Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 16 Guests are viewing this topic.

gicu

Am urmărit și eu emisiunea de aseară de pe Digi24 în care dl. Grindeanu a făcut aceste afirmații. Trecând peste apartenența politică, la Cătălin Drulă se vedea în orice intervenție că omul e pus pe rezolvat probleme. Dl. Grindeanu pe de altă parte a dat din colț în colț, nu a răspuns direct la nicio întrebare, a aruncat vina pe situația moștenită, însă a avut grijă să menționeze că în mare datorită lui s-au inaugurat 30 km de autostradă anul trecut.

Nu am absolut nicio speranță legată de acest ministru nici în general, nici pentru deblocarea A3 Ploiești-Brașov. E un politician pus de partid acolo pentru făcut bani.

ddfab

^^ ei atuncea isi cautau corturi si visau la PPP-uri "avantajoase"...

dobrogean

Pe mine m-a deranjat ca tot discursul de aseara s-a adresat propriilor votanti, adica persoane care inghit nemestecat tot ce li se da la TV.
A lansat fumigena cu durata prea mare a SF pentru Ploiesti - Comarnic si a profitat ca realizatorul emisiunii a fost pe dinafara subiectului (intentionat sau nu).
Niciun cuvant despre cauzele care au condus la esecul anteriorului SF (respectiv banii aruncati pe fereastra pentru acel SF).
Cand il chemau pe @cutter la Digi erau mult mai duri in intrebari realizatorii emisiunii.

mirceaeliade

>Grindeanu: Sunt șanse reduse ca autostrada Ploiești-Brașov să înceapă în următorii 5 ani

Stiu ca sunt multi care nu sunt de acord cu termene nerealiste, dar personal sunt adept al perspectivei lui Musk: daca vrei sa speri sa termini ceva greu vrei macar sa contemplezi termene optimiste.  Daca incepem cu "n-are cum sa inceapa in 5 ani" vom ajunge peste 5 ani sa zicem ca hai poate in 2 sa va incepe.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cosmarul-drumului-spre-munte-va-continua-grindeanu-sunt-sanse-reduse-ca-autostrada-ploiesti-brasov-sa-inceapa-in-urmatorii-5-ani-1788671


Feri

#29750
@ddfab, eu cred ca inca se mai viseaza la PPP.
Pe CoBra sau in alta parte...

L.E. Cert este ca stagnarea de aici afecteaza si alte proiecte.
Citez de pe harta Cestrin Ploiesti-Targoviste-Gaesti : "IN PREZENT SE ASTEAPTA DEFINITIVAREA AMC PENTRU OBIECTIVUL PLOIESTI-BRASOV, IN VEDEREA DEFINITIVARII MODULUI DE CONECTARE A CELOR DOUA OBIECTIVE DE INVESTITII."

JohannDB

     A3 Ploiești - Brașov, oare de ce-mi vine-n minte, de acum vreo 6-8 ani, un interviu al lui Ponta (nu-l mai găsesc pe net) în care declara că de semna contractul, îl arestau ...!! Chiar așa o fi fost ?? Nu știu ce vise au fost/sunt, ceva nu e "coșer" cu amânarea asta deja "sine die".......

Xenos

Rețin altă declarație a lui Ponta, prin 2013, că el și Șova se pun pe buldozer și că dacă nu e gata tot până în 2016 demisionează :))))

naivu

Bănuiesc că Ponta  voia să semneze contract de încredințare drectă cu Vinci-... (probabil și un comision gras pt el și ai lui și ponoasele pt viitoarea guvernare), cam cum a semnat mentorul său Adrian Năstase contractul cu Bechtel. Normal că i s-a spus că nu merge așa! Dacă.începea cu o licitație pt elaborare SF nu se lua nimeni de el, numai că politicianul român nu vrea să pregătească proiecte, vrea să deschidă șantiere și să taie panglici!

shift2rail

^povestea cu "tainul" Vinci e veche -  cam de prin 2003/2004, s-au castigat si niste alegeri prezidentiale cu ea - sa nu mai dezgropam mortii.

daca acel tain de la gigantul Vinci chiar se incasa de catre arogant, astazi s-ar fi circulat, probabil, pe autostrada pe VP.


istvan78

#29756
@shift2rail: da, se circula pe VP cum se circula acum si pe restul A3 de la Bors la Brasov.
Serios, trebuie sa intelegem odata ca contractele astea date pe spaga NU ajung NICIODATA la bun sfarsit. Pentru ca e imposibil, contractul e nefezabil, neviabil, ca de aceea "s-a dat" pe spaga. Daca era viabil, se putea incheia si cinstit. SINGURUL scop al acestor contracte e incasarea spagii pe o parte si a unor bani fara a face lucrarile, pe cealalta. Obiectul contractului nu se realizeaza.

Nu mai iesim din logica "a furat dar a si facut"?? :-[

Kimi

Grindeanu si-a permis sa spuna prostii in direct la TV si datorita jurnalistului nepregatit, asa cum sunt aproape toti cand vine vorba de infrastructura.

Eu raman cu un gust amar de fiecare data cand ii aud cu aceleasi intrebari tampite (de ex. "cand circulam pe X?", cand nu avem nici macar SF).
De ce nu l-a intrebat de Biharia - Chiribis, de amanarile constante pe Chetani - Campia si A7, de calitatea SF-ului predat pe A8 samd?

Tingting

Ce dureaza atât de mult, de ce nu a desemnat câstigatorul la lotul Chețani - Câmpia Turzii?

cristi5

#29759
https://mainnews.ro/compania-de-drumuri-va-rupe-pisica-contractul-pentru-biharia-chiribis/

Compania de drumuri ,,rupe pisica". Contractul pentru Biharia – Chiribiș va fi reziliat – SURSE

Quote

By Vîrban Robert , In Stirile Zilei , At 4 Ianuarie 2022
La aproape un an de când lucrările la lotul Biharia – Chirbiș, parte a Autostrăzii Transilvania, ar fi trebuit să înceapă, pe șantier este liniște, și va tot fi, din păcate. Surse din cadrul Ministerului Transporturilor au declarat pentru Mainnews.ro că, în cadrul CNAIR, a fost luată decizia rezilierii contractului cu firma Trameco.

Povestea lotului Biharia-Chiribiș începe în anul 2004, odată cu încheierea contractului de către Guvernul Adrian Năstase cu firma americană Bechtel. Lucrările avansează extrem de lent, principalele probleme fiind legate de lipsa finanțării, slaba mobilizare a constructorului, dar mai ales clauzele din contract, extrem de păguboase pentru statul român. Nouă ani mai târziu, autoritățile române decis să rezilieze contractul cu firma americană, la stadiul de puțin peste 50%.

În mai 2015, s-a semnat un alt contract, cu spaniolii de la Corsan, însă un an mai târziu se reziliază înțelegerea, fără ca avansul lucrărilor să se schimbe.

Rezilierea, unica soluție
Pe 12 iunie 2020, compania de drumuri a semnat cel de-al treilea contract pentru construirea lotului Biharia-Chiribiș, cu firma românească Trameco, deținută de controversatul om de afaceri Beniamin Rus, pentru suma de 326 milioane lei fără TVA. Pe 14 septembrie 2020 se emite ordinul de începere a activității de proiectare, termenul fiind de 6 luni. Practic, proiectul tehnic ar fi trebui depus și aprobat până pe 16 martie 2021. Acesta lucru nu s-a întâmplat pentru că, între timp, cei din conducerea Trameco și-au dat seama că valoarea pe care s-a semnat este insuficientă pentru a acoperi costul  lucrărilor. Firma orădeană a livrat un proiect tehnic ce cuprinde mai multe lucrări suplimentare, costul total fiind astfel cu circa 50%. Nimeni de la CNAIR nu a vrut să semneze pentru proiectul tehnic, în condițiile în care cadrul legal nu permite majorări de costuri atât de mari, chiar dacă acestea ar fi fost justificate.

În acest moment, conform informațiilor Mainnews.ro, se iau în calcul două scenarii. În primul, contractul va fi reziliat amiabil. În cea de-a doua variantă este vorba despre rezilierea unilaterală de către CNAIR, caz în care Trameco va primi certificat negativ, astfel că nu va mai putea participa la licitații publice timp de 3 ani. În orice caz, sursele din cadrul ministerului ne-au declarat că înțelegerea va fi reziliată în cursul lunii ianuarie.