Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 24 Guests are viewing this topic.



adrian sibiu

#28967
(GPS)




(GPS)





(GPS)


(GPS)





(GPS)




(GPS)



Lucrari de reparatii la surparea de langa Nadaselu de pe lotul Gilau-Nadaselu!


(GPS)



Poza din zona dealului surpat de langa Nadaselu de pe Gilau-Nadaselu!

(GPS)




Powered by API/PUM imgur uploader

paulmare

multumim amandorura, adisan si adrian sibiu
doar atata ca sunt speechless la alunecarea aia mare - acolo nu mai misca nici ei nimic nimic, horror ce mult a alunecat, si ce e sus pe deal, in filmarea lui adisan se vede foarte bine

rocklee

woww....ce alunecare ... :o
au aici de lucru nu gluma ...vorba unuia cu ceva ani in urma aici pe forum  ...parca in unele zone din Ardeal dealurile sunt din plastelina
ce urat este ....lucrezi o buna bucata de vreme te silesti sa iasa bine  :)...iar noaptea o ia la vale tot ce ai facut  :((...noroc ca constructor este Umbul   :)




dorum

Aici la UMB, parca e cooperativa " fuge dealu' " in actiune :)

GAC

Modul cum "curge dealul", precum o coca moale ne arata ca problema fundamentala este umiditatea crescuta in sol, ca urmare a factorului climatologic.
Asadar, nu cred ca trebuie sa asteptam pana clima Ardealului va incepe sa semene cu cea din Oltenia, ci trebuie facut ceva ca apa din precipitatii sa nu mai ajunga in sol.
Cel mai probabil la prima ploaie mai zdravana, acea prapastie proaspat formata de alunecare va aluneca si ea la vale, formand o noua prapastie vreo 20-30 m mai la deal.
In acest caz, cred ca trebuie pusa presiune pe institutiile ce administreaza infrastructura sa ia o decizie prompta pentru stabilizarea dealurilor... sa nu ne trezim cu noi surprize de genul asta si cand vom avea asfalt.

mirceaeliade

imi dau si eu cu parerea, dar cumva alunecarile in Transilvania sunt dese SI pentru ca pe aici cutremurele sunt foarte rare (ca sa mai taseze dealurile)?

adrian sibiu

Gac cei de la UMB stăpânesc foarte bine această problemă,pentru că din ce am observat eu,ei si-au concentrat forțele pe sistemele de evacuarea apelor și pe forajele pentru piloti, care vor asigura stabilizarea acestor dealuri .

MarianD

Vorbim totusi de "terraformare" adica de impins pamantu' cu buldozeru' nu de operatie pe creier.
Vor gasi portocalele mecanice ceva solutii tehnice pentru stabilizarea dealurilor. Sincer, de Gilau-Nadaselu ma tem mai mult sa nu o ia la vale, dar uite, ca ce au facut acolo pare sa tina.
Ma bucur sa vad mobilizarea exemplara, i-am vazut personal pe teren inca de asta iarna, cand bateam zilnic Cluj-Zalau: progresul anual este remarcabil!
Furnicile ain't got shit impotriva la moldovenii astia agitati. Or rezolva daca vor sa factureze!
In continuare sunt impresionat de numarul de foreze pe care aceasta firma le are la lucru. Mai sunt prin Romania?  :lol:

Gabriel1

As dori sa-mi exprim si eu o parere despre castrul Roman care se gaseste pe ruta A3-ului. Imi cer scuze din avans ca ies umpic din discutia despre alunecari, dar am mai vazut niste postari care se refereau la ce urmeaza sa se intample cu acest loc, si as vrea sa fac si eu o propunere.

Mai intai as vrea sa clarific context-ul. Acest castru roman, nu e si nu va fi singurul castru roman. Dar este unul care, dupa cum se pare, este din piatra, ceea ce este special. Normal legiunele Romane construiau castre din lemn cand treceau prin anumite zone. Dar din cauza faptului ca Dacia era o provincie Romana, sansele erau mari sa se transforme unele in versiuni de piatra. Majoritatea castrelor din piatra gasite azi in teritoriul Romaniei, se afla in special in zona sudica, deoarece regiunele sudice erau in primul rand mai aproape de centrul imperiului, dar si din cauza ca ele sunt aproape de Dunare, unde erau destul de multe legiuni Romane si era mai sigur.

Ar fi extrem de pacat daca autostrada ar trece exact prin mijlocul castrei, cum mi se pare acuma, fara sa fie clarificat cat de mare este castrul respectiv si sa se faca niste sapaturi archeologice mai mari. Cel mai aproape castru, care ar fi mai mare decat cel de la zimbor sau poate la fel de mare, este cel de la Potaissa/Turda. Diferenta este ca ala este mai greu de accesat. In jurul ei exista un sat/oras, Turda. Iar ca sa faci o cale de acces spre castru de la autostrada, ar costa, presupun, mult spre foarte mult din cauza ca trebuie sa treci peste valea din dreapta ei. Mai este varianta sa faci un drum de acces din Turda, dar daca ar fi sa se intample asa ceva, cred ca ar trebui sa se faca un drum din partea nordica. Asta pentru a preveni zgomotul care ar face masinile in cazul in care s-ar valorifica castrul prin urmare a unui drum de acces direct din centru dupa ideea routei celei mai scurte pana acolo. (Nu spun ca e imposibil, ca oricum, daca se vrea, se poate la Turda)

Revenind la Zimbor este clar ca este extrem de mult loc pentru a se valorifica acest loc, iar modelul dupa care l-as valorifica ar fi o combinatie a doua valorificarea doua locuri. Campul/tabara Romana din Saalburg care se afla aproape de Frankfurt, si orasul Roman Xanten intre Duisburg si Nijmegen. Ambele sunt partial reconstruite, si atrag multi turisti. Din pacate am casit doar din anii 2010-2012 niste cifre oficiale de la LVR-Archäologischer Park Xanten unde de exemplu intre 01.01 - 31.12.2012 au fost numai la orasul Roman 619.076 turisti (stiu si ca se duc extrem de multe scoli din zona si tarile din imprejur ca Belgia si Olanda, pentru a vizita orasul in cadrul orelor de istorie si unele si de Latina. Unele scoli parcurg pana la 200km ca sa se duca acolo.) Valorificarea castrului ar duce la un boom turistic, in cazul in care se promoveaza si in cazul in care se valorifica cum trebuie. Aici s-ar merita reconstruite niste cladiri importante dupa modelul original, precum Praetorium , Termele si niste barace Romane, casa personala a legatului, etc si precum se face destul de des la Xanten, sa se organizeze niste zile speciale in care vin reenactori Romani si Daci. (Precum 'Terra Dacica Aeterna' in Cluj cred, sau Römerfest in Xanten). Este corect ca nu se poate valorifica nimic dintr-o data, dar un stimulans ar trebui sa fie, iar incet incet se poate extinde dupa daca se merita.

Vazand cifrele de mai sus, faptul ca urmeaza sa treaca autostrada langa castru, stau si ma intreb de ce nu s-ar putea valorifica castrul de la Zimbor dupe acele doua modele? Sigur, nu numai aici s-ar merita sa se intample asta, ci si in special la Sarmisegetuza, la orasul Roman, nu amplasamentul religios de pe munte. Din ce cauza sustin sa se faca la fel si la Zimbor e din cauza ca de la Sarmisegetuza ar trebui sa parcurgi 250 de km pentru a ajunge la Zimbor, ceea ce dovedeste indepartarea acestor doua locuri. In plus in momentul de fata, nu vad cum ar veni turisti din zona de nord, si din granita Transilvaniei si a Moldovei pentru a se duce intr-o excursie de o zi la Sarmisegetuza. La Zimbor ar fi mai aproape. Pentru o raza de 200 de km, adica 3 ore de mers cu masina de exemplu din Vatra Dornei pana la Zimbor ar mai merge o excursie de o zi vs. 5 ore 30 min pana la Sarmisegetuza (380 de km aprox. tot din Vatra Dornei). Este corect ca imperiul Roman incorpora si podisul Ardelean, dar personal nu tin minte sa fie acolo castre Romane descoperite care ar putea fi valorificate. Daca gresesc va rog sa ma corectati, in plus, am ales Vatra Dornei doar ca punct de comparat.

Ca sa va detaliez umpic cam ce am scris puteti vedea mai jos niste poze de la LVR si Saalburg, si cam cum as vedea eu ca s-ar trebui proceda cu autostrada si castrul pe o harta.

LVR-Xanten



Römerkastell Saalburg


Plan Zimbor


PS: Planul care l-am desenat poate nu este cel mai bun si sigur va fi mai scump si cel mai probabil nu va fi facut, dar totusi ar fi interesant sa existe poate si o optiune (nu neaparat asta) pentru a prezerva castrul si a-l valorifica in acelas timp

Adisan


Cozak

Foarte frumoase filmarile,multumim mult. UMB imi bucura ochiul de fiecare data cand privesc santierele lor, totul pare din alta tara, mai vestica ca a noastra.
Am remarcat ca au invatat lectia de pe lotul 3 Lugoj-Deva si nu mai decoperteaza/curata pilotii forati pana nu ii betoneaza intre ei. Bravo!
Cheers! :gj:

dragos76

^^^
Legat de castrul de la Turda nu stiu de ce spui ca nu are parte de un acces facil din autostrada? Ok, nu e ca si cum iesi la un spatiu de servicii, dar la o adica ai 2-3 km de parcurs din nod.

Hercule

Castrul va fi acoperit de nod. Uita-te pe Harta proiectelor.
Deșteaptă-te române!