucrărilor, susţine Rus, în acest moment, ar fi fost finalizate în procent de 80%.

,,Anul trecut nu am lucrat mai deloc. Am stat cu toate utilajele pe dreapta. Am stat degeaba cu 65 de oameni repartizaţi pentru conducerea proiectului. Aşteptam, din săptămână în săptămână, să ne dea ok-ul execuţiei. Cum spuneam, ei afirmă că nu există bază legală să plătească lucrările suplimentare care au reieşit din expertiză. Pe de altă parte, pot să vă spun că am făcut o adresă la ANAP, care mi-a dat dreptate în totalitate. Nu trebuie să se specifice în proiect lucrările suplimentare, pentru că există o lege. ANAP a spus în felul următor: dacă sunt lucrări suplimentare, nesubstanţiale, sunt până la 10%. Noi am avut din acelea, 3 milioane pe lucrarea asta, adică undeva cam 6%. Şi dacă sunt lucrări suplimentare substanţiale, acolo unde se schimbă toată structura drumului, pentru acestea se face o nouă licitaţie. Deci ei trebuiau să-mi dea 6-7% pentru lucrările nesubsanţiale, aşa cum spune ANAP şi pe celelalte, substanţiale, trebuia să se ţină o licitaţie separată pe 2 kilometri, unde noi am avut prăpăd", a precizat constructorul.

Beniamin Rus a adăugat că, din informaţiile sale, şi constructorul român Dorinel Umbrărescu are aceeaşi problemă, pe unul din tronsoanele aflate în lucru din Autostrada Transilvania.

,,I-a fugit dealul. Şi dacă mie nu mi-au aprobat lucrări suplimentare, să vedem ce se va întâmpla la el, unde e valoare mult mai mare. Dar el are o problemă mai mare. Să vedem dacă lui i se aprobă, dar trebuie să-i aprobe lucrări suplimentare, trebuie să i se plătească, pentru că omul le face, nu are încotro", a spus Beniamin Rus.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului Chiribiş – Biharia, 28,55 km, din A3, în valoare de 326,5 milioane de lei, a fost semnat în iunie 2020 cu asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings. Proiectarea avea alocată şase luni, iar execuţia, 18 luni.

Sectorul Chiribiş – Biharia face parte din tronsonul Suplacu de Barcău – Borş. Capătul autostrăzii, de 5,6 km, care face legătura cu Ungaria, a fost construit tot de firme din grupul Selina. De asemenea, acesta a mai fost desemnat câştigător şi pe lotul relicitat Cheţani – Câmpia Turzii, unde Strabag a depus contestaţie.

Firmele de construcţii ale lui Beniamin Rus se află pe primul loc şi pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiş din Autostrada Transilvania. În plus, constructorul din Oradea se situează pe primul loc în cursa pentru lotul 3 Buzău – Pietroasele din Autostrada Ploieşti – Buzău (A7), o lucrare mare de peste 200 de milioane lei, relatează Agerpres.

Disclaimer: G4Media nu a cerut și nu a primit niciodată fonduri guvernamentale direct sau sub forma unor campanii de informare. Acesta este un ajutor de stat mascat care distorsionează piața de media și este inacceptabil. De asemenea, G4Media nu acceptă bani de la partidele politice în afara campaniilor electorale. Publicitatea electorală marcată ca atare este normală în perioada alegerilor.

Ionut

Un bou. Cica "ramane proiectantul". Ce proiectant? Vrea sa spuna Egis, care NU e proiectant, EI SUNT (proiectare+executie), Egis este inginerul, consultantul, dirigintele de santier, aia care trebuie sa confirme ca proiectantul (adica ei, selina, nea beni) face treaba cum si-a asumat.

O groaza de aberatii spune. El nu a venit cu PT la un pret contractual si legal ca sa-i fie aprobat. Ce sa lucreze in teren? Fara PT aprobat ce faci in teren? Decopertare? Minciuni, jumatati de adevar sau pur si simplu ineptii. O mizerie de om, un mafiot. Poftim, am spus-o si public. Ii pot spune si in fata dar sunt convins ca o sa vada.

Mafiotule, esti un mafiot!

alecu26

Cum adica CNAIR propune reziliere amiabila? Eventual asta trebuia sa vina din partea cealalta...cu rugaminti si lacrimi in ochi. CNAIR trebuia sa negocieze cu armele pe masa si incarcate: certificat negativ si executie garantii.

Sau doar la rezilieri la 70% si 99% ne pricepem?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TeoH9

Dupa aventura cu nea Beni, CNAIR ramane si batuta si cu banii luati.
Oare chiar asa, toti smecherasii pot face ce vor in tara asta si nu patesc nimic?

Probiu

Certificat negativ nu inseamna eliminarea din licitatiile la care participa, ci mai degraba tergiversarea acestora. Presupun ca in cazul unui certificat negativ, acesta va fi contestat si se lalaie proiectul ani de zile... Sa nu uitam ca in cazul PNRR mai sunt si termenele foarte stranse de rambursare, sau ma rog, de demonstrare a cheltuirii banilor.

alexandru_m

Nu stiu cum nu-i crapa obrazul sa aduca in discutie UMB. Pai hai sa ne uitam ce a facut UMB la Lugoj-Deva 4 si sa ne uitam ce face aici nea beni. Umbrarescu si-a asumat si a dus lucrarea pana la capat. Acolo probabil a pierdut, dar uitati cum duduie acum pe mai mult de 150 de km de DX+A. Nea beni se da cu fundul de pamant prin presa si are vreo 50 de angajati pe CB.

JohannDB

                """" De asemenea, acesta a mai fost desemnat câştigător şi pe lotul relicitat Cheţani – Câmpia Turzii,""" 
                       Am trecut zilele trecute pe "penibili" 15 km de DN 15 la km 27-050 (Chețani) și DN 15 km 11+400 giratoriul de racord la A3CJ km 1 de la Câmpia Turzii ... Dacă, din ceața și marasmul ce plutește peste acest sector de A3, Chețani - Câmpia Turzii, "unii" fac - emit declarații/comparații și nu cade scaunul cu ei, se vede treaba că multă vreme de acum încolo vom mai trece prin Chețani - Hădăreni - Luncani - Luna....... Unii vor ieși la pensie, alții vor ieși în veșnicie pe național, prin accidente.... O istorie ca la Holdea - Margina.... Un muzeu al unui șantier "la infinit".....
                      Și apoi, sincer: o comaparație cu U.M.B.-ul  ?? Cine ar putea-o face, "pe bune" , cu toate imperfecțiunile UMB-ului ......??

Hercule

Pe bucata nou inaugurata Tg Mures/Metro - Ungheni/Aeroport a aparut o trambulina destul de mare la podul de peste Niraj, capatul dinspre oras, pe ambele sensuri de circulatie.
Deșteaptă-te române!

Allex

^^^^Sa lasam putin certificatul negativ la o parte, fiindca vedem ca este destul de greu de folosit si sa ne gandim daca si cum ar putea CNAIR sa opreasca garantia de buna executie (sau cum se numeste) in cazul in care contractul se reziliaza. Sau ce penalitati primeste compania pentru aceasta intarziere. La bani ar trebui sa se umble, nu dupa certificate negative. Cred ca asta i-ar speria mai mult pe tepari.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

GAC

Chiar daca ne-am dori sa-l vedem pe nea Beni cu capul separat de corp sau infipt intr-o teapa de 100 m, interesul nostru este sa deblocam lotul pentru o noua licitatie si sa folosim studiile geo ce au fost facute pentru a actualiza documentatia, ca viitorii petitori sa nu mai poata zice ca nu au stiut ca trebuie stabilizat lotul pe intreaga lungime.
Cat partea razbunarii o putem rezolva elegant, ulterior: un OUG frumos care spune ceva de genu: "companiile care au castigat licitatii si au renuntat la proiect nu mai pot participa 20 de ani la licitatii publice, regula sa fie valabila pentru toate entitatile care au actionari pe indivizii / entitatile care erau in actionariatul respectivei firme (ce a castigat licitatia si a abandonat proiectul) la momentul castigarii licitatiei".
De asemenea, mai putem face inca un OUG pentru cei care contempleaza la o cariera de tepar: "compania care a castigat o licitatie publica si care nu se mobilizeaza va plati penalitate 1% din valoarea proiectului pentru fiecare zi de intarziere. In cazul in care compania a licitat cu un pret calculat in baza unei situatii ce nu este o reprezentarea corecta/completa a situatiei din teren, isi asuma pierderea si in caz ca decide sa paraseasca proiectul, atunci va plati 1% din valoarea contractului pentru fiecare zi trecuta de la semnarea contractului pana la momentul deciziei de abandonare al proiectului. In caz ca se activeaza mecanismul penalitaii, si compania intra in insolventa, penalitatea rezultata va avea cea mai mare senioritate in consiliul creditorilor"

Cum am zis si o sa mai zic (imi face si placere): 3 randuri semnate ex-ante de un (prim)ministru pot anticipa multe probleme si pot economisi multi ani irositi pe la Judecatorii, Tribunale, CNSC si Curti de Apel.

Cea mai mare greseala in modul de derulare al licitatiilor este asumptia de buna credinta care este acordat in alb celor ce liciteaza. Nu intelegeti gresit, aceasta asumptie este f buna. Rau este ca nu exista un mecansim care sa sanctioneze aspru incalcarea acestui principiu de catre tepari.

Adisan

#30029
Zona Sântă Măria, Lot2 subsectiunea 3B

https://www.youtube.com/watch?v=MedZhOuv7l4&ab_channel=Adisan

Zimbor - Poarta Sălajului, filmare completă 19.02.2022