Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 45 Guests are viewing this topic.

marinul

Ieri am filmat lotul Nusfalau-Suplacu de Barcau. Din cauza precipitatiilor din ultima saptamana nu sunt multe diferente fata de ce a filmat Cristi la inceputul lunii. Foreza a fost mutata la podul peste Barcau, Verta Tel a inceput relocarile in zona pasajului DJ 109P, in rest nimic notabil


ddfab

^multumim de filmare.
Acuma ca mai mult au stat utilajele, s-a putut vedea ce forte au alocat... ma rog ce se vede din filmare, pot fi ceva in plus sau minus... grosso-modo:
50 camioane
6 excavatoare
16 autogredere/buldozere
7 cilindrii compactori
1 masina imbunatatire sol
1 foreza
cei din domeniu... ce parere aveti despre resursele alocate fata de lungimea lotului?

marinul

da cam astea sunt toate, mai era un autogreder ratacit langa Zauan. cine mai lucreaza pentru ei si probabil au camioanele parcate in curtea lor, sunt cei de la Trans Bitum din Ip. Cand lucrau aveau mobilizate 15-20 camioane

RaduG

#29388
Fac eu un minicalcul, cel puțin de camioane.

Pleacăm de la lotul 1 Ploiesți-Buzău de pe A7, în lungime de 21km, lot de câmpie, unde avem un proiect tehnic aprobat, cu cantități:
- drumuri întreținere 133.000 m3
- terasamente 3.075.000 m3
- suprastructură 646.000 m3
- nod Dumbrava 1.176.000 m3
- nod DN1D 389.292 m3

Total: 5.419.292 m3 de plimbat, sau 270.964 de curse de camion de 30t sau 20 m3. Împărțite la cei 21 de km ai lotului ai nevoie de 12.900 de curse de camion per km de A7. Repet, lot de câmpie, dar cu două noduri rutiere.

Împărțit procentual, ai nevoie de 129 de curse de camion pentru fiecare procent km de A7.

Acum, cu aceste cifre extrem de aproximative, luând în calcul lungimea de 13,55km al lotului Nușfalău-SDuplacu de Barcău, și stadiul fizic raportat de 4,34%, mai ai de realizat (aproximând cu cifrele de pe A7) 166.055 curse de camion.

Data finalizării lotului fiind Februarie 2023, mai ai 15 luni, sau 10070 curse de camion lunar sau 503 curse în fiecare din cele 22 de zile lucrătoare ale unei luni. Nu pun aici 2-3 luni în care nu se poate lucra din cauza precipitațiilor.

Cu cele 50 de camioane observate pe șantier, înseamnă că fiecare ar trebui să facă minim 10 curse zilnic. Depinde foarte mult de lungimea curselor, aici doar cineva din domeniu ne poate lămuri câte curse face zilnic în medie, un camion pe un șantier de infrastructură. Sunt sigur că există undeva acest indicator.

Mie personal mi se par enorm de multe 10 curse zilnic.

xab80

^^^
@RaduG foarte interesant calculul tau. La 10 curse pe zi (inclusiv incarcat si descarcat/cursa) mie mie se pare fezabil. Doar ca, e o mica problema acolo: tu ai impartit necesarul de miscare de pamant la termenul de finalizare si impartit la nr de camioane. Ceea nu ai calculat este faptul ca lucrarile de terasament trebuie terminate cu mult inainte de termenul de predare, pentru a finaliza si restul de lucrari pe autostrada. Asta inseamna o reducere seminificativa al timpului disponibil pentru terasament, respectiv necesarul de drumuri pe zi creste cu cca 20-30%. (Cam asa am observat eu ca se mai lucreaza pe o portiune dupa terminarea taluzului). Ar rezulta 12-13 drumuri/zi/camion.

Cetatean

Depinde de foarte multi factori ceea ce se intampla la terasamente.
- daca cumpara materialul de la un furnizor care il aduce pe santier si ei il fac depozit pe care mai apoi il cara isi pot reduce semnificativ distanta de transport.
- practic dintr-un depozit plasat bine, poti duce la distante mici, cum ai nevoie.
- daca ai groapa de imprumut, atunci iti scad costurile cu achizitia materialului, dar cresc cele de trasnport.

Legat de utilaje...un constructor (serios) isi estimeaza si dimensioneaza capacitatea de trasnport in functie de nevoi.
Intr-un santier unde am lucrat, in varf erau 3 subcontractori la terasamente cu aprox. 100-120 camioane si ce era necesar pentru lucrarile de excavatie. In lunile de vara, unul dintre subcontractori, Apolodor a ajuns la o productivitate de 70-100 k mc pe luna excavati!
Pe langa astea, antreprenorul mai avea vreo 60-80 de camioane ale lui.

xab80

^^^
@dojaalex: sunt de acord cu tine. In mod sigur exista calcule si pentru asta. Ceea ce vroiam eu sa subliniez este ca nu cari sute de mc de pamant cu zi inainte de deschidere...

Adisan

#29392
Nădăşelu - Topa Mică, filmare completă 11.11.2021

https://www.youtube.com/watch?v=jv-7obqvlWc&ab_channel=Adisan

Sâncraiu Almaşului - Zimbor filmare completă 11.11.21

https://www.youtube.com/watch?v=IZ1FGVFwx9A&ab_channel=Adisan

lighthotspot

La cum arata harnicia UMB Selina ar trebui sa retrogradeaze in cea mai mica divizie a constructiilor. Facut WC uri....

cfdp

#29394
Se pare ca am avut dreptate:
    Din calcul nu am putut demonstra niciodata, am vazut din experienta , dar nu la scara acesasta.
STABILIZAREA VERSANTILOR SE POATE REALIZA PRIN "RUPEREA DESCARCAREA SI/SAU REDISTRIBUIREA SARCINII (PAMANTULUI DEASUPRA SUPRAFETEI DE LUNECARE).
  Aceasta duce la redistribuirea sarcinilor si modificarea suprafetei de alunecare corobaorata cu intarirea in zona de ebulment. Cat de inspaimantatoare era alunecarea de la Nadaselu "cred ca fara precedent"  cu o compactare puternica cu aport de material si extinsa pe ebulbemnt (ampriza largita a autostrazii) si redistribuirea sarcinilor se pare ca este rezolvata. (O sa vedem in timp daca se mai activeaza ceva alunecari, desi eu cred ca nu (eventual scurgeri pe taluz dar deoarece nu este argila marnoasa in zona, nu prea cred.
   BAFTA MAI DEPARTE CONSTRUCTORULUI SI FELICITARI CA NU DISPERA CAUTIND SOLUTII NEBUNESTI.

alexV

Cand scrii cu litere mari despre tine ca ai avut dreptate parca aud vocea lui Rares Bogdan proclamand ceva :)

In rest mersi de info tehnice.

marinul

Nușfalău - Suplacu de Barcău, filmat complet


cfdp

Scuze alexV. Majusculele sunt pentru lucrurile ce vreau sa le scot in evidenta. Nu fac politica. Intradevar am exagerat cu folosinta lor. Am rectificat textul.

GAC

In legatura cu lotul Chiribis - Biharia, m-am uitat cu atentie pe harta din satelit si constat ca lotul este intr-un relief ca-n palma, cu 2 exceptii, la sud de Complex Adorianis, este o zona de 700 m cu un debleu deja sapat de Bechtel, dar care arata bine (fara alunecari vizibile) si inca o zona cu debleu sapat putin mai la est de prima (cea din urma are doar vreo 300 m).
Mie nu-mi este clar unde este acea zona ce are nevoie de consolidari.
In ceea ce priveste contestatia care tine lucrurile blocate pe lotul Chiribis - Suplacu, cand ne-am putea astepta la un reject de la CNSC.
Ar fi bine ca la vara sa vedem mobilizarea Erbasu in teren.

horatiu.cosma

Semnalele sunt că va fi acceptată contestația.