Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 48 Guests are viewing this topic.

Cristian 74

Am făcut un drum pe șantier, să văd UMB la lucru pe Nădășelu-Topa Mică. Printre altele, am și fotografiat câte ceva. Primele imagini sunt din zona Mihăiești. Multă apă pe șantier în urma ploilor din ultima vreme.
(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Cristian 74

Acestea sunt de lângă Topa Mică. Mâine seară pun și filmarea care documentează - mai era nevoie? - că UMB lucrează neîncetat.
(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


Mi s-a obișnuit mașina cu drumurile desfundate. Nu mi-am pozat și adidașii. Taică-meu a zis să îmi iau cizme, dar am zis că nu e nevoie. Era. Înțeleg de ce o parte din camioanele UMB au numărul de înmatriculare BC-XX-MUD. (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

ivladbogdan

La Targu Mures la intrarea pe A3 sunt montate inclusiv indicatoarele pentru trecerea de pietoni, indicatoare care au si semnale luminoase, erau azi in functiune.
Pare totul gata, avem o data estimata pentru deschidere?

marinul

Quote from: horatiu.cosma on November 13, 2021, 03:28:12 PM
Semnalele sunt că va fi acceptată contestația.

Asta da veste proasta. La reevaluare sa iasa Selina/Trameco castigatori, ca fac treaba buna pe lotul vecin Chiribis - Biharia.

JohannDB

În seara asta, pe la 17:10 am traversat A3MS la Ungheni, pe noul pod, mergând spre Oradea.
Am fost plăcut surprins.....

GIV

^^ ar fi interesant.. consider ca in asa fel ar fi castigati cu 2 loturi..  pe lotul vecin s-ar aproba 10% aditional.. si cu profitul pe lotul asta n ar mai iesi in pierdere
   poate chiar asta s-a urmarit/asteptat.

ciprebbe

O sa vina nea Beni sa ceara si aici suplimentare ca e veche licitatia....nu mai visati cai verzi pe pereti (il ntereseaza profitul nu sa livreze km de A)
Trebuia reziliat lotul vecin, dat certificatul negativ si interzis cativa ani !!!
Bataia de joc va continua asa si in 2022.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

jaston

Referitor la Nea Beni, daca as fi in locul CNAIR-rului as face in felul urmator:

1) le-as face o "oferta" cu cele mai bune preturi posibile legale pentru lucrarile suplimentare si pentru cresterea preturilor la meteriale.
2) le as da timp de gandire 1 luna de zile sa analizeze si sa ia o decizie
3) daca accepta oferta: toate bune
4) daca nu accepta oferta: rezilierea contractului.

Ionut

Ce timp de gandire? Ei nu isi respecta contractul si oferta licitata. Gandire pentru ce? Sa respecte contractul, legea si oferta proprie? Uneori cred ca ne pierdem timpul de pomana cu forumul si cu API...... daca nici aici nu se intelege ce dracu vorbim noi de vreo 9 luni......

GAC

Uitandu-ma pe harta din satelit consta ca lotul Chiribis - Biharia se desfasoara la altitudini de 120-140 m deasupra nivelului marii, pe cand lotul Chiribis - Suplacu este putin mai la deal 140-210. De asemena, si relieful nu mai este chiar ca in palma pe Chiribis - Suplacu, in special in zona Suplacu (atat la nord cat si la sud de faimosul viaduct, unde de altfel nici Bechtel nu a atacat respectivele zone mai deluroase).
Daca stau bine sa ma gandesc, un antreprenor care pretinde lucrari suplimentare de consolidare de sute de milioane la un lot de campie, unde se vede clar ca nu e nimic de consolidat, la un lot care are si zone de deal, nu va cere in mod similar?, daca nu chiar mai abitir?!
Cred ca stiti vorba "if you give a cookie to a mouse, it will ask for a glass of milk".
Tare ma tem ca daca nea Beni va avea ambele loturi, abia atunci isi va arata coltii si va pretinde si mai mult, imaginandu-si un necesar de lucrari si mai mare pe lotul Chiribis-Suplacu decat pe Chiribis-Biharia... nici vorba sa compenseze pretul mai mic de pe lotul castigat cu un pret mai mare de pe lotul vecin si astfel, vezi Doamne sa nu iasa pe pierdere, asa cum pretinde.
Daca vroia sa lucreze, facea PT fara lucrari suplimentare si se apuca de treaba. Daca lucrand ar fi inceput sa o ia campia din loc, ca dealurile pe A3 la UMB, ar fi oprit lucrul in zona respectiva si ar fi mers la masa tratativelor cu CNAIR...
Doar ca nu a facut asta, ci urmatoarele:
1. Si-a imaginat ca e nevoie de lucrari suplimentare foarte scumpe intr-un lot de A, unde chiar nu e nevoie;
2. A lansat o poveste frumoasa (tot imaginara) cum ca nu se poate apuca de lucru ca da faliment, ca e pretul prea mic (de parca i-ar fi impus cineva acel pret) si ca ar mai avea nevoie de lotul vecin ca sa compenseze din pierdere si astfel sa se poata apuca in sfarsit de treaba.
Din pacate, se pare ca oamenii de decizie din autoritati au luat de bune aceste 2 povesti, din moment ce s-ar zvoni ca se va admite contestatia, ce va duce cel mai probabil la o re-evaluare.
Eu unul sunt curios cum o s-o ia la vale o autostrada la campie (fara vai) daca se vor apuca de Chiribis-Biharia fara consolidari... poate doar in imaginatia lui nea Beni.

horatiu.cosma

Totuși, e un forum serios aici. Poate se sesizează Ionuț.

Ionut

Cu genul asta de mesaje nici nu stii ce sa faci. Dacă sterg, se supără autorul, Ciurea și API intra la bănuieli. Dacă nu sterg, mai citesc unii și alții teoriile constipatiei și mai se zapacesc puțin. Story of my life, orice fac, tot nu e bine.

paulmare

Quote from: cfdp on November 12, 2021, 08:32:54 PM
Se pare ca am avut dreptate:

Da v-am pomenit saptamana trecuta ca face UMB ce ati zis, folosind o filmare mai veche un pic :) foarte dibaci santieristi, cum au rezolvat-o cu buldozerele, impingand doar de sus in jos, sa fie si gravitatia de partea lor

Multumim de filmari, a fost festival de film weekendul asta   

Cristian 74


GAC

Scuzati-ma va rog, nu vreau sa lansez teorii ale conspiratiei, chiar le detest.
Totusi, la un lot de 30Km la campie, chit ca e un 1Km mai problematic, ceilati 29 pot fi atacati.
La noi, pe langa sportul national al contestatiilor mai avem si pe cel al SF-urilor facute pe genunchi. Sunt numeroase exemplele cand realitatea nu se potriveste cu SF-ul si astfel se ajunge in situatia cand PT-ul se face pe bucati... dar antreprenorii intra in santier, se apuca de treaba (pe anumite sectiuni) si in timp, se rezolva si zonele mai problematice. In profunda antiteza, pe Biharia-Chiribis, avem o atitudine "totul sau nimic" (daca am fi avut PT si lucrari pe cei "29" Km ne-problematici nu mai faceam teorii conspirationiste). Atitudinea "totul sau nimic" e dublata de dorinta antreprenorului de a lua si lotul vecin.
Temerea mea cea mai mare este ca nea Beni incearca sa monetizeze situatua data de SF-urile facute pe genunchi, in asa fel incat sa forteze cresterea valorii contractelor pana peste valoarea de referinta cu care a fost lansata licitatia.
In acest caz, nea Beni cauta sa-si intareasca pozitia cu inca un lot. Partea si mai interesanta este ca lotul Chiribis - Suplacu este si mai suculent in potential de calim-uri de lucrari suplimentare (zona cu deal si un viaduct urias care a stat 15 ani abandonat in ploaie si frig).
In caz ca manevra nu-i iese, atunci o sa avem parte de un litigiu de durata care va bloca ambele loturi de autostrada (drept razbunare - incat o sa ne dorim sa-i fi dat cat a cerut doar sa ne lase).
Repet - imi doresc sa ma insel si sa vedem utilaje cat mai curand pe cele 2 loturi.