Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 52 Guests are viewing this topic.

marinul

Buna observatie @TibiV, in general mai verific si harta inainte de a pune astfel de informatii, dar de intoarcerea asta stiam din amintiri. Sper ca apare in documentatia ultimei licitatii, cel putin in cea lansata din 2017 aparea






Powered by API/PUM imgur uploader



PlayStation

La ce ajuta intoarcerile astea?
Nu e de parca intra un drum direct in autostrada, fara pod peste, si trebuie sa intoarca soferii de pe acel drum undeva

Adisan


mike_us

UMB lucrează cred ca din februarie deci vreo 9 luni si nu au depus nici o factura pe lotul asta. Nu e gata încă proiectul sau de ce nu pot factura?

TibiV

Daca nu ar fi fost gata proiectul, nu ar fi primit autorizatie de construire (AC)...

Probabil este o chestie de politica a firmei: facturi mai rare, dar mai "grase"...

Oricum, faptul ca nu au facturat nimic pana acum, in ciuda volumului urias de munca depusa, arata ca NU au probleme de cash-flow.
Deci "e de bine", ca sa zic asa...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cetatean

Asta e o problema de-a lor. Nu prea au perosnal pe partea de decontare. Dupa cum poate stiti, e nevoie de o mica armata de oameni pentru receptii,laborator,topo,decontare etc. Cum a spus si TibiV,cel mai probabil nu au probleme de cash-flow (au putini subcontractori) si din avans probabil isi permit sa plateasca salarii,motorina etc...

ciprebbe

@PlayStation - bucla de intoarcere este imediat dupa nodul rutier. Daca ai gresit / ratat iesirea iti faciliteaza intoarcerea
@dojaalex - vine iarna si o sa mute oameni in birouri la facut hartogaria.....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

elphax

cred ca au deja o situatie pentru lucrarile efectuate. dar parca era vorba sa fie evaluate dealurile cu alunecarile pentru a vedea daca se cer bani in plus. poate asta e legat de felul in care se pregatesc facturile

dr4qul4

urmatorul nod e tocmai la Nusfalau. Si acolo au o bucla de intoarcere pentru sensul opus. Cred ca nu e doar pentru cei care gresesc directia, ci si pentru interventii/mentenanta.
Nu stiu insa cat de utile sunt acum. Ele probabil au fost gandite pentru situatia in care am fi avut statii de taxare. Nemaiexistand taxare traditionala, ar fi putut sa faca inca un nod pe la Suplacu.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Până se "evaluează dealurile" va mai trece ceva timp. Se lucrează la o factură de 100+ milioane. E o problemă legată de formula de ajustare a prețurilor. Pe toate contractele încheiate pe HG 1/2018 (A0 Nord, CraPi 3&4, A3 UMB și Nurol, centurile Jiu, Tecuci, Bârlad, Drajna, 28B, 29D, 2L, Strabag Oradea, drumul de legătură de la Timișoara) se folosește un indice general în construcții pentru ajustarea prețurilor la zi, indice ce are în componență o mulțime de sub-indici pentru tot felul de materiale (lemn, cărămidă etc) care nu se pretează neaparat pe infrastructura rutieră. Acest indice general nu a crescut pe măsura creșterii prețurilor cele mai relevante în construcția de drumuri. Am încercat să rezolvăm această problemă prin schimbarea formulei de ajustare cu una polinomială cu 3 termeni specifici inclusiv pentru contractele în derulare, am reușit să convingem Guvernul să introducă noua formulă în ordonanța apărută la începutul lui septembrie, însă se pare că în octombrie a venit o instrucțiune MIPE foarte bizară care a spus în mod inexplicabil că noua ordonanță nu se aplică contractelor în derulare. Așa că se rămâne pe vechea formulă generală. Ca exemplu, pe vechea formulă UMB a facturat 100 de milioane pe CraPi3 în octombrie. Pe formula mai fidelă cu realitatea din piață (cea polinomială cu 3 termeni) ar fi facturat 106 milioane. Așa că dacă aceste proiecte încep să sughițe, aici poate fi una dintre cauze.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cetatean

#29351
Constructorul emite factura in urma unui proces mai complex de "evaluare" a lucrarilor realizate.
Practic prin angajatii proprii (oameni de birou adica) se intocmesc niste situatii de lucrari intermediare. Acolo se pun procese verbale de receptie pentru sapaturi,umpluturi si cam toate lucrarile pe care le efectueaza constructorul. Ele sunt semante de consultanta (aici nu stiu daca avem consultanta) daca e DRDPR,sigur dureaza.
Dupa semnarea documentelor se face situatia de lucrari care este inaintata consultantului spre aprobare. Aici se verifica daca actele sunt complete, se mai taie cantitati bla bla bla si abia apoi se da ok pentru intocmirea certificatului de plata.
Dupa ce este aprobat de benficiar, constructorul poate emite o factura.

Pentru lucrarile in plus de pe aceste loturi nu cred ca o sa fie suficient o nota de constatare pentru a justifica cantitatile in plus, cred ca se asteapta minim o expertiza dupa care vor urma solutii noi, implicit alti bani,decat ce s-a licitat.

mike_us

Mulțumesc @dojaalex @horatiu.cosma pentru explicații. Păcat ca procesul legislativ la noi e așa de încet.

Tingting

Știți vreo veste despre Chetani - Campia Turzii?

ciprebbe

Este consultanta inca pe A3 si inca isi fac treaba. (EGIS)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe