Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

Siciltir

Urmărind ultimele filmari unde lucrează UMB pot spune că am fost norocoși că au câștigat ei licitația. Teren dificil, acum si îmbibat cu apă, dar legiunile moldovene merg înainte. Felicitări lor si celor care ne tin la curent cu mersul santierelor. Sărbători fericite tuturor si un 2022 plin de realizări!
PS. Parcarea basculantelor au facut o cu laserul?

Ionut

API pe Facebook

Am filmat din dronă lotul Nușfalău-Suplacu de Barcău din #AutostradaTransilvania: .... Harta interactivă API: https://bit.ly/3IZwYLw.

Contractul pentru cei 13,55 km a fost semnat în 30.09.2020 cu turcii de la Nurol și are ordin de începere 01.02.2021, cu 6 luni proiectare și 18 de execuție. Proiectul tehnic a fost aprobat în august 2021.

Pentru aproximativ 4 luni de muncă, din care două practic nu s-a lucrat din cauza vremii, constructorul nu stă rău în teren, ajungând la un stadiu fizic de aproximativ 8%. Din păcate, lunile de iarnă nu vor aduce un progres semnificativ.

Tronsonul este unul banal, fără structuri impresionante, cu un relief ca-n palmă - o excepție de la regula dealurilor transilvănene notorii pentru alunecările lor masive. Aici antreprenorul general nu are decât câteva pasaje și poduri de făcut, un nod rutier și un spațiu de servicii.

În mod normal, cu o mobilizare decentă din primăvară, menținută tot anul viitor, vom putea circula între Nușfalău și Suplacu din primăvara anului 2023.

Loturile blestemate până la Biharia (Oradea)? Suplacu-Chiribiș este în faza contestațiilor după ce CNAIR a desemnat câștigătorul (Erbașu). Iar Chiribiș-Biharia este complet blocat și aproape de a treia (!) reziliere, așa cum v-am explicat de multe ori anul acesta.

rezin

#29702
@pasadia,

  configurația terenului pe varianta Voila-Cincu-Agnita sud- Bratei vest(Mediaș)-Șeuca(Târnăveni)-Iernut,  nu e diferită de varianta Făgăraș-Daneș(Sighișoara)-Tg. Mureș, aceleași dealuri și văi. Aici am pus Bratei vest față de Bratei est în postarea dinainte. Nu mai are nici un sens să duci autostrada de la Făgăraș la Tg. Mureș, deoarece se văd clar avantajele rutei Voila-Cincu-Agnita sud- Bratei vest(Mediaș)-Șeuca(Târnăveni)-Iernut, atât ca distanță pentru traficul principal, cât și ca deservire de locuitori din mai mutle orașe.Inițial autostrada a fost dusă pe la Tg. Mureș , nu din cauze de analiză obiectivă, ci din motive politice.Ori odată ce s-a realizat obiectivul politic, respectiv autostradă la 4,5km de Tg. Mureș, nu mai are nici un sens să se persiste în capricii și a nu duce autostrada pe acolo pe unde este logic se fie trasată.Varianta pe la est de cea Bechtel , propusă de tine este cea mai rea dintre toate, deoarece mărește distanța Brașov-Tg. Mureș la cel puțin 175km , precum vom avea și cea mai lungă porțiune de autostradă nouă necesară pentru a uni aceste puncte.Prin urmare, nu e fezabilă varianta prin Rupea.

pasadia

@rezin - daca tot "investesti" atata pasiune in a sustine un punct de vedere (prost, dar asta e alta discutie), ai putea macar sa te conectezi odata la 24 de ore. Sa reincalzesc o ciorba veche de acum 7 zile doar pentru a-ti arata ca conteaza si Targu Mures e degeaba (ma rog, sunt convins ca orice argument as invoca, demografic, economic, social, tot ai pretinde ca e irelevant). Tot la fel cum e degeaba geometria invata de tine in scoala din moment ce afirmi ca o autostrada la est de cea trasata de Bechtel "ar mari" distanta Brasov - Targu Mures (doar atat iti spun - baza mare a unui trapez e tot timpul mai mica decat suma dintre baza mica plus cele 2 laturi alaturate acesteia).

Adisan

Nădăşelu - Topa Mică, filmare completă 15.12.2021



Sâncraiu Almaşului - Zimbor, filmare completă 15.12.2021



Zimbor - Poarta Sălajului, filmare completă 15.12.2021


cfdp

Nu vreau sa perii pe nimeni dar modul de lucru ar trebui predat la facultate ca management in constructii la vechea disciplina ce se chema organizare parca. Nu demult au fost criticati ca exploateaza oamenii si lucreaza noaptea, dar uite ca terasamentele sant aproape terminate si este deschis frontul pentru betoane. Si acestea se fac in serie pe acelasi tip de lucrari: radiere acum pe toate loturile . Se lucreaza in serie si oamenii isi fac reflexe crescand productivitatea.
Iar modul de rezolvare al problemelor de stabilitate, mai ales daca se dovedesc viabile, ar trebui studiat de colegii de la catedra de fundatii.

Cristian_cj

Defrișările mai durează ? A trecut anul iar pădurea e tot neatinsa. Ce se așteaptă ? La noi in țara, in general, pădurile dispar relativ ușor.

razvan96

Alocare bugetara in 2022 conform variantei aflate in dezbatere publica:

Nadaselu-Poarta Salajului: 539 milioane RON
Nusfalau-Biharia, inclusiv drum de legatura cu Oradea: 231,5 milioane RON

Daca ne uitam la valoarea contractelor in derulare ambele sunt puternic subfinantate. Alocari undeva la 50% din necesar pentru loturile UMB si probabil bine de tot sub 50% pentru restul.

Dragos_R

Weekend cu minifestival de filmari, foarte faine  :cheers:. De actorul principal ce sa mai zic ( ca sa nu para prea laudativ) la ce probleme sunt in dealurile din Ardeal, parca nici nu indrazneam sa cred ca vor avea un asa avans pana la sfarsitul anului in curs. @cfdp a punctat tehnic, scurt si la obiect, modul in care evolueaza UMB in teren, sunt 100% de acord cu el.
Adisan, multumim mult  :thumbsup: ! Avem chiar noroc cu implicarea voastra, evolutia santierelor din A_rdeal,consistent documentata din aer cu  filmarile A_disan, A_linC, A_drian sibiu ! ( evident au fost/mai sunt si A_ltii care pun umarul ...)
Daca stau sa ma gandesc, avem si in sud, prin D_olj un D_aniel 123 care ne tine in priza stil mitraliera cu CraPi  :D ... ( evident, si acolo, nu numai el ).
Una peste alta, de cand cu invazia dronelor, imaginea cu ceea ce se intampla pe santiere mult mai cuprinzatoare. Keep up the good work !


ciprebbe

UMB, pe toate santierele, intre 18 decemprie - 17 ianuarie au o binemeritata vacanta.  Bravo lor pt ce au reusit in 2021 pe A3 si DX CraPi.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

NGC

"Proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău - Chiribiș (km 4+200 - km 30+550)"

Quote from: ciprebbe on December 14, 2021, 02:28:39 PM
Reevaluare pe Chiribis - Suplacu :(

Erbasu mai are de asteptat... Selina reintra....

Quote from: ciprebbe on December 15, 2021, 01:46:35 PM
e admisa contestatia Selina si se reevalueaza ofertele.... Poate iesi din nou Erbasu, poate fi altul, un lucru e cert va mai dura.

Trebuie reevaluata doar oferta asocierii conduse de CONSTRUCTII ERBASU, si lucrurile nu arata acum deloc bine pentru ei.

GIV

dar de ce se poate schimba evaluarea unei oferte? de ce in prima faza o oferta poate parea ok dar la reevaluare iese naspa?  nu -s aceleasi criterii de evaluare si aceleasi hartii de evaluat?

dasher_98

de ce dureaza asa de mult defrisarile pe lotul UMB?

horatiu.cosma

#29714
^^
Dacă evaluarea unei oferte ar fi 100% obiectivă cu "aceleași criterii și hârtii de evaluat", nu ar mai fi nevoie de contestație, justiție. Însă în viața reală mai există pe lângă alb și negru și nuanțe de gri, despre care au tot scris colegii pe forum de-a lungul timpului.

^
Procedura pentru păduri pe lotul UMB are o istorie ceva mai bogată. Sâmburii întârzierii țin de trecut, licitându-se extrem de târziu serviciile pentru partea de exproprieri+păduri pe întreg județul Sălaj, în iulie 2020 lansată licitația, în decembrie 2020 încheiată. În prima parte a anului am făcut forcing pe identificarea proprietarilor, întăbularea coridorului de expropriere, trecerea exproprierilor prin Guvern. Abia apoi a putut începe procedura pentru păduri.

Am încercat să spargem procedura în sectoare că nu era urgent Poarta Sălajului-Nușfalău, dar cei de la mediu nu au fost de acord, că vezi doamne se eludează procedura lor de "sub 1ha pădure - Garda Forestieră, între 1 și 10ha ordin de ministru, peste 10ha Hotărâre de Guvern" (pași birocratici în plus pentru ceva cu final stabilit. Am și pornit în august un proiect de OUG pentru a elimina categoriile astea și să se oprească totul la Garda Forestieră, dar nu am mai apucat să ducem la capăt și succesorii au băgat la sertar).

Așa că a început în primăvară procedura pe întreg județul, 90ha pădure, multe ocoale silvice, unele publice, altele private, fiecare cu specificul lui, se mișcă repede când e vorba de "tăieri de produse accidentale și tăieri de igienă" (mai multe detalii la Alex Nedea), însă când e să se taie ceva respectându-se procedura legală la virgulă, merge mult mai greu. Deci ping pong cu ele pe documente, apoi cu Direcțiile Silvice, apoi cu Garda Forestieră, apoi cu Ministerul Mediului, care a întrebat la ANPM dacă e ok documentația în raport cu acordul de mediu, care a zis că sunt 7 copaci (metaforic) diferență, refă documentația, mergi la ANPM să modifice suprafața declarată în acordul de mediu, să facă un consiliu la APM Sălaj care să zică că nu e impact semnificativ, care să dea ok-ul la ANPM, care să dea ok-ul la Ministerul Mediului, care să pună pe circuit HG-ul de scoatere din fondul forestier. Care circuit înseamnă trimiterea proiectului de HG în copie la Kelemen Hunor, apoi la MTI, apoi la MFP, apoi la MJ, apoi, după primirea ok-ului de la toate, luat de la capăt același circuit cu proiectul de HG "în original". În momentul ăsta, pe circuitul acesta caragialian, ne aflăm la pasul "proiectul de HG în copie e la MJ". Și MJ prioritizează în perioada asta doar documentele originale care vin la ei, așa că mai așteptăm.

La MTI am făcut anul ăsta niște proceduri super rapide pentru actele normative, ani lumină față de ce v-am povestit mai sus (sigur, perfecționiști din fire, am fi vrut și mai rapid), gen am ajuns să trecem prin Guvern câte un HG de expropriere în 2 săptămâni de la momentul în care CNAIR trimitea documentația, cu toată procedura internă la noi și apoi interministerială la MFP, MJ, cu trimis oameni să mute hârtii dintr-un birou în altul la ministerele astea (că pe ele nu le prea interesează dacă durează o săptămână sau un an), cu sunat zilnic, cu supărări "hai lăsați-ne domnle cu "presiunile" astea ale voastre de la MT, nu aveți stare?"

Din păcate nu avem o administrație publică care să lucreze ca o armată de mandarini, indiferent de cine e politic. Depinde foarte mult de mesajul care vine dinspre politic, care poate fi "facem treabă", sau "ne ocupăm de altele". Și administrația simte foarte bine mesajele astea subliminale. Și de asta e important să fie sus un premier/ministru/secretar de stat/conducător de instituție care știe, poate și are curaj să dea mesajul și să se țină cu dinții de el. Altfel e un dolce far niente, revenim la războaiele colonialiste ale lui Cuc și Șerbănescu cu constructorii, în timp ce administrația râde pe la colțuri de ei și sparge semințe, așteptând să vină vinerea, concediul, următorul ministru.